Конспект уроку для 5 класу "Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини."

Про матеріал
Конспект уроку для 5 класу "Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини."
Перегляд файлу

Урок 3. Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

Формування компетентностей:

предметна компетентність:

  •      навчальна: сформувати уявлення інформаційні системи, інформаційні технології, роль інформаційних технологій у житті сучасної людини;
  •      розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  •      виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

ключові компетентності:

  •      спілкування державною мовою: формувати вміння висловлюватися та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій із використанням відповідної технології;
  •      уміння вчитися впродовж життя: сприяти усвідомленню відповідальності за власне навчання;

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Microsoft Office, браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Як людина сприймає повідомлення? Які бувають повідомлення за способом сприйняття?

Людина сприймає інформацію через такі органи: очі, ніс, вуха тощо.

Бувають такі повідомлення за способом сприйняття: візуальні, звукові, смакові, нюхові, тактильні.

 

  1. Що таке дані? Хто або що може опрацьовувати дані?

Дані – це повідомлення, які подано так, що їх зручно зберігати, передавати та опрацьовувати. Дані можуть опрацювати людина та комп'ютер.

 

  1. Які носії повідомлень ви використовуєте?

Носії повідомлень: зошит, книжка, флеш-карта, оптичні диски.

 

  1. Які процеси називаються інформаційними?

Процеси передавання, опрацювання, зберігання повідомлень називають інформаційними процесами.

 

  1. У чому полягають процеси зберігання, передавання, опрацювання повідомлень?

Процеси зберігання, передавання та опрацювання повідомлень полягає в тому, що її так зручно транспортувати та обробляти.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

ІV. Мотивацій навчальної діяльності

V. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Робота з підручником: § 1.3

VІ. Фізкультхвилинка

VIІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Виконайте завдання

1. Наведіть приклади застосування інформаційних технологій у різних галузях діяльності людини.

Інформаційні технології використовуються у всіх галузях діяльності людини: медицина (огляд пацієнта за допомогою УЗД, КТ та МРТ), інженерія (проектування будинків), освіта (створення презентацій).

2. Визначте, що з наведеного нижче є інформаційними системами: а) кулінарна книжка; б) регулювальник руху автомобільного транспорту; в) датчик температури навколишнього середовища; г) Вікіпедія; д) аеропорт. Відповідь обґрунтуйте.

а) Є (зберігання кулінарних рецептів),

б) Є (передавання сигналів водіям),

в) Є (опрацювання та передавання інформації),

г) Є (зберігання та передавання інформації),

д) Частково, оскільки в аеропорті також зберігають та передають інформацію про рух повітряних суден.

3. Опишіть роботу шкільної бібліотеки як інформаційної системи.

Шкільна бібліотека зберігає книги (зберігання інформації), дає книги відвідувачам (передавання інформації).

4. Запишіть у зошит, у яких сферах людської діяльності використовуються такі інформаційні технології: а) опрацювання текстових докумен-тів; б) опрацювання числових даних; в) опрацювання звуку; г) опрацювання відео; д) передавання даних комп'ютерними мережами; е) комп'ютерна графіка.

а) Освіта, медицина, юриспруденція, журналістика;

б) Інженерія, математика, фізика;

в) Створення музичних творів та фільмів;

г) Монтаж відео та створення фільмів;

д) ІТ-сфера;

е) Дизайн.

 

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1.     Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.     Інструктаж учителя.

Підручник с. 25

  1.     Практична робота за комп’ютерами.
  2.     Вправи для очей.

VIІІ. Підсумки уроку

Дайте відповіді на запитання

  1. Що таке інформаційна система? Наведіть приклади ІС.

Інформаційна система  – це система, яка забезпечує здійснення інформаційних процесів (смартфон, комп'ютер).

  1. Які складові комп’ютеризованих інформаційних систем ви знаєте? Поясніть їх призначення.

Складові комп'ютеризованих систем: технічні пристрої (зберігання, передавання та опрацювання повідомлень), комп'ютерні програми (дають вказівки технічним пристроям, щоб ті здійснювали інформаційні процеси).

  1. Що таке технологія?

Технологія – це опис способів виготовлення виробів, надання послуг тощо.

  1. Які технології називають інформаційними?

Інформаційні технології  – описують особливості здійснення інформаційних процесів з використанням комп'ютерної техніки.

  1. Які ви знаєте напрями використання інформаційних технологій у сучасному суспільстві?

Напрями використання інформаційних технологій у сучасному суспільстві: виконання обчислень, створення комп'ютерних моделей, зберігання та опрацювання великих обсягів даних, забезпечення роботи автоматів і роботів, керування промисловою та побутовою технікою, забезпечення навчання всіх верств населення.

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

IХ. Домашнє завдання

Підручник § 1.3 ст. 18-25

Х. Оцінювання роботи учнів

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку