Про матеріал
Конспект корекційно-розвиткового заняття
для дітей з ЗПР (3 клас)
на тему:
«Характерні особливості різних предметів. Порівняння та узагальнення»
за програмою «Корекція розвитку»
авт. Сак Т.В., Прохоренко Л.І.
Тема : «Характерні особливості різних предметів. Порівняння та узагальнення»
Мета заняття: Формувати вміння виявляти властивості об'єктів, називати їх,узагальнювати об'єкти за їх властивостями, пояснювати подібності та відмінності .
Завдання:
- створення позитивного емоційного настрою;
- збагачення словникового запасу дітей, вчити правильно висловлювати свої думки, пояснення, докази;
- розвиток вміння диференціювати та аналізувати об'єкт, що візуально сприймається;
- розвиток довільної уваги, розширення обсягу та концентрації;
- розвиток зорової пам'яті, логічного мислення, уяви, зорового та слухового сприйняття;
- розвиток навичок співпраці.
Методи та прийоми: наочні (використання наочних посібників), практичні, пояснення, бесіда.
Матеріали:
- Тематичні картинки (тварин);
- індивідуальні картки;
Хід заняття:
1.Організаційний момент - підготовка учнів до заняття. Вправа «Малюнок емоцій».
Завдання: вибрати емоцію, яка відображає настрій дитини на початок заняття.
Вчитель: Хлопці, давайте пограємося з вами в цікаву гру.
2.Розв'язання простого завдання
Якось увечері до ведмедя на пиріг прийшли сусіди: їжак, борсук, єнот, "косий", вовк із лисицею. А ведмідь ніяк не міг розділити на всіх пиріг. Від праці ведмідь спітнів -він же рахувати не вмів! Допоможи йому скоріше -порахуй усіх звірів.
(6 звірів прийшли до ведмедя)
3. Пропедевтичний момент (відновлення у пам'яті учнів досвіду та знань, сприяють сприйняттю нового матеріалу).
Розподіл тварин за групами:
Вчитель: Хлопці, розгляньте, будь ласка картинки. Хто на них намальований? Назвіть усіх тварин, що намальовані.
На які 2 групи можна поділити цих тварин?
- 1 група – звірі: ведмеді, їжак, борсук, олень, лисиця, заєць.
- 2 група - комахи: мураха, бджола.
- За якими ознаками ми виділяємо ведмедя, їжака, борсука, оленя, лисицю, зайця до групи звірів?
- У звірів 4 лапи, зуби, вони годують дитинчат молоком.
- За якими ознаками ми виділяємо групу комах: мураху, бджола.
- У комах 6 лапок.
-Скажіть чого немає у комах, звірів?
4.Зорова гімнастика.
Ви, мабуть, втомилися?
Ну тоді всі дружно встали.
Ніжками потопали,
Ручками поплескали.
Покружляли, покрутилися
І за парти всі посідали.
Очі міцно закриваємо,
Дружно до п'яти рахуємо.
Відкриваємо, поморгаємо
І працювати продовжуємо.
5. Робота з картками.
Вчитель: Подивіться будь ласка, у вас на партах лежать картки, на яких написані слова. Чого не вистачає у словах?
Вставте пропущені літери у слова.
В_дмідь, б_рсук, о_ень, лисиц_, за_ць, мур_ха, бдж_ла.
Випишіть усі пропущені літери, які ви вставили по порядку.
е,о,л,я,я,а,о.
Кожній літері відповідає своя геометрична фігура.
Е-квадрат,
О-коло,
Л-прямокутник,
Я-ромб,
А-трикутник.
Складіть ряд із геометричних фігур, розфарбуйте всі фігури за зразком.
Вчитель: Хлопці, скажіть, будь ласка, чим відрізняється чотирикутник від трикутника, кола. Чим схожі квадрат та прямокутник? (у них 4 сторони, 4 прямі кути і 4 вершини)
Чим відрізняються? (У квадрата всі сторони рівні, а у прямокутника лише протилежні сторони рівні)
6. Вправа «Знайди фігуру»
На дошці з’являється зображення : дітям пропонується знайти та порахувати всі трикутники, прямокутники, квадрати.
Після виконання завдання дітей заохочують.
7. Підбиття підсумків, рефлексія
На дошці з'являються «Емоції», дитина вибирає ту емоцію, яка відображає її стан наприкінці заняття.
- Хлопці, що ми дізналися сьогодні на занятті і чого навчилися? Кому було зрозуміло, кому сподобалося працювати на занятті, візьміть свою маленьку зірочку (приготовлені біля дошки) і прикріпіть її поруч із «Зіркою удачі». А якщо щось залишилося незрозуміло, то прикріпіть свою зірку до «Іскорки удачі». Ця іскорка обов'язково приведе вас до успіху.