КОНСПЕКТ комплексного заняття ДЛЯ УЧНІВ 3-4 КЛАСів Тема: Кожна пригода – до розуму нагода (БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ – БЕЗПЕКА ЖИТТЯ)

Про матеріал

КОНСПЕКТ комплексного заняття ДЛЯ УЧНІВ 3-4 КЛАСів

Тема: Кожна пригода – до розуму нагода

(БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ – БЕЗПЕКА ЖИТТЯ)

Мета: обґрунтувати важливість дотримання безпечної та відповідальної поведінки на дорозі задля збереження життя та здоров'я школярів.

Завдання:

–розкрити сутність поняття «безпека»;

–ознайомити учнів із моделлю безпечного дорожнього середовища «Трикутник безпеки»;

–сприяти розумінню особистої відповідальності кожного з учасників дорожнього руху за безпеку на дорозі.

Ключові слова: безпека, безпечна поведінка, дорога, транспортний засіб.

Перегляд файлу

КОНСПЕКТ комплексного заняття ДЛЯ УЧНІВ  3-4 КЛАСів

Тема: Кожна пригода – до розуму нагода

(БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ – БЕЗПЕКА ЖИТТЯ)

Мета: обґрунтувати важливість дотримання безпечної та відповідальної поведінки на дорозі задля збереження життя та здоров’я школярів.

Завдання:

  •   розкрити сутність поняття «безпека»;
  •   ознайомити учнів із моделлю безпечного дорожнього середовища «Трикутник безпеки»;
  •   сприяти розумінню особистої відповідальності кожного з учасників дорожнього руху за безпеку на дорозі.

Ключові слова: безпека, безпечна поведінка, дорога, транспортний засіб.

Необхідне забезпечення: оформлення дошки плакатами та малюнками відповідної тематики, музичний програвач та запис веселої мелодії для руханки.

План заняття

  1. Вступне слово (1 хв.).
  2. Інтерактивна бесіда «Безпека на дорозі» (8 хв.).
  3. Інтерактивна гра «Подорож» (7 хв.).
  4. Інформаційне повідомлення «Чи знаєш ти?» (4 хв.).
  5. Підведення підсумків (5 хв.).

Хід заняття

Етапи заняття

Зміст

Вступне слово        

Педагог знайомить дітей з темою заняття. Наголошує на важливості та актуальності.

 

Інтерактивна бесіда «Безпека на дорозі»

Педагог надає учням певну інформацію, підкріплюючи їх зацікавленість за допомогою запитань.

- І наша школа і будинки, в яких ми живемо, розташовані біля дороги. По проїжджій частині рухається транспорт. Які транспортні засоби можуть там рухатись?

- А вздовж проїжджої частини – тротуар. Для чого він необхідний?

- Ані транспорт, ані пішоходи не заважають одне одному. Це тому, що є чіткі правила, для всіх учасників дорожнього руху. Порушуючи ці правила, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Якою ж має бути наша поведінка на дорозі? (Безпечною.)

- Діти, давайте поміркуємо, що ж таке безпека?

Вислухавши відповіді дітей, педагог ознайомлює їх із поняттям «безпека».

Безпека – це стан, при якому ніщо кому -  або чому-небудь не загрожує.[1]

- Від кого або від чого залежить безпека на дорозі?

Вислухавши відповіді дітей, педагог малює на дошці «Трикутник безпеки» та на його прикладі наголошує на тому, що на безпеку на дорозі впливають стан доріг (вони мають бути безпечними), стан транспортних засобів (автомобілі мають бути безпечними) та поведінка людей (вона має бути безпечною та відповідальною).

Інтерактивна гра «Подорож» 

- Діти запрошую вас у цікаву подорож. Для того, щоб вирушити в путь, нам необхідно обрати транспорт. Називайте, хто на якому транспорті буде подорожувати?

- Що необхідно нам знати, вирушаючи у дорогу! (Правила дорожнього руху)

- А навіщо нам їх знати? (Щоби подорож була безпечною)

- Зараз я прошу вас підвестися, тому що ми будемо грати. Я буду називати певні дії, і ми всі разом будемо їх виконувати. Всі готові? Рушаймо!

- По автомобілях! (діти сідають за парти)

- Плавно, спокійно, але надійно закриваємо двері! (діти демонструють, як вони закривають дверцята)

- Обов’язково, пристебаємо ремінь безпеки! (діти роблять руками відповідні рухи)

- Оглядаємось навколо! (діти озираються на всі сторони)

Заводимо мотор! (діти озвучують і показують, як вони заводять мотори)

- Натискаємо на газ! (діти демонструють відповідні рухи)

- Поїхали!  (Звучить весела музика)

- Будьте уважними. Пильно слідкуйте за дорогою. Ми рухаємося по трасі, поряд багато різних автомобілів. Звертайте увагу на перехрестя, транспортні зупинки, пішохідні переходи, тротуари.

- Прошу всі транспортні засоби «припаркувати» на спеціально обладнаних місцях. Зараз потрібна Ваша допомога одному хлопчику, який вирушив до школи. І, на мою думку його поведінку не можна назвати безпечною. Аби з ним нічого лихого не сталося, давайте йому допоможемо. Слухайте уважно, я розказуватиму вам історію про Данилка, як тільки ви почуєте, що він робить щось правильно плескайте у долоні, а якщо неправильно – тупайте ногами, тобто попереджайте його.

Історія про шлях до школи

Данилко взяв ранець і вирушив до школи. Всі люди йшли по тротуару, він теж. (Діти мають відреагувати оплесками). Пішоходи зупинилися, підійшовши до проїжджої частини. На невеликій відстані, повільно рухалася вантажівка і Данилко вирішив, що встигне перебігти. (Діти мають відреагувати тупотом ніг)

- Діти, а чому ви попереджаєте, Данилка?

Рухаючись далі Данилко вирішив читати назви на всіх вивісках, які йому зустрінуться. Та йому не дуже це вдавалося, бо він весь час на когось або на щось натикався.

- Чому так відбувалося? (Педагог вислуховує відповіді і нагадує правила, як необхідно рухатися по тротуару).

Часу до початку уроків залишалось мало і Данилко вирішив поспішати. А попереду ще одна дорога. Хлопець стрімко направився до пішохідного переходу. (Пауза)

Світлофор привітно всім моргав своїм червоним оком. Данилко оглянув дорогу – машин не було видно. Побіжу, – вирішив хлопець. (Діти мають відреагувати тупотом ніг)

- А зараз, що неправильно робив Данилко?                                                           А ось і школа!

З вашою допомогою Данилко безпечно добрався до школи. А могла би статися і біда. Сьогодні ми часто чуємо, що діти потрапляють у ДТП.

Інформаційне повідомлення «Чи знаєш ти?»

Педагог повідомляє про чинники, через які діти найчастіше потрапляють у ДТП. (див. інформаційні матеріали для педагога).

До уваги педагога!

За браком часу об’єм інформаційного повідомлення можна скоротити.

Підведення підсумків              

Педагог говорить про те, що вже час повертатися до дому і пропонує дітям зайняти місця в автомобілях. Повторюється гра, яка спрямована на розвиток навичок користування ременем безпеки, а також бути уважними і обережними на дорозі. Гра дітям вже знайома тому на даному етапі виконується в прискореному темпі.

- Сідаємо в автомобілі (діти відповідними рухами демонструють, всі дії, які називає педагог). Плавно, спокійно, але надійно зачиняємо двері! Обов’язково пристебаємо ремені безпеки! Оглядаємось навколо! Заводимо мотор! Натискаємо на газ! Поїхали! Звучить весела музика. Діти керують своїми авто. Музика зупиняється.

- А тепер зменшуємо швидкість, натискаємо на гальма. Спокійно, плавно, повністю зупиняємо автомобілі. Відстебаємо ремені безпеки і повільно виходимо.

Далі педагог пропонує дітям підвести підсумки заняття і ставить наступні запитання:

- Що ви придбали корисного для себе у цій подорожі?

- Як ви будете діяти на дорозі?

До уваги педагога!

Педагог вислуховує відповіді дітей за необхідності доповнює. Наголошує, на тому що важливо не лише знати правила дорожнього руху, а й обов’язково їх виконувати і якщо вони завжди будуть відповідальними, уважними, обережними то збережуть своє життя і здоров’я.  Педагог радить дітям корисними знаннями, які вони отримали на занятті, поділитися зі своїми друзями та батьками.

 

                                      МАТЕРІАЛИ ДО ЗАНЯТТЯ                                                                     

   До категорії підвищеного ризику належать діти від 6 до 10 років. Ці діти енергійні, прагнуть до самостійності, але часто не в змозі забезпечити власну безпеку.

Чинники, які заважають дітям адекватно реагувати на небезпеку:

  • Маленький зріст обмежує огляд, дитині важче помітити машину через припарковані на узбіччі автомобілі;
  • Через малий зріст і водіям пагано видно дітей, особливо, якщо вони перебігають дорогу в непризначених місцях;
  • Діти ще не вміють ефективно використовувати бічний зір;
  • До 12 років дитина важко визначає, звідки лунає звук, і при сигналі машини може піти неправильно;
  • Діти імпульсивні, їхня поведінка непередбачувана, вони раптово вирішують бігти, а водії не встигають загальмувати;
  • До 7 років у дітей ще немає достатнього досвіду, щоб оцінити реальні розміри машин і відстань до них; дуже важко оцінити швидкість машини – навіть багато дорослих помиляються.
  • Дитина до 7 років сприймає світ не так, як дорослий: наприклад. перехід «зебра» він може вважати цілком безпечним: головне для нього – переходити точно рисочками, при цьому не спостерігаючи за рухом транспорту.
  • Дитина впевнена, що якщо вона бачить машину, то й водій бачить її.
  • В пізній час, коли темно, водії часто не помічають дітей, і через їхній малий зріст і через темний колір одягу.

Правила, які важливо повторити з дітьми:

  • Зупинятися, перш ніж зробити крок на проїжджу частину;
  • Завжди використовувати підземний перехід, якщо він є;
  • Перетинати дорогу тільки в зазначених місцях (біля світлофора, пішохідним переходом);
  • Не переходити вулицю, почувши сигнал машин екстреної допомоги або спецмашин; 
  • Під час переходу вулиці подивитися ліворуч, праворуч і знову ліворуч; переконатися, що немає машин, і тільки після цього переходити вулицю;
  • Триматися подалі від машин, що виїжджають заднім ходом;
  • Ніколи не грати навіть на тихій проїжджій вулиці або дорозі;
  • Не бігти через дорогу.

 


 

docx
Додано
4 травня 2018
Переглядів
996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку