конспект першого уроку « Рік творчості в Україні»

Про матеріал

Довести до відома учнів, що 2013 рік оголошено роком творчості в Україні, дати поняття «творчість», «творча особистість», «творча професія», познайомити з відомими художниками, композиторами, поетами України та світу, їх творами, переконати, що кожен із нас має талант, який потрібно розвивати; розвивати творчі здібності, інтерес до мистецтва; виховувати любов до прекрасного.

Перегляд файлу

Конспект першого уроку «2013 рік – рік творчості в Україні»

Вчитель

початкових класів

Брилівської

  ЗОШ І – ІІІ ст.

Порубльова С.М.

 

Тема: В рік творчості у Україні пишаємось талантами своїми!

Мета: довести до відома учнів, що 2013 рік оголошено роком творчості в Україні, дати поняття «творчість», «творча особистість», «творча професія», познайомити з відомими художниками, композиторами, поетами України та світу, їх творами, переконати, що кожен із нас має талант, який потрібно розвивати; розвивати творчі здібності, інтерес до мистецтва; виховувати любов до прекрасного.

Обладнання:    Презентація, картки, магнітофон.

Учні поділені на групи до початку уроку.

Хід уроку:

І.Організаційний момент

А) Вправа «Очікування»

Б)Слово вчителя

Нарешті ми зібрались знову,

Здорові, раді і талановиті.

Тож, подаруйте посмішку чудову,

Щоби творити і щасливо жити!

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • Дорогі діти, прочитайте уважно тему нашого уроку, як ви її розумієте? (міркування дітей).
  • Отже, 2013 рік оголошено роком творчості в Україні. А від якого слова походить слово творчість? Давайте доберемо споріднені слова.
  • Творчість – творити , створювати, творець.
  • Чи погоджуєтесь ви, що творити може творча людини? Тож, давайте з’ясуємо, людей яких професій можна назвати творчими особистостями.

а).Технологія «Графіті» (кожній групі дається частина ватману, вибирається колір ручки чи маркеру для всієї групи. Учні повинні написати чи намалювати все, що асоціюється з поняттям «Творча особистість»)

 Творча особистість

  • Художники
  • Музиканти
  • Архітектори
  • Скульптори
  • Дизайнери
  • Актори
  • Режисери
  • Поети
  • Вчителі
  • Хореографи
  • Усі ці професії є окрасою нашого життя, адже саме вони наділені здібностями і можливостями радувати світ творами душі і хисту.
  • Ми з вами сьогодні відправимось у творчу подорож «Мистецькими стежками» , де познайомимось із всесвітньовідомими художниками, композиторами та поетами, спробуємо самі побувати у їх ролі. А в кінці уроку проведемо підсумкову гру-змагання, хто буде уважним, той зможе в ній перемогти і отримати приз.

План уроку:

  1. Зупинка «Художник думає рисунком» (Сальвадор Далі)
  2. Зупинка «Музика – універсальна мова людства» (Шекспір)
  3. Зупинка «Поезія – це картини, які слухають» (Леонардо да Винчи)
  4. Гра «Митець і твір»

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Визначень творчої особистості існує велике розмаїття, але спільне все таки є. Які саме особливості повинна мати творча особистість, ми з’ясуємо, якщо виконаємо наступне завдання.

а) Гра «Викресли зайве»

  •  Творча людина повинна мати: здібності, силу, творчу уяву, фантазію, знання математики, нестандартного розв’язку навіть найпростішого завдання, уміння не зупинятися на досягнутому, красиву вроду, мужність, щоб відстоювати свою ідею.
  • Тепер ви знаєте, якою має бути творча людина. Чи можете ви сказати про себе, що ви творча людина?
  • Пабло Пікассо сказав: «Кожна дитина - художник. Трудність в тім, щоб залишатися  художником, вийшовши з дитячого віку». Я вам бажаю якомога довше залишатися дітьми та знайти свою власну стежину творчості. 

ІV. Робота по темі уроку.

І. Зупинка №1. «Художник думає рисунком».

  • Отже, перша зупинка нашої «Мистецької стежки» -  «Художник думає рисунком».

 Бог дал Художнику кисти и краски,

 Чудо – палитру, мольберт и холстину,

 Чтоб сотворил он такую картину,

 

 Где будут горы, восход и закаты,

 Синее море и злые пираты,

 Желтый песок, белоснежные льдины…

 Все, что в душе – то на этой картине.

 

 Молча, Художник стоит у мольберта,

 Кисти мелькают, как птицы под ветром.

 Лучик от солнца и брызги прибоя,

 Горсть янтаря, что прибило волною,

 

 Гроздья рябины, как капельки крови,

 Зелень травы, хмурость тучи над морем,

 Нежность любимой, улыбку ребенка –

 Все написал своей кисточкой тонкой.

 

 В это творенье вложил он всю душу,

 Сердце свое беспокойное слушал.

 Глянул Всевышний, слегка удивился –

 На полотне целый мир уместился!

  • Саме за допомогою олівця та пензля художник розповідає навіть про те, про що не можна сказати словами. Погляньте на ці три картини, їх малювали різні, дуже талановиті, всесвітньовідомі художники із різних країн.
  • Архип Іванович Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі»
  • Ван Гог «Соняхи»
  • І. Айвазовський «Буря на Північному морі»
  •  Давайте спробуємо дати назви цим картинам, але, щоб вони були точнішими, давайте з’ясуємо, що на них відбувається. (діти розповідають про картину, дають їй назву, усі назви фіксуються, після кожного міркування вчитель повідомляє справжню  назву, автора, коротку інформацію)

Інформація:

  • Архип Іванович Куїнджі  народився в Маріуполі, у сім’ї трудівників. Куїнджі був людиною ночі, коло всі спали, у ньому пробуджувалася невгасима сила діянь ,він  увесь наповнювався енергією, йому хотілося творити…Художник працював,бо не міг не працювати. Його картини цікаві за колоритом,сповнені загадковості,навіть містики. Архип Іванович любив писати українські ночі.Вважав картину «Місячна ніч на Дніпрі» головною роботою свого життя.
  • Вісент Ван Гог народився у 1853 році, у невеличкому селі Грот-Зюндерт, що у Нідерландах, працював вбільшості над натюрмортами. Найвідомішим став натюрморт «Соняхи». Ван Гог вважає, що саме він приніс йому успіх.
  • Іва́н Костянти́нович Айвазо́вський , народився 17 липня 1817, Феодосія, російський живописець-мариніст. Створив понад 6 тисяч полотен, найвідоміші з котрих морські пейзажі та сцени морських баталій.

б) Практична робота. Тест «Чи творча я людина?»

- У кожного з вас є аркуш, на якому зображено 10 кружечків, вам потрібно за 1 хв. з кожного кружечка утворити якийсь предмет, малюнок. Цим самим ми перевіримо, чи творчі ви діти і чи є у вас здібності до малювання. (6-10 кружечків – гарний результат)

ІІ. Зупинка №2. «Поезія – це картини, які слухають»

Коли поет творить свої вірші,

Він їх малює фарбами душі.

Вкладає в них таку глибинну суть,

Що інші душі може сколихнуть.

І от, якщо така настане мить,

Що в інших душах слово забринить.

Винагороди більшої нема,

 Це значить, що творив він недарма!

(Валентина Хлопкова)

а)Робота над деформованим текстом.

- Кожна група отримала аркуш, на якому написано вірш одного з трьох відомих поетів, яких ви бачите на слайді. Ваше завдання: відновити текст, уважно прочитати та сказати, хто являється автором даного твору.

1. А.С Пушкин «Сказка о Царе Салтане»

Три видецы под номок

Пряли зднопо ве комчер.

«Кабы я была рицаца, —

воритГо одна видеца, —

То на весь креныйще мир

готовилаПри б я пир».

«Кабы я была рицаца, —

воритГо ее трисесца, —

То на весь бы мир одна

Наткала я тнаполо».

«Кабы я была рицаца, —

Третья виламол трисесца, —

Я б для тюбашки-царя

дилаРо богатыря».

2. Т.Г Шевченко «Тече вода з-під явора…»

Тече даво з-під явора

ромЯ на линудо.

шаєтьсяПи над доюво

Червона ликана.

шаєтьсяПи калинонька,

Явор ломодіє,

А кругом їх верболози

Й лози лезеніють.

3. П. Глазовий «Чудний школяр»

Двох онуків дід рийста

садивПо на киру

Та й зуєрозка казки.

хаютьСлу онуки.

птомРа кийменшень спитав:

— А скажіть, сюдіду,

Ви дилихо в шийпер клас?

— Та ходив, влусюПа.

— От був номер! — малюки

хомСмі залилися,—

Як до школи ви прийшли

З родоюбо й лисі

(коротка інформація про поетів та твори)

Інформація:

  • Павло Глазовий, наш земляк,  народився ЗО серпня 1922 року у містечку  Новоскалювата (тодішня Кіровоградщина) Миколаївської області у родині хлібороба. Його предки носили козацьке прізвище Окань. Але, напевно, хтось із багатого роду змінив його з «ока» на «глаз», щоб отримати якісь привілеї. Павло Глазовий автор багаточислених гуморесок.

б) Технологія «Слово – речення – запитання – відповідь» (вчитель каже ключове слово , діти з цим словом складають речення, запитання, самі ж дають відповідь. Наприклад: Слово – Глазовий; речення – Павло Глазовий – наш земляк; запитання – Як називається гумореска, яку написав П.Глазовий?; відповідь – «Чудний школяр»)

- А тепер у вас є можливість побути самим поетами.  У мене є віршик, але у ньому не вистачає де яких слів, тож, ваше завдання додумати таке слово, щоб воно підходило по змісту і римувалося.

в)Практична робота. Складання вірша.

Не хочеться сидіти,

Бо всі ми творчі … (діти)

Малюєм і співаєм,

Ще й віршики … (складаєм).

Як весело нам, як весело нам,

Не хочеться сидіти,

Як весело нам, як весело нам,

Усі ми творчі … (діти).

Здорові руки й ноги,

Майбутні ми Ван … (Гоги),

В країні добре жити,

Бо ми талано … (виті).

Як весело нам, як весело нам,

В країні добре жити,

Як весело нам, як весело нам,

Ми всі талано … (виті).

ІІ. Зупинка №3. «Музика – універсальна мова людства»

  • Художник розповідає з допомогою пензля, а композитор – з допомогою музики. Пропоную вам здогадатися про що розповідає музика. Прослухайте три музичні твори різних композиторів. Ваше завдання, прослухавши музичний твір, здогадатись, про що він та як називається.

а) Гра «З’єднай стрілочкою»

  • Моцарт «Шторм»
  • П.І.Чайковський «Танець маленьких лебедів»
  • М.Д.Леонтович «Щедрик»

(коротка інформація про композиторів та твори)

Інформація:

  • Моцарт родився 27 січня 1756 в Зальцбурзі  (Австрія) і при хрещені  отримав ім’я Іоганн Хризостом Вольфганг Теофіл. У віці трьох років  Моцарт підбирав  на клавесині  терції, у п’ятирічному віці  почав писати  нескладні  менуети.
  • Петро Ілліч Чайковський – російський композитор, автор «Лебединого озера», «Вальс квітів», «Вальс феї Драже»
  • Український композитор, педагог  Микола Леонтович народився на Вінничині,  для написання «Щедрика» використав лише чотири ноти, символ хреста. На сьогоднішній день біля 100 різних інтерпритацій «Щедрика» у різних країнах світу (Наприклад у американському комедійному фільмі «Один дома»)

V. Підсумок уроку.

а) Гра «Митець і твір» (одна половина дітей отримує прізвище митця, інша – назву твору. Потрібно знайти свою пару)

б) Чи справдилися ваші очікування?

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку