Конспект уроку на тему:«Різноманітність амфібій , їх роль у природі та значення у житті людини.»

Про матеріал
Конспект уроку допоможе при підготовці у 7 класі загальноосвітніх навчальних закладах
Перегляд файлу

ОЗ Почаївська ЗОШ I-III ступенів

Конспект уроку на тему:

«Різноманітність амфібій , їх роль у природі та значення у житті людини.»

 

 

.

    

 

 



Тема уроку :

«Різноманітність амфібій ,їх роль у природі та значення у житті людини.»
Освітні цілі:

- навчальна : систематизувати та узагальнити знання учнів про різноманітність амфібій , розкрити їх роль у природі та значення у житті людини.

- розвивальна : розвивати вміння самостійно працювати з додатковими інформаційними джерелами , порівнювати , аналізувати та робити висновки ,  сформувати  критичне  мислення шляхом розвитку в учнів внутрішньої мотивації до цілеспрямованого навчання , практичного та творчого застосування знань.
- виховна : виховувати у школярів етично – ціннісне ставлення до природи , сформувати екологічну культуру , виховувати любов до тварин.

Очікувані результати навчально – пізнавальної діяльності:

Уміння: розпізнавати тварин , середовища існування, ознаки будови і способу життя;
Знання: оперувати термінами, називати особливості зовнішньої будови , які відрізняють даних тварин серед інших організмів , які рідкісні види амфібій України занесені до Червоної книги України.

Ставлення: висловлювати свої судження до різноманітності амфібій , їх роль у екосистемах і житті людини;

Ціннісне ставлення до тварин даного класу та власного здоровя;

Орієнтування на розвиток екологічної свідомості , соціальної активності , та відповідальності за збереження тварин.
Методи: рефлексія , незакінчене речення , робота в парах , інтерв’ювання , колективна робота , інтерактивні ігри , робота з підручником , ілюстрація , повідомлення , міні-проекти.

Обладнання: фото амфібій , тест – опитувальник , виставка літератури та творчих робіт учнів.  

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

                                                Хід уроку:

1.Актуалізація опорних знань:

Діти в народі кажуть «Найкраще засвоюють ті знання які поглинаються з апетитом.»

То ж сьогодні , хочу вам побажати

Всі знання з апетитом поглинати,

А щоб ці знання і вміння вам не стали тягарем,

Побажаю вам терпіння і старання.

То ж починаємо наш урок.

Інтерактивна вправа «Подорож»

Сьогодні є у нас можливість здійснити уявну подорож до міста Амфібії, яке розташоване в країні Хордові на острові Хребетні. Подорожуємо по вулицях Хвостаті, Безхвості, Безногі.

Повторення систематичних одиниць

а) місто – клас Амфібії

б) країна – тип Хордові

в) царство – тварини

г) вулиці – це ряди: Хвостаті, Безхвості, Безногі.

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

Дати відповідь і докінчити речення

- Амфібії це тварини…(холоднокровні)

- Два середовища існування…(водне і суходіл)

- Відділи тіла…(голова, тулуб, кінцівки, у деяких хвіст)

- Температура тіла…(нестала)

- Шкіра…(гола, без лусок)

- У ній є багато…(залоз)

- Залози виділяють…(слиз і отруту)

- Слиз…(зволожує поверхню тіла, забезпечує газообмін, захищає від мікроорганізмів)

- Резонатори…(парні мішки)

- Розвиток…(непрямий)

2.Мотивація навчальної діяльності

Вірш:

Тварини різні є в природі

Ти лиш уважно пригадай,

Рак річковий у панцері міцнім,

Павук з малюнком на спині,

цвіркочуть коники в траві,

риби плавають в воді,

жабки-чарівні неповторні,

і це окраса в нашому житті.

 Учитель: До нас звернувся з проханням Іван Царевич, із казки «Царівна жаба» і просить, щоб ви допомогли йому знайти переконливі докази того, що від жаб є користь як в природі так і людям. Тільки тоді батько цар помилує його дружину.

Любі діти, допоможіть мені врятувати царівну!

  • Не хвилюйтесь Іване Царевичу,ми допоможемо.

Щоб розв’язати цю проблему, ознайомимося з темою «Різноманітність амфібій, їх роль у природі та значення у житті людини.»

(учні записують тему уроку, ознайомлюю із завданнями, метою уроку).

На дошці – презентація уроку.

Пригадаймо що знаємо: /Я знаю про амфібій/ Хочу дізнатися/ Вивчив

- Прийом «Здивуй»

Амфібії живуть як в дикій природі так і в мегаполісах.

Вони є крихітними – не більше 1см. і величезними до 35см. і вагою до 4кг.

Вони стрибають плавають та деякі літають.

Амфібії мають ворогів у природі: змії, птахи, їжаки, кабани, ведмеді, куниці. Доброї слави жаби не набули. Жабу вважають символом: хвалькуватості, скупості, народних насмішок і кепкувань.

Однак у деяких країнах жаба символізує, безсмертя, багатство, довголіття.

У Японії – удачу для мандрівників. У Єгипті – жаб вважають священними тваринами.

3. Сприймання інформації / повідомлення теоретичного матеріалу на основі випереджувальних завдань.

Вчитель: Щоб допомогти Івану Царевичу здійснимо мандрівку із використанням фото матеріалів по маршруту до країни Амфібій по зупинках.

Зупинка I.  Дослідницька

(Робота в парах. Прочитати інформаційний матеріал який є на партах і скласти ЛОС)

Клас Амфібій

      1. Ряд Безногі (176 видів)

      2. Ряд Хвостаті (350 видів)

      3. Ряд Безхвості (3500 видів)

Зупинка II.  Журналістська

(Учні мають завдання взяти інтерв’ю, у різних представників амфібій, які живуть в Україні, у різних країнах Європи та на різних континентах.)

Учні ознайомлюються із представниками:

Озерна жаба, плямиста саламандра, жаба ага, пустельна австралійська жаба, ропуха звичайна, африканський Голіаф, Плямиста саламандра, японська саламандра велетенська, квакша, кумка.

Зупинка III.  Історична

- повідомлення про роль жаб в науці, фізиці, медицині, про встановлення пам’ятників жабам у Франції, Японії. Учні демонструють з мобільних телефонів фото пам’ятників, повідомлення про науку біоніку, виготовлення апаратів – автоматів для сортування листів на почтах, пересаджування органів ( пересаджування серця ), про жаб лабораторних тварин. Завдяки ропухам створили прилад який прогнозує безпечні ситуації над аеродромами.

- фізкультхвилинка ( вправи для очей і дихання ).

Зупинка IV.  Це цікаво

Амфібіям належить першість у створенні сильнодіючих отрут. «Чемпіоном» є крихітна жителька тропічних лісів Колумбії, розміром лише 2-3 сантиметри жаба кокоа. Із шкіри кокоа індійці готували отруту для стріл.

 У неволі амфібії можуть жити дуже довго: землянка (часникова жаба ) і ставкова жаба - до 10 років, жаба-бик – 16, трав’яна жаба – 18, квакша звичайна – 22, джерелянка і дивовижна жаба – 29, сіра жаба до 36 років.

Пальці задніх кінцівок жаб з’єднані шкірною плавальною перетинкою. Жаби рухаються і воді за допомогою швидких поштовхів. Цей спосіб плавання дуже ефективний. Він був покладений в основу таких спортивних стилів, як брас і батерфляй. А сама конструкція кінцівок була скопійована при створені ласт – необхідної речі легководолазного костюму.

Зупинка V.  Народознавство  

Повідомлення учнів про жаб синоптиків, метеорологів.

Народні прикмети, приказки, прислів’я, загадки.

Інтерактивна гра: «Біологічне лото»

- Де ті жаби дінуться… (як болото висохне )?

- Аби озеро…( а найдеться жаба, що буде квакати )!

- Кожна жаба…( своє болото хвалить )!

- Коваль коня кує…( а жаба й собі ногу підставляє )!

- Роздайся, море,…( жаба лізе )!

Зупинка VI.  Екологічна

Запам’ятайте!  Червона Книга України

- Саламандра плямиста

- Тритон альпійський

- Тритон карпатський

- Ропуха очеретяна

- Жаба прудка

(розгляд картинок, малюнків)

- На дорогах знаки для автомобілістів

Учні демонструють міні-проекти «Різноманітність амфібій», «Хвостаті амфібії», «Цікавинки про жаб».

- Сладання ЛОС  (самостійна робота, в зошиті і на дошці)

Значення земноводних

У природі:

- (ланка в ланцюгах живлення);

- (знищують шкідливих комах, комарів, слимаків).

У житті людини:

- вживання в їжу;

- у медицині;

- у лабораторних дослідженнях.

Складання ланцюга живлення: рослини, комахи, лелека, орел, вуж, жаби.

(Рослини – комахи – жаби – лелека – орел)

- Задача: Одна жаба з’їдає за добу приблизно 7 шкідливих комах. Скільки комах з’їсть жаба протягом місяця, 6 місяців?

4. Рефлексія.

Як діти, ми довели значимість амфібій у природі та житті людини і врятували царівну-жабу.

- Що вивчили на уроці?

- Що сподобалось?

- Оцінювання учнів.

5. Екскурс на виставку «Охорона земноводних».

- науково - популярна література,

- виставка міні – проектів.

6. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 19

     Я дуже рада за вас, діти

     Що ви могли чогось навчитись.

     Отож старайтесь і надалі,

     Щоб знов могли чогось навчиться,

     В житті повірте це згодиться.

docx
Додав(-ла)
Дуда Лариса
До підручника
Біологія 7 клас (Півень Т. О., Бондаренко В.В.)
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку