Конспект тренінгу " Твоє життя, твій вибір"

Про матеріал

Під час тренінгу учні усвідомлюють широке коло своїх можливостей, своєї активної позиції в їх реалізації. За допомогою використаних вправ та завдань виховуємо в учнів усвідомлення взаємозв'язку в житті наших можливостей і наших здібностей, навчаємо визначати власні духовні цінності та вплив духовних цінностей на життя. Розвиваємо вміння розуміти самого себе, свої потреби та нахили.

Перегляд файлу

Твоє життя – твій вибір

Мета: формування активного усвідомлення учнями широкого кола своїх можливостей, своєї активної позиції в їх реалізації, виховання в учнів усвідомлення в учнів взаємозв’язку в житті наших можливостей і наших здібностей, навчання визначати власні духовні цінності та вплив духовних цінностей на життя. Розвинути уміння розуміти самого себе, свої потреби та нахили.

Обладнання: невелика свічка, яка б символізувала життя, клей, ватман, надувні кульки.

Хід заняття

Вступне слово

 Сьогодні  ми поговоримо про наше з вами життя, здібності та можливості й вибір, який нам доводиться робити в житті.

Інтерактивна технологія “ закінчи речення ”.

На дошці записане речення: “ Від сьогоднішнього уроку на тему: «Твоє життя –

твій вибір» я очікую... (Кожен по черзі висловлює свою думку).

- зрозуміти, що таке людське життя.

- з’ясувати, яку цінність складає людське життя.

- збагнути, що таке життєві цінності.

- розуміти для чого людина живе.

- з’ясувати що зробити, що життя було повноцінним.

- збагнути, яка моя роль у житті людства.

- навчатися дорожити кожною хвилиною життя.

- навчитися керувати своїм життям.

Висновок. Найцінніше, що є у людини – це її життя. Воно дається їй тільки раз і

кожній своє. Довге чи коротке, воно триває лише від народження і до смерті, його не можна прожити двічі.

Життя ... Воно прекрасне. І творить його людина. Але життя прожити – не поле перейти. Хочеться згадати відомі слова В.Маяковського” ... Прислухайтесь, якщо зірки запалюють, значить це комусь потрібно”. . Існує повір’я, що коли народжується людина, у небі спалахує зірка.

І, мабуть, не знайдеться жодної людини, яка б не любила дивитися в зоряне небо. Вдивляючись у  зоряне небо, ви, можливо, намагаєтесь відшукати там себе, інколи, навіть, не усвідомлюючи, що зі своїм народженням кожен отримує безцінний дар – життя.

 

 Вправа „ Символ життя”

(Запалюють свічку, яку передають з рук в руки з коментарем)

- Уявіть, що ця запалена свічка – наше життя. Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто поруч з вами. Проаналізуйте свої відчуття.

Запитання для обговорення:

- Що ви відчули, коли тримали свічку в своїх руках?

- Чи хотілося вам її віддати?

- Чи виникав страх, що свічка згасне?

Висновок: Коли свічка знаходилася у вас в руках, лише ви вирішували, вона горітиме, чи згасне. Так само вирішувати тільки вам, яким буде ваше життя.

 Вправа „ Коло асоціацій”

(На дошці плакат із символом життя – „ на білому тлі написано чорним шрифтом слово „ЖИТТЯ”)

У житті бувають і чорні і білі смуги. Та, щоб життя не здавалося таким

двоманітним, потрібно його збагачувати іншими яскравими кольорами.

- Скажіть, які асоціації виникають у вас із словом „ Життя”? Ви будете висловлювати свої думки і кожна ваша думка – це яскрава квітка , яку ви прикріпите на плакат поруч із „ЖИТТЯМ” .

Висновок: звідси випливає, що життя дуже багатогранне, це – яскравий світ, але для кожного він особистий і особливий.

Формування груп

Синій колір обрали мрійники, у своєму оточенні вони виділяються скромністю, доброзичливістю.

Зелений колір вибрали ті, що намагаються діяти самостійно, це індивідуалісти й у групі почувають себе менш упевнено ніж на самоті.

Червоний колір люблять сміливі, владні, вольові, запальні й товариські.

Жовтий колір вибирають товариські, допитливі люди, що легко пристосовуються як до людей, так і до обставин.

Прийняття правил роботи групи

Для того, щоб наша робота  досягла цілей, потрібно, щоб ми не

відволікались через дрібниці, щоб кожен з нас міг вільно висловити свої думки, не побоюючись глузувань. Будь – яка діяльність потребує упорядкування, тому вам пропонуються такі правила ( правила записані на плакаті ).

Правила

1. Дотримуватись регламенту.

2. Слухати і чути.

3. Бути позитивним.

4. Бути активним.

5. Говорити тільки за темою і від свого імені.

6. Не критикувати : кожний має право на власну думку.

7. Конфіденційність.

8. Говорити коротко, по черзі.

 Вправа „Мозковий штурм”

Кожна із створених груп отримує завдання:

- Що цікавого в житті однієї людини?

- Що цікавого в житті сім’ї?

- Що цікавого в житті учня?

- Що цікавого в житті вчителя?

По завершенні зачитують свої бачення по даному питанню.

Висновок: роль нас самих у житті дуже велика і різна. І наші можливості

багато в чому залежать від наших виборів і нашої поведінки.

 Вправа «Дерево наших інтересів і здібностей»

У режимі мозкового штурму у довільній формі учасники називають найважливіші речі, що, на їхній погляд, існують у нашому житті, на які варто витрачати свій час, сили, інші ресурси. Все це записується на ватмані паперу на кроні символічного дерева.

Після того, як усі варіанти вичерпано, тренер говорить, що така пишна крона можлива лише тоді, коли не менш сильна і могутня коренева система—наші здібності та можливості. Тепер у тому ж самому режимі записуються всі пропозиції учасників щодо можливостей, потрібних для реалізації наших інтересів—здібностей, умінь, певних особливостей характеру, наполегливості, знання себе, цілеспрямованості, вміння спілкуватися.

В кінці вправи потрібно простежити зв’язок між «кроною» та «корінням» і ще раз наголосити, що першого без другого не може бути, що наша власна роль у створенні нашого «дерева» дуже велика і що можливості кожної людини багато в чому залежать від її вибору та її поведінки.

 Вправа «Модель здоров’я».

У нашому житті дуже важливим є здоровя. Коли ми вітаємося або прощаємося, то говоримо «здрастуйте» і «бувайте здорові», бажаючи тим самим іншим людям здоров’я. Необхідність дбайливого і відповідального ставлення до нього стосується кожного з вас. Адже без доброго здоров’я ми не зможемо реалізувати свої інтереси.

З чого складається здоров’я людини?                                                                                 Кожна група отримує завдання: на ватмані наклеїти свою модель здоров’я та показати шлях, який веде до здоров’я. Для цього на кольоровому папері у формі  «слідів», потрібно написати дії та приклади поведінки, що, на думку учасників, сприяють здоров’ю, його збереженню, поліпшенню чи відновленню. Потім потрібно наклеїти ці «сліди» на ватмані, утворивши «шлях», який веде до здоров’я.

Потім кожна група презентує свій шлях.

 

Духовні заповіді Матері Терези

http://svitppt.com.ua/images/29/28476/770/img10.jpg

 

 

http://svitppt.com.ua/images/49/48312/770/img11.jpg

 

 

 

Вправа „ Як розпорядитися своїм життям”

А зараз давайте зіграємо  гру « Як розпорядитися своїм життям?” Вона допоможе кожному з вас знайти відповідь на це запитання. (Роздають по 8 папірців кожному учню).

Напишіть на кожному папірці своє ім’я. Протягом наступних кількох хвилин ці 8 папірців будуть уособлювати вас і гратимуть роль символічних грошей, тобто засобу, за який можна купити певний товар. Через хвилину перед кожним постане вибір: витратити чи заощадити свої папірці, тобто себе самого, частину себе. На продаж будуть виставлені різноманітні „товари” по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари одночасно, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що коли закінчаться ваші папірці, вже нічого не можна буде купити.

Всі покупки можна робити лише тоді, коли „товари” пропонуються на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж уже виставлено наступну пару.

(Пропонується „товар”, який написаний на окремих аркушах. Ціна кожного товару вказується в кількості папірців, які треба віддати за нього покупцю.)

1)

- чудова квартира (1папірець)

- новий автомобіль  (1 папірець)

2)

- стати найпопулярнішою людиною серед своїх товаришів терміном на 2 роки (1 папірець)

- мати одного справжнього друга (2 папірці)

3)

- закінчити престижний університет (2 папірці)

- заснувати прибуткову компанію( 2 папірці)

4)

- мати здорову сім’ю (3 папірці)

- здобути всесвітню славу (3 папірці)( Після завершення вибору з цієї пари оголосити: хто обрав сім’ю, повертають 2 папірці

назад як винагороду.)

5)

- можливість змінити якусь одну рису зовнішності (1 папірець)

- відчуття задоволення протягом усього життя (2 папірці)

6)

- 5 років безмежної  насолоди (2 папірці)

- любов та повага людей, що є для тебе найдорожчими (2 папірці)

(Ті, хто обрав 5 років насолоди, повинні додатково сплатити один папірець (за певні речі ми маємо платити більше, ніж здається спочатку).)

7)

- чиста совість (2 папірці)

- здатність досягти успіху у тій сфері, де найбільше цього прагнеш (2 папірці)

8)

- створити диво для того, кого любиш (2 папірці)

- можливість прожити заново (або повторити) одну дію з власного життя (2 папірці)

Наші торги завершені, роздивіться ще раз свої покупки і скажіть:

- Яка покупка подобається вам понад усе?

- Чи не шкодуєте ви , що не зробили якоїсь покупки?

- Чи хотілося б вам поміняти деякі правила гри?

Висновок: правила гри можна змінити, але життя – це не гра. Не можна повторити уже зроблений вибір чи скасувати прийняте в минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю. Не можна передбачити, які можливості будуть у вас через тиждень або рік. Вам завжди бракуватиме часу, варіантів вибору, грошей, можливостей. Ви повинні будете платити за кожний свій вибір у житті – і часто ця плата буде перевищувати ваші сподівання.

Вибір майбутньої професії – тема актуальної розмови для кожного підлітка, бо це одне з найважливіших питань у житті, від якого багато в чому залежить подальша доля. Ця проблема – задача з багатьма невідомими: що я добре вмію? Чого хочу? А що потрібно суспільству?

Формула професійного пошуку

Складіть перелік поступових кроків, які потрібно зробити кожній молодій людині, коли вона шукає своє місце у сучасному професійному світі.

Групи презентують своє завдання.

Вправа «Рефлексія»

 Чи справдилися очікування?

Кожен з нас набув сьогодні якогось нового досвіду. Що це було для вас?

Що вас схвилювало?

Вправа « Куля мрій»

-  Всі ми любимо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснювалися.

На маленьких злегка надутих повітряних кульках учасники будь-яким чином (записуючи, малюючи) у символічній формі відтворюють свою мрію.

- Давайте об’єднаємо всі кульки ваших мрій в один великий оберемок, нехай ваші побажання здійсняться. Сприймайте своє життя як велику цінність, даровану вам Богом.

Усі кульки-«мрії» перев’язуються яскравою стрічкою і передаються учасниками по колу один одному. Водночас учасники промовляють те, що вони хотіли б сказати наприкінці тренінгу, висловити, можливо, те, що не встигли: якісь свої побажання, роздуми, висновки тощо.

Притча «Все в твоїх руках»

Немає секрету, що щастя ми створюємо самі своїми руками.

 І дійсно, хто дасть відповідь за всі рішення, які прийняті нами, нехай навіть помилкові? Хто іноді так затягує ситуацію і не приймає ніяких рішень, що її закінчення має іноді плачевний результат? Тільки ми самі.

Дуже давно в стародавньому місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здібний із них якось задумався: “Чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?”

Він пішов на квітучий луг, піймав найкрасивішого метелика й сховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за його руки й учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:

– Скажіть, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?

Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.

Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів:

– Все у твоїх руках.

Тож давайте намагатися робити кожен свій вибір  у житті самостійно і максимально правильно, щоб не жалкувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Воронцова Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
4507
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку