Тема уроку: На кухні
Цілі:
Обладнання: мультимедійний проектор, відео матеріал «Rooms. Talking flashcards» / «Move your …», роздатковий матеріал (додаток 1).
Форма проведення: комбінований урок.
Хід уроку
T. – Good morning, dear boys and girls!
P. – Good morning, teacher!
T. – I`m glad to see you!
P. – We are glad to see you, too!
T. - How are you?
P. – We are fine!
T. – Sit down, please. Useful and amazing information is waiting for you.
2. Уведення в іншомовну атмосферу.
T. – Listen and read the poem.
Every week
Every week has 7 days,
See how many you can say.
Sunday, Monday, Tuesday,
Wednesday, Thursday, Friday,
Saturday. What's today?
Учні слухають і повторюють за вчителем, а потім відповідають на питання, поставлене у вірші.
T. – What day is it today?
P. – It`s Thursday.
T. – What date is it today?
P. – It`s the ____.
T. – What month is it today?
And now let`s rev
And now let`s revise. Look at the screen and pronounce the words after the dictor. (Учні повторюють назви кімнат за допомогою відео “Rooms. Talking Flashcards https://www.youtube.com/watch?v=1lqZmMu5wkk”)
Учні вимовляють слова за диктором, потім на екран виводяться малюнки за темою «My House”. Учитель показує малюнок на екрані , ставить питання , а учні відповідають по одному слову.
4. Повідомлення теми і мети уроку
T. – Children! Look at the blackboard/ Where can you see these things?
P. – In the kitchen. (Слайд 1)
T. – Yes. At the lesson we are going to speak about kitchen? We will learn the words on the topic and use them in our speech, read the text and make a project of kitchen with the help of listening.
II. Основна частина уроку.
Спочатку вчитель показує учням малюнки із зображенням предметів меблів, які знаходяться на кухні і називає нові слова.
A cooker
A fridge
A dishwasher
A microwave oven
A cupboard
Для відпрацювання слів учні читають слова з перекладом.
Read and match. (Додаток 1)
Потім діти обмінюються виконаними роботами і перевіряють роботу сусіда по парті, звіряючись з правильними відповідями на екрані.
На екран виводимо схематичне зображення граматичного матеріала. Учитель пояснює використання зворота. Далі проводиться гра з м’ячем.
Ball game.
T. – Stand up, please. Let`s play the ball. I tell you the noun and you use the construction “there is/there are”.
E.g. tables – There are tables in the kitchen.
(Cupboards, a cooker, a fridge, a microwave oven, a sink, etc.)
(Учні виконують рухи, дивлячись на екран. Можна взяти будь-яку руханку англійською мовою, наприклад “Move your… ” https://www.youtube.com/watch?v=GukWPj21FXA)
The Parkers have got their meals in the kitchen. It is quite modern, nice and clean with a lot of cupboards. There is a round table and some chairs on the left of this room. There is a fridge, a cooker, a microwave oven and a sink at the wall. Mrs Parker has also got a dishwasher.
Look at the picture and describe it using the construction there is/there are.
Pupils read the text and translate it.
Choose and say.
1. The Parkers have their meals ….. .
A) in the cafe
B) in the kitchen
C) in the dining-room
2. There are a lot of ….. in their kitchen.
A) cookers
B) wardrobes
C) cupboards
3. There is a round table and some chairs ….. .
A) near the window
B) at the wall
C) in the middle of the room
Start the game «Prepositions of place». Look at the screen, listen and repeat/
Учні називають предмети зображені на картках.
Учні слухають текст перший раз і намагаються зрозуміти, де знаходиться цей предмет. Після цього вчитель читає текст вдруге повільно, а учні виходять до дошки і приклеюють малюнок із зображенням предмета на відповідне місце (або, як варіант, учні можуть намалювати кухню за цим текстом). В результаті має вийти малюнок (постер) із зображенням кухні.
This is a kitchen. There is a table in the middle of the kitchen. There are chairs next to the table. There are flowers on the table. There is a window opposite the table. There is a microwave oven near the window on the left. There is a chicken in the microwave oven. There is a picture near the window on the right. There`s a clock under the picture. There is a fridge on the left and a dishwasher next to it. There are bananas and oranges on the fridge. There`s a cooker on the right. There`s some soup on the cooker. There`s a sink near the cooker. There are two cupboards above the sink and the cooker. It is a nice kitchen.
Учні описують малюнок, що вийшов, використовуючи there is/there are.
T. – Thank you for the Lesson. Your work was very intensive. Your marks are …
2. Домашнє завдання
T. – Write down your home task:
Draw the kitchen of your dreams and describe it.
Додаток 1
Read and match.
a cupboard
a dishwasher
a cooker
a sink
a microwave oven
a fridge
Додаток 2
Name the odd word
Учні читають слова і називають зайве слово
Riddles “At Home”