Конспект уроку "Інтегрований день"« З уст народу про свою історію»"

Про матеріал
Інтегрований день « З уст народу про свою історію» Природознавство: «Материки і океани. Практична робота. Читання карти світу». Математика: «Табель-календар. Визначення тривалості подій за календарем. Перетворення одиниць вимірювання часу. Розв’язування задач на час». Українська мова: «Заміна приголосних [г], [к], [х] на [з´], [ц´], [с´] перед закінченням – і в іменниках різного роду». Фізкультура: «Підготовчі вправи. ЗРВ на місці. Біг з подоланням перешкод. Танцювальні кроки «галоп», «полька на місці». Рухливі ігри: «Естафета звірів», «Хто більше», «Допомога другу».
Перегляд файлу

Клас 4-В

ПОНЕДІЛОК

Інтегрований день « З уст народу про свою історію»

Природознавство: «Материки і океани. Практична робота. Читання карти світу».

 Математика: «Табель-календар. Визначення тривалості подій за календарем. Перетворення одиниць вимірювання часу. Розв’язування задач на час».

Українська мова:  «Заміна приголосних [г], [к], [х] на [з´], [ц´], [с´] перед закінченням – і в іменниках різного роду».

Фізкультура: «Підготовчі вправи. ЗРВ на місці. Біг з подоланням перешкод. Танцювальні кроки «галоп», «полька на місці». Рухливі ігри: «Естафета звірів», «Хто більше», «Допомога другу».

Мета: Мета інтегрування — максимально поєднати навчання і життя.

  • ознайомити і систематизувати знання учнів за темою «Природа материків і океанів»; розвивати спостережливість, пам’ять, мислення; виховувати самостійність, охайність;
  • закріпити вивчені одиниці часу; вчити учнів визначати час та тривалість подій за табелем-календарем, перетворювати одиниці часу, вправляти у розв’язуванні задач, обчисленні виразів; виховувати інтерес до предмета;
  • ознайомити учнів із випадками чергування приголосних в іменниках; виробляти навички правильного відмінювання іменників;
  • вчити правильно долати смуги перешкод;

повторити різновиди бігу і ходьби та комплекс загальнорозвивальних вправ в русі; сприяти розвиткові сили, гнучкості, швидкості; виховувати любов до занять фізичною культурою. 

Виховувати щиру любов та повагу до своєї рідної мови і народу.

Очікувані результати: після цього дня учень вміє працювати за картою та відшуковувати материки та океани, називає їх назви, розуміє розташування;

називає одиниці часу та перетворює їх,  розв’язує задачі на час;

розуміє та підбирає слова з  приголосними [г], [к], [х] на [з´], [ц´], [с´] перед закінченням – і в іменниках різного роду, замінює їх, змінює форму слів за допомогою відмінювання, використовує фразеологізми, застарілі та сучасні слова у своєму мовленні;

виконує вказівки та алгоритми вчителя у виконанні комплексу ЗРВ та різних вправ, ігор, пояснює важливість виконання вправ для здоров’я тіла і розуму.

Розповідає про свою повагу та любов до рідної мови, її красу та багатогранність, про те, як важливо розмовляти мовою своїх предків.

Тип уроку: інтегрований день.

Місце проведення: клас, спортивний майданчик.

Види роботи: фронтальна, групова, індивідуальна.

Методи роботи: дискусія, мозковий штурм, фіш-боун,

Матеріали та обладнання: ноутбук, проектор, презентація, зошити з природознавства, української мови, математики, атлас, карта світу, матеріали для створення карти світу, математичні дидактичні засоби та завдання, роздатковий мовний матеріал, картки індивідуального оцінювання.

Вихідний продукт: інтелект-карта.

І. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ ТА МОТИВАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1.               Створення сприятливої атмосфери (7 хв)

а)        Привітання.

Промінчик осінній заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас.

Давайте з’єднаєм  долоньки свої

І радо всміхнемось –

Я – вам, ви – мені.

- Чим ви милувалися по дорозі до школи?

- Про що цвірінькали птахи?

- Про що шепотіли дерева?

Ви справжні друзі природи, якщо вона з вами спілкується.

Як приємно бачити, що ви посміхаєтесь один одному і приносите до класу радість. То ж давайте її примножимо, привітавшись один з одним подарунками. (Діти по колу передають квіточку добра та «дарують подарунки». Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та причетності. Учитель звертає увагу, щоб діти вчилися дивитися один одному у вічі)

Учні:

- Доброго ранку (привіт, здрастуй, ), (ім´я), я хочу подарувати тобі щастя (хороший настрій, натхнення, здоров’ я  і т. д).

б)Ранкова зустріч. 

  •            Подивіться, до нас завітала хмаринка, але не сама. Вона привела з собою друзів ( три краплинки - весела, сумна, зла).
  •            Подивіться на краплинки. Що ви побачили?

 Діти по черзі дають відповіді.

                                                     

  •            Весела, сумна, зла - це настрій крапельок. А яким ще буває настрій?
  •            Коли у людини буває веселий настрій?
  •            А коли  настрій сумний?

Метеорологічна хвилинка.

  •            А який сьогодні настрій неба?
  •            Чи є опади?
  •            Яка температура?
  •            Який день тижня сьогодні? Який по рахунку?
  •            Як у народі називають листопад?

( Є регіональні назви листопада - «напівзимник», «ворота зими», «грудкотрус», «листопадень», «падолист»; останні два значення знову ж таки стосуються західноукраїнських говорів, але вони у давнину означали закінчену дію, себто «листя, котре вже опало» . На українському Поліссі довгий час зберігалося ще одна назва листопада -"братчини". Для сучасників слово це майже незнане. Хоч раніше воно віддзеркалювало глибокий зміст. Саме так називали гуртівні обрядодійства, що їх влаштовували в кінці осені. ...Листопад, падолист, напівзимник. Це місяць, для якого в знадобі і віз, і сани. Тільки ось для коней це чи не найтяжча пора року. Тим і кажуть: на Симеона-Юди боїться кінь груди». З цим днем, який припадає на передостаннє число місяця, і пов'язують прихід зими, бо листопад — вересню онук, жовтню син, - а зимі рідний брат!

  •            За церковним календарем сьогодні апостолів від 70-ти Ераста, Олімпа, Родіона, Сосіпатра, Куарта і Тертія. «Прийде Родіон – візьме козака в полон», — казали колись старі люди. Якщо іній лежить на деревах від самого ранку, то путнього санного шляху не варто очікувати до самого Введення (4 грудня). Після листопадових заморозків мав неодмінно прийти грудневий мороз.
  •            Падолист, листопад, напіззимник, братчини, грудкотрус, листопадень – ці слова мають однакове значення. Вони брати . То ці слова є... (синонімами)
  •            Давайте провідміняємо слово напівзимник за відмінками. Пригадаємо назви відмінків, допоміжні слова та запитання. Дітки, яка частинка слова змінюється у слові? (закінчення).

ІІ. ЕТАП ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ.

  • Вправа Мотивація

Вправа «Я – буду» 

Діти в парах  промовляють по черзі такі слова:

Я – старанний (уважний, захоплений і т. д.)

1.Визачення теми та мети уроку .

 

  1.               Формування мети і цілей уроку (1 хв)
  1.               Ребус.
  • Темою нашого дня буде українська мова та історія нашого народу.
  •            Як ви думаєте, що це за скарб? (відповіді дітей)
  •            Подивіться на ребус, тут захований наш скарб.

 

  •           М 'В сосне - дупло. В дупле - тепло. В тепле - сова. В сове - слова. Одно -  УГУ! Второе - УХ! Ещё в дуп | Иллюстрации сов, Рисунки, Чучело совы

Так, мова народу. А як називається наша мова? (українська)  А як називається наша країна? Україна?  А на якій планеті ми живемо? (Земля)             

ІІІ. ЕТАП ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ.

  1. Частина.

На нашій планеті є материки та океани. І на материках знаходяться країни. А наша Україна розташована на материку Євразія у частині під назвою Європа.

  1. Ознайомлення з новим матеріалом.

Бесіда за картою півкуль

- Що ви бачите на карті півкуль? (Материки і океани)

Материки — це величезні ділянки суші, оточені з усіх боків водою.

Синоніми до слова материк: континент, суходол, суша, земля.

- Порахуйте, скільки материків на Землі? (6)

- Назвіть їх.

- Вирушаємо у кругосвітню подорож, починаючи її від найменшого материка.

- Покажіть його на карті. Це який материк? (Австралія)

- У якій півкулі він знаходиться? (Східна півкуля)

- Який материк найбільший? (Євразія)

- Де він знаходиться? (Східна півкуля)

- Як ви вважаєте, який материк найспекотніший? (Африка) Чому?( Бо він знаходиться на екваторі, а там тропічний жаркий пояс.)

Пропливли вздовж узбережжя Африки й опинилися у західній півкулі.

- Які материки там розташовані? (Північна Америка і Південна Америка)

- Чи всі материки ми зустріли на своєму шляху? Який материк ми не побачили? (Антарктиду)

     Антарктида — найхолодніший материк. Морози там досягають до –80 °С.

ІІ частина.

  1. Каліграфічна хвилинка.

М  ма  тер  ик материк

На уроці ми дізналися про різні материки.

- Підкресліть граматичну основу і групу підмета.

- Зверніть увагу на слово уроці. В якому воно стоїть відмінку, роді? (М.в.)

Поставте у Н.в. Що змінилось? Буква в кінці основи слова уроці – урок. [цʹ] - [к].

-Ви навчились розрізняти відмінки, визначати відмінки іменників. Сьогодні розглянемо нове мовне явище, що представлене у каліграфічній хвилинці, — чергування приголосних. Чергування кінцевих приголосних [г], [к], [х] на [зʹ], [цʹ], [сʹ] перед закінченням -і в іменниках чоловічого роду у місцевому відмінку однини.

  1. Робота з підручником української мови. С. 57, правило.

с. 57, в. 111. (разом) Поставте іменники жіночого роду в М. в. однини.

а) групова робота:

1група – в. 112. Поставте іменники чоловічого роду  в М. в. однини.

2 група – в. 113.Поставте іменники середнього роду в М. в. однини.

б) Презентація роботи

Спікери презентують роботу.

в) висновки:

Отже, чергування приголосних відбувається в кінці основи слова у М. в.

  1. Фізкультхвилинка.

Загальнорозвивальні  вправи  на місці :

1) В. п.- основна стійка.

1 - крок лівою (правою) ногою в сторону, ру­ки в сторони, прогнутися (вдих);

2 - в. п. «видих».

Те саме іншою ногою.

2) В. п. стійка, ноги нарізно, руки на пояс,

1 - поворот тулуба ліворуч, руки в сторони;

 2 - в. п.;

3 - нахил уперед, руками торкнути­ся підлоги (ноги не згинати);

4 - в. п. Те саме в інший бік.

3) В. п.- упор, стоячи на колінах.

1 - ліву (праву) руку вгору, праву (ліву) ногу назад, прогнутись (вдих);

2 - в. п. (видих).

 Те саме ін­шою ногою.

  1. Робота з фразеологізмами.

Флеш-картки з теми «Фразеологізми»

Байдики бити

 лінуватися

Піти світ за очі

замовкнути 

Набрати води в рот

забути

Викинути з голови

відправитись дуже далеко

 

Вертітися під ногами

втекти

Замилювати очі

задаватися

Задирати носа

обманювати

Накивати п’ятами

  заважати

ІІІ частина.

  1. Подорож

Знову ми з вами відправимось світ за очі. Будемо на кораблях досліджувати океани нашої планети.

 Наші кораблі від материка до материка пливли океанами. Плисти нам треба цілий рік.

7. Розгляд календаря.

- У ньому показано як рік ділиться на місяці, місяці – на тижні, тижні – на дні

- Скільки місяців має рік?

- Скільки місяців мають по 31 дню?

- Яке сьогодні число, день тижня, місяць?

8. Робота в зошиті з математики.

 Каліграфічна хвилинка.

А зараз каліграфічна хвилинка. Відкрийте зошити і запишіть цілий рядочок числа, яке є вашим днем народження.

9.. Розвиток математичних знань.

а) Виконання завдання 362 з допомогою календаря.

б). Виконання завдань 364-365.(фронтально)

 IV частина. 

  1. Продовження подорожі по океанах.

а) атлас. Створення власної карти світу.

Які океани ми перетнули під час плавання? (Індійський океан, Атлантичний океан, Тихий океан)

- Яким океаном ми не пливли? (Північний Льодовитий океан)

- Покажіть на карті найбільший і найменший океани. (Найбільший — Тихий океан, найменший — Північний Льодовитий)

- Які материки омиває Північний Льодовитий океан? (Євразію і Північну Америку)

- Який океан омиває відразу чотири материки? (Індійський: Африка, Євразія, Австралія та Антарктида)

- У якій півкулі можна зустріти всі океани відразу? (У східній півкулі)

- Ви звернули увагу, що під час нашої подорожі океанськими просторами нам зустрічалися не лише великі ділянки суші, але й маленькі? Хто знає, як називаються маленькі ділянки суші, що з усіх боків омиваються водою?

- Правильно, острови.

- Чи далеко від материків знаходяться острови? (Ні)

- Покажіть на карті півкуль острови.

11. Робота з підручником з природознавства с. 43 – 45.

12. Робота в зошиті з природознавства.

Наша кругосвітня подорож добігає кінця.  

  1. Гра «Зберемо валізу для подорожі»

- На який із материків нам потрібно взяти подані речі? (Парасольку, валянки, літак, пляшку з водою, панаму)

14.Таблиця. Під час відповідей заповнюється таблиця на дошці.

Назви речей

Назва материка

Ми знаємо

парасолька

Південна Америка

Найвологіший материк

валянки

Антарктида

Найхолодніший материк

літак

Євразія

Найбільший материк

вода

Австралія

Найсухіший материк

панама

Африка

Найспекотніший материк

  1. Фізкультхвилинка

Гра «Естафета звірів», «Хто більше».

«Естафета звірів»

Учасники гри розподіляються на дві команди, шикуються в колони й визначають звірів (перші – ведмеді, другі – лисиці, треті – тигри). Відстань між колонами – вісім кроків. Ведучий, який стоїть за 3-4 кроки перед командами, голосно називає когось зі звірів. Гравці з обох команд, яким присвоєно цю назву, вибігають із колон і біжать уперед, уздовж колони, минають її, пробігають між рядами гравців, виходять за зовнішній бік ряду й стають на своє місце. Команді, учасник якої прибіг на своє місце раніше за суперника, зараховується одне очко.

Протягом гри мають пробігти всі пари. Виграє та команда, яка набрала найбільше очок.

 «Хто більше?»

Діти стрибають на обох ногах зі скакалкою впродовж 10 с або про­тягом певного часу. Перемагає той, хто за цей час виконає найбільше стрибків.

V. Частина.

15. Виконання завдання. Підручник з математики с. 59, № 370, 371.

Зараз час можна визначити не лише з годинником, але й смартфоном, фітнес-годинником. Ці слова зараз замінюють одним словом – ґаджети. (англ. gadget — пристрій) — як правило, цікава технічна новинка[1] у вигляді електронного пристрою, або іншого засобу, що поєднує в собі високі технології і цілком реальне застосування

  1.  В сучасному світі є таке слово як лайфхак – (від лайфхакінґ, англ. life hacking перекладається букв. взлом життя) — сленґовий термін, що означає деяку хитрість або корисну пораду, яка допомагає вирішувати побутові проблеми, тим самим заощаджуючи час. 

         Тому щоб швидше працювати, будьте уважними, зосередженими, знайте, де знайти потрібну інформацію та як застосувати вивчену. Вашим лайфхаком та помічником є мозок.

 

 

 

IV. ПІДСУМОК. Створення інтелект-карти.

Алгоритм створення Інтелект-карти тематичного дня:

Крок 1. Увага на ключове поняття! Оберіть тему тематичного дня. Сформулюйте її одним словом чи словосполученням.

 

Крок 2. Починайте роботу з центру. Напишіть центральне поняття – назву об’єкта чи явища (про які ви будете створювати карту) посередині аркуша. Можна намалювати малюнок до цього поняття.

 

Крок 3. Пишіть ключові слова за годинниковою стрілкою. Заповнюйте карту ключовими словами, які передають зміст інформації та ідей за годинниковою стрілкою, починаючи з правого верхнього кута. (Якщо вам зручно заповнювати карту з усіх сторін, не обмежуйте себе. Працюйте так, як вам зручно. Але подумайте, з яких ключових слів ви, за потреби, почнете відтворювати вашу карту).

 

Правило 1. Пишіть стисло. Навколо ключового слова напишіть все, що ви знаєте або те, що спадає вам на думку про об’єкт чи явище, яке розглядаєте. Пишіть власні ідеї одним словом або словосполученням. Не пишіть речення!

Правило 2. Пишіть різними буквами. Для того, щоб краще виокремити інформацію, записуйте її, змінюючи накреслення, розмір, колір букв.

Правило 3. Пишіть друкованими літерами. Якщо ви складаєте карту вручну (а не за допомогою комп’ютерної програми), використовуйте друковані літери, тому що для сприймання рукописного тексту потрібно більше часу.

Правило 4. Розфарбовуйте! У кожного кольору є своє значення, причому часто це дуже індивідуально для кожної людини. Колір може істотно спростити та прискорити сприйняття інформації. Зчитувати інформацію з інтелект-карти буде легше, якщо ви будете розуміти значення кольорів, які використовуються в ній.

Правило 5. Малюйте! Зоровий образ запам’ятовується на довгий час, сприймається з максимальною швидкістю, формує безліч асоціацій. Наш мозок влаштований так, що в нас практично миттєво виникає зорова асоціація на будь-яке слово. Ось цю першу асоціацію інамалюйте, потім для сприйняття інформації з інтелект-карти вам навіть не потрібно буде читати, що там написано, – досить буде пробігтися по малюнках, і у вас у голові відразу спливе необхідна інформація.

Правило 6. Групуйте! Намагайтеся одразу записувати інформацію, яку можна згрупувати за обраними вами критеріями. Використовуйте угруповання для позначення односмислових груп.

 

Крок 4. Зв’язуйте думки! Використання сполучних гілок допомагає нашому мозку з максимальною швидкістю структурувати інформацію і створювати цілісний образ.

 

Правило 1. Лінії та стрілки. Встановіть зв’язки між поняттями за допомогою ліній, стілочок різної довжини, штриховки, кольору, товщини тощо.

Правило 2. Використовуйте не більше ніж 7 ± 2 відгалужень від кожного об’єкта, а краще – не більше 5, оскільки таку карту зможе легко сприймати навіть втомлена людина.

Правило 3. Зв’язки головного поняття показуйте за допомогою лінії, потовщуючи її біля основи й поступово звужуючи біля другорядного поняття.

Правило 4. Якщо ключові слова з сусідніх гілок пов’язані один з одним, варто з’єднувати їх стрілками.

Іноді ви будете відчувати, що необхідно додати ще, наприклад, дві гілки, але ніяк не буде виходити сформулювати їхні назви. У такому випадку рекомендується проводити гілки й залишати їх порожніми. У цей момент у вас сформується незавершена дія, і мозок стане надмотивований для того, щоб заповнити ці гілки й запропонувати необхідні ідеї.

Крок 5. Дописуйте нові ідеї. Якщо з’являються нові асоціації, відносьте в подальші гілки карти або заносьте в коментарі навколо об’єктів карти (топіків), які в разі паперового написання зручно робити на стікерах.

Після створення Інтелект-карти дайте відповіді на запитання:

– Яка інформація із записаної може стати цікавою учням, доступною для їхнього віку?

– Яка інформація із записаної може стати змістовим наповненням уроку?

– Які навчальні предмети містять цю інформацію?

– Які програмові завдання зможе реалізувати вчитель на уроці з цієї теми?

– В якій послідовності учні знайомитимуться з цією інформацією на уроці?

– Які види діяльності (вправи, завдання) запропонувати учням для дослідження цієї інформації?

– Які ресурси потрібно залучити для підготовки до уроку?

Методичне опрацювання Інтелект-карти

Накладіть зверху Інтелект-карти тонкий папір та стисло напишіть на тих частинах, які ви відібрали для тематичного дня:

– назву предмету;

– програмові завдання;

– вправу чи завдання для учнів;

– необхідні ресурси.

Готуючись до тематичного дня на основі власноруч створеної Інтелект-карти, вчитель може:

1. Відслідковувати, що вже зроблено, а що – ні.

Ми бачимо всю картину цілком. Не закопуємо в деталях, а чітко і ясно представляємо свої плани.

V. ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ.

 

Природознавство - с. 43 – 47, підручник, атлас.

Математика  - с. 60 № 372, 373.

Українська мова – с. 59, в. 115., с. 57 – 58 правила

 

 

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку