Конспект першого уроку в 4 класі "Я – громадянин України"

Про матеріал
Поглибити знання дiтей про нашу державу — Україну, продовжити ознайомлення учнiв з нацiональними символами, формувати нацiональну свiдомiсть; розвивати пiзнавальний iнтерес; сприяти вихованню почуття любовi до рiдного краю.
Перегляд файлу

 

 

 

Я -  громадянин України

 

конспект першого уроку в 4 класі

 

                                Шульга Оксана Вікторівна

                                учитель початкових класів

КЗ «Малинівський опорний ліцей№1»

                                                    Малинівської селищної ради

             Чугуївського району

            Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Я – громадянин України

Мета: поглибити знання дiтей про нашу державу — Україну, продовжити ознайомлення учнiв з нацiональними символами, формувати нацiональну свiдомiсть; розвивати пiзнавальний iнтерес; сприяти вихованню почуття любовi до рiдного краю.

Обладнання: пазли з малюнком карти України, картки iз завданнями, плакати з нацiональною символiкою, Конституцiя, картки з буквами.

Тип уроку: урок-гра «Пазли».

ХIД УРОКУ

1. Органiзацiя класу.

Привiтання.

Поздоровлення з Днем знань.

Повторення правил для учнiв.

II. Створення ситуації успiху.

— Прочитайте вiрш. (додаток 4)

У всiх людей одна святиня,

Куди  не глянь, де не спитай,

Рiднiша їм своя пустиня,

А нiж земний в чужинi рай.

Їм красить все їх рiдний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батькiвщини.

                                                 М. Чернявський

— Про яку святиню говориться у вiршi? (Про Україну.)

— Як iнакше можна назвати цей вiрш? (Акровірш).

— Чим цiкавi для нас акровiршi? (Коли скласти першi букви кожного рядка, утворюється слово.)

— Яке слово утворилося? (Україна.)

— Тож, напевно, ви здогадалися, про що йтиметься на нашому першому уроцi? (Про нашу Батькiвщину.)

III. Повiдомлення теми i мети уроку.

Тема нашого уроку: «Я- громадянин України».

IV. Актуалiзація знань учнiв.

— Кожна людина найбiльше любить той край, де народилася i живе. Кожен пишається своєю рiдною землею. Завжди хоче сказати про неї найкраще. Подивiться уважно на карту України. Що ви знаєте про Україну?

Повiдомлення учнiв.(додаток 5)

• Простiр землi, яку заселяють українцi, є таким великим, що аби перетнути його пiшки iз заходу на схiд, треба йти 90 днiв, долаючи щодня 30 км.

Територiя України простягається iз заходу на схiд на 1316 км, а з пiвночi на пiвдень — на 893 км.

• За площею територiї (603,7 тис. кв. км) серед європейських держав вона поступається лише Росiї.

• Протяжнiсть державного кордону України становить 7 590 км, iз них на морськi кордони припадає 1 959 км.

• Нашими найближчими сусiдами є росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, словаки, угорцi, румуни, молдавани, болгари.

• Україна — це держава. Вона має свою Конституцiю — Основний Закон, тобто правила, за якими живуть українці. Її прийнято Верховною Радою України 28 червня 1991 року.

• 24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення незалежностi України.

Україна є суверенною i незалежною, демократичною, соцiальною, правовою державою.

— Сьогоднi у нас незвичайний урок — урок- гра. Ми будемо складати пазли, але щоб покласти їх на мiсце, треба виконати певнi завдання. Тож до роботи!

V. Опрацювання матерiалу.

Пазл 1. «Державнi символи України.

— Кожна країна свiту обов’язково повинна мати свої три символи. Що ж означає слово символ? (Символ — це умовне позначення якогось предмета, поняття чи явища.)

— Україна також має свої символи. І щоб цей пазл покласти на мiсце, нам треба розгадати кросворд.

( Додаток 6)

Робота в групах.

1. Хто автор слiв Гiмну України? (Чубинський.)

2. Край, де ви народились, живете i зростаєте. (Батькiвщина.)

3. Знак, що символiзує мiць держави. (Герб.)

4.Людина, яка належить до певної держави, пiдпорядковується законам, перебуває пiд її захистом. (Громадянин.)

5. Столиця України. (Київ.)

6. Найголовнiша пiсня країни. (Гiмн.)

7. Один iз державних символiв. (Прапор.)

Пазл кладуть на мiсце учасники групи, яка першою виконала завдання.

Пазл 2. «Народна скарбничка».

— Майже в усiх народiв, окрiм державних, є ще й народнi символи.

— Якi народнi символи українцiв ви знаєте?

— Щоб поставити пазл на мiсце, нам треба з’єднати частинки народних прислiв’їв.(додаток 7)

Батькiвщина — мати, ... (умій за неї постояти,).

Людина без Вiтчизни, ... (як соловей без пiснi).

Всюди добре, ... (а вдома найкраще).

Кожному мила, ... (рідна сторона).

За рiдний край, ... (життя вiддай)!

Пазл ставить на мiсце останній учень.

Пазл 3. «Знання дiтей — майбутнє нації».

— Щоб поставити пазл на місце, треба дати вiдповiдi на запитання для ерудитiв.

• Якi гори є на територiї України? (Кримські, Карпати.)

• Назвiть найвищу гору Карпат? (Говерла, 2 061 м.)

• Які моря є на територiї України? (Чорне, Азовське.)

• Яка найбiльша рiчка? (Дніпро.)

• Основний закон України. (Конституцiя.)

• Державна мова України. (Українська.)

• Найголовнiший майдан нашої країни. (Майдан Незалежності.)

• Кого називають Кобзарем України? (Т.Г.Шевченка.)

• Що святкують українцi 28 червня? (день Конституції.)

Пазл 4. «Здоровi дiти для країни».

Фiзкультхвилинка «Веселi малята».

Дружно разом піднялись,  (Встати з-за парт.)

Влiво, вправо подивились. (Нахилити голову ліворуч, праворуч.)

Потiм хутко повернулись, (Руки на пояс, зробити поворот.)

Всiм навколо посмiхнулись, (Посміхнутися iншим дітям.)

Поплескали у долонi (Поплескати в долонi.)

І побiгали, як понi. (Біг на мiсці.)

Хай лунає всюди смiх:

«Ми — малята кращi всiх!». (Цi слова всi вимовляють хором.)

Пазл 5. «Мiста нашої держави».

Гра «Хто знає найбiльше назв мiст».

Учитель починає гру, називаючи місто (наприклад, Київ), один з учнів називає місто України, що починається на останню букву цього слова, і т. д. Перемагає той, хто останнім правильно назве місто.

Довiдник для вчителя

«К»: Київ, Канiв, Кременчук, Кривий Рiг, Керч, Каховка.

«Х»: Херсон, Харкiв, Хмельницький.

«Л»: Львiв, Луганськ, Луцьк.

«Д»: Донецьк, Днiпропетровськ, Днiпродзержинськ.

«П»: Полтава, Прилуки, Путивль.

«М»: Миколаїв, Миронiвка, Мукачеве.

 «В»: Вiнниця, Володимир-Волинський.

«Ж»: Житомир, Жмеринка, Жовтi Води.

«І»: Iвано-Франкiвськ, Ірпiнь, Ізмаїл.

«Я»: Ялта, Яготин, Яремча.

«А»: Алушта, Алчевськ, Антрацит.

«Т»: Тернопiль, Тростянець, Трускавець.

«У»: Ужгород, Умань.

«З»: Запорiжжя, Золотоноша, Знам’янка.

«О»: Одеса, Охтирка, Очакiв.

«С»: Севастополь, Сiмферополь, Скадовськ, Суми.

6.Пазл «Що всіх нас єднає»

 У горизонтальнi рядкя сiтки кросворда впишiть вiдповідi на запитання. У зафарбованих клiтинках має утворитися слово, яке позначає те, що нас єднає, що всi ми любимо, заради чого готовi сумлiнно вчитися i працювати, що в нас одне на всiх. (Вiтчизна.) (Додаток 8)

1. Яке iм’я мав великий київський князь, прозваний Мудрим? (Ярослав).

2. Як звати видатного українського спортсмена сучасностi, одного з двох братiв-боксерiв? (Вiталiй.)

З. Назвiть прiзвище вiдомого на весь свiт українського авiаконструктора. (Антонов.)

4. Хто став першим президентом пiсля здобуття Україною незалежностi в 1991 роцi? (Кравчук.)

5. Який обласний центр України має у своїй назвi два дуже приємнi кожному українцю слова? (Житомир — жито, мир.)

6. Яку назву має відомий вiрш Т.Г.Шевченка, який починається словами «Як умру, то поховайте...»? («Заповiт».)

7. Яке мiсто України є «шахтарською» столицею? (Донецьк.)

8. Яка гора в Карпатах найвища? (Говерла.).

VI. Практична частина.

— Ви склали всi пазли й отримали карту України:

— Що вам нагадують обриси територiї нашої держави? (Букет, крила птаха, серце тощо)

— А якою б ви хотiли бачити нашу Україну? Ви — її майбутнє, вам її будувати i творити в нiй. Від вашої працi, ваших бажань, ваших рук, умiнь i сердець залежить те, якою вона стане. Давайте трiшечки помрiємо... Пригадайте казку про чарiвну квiточку iз сiмома пелюстками, які виконували бажання. Подаруйте таку квiточку Українi!

В учнів на столах квітки із семи пелюстками, а у центрi — слово Україна і словничок визначень.

— Оберiть для семи пелюсток найбiльш бажанi, на вашу думку, характеристики з тих, якi записанi у ваших словничках, або додайте їх самостiйно.

Словник: щаслива, могутня, багата, незалежна, квітуча, екологiчно чиста, iндустрiальна, авторитетна, європейська, щедра, озброєна, горда, вiльна...

— Хай кожен iз вас напише на квітці побажання для своєї країни.

Діти пишуть побажання, потім прикріплюють свої побажання навколо карти у вигляді великого серця.

VII. Рефлексiя.

— Закiнчити наш урок я хочу словами поета Володимира Сосюри:

Любiть Україну, як сонце любiть,

Як вiтер, i трави, i води.

В годину щасливу i в радостi мить,

Любiть у годину негоди.

Любiть Україну у снi й наяву,

Вишневу свою Україну.

Красу її, вiчно живу i нову,

І мову її солов’їну.

 

 

 

 

Додатки

 

Додаток 4

У всiх людей одна святиня,

Куди  не глянь, де не спитай,

Рiднiша їм своя пустиня,

А нiж земний в чужинi рай.

Їм красить все їх рiдний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батькiвщини.

                                 М. Чернявський


Додаток 5

Простiр землi, яку заселяють українцi, є таким великим, що аби перетнути його пiшки iз заходу на схiд, треба йти 90 днiв, долаючи щодня 30 км.

Територiя України простягається iз заходу на схiд на 1316 км, а з пiвночi на пiвдень — на 893 км.

• За площею територiї (603,7 тис. кв. км) серед європейських держав вона поступається лише Росiї.

• Протяжнiсть державного кордону України становить 7 590 км, iз них на морськi кордони припадає 1 959 км.

• Нашими найближчими сусiдами є росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, словаки, угорцi, румуни, молдавани, болгари.

• Україна — це держава. Вона має свою Конституцiю — Основний Закон, тобто правила, за якими живуть українці. Її прийнято Верховною Радою України 28 червня 1991 року.

• 24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення незалежностi України.

Україна є суверенною i незалежною, демократичною, соцiальною, правовою держав

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

1. Хто автор слiв Гiмну України?

2. Край, де ви народились, живете i зростаєте.

3. Знак, що символiзує мiць держави.

4. Людина, яка належить до певної держави, пiдпорядковується законам, перебуває пiд її захистом.

5. Столиця України.

6. Найголовнiша пiсня країни.

7. Один iз державних символiв.

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 


Додаток 7

Батькiвщина — мати, ... умій за неї постояти,.

Людина без Вiтчизни, ... як соловей без пiснi.

Всюди добре, ...

 а вдома найкраще.

Кожному мила, ...

рідна сторона.

За рiдний край,...

 життя вiддай


Додаток 8

1. Яке iм’я мав великий Київський Князь, прозваний Мудрим?

2. Як звати видатного українського спортсмена сучасностi, одного з двох братiв-боксерiв?

З. Назвiть прiзвище вiдомого на весь свiт українського авiаконструктора.

4. Хто став першим президентом пiсля здобуття Україною незалежностi в 1991 роцi?

5. Який обласний центр України має у своїй назвi два дуже приємнi кожному українцю слова?

6. Яку назву має відомий вiрш Т.Г.Шевченка, який починається словами «Як умру, то поховайте...»?

7. Яке мiсто України є «шахтарською» столицею?

8. Яка гора в Карпатах найвища?

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

Словник: щаслива, могутня, багата, незалежна, квітуча, екологiчно чиста, iндустрiальна, авторитетна, європейська, щедра, озброєна, горда, вiльна...

 

docx
Додано
26 листопада 2021
Переглядів
318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку