Довести до відома учнів, що 2013 рік оголошено роком творчості в Україні, дати поняття «творчість», «творча особистість», «творча професія», познайомити з відомими художниками, композиторами, поетами України та світу, їх творами, переконати, що кожен із нас має талант, який потрібно розвивати; розвивати творчі здібності, інтерес до мистецтва; виховувати любов до прекрасного.
Конспект першого уроку «2013 рік – рік творчості в Україні»
Вчитель
початкових класів
Брилівської
ЗОШ І – ІІІ ст.
Порубльова С.М.
Тема: В рік творчості у Україні пишаємось талантами своїми!
Мета: довести до відома учнів, що 2013 рік оголошено роком творчості в Україні, дати поняття «творчість», «творча особистість», «творча професія», познайомити з відомими художниками, композиторами, поетами України та світу, їх творами, переконати, що кожен із нас має талант, який потрібно розвивати; розвивати творчі здібності, інтерес до мистецтва; виховувати любов до прекрасного.
Обладнання: Презентація, картки, магнітофон.
Учні поділені на групи до початку уроку.
Хід уроку:
І.Організаційний момент
А) Вправа «Очікування»
Б)Слово вчителя
Нарешті ми зібрались знову,
Здорові, раді і талановиті.
Тож, подаруйте посмішку чудову,
Щоби творити і щасливо жити!
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
а).Технологія «Графіті» (кожній групі дається частина ватману, вибирається колір ручки чи маркеру для всієї групи. Учні повинні написати чи намалювати все, що асоціюється з поняттям «Творча особистість»)
Творча особистість
План уроку:
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
а) Гра «Викресли зайве»
ІV. Робота по темі уроку.
І. Зупинка №1. «Художник думає рисунком».
Бог дал Художнику кисти и краски,
Чудо – палитру, мольберт и холстину,
Чтоб сотворил он такую картину,
Где будут горы, восход и закаты,
Синее море и злые пираты,
Желтый песок, белоснежные льдины…
Все, что в душе – то на этой картине.
Молча, Художник стоит у мольберта,
Кисти мелькают, как птицы под ветром.
Лучик от солнца и брызги прибоя,
Горсть янтаря, что прибило волною,
Гроздья рябины, как капельки крови,
Зелень травы, хмурость тучи над морем,
Нежность любимой, улыбку ребенка –
Все написал своей кисточкой тонкой.
В это творенье вложил он всю душу,
Сердце свое беспокойное слушал.
Глянул Всевышний, слегка удивился –
На полотне целый мир уместился!
Інформація:
б) Практична робота. Тест «Чи творча я людина?»
- У кожного з вас є аркуш, на якому зображено 10 кружечків, вам потрібно за 1 хв. з кожного кружечка утворити якийсь предмет, малюнок. Цим самим ми перевіримо, чи творчі ви діти і чи є у вас здібності до малювання. (6-10 кружечків – гарний результат)
ІІ. Зупинка №2. «Поезія – це картини, які слухають»
Коли поет творить свої вірші,
Він їх малює фарбами душі.
Вкладає в них таку глибинну суть,
Що інші душі може сколихнуть.
І от, якщо така настане мить,
Що в інших душах слово забринить.
Винагороди більшої нема,
Це значить, що творив він недарма!
(Валентина Хлопкова)
а)Робота над деформованим текстом.
- Кожна група отримала аркуш, на якому написано вірш одного з трьох відомих поетів, яких ви бачите на слайді. Ваше завдання: відновити текст, уважно прочитати та сказати, хто являється автором даного твору.
1. А.С Пушкин «Сказка о Царе Салтане»
Три видецы под номок
Пряли зднопо ве комчер.
«Кабы я была рицаца, —
воритГо одна видеца, —
То на весь креныйще мир
готовилаПри б я пир».
«Кабы я была рицаца, —
воритГо ее трисесца, —
То на весь бы мир одна
Наткала я тнаполо».
«Кабы я была рицаца, —
Третья виламол трисесца, —
Я б для тюбашки-царя
дилаРо богатыря».
2. Т.Г Шевченко «Тече вода з-під явора…»
Тече даво з-під явора
ромЯ на линудо.
шаєтьсяПи над доюво
Червона ликана.
шаєтьсяПи калинонька,
Явор ломодіє,
А кругом їх верболози
Й лози лезеніють.
3. П. Глазовий «Чудний школяр»
Двох онуків дід рийста
садивПо на киру
Та й зуєрозка казки.
хаютьСлу онуки.
птомРа кийменшень спитав:
— А скажіть, сюдіду,
Ви дилихо в шийпер клас?
— Та ходив, влусюПа.
— От був номер! — малюки
хомСмі залилися,—
Як до школи ви прийшли
З родоюбо й лисі
(коротка інформація про поетів та твори)
Інформація:
б) Технологія «Слово – речення – запитання – відповідь» (вчитель каже ключове слово , діти з цим словом складають речення, запитання, самі ж дають відповідь. Наприклад: Слово – Глазовий; речення – Павло Глазовий – наш земляк; запитання – Як називається гумореска, яку написав П.Глазовий?; відповідь – «Чудний школяр»)
- А тепер у вас є можливість побути самим поетами. У мене є віршик, але у ньому не вистачає де яких слів, тож, ваше завдання додумати таке слово, щоб воно підходило по змісту і римувалося.
в)Практична робота. Складання вірша.
Не хочеться сидіти,
Бо всі ми творчі … (діти)
Малюєм і співаєм,
Ще й віршики … (складаєм).
Як весело нам, як весело нам,
Не хочеться сидіти,
Як весело нам, як весело нам,
Усі ми творчі … (діти).
Здорові руки й ноги,
Майбутні ми Ван … (Гоги),
В країні добре жити,
Бо ми талано … (виті).
Як весело нам, як весело нам,
В країні добре жити,
Як весело нам, як весело нам,
Ми всі талано … (виті).
ІІ. Зупинка №3. «Музика – універсальна мова людства»
а) Гра «З’єднай стрілочкою»
(коротка інформація про композиторів та твори)
Інформація:
V. Підсумок уроку.
а) Гра «Митець і твір» (одна половина дітей отримує прізвище митця, інша – назву твору. Потрібно знайти свою пару)
б) Чи справдилися ваші очікування?