Конспект уроку на тему: "Щастя: пункт призначення чи спосіб подорожувати?"

Про матеріал
Конспект уроку до Дня знань. Для учнів 6 класу. Мета-навчити учнів бути щасливими від подорожей, бачити красу довкола себе; формувати в учнів поняття про щастя не в матеріальних благах, а за допомогою відчуттів; розширювати поняття дітей про те, що таке краса довкола та краса людської душі; спонукати до подорожей; виховувати зерна доброти, людяності, справедливості, щирості людської душі, прагнути до доброзичливої атмосфери у класі. Останній промінчик теплого літа І перший осінній листок Зустрілись в природі – закономірно, А в школі почнеться урок. Всі діти веселі і жваві дуже, Бо воля ще грає в крові… І строге учительське слово: «Друже, вже час прилітать до землі!» Рівняються парти… І враз зникає: Весь шум і гомін, і крик, Бо в кожній школі в цей час лунає Дзвінкий, променистий дзвінок. І кожен рік він буде лунати. І всі від дзвінка до дзвінка. Будуть мов бджілочки ті працювати – Нові здобувати знання.
Перегляд файлу

 

Конспект 1 уроку у 6 А класі

Учитель: Андрущенко Н.М.

 

Тема уроку: Щастя: пункт призначення чи спосіб подорожувати?

Мета: навчити учнів бути щасливими від подорожей,  бачити красу    довкола себе; формувати в учнів поняття про щастя не в матеріальних благах, а за допомогою відчуттів; розширювати поняття дітей про те, що таке краса довкола та краса людської душі; спонукати до подорожей; виховувати  зерна доброти, людяності, справедливості, щирості людської душі, прагнути до доброзичливої атмосфери у класі.

Обладнання: автобус побажань, роздатковий матеріал: макети валіз,  епіграф, презентація, відео.

Хід уроку.

І. Організція класу.

Привітання.

Здоров’я бажаю, товариші кадети.

А поздоровити я вас хочу з Днем знань своїм власним віршем.

 

Останній промінчик теплого літа

І перший осінній листок

Зустрілись в природі – закономірно,

 А в школі почнеться урок.

Всі діти веселі і жваві дуже,

Бо воля ще грає в крові…

І строге учительське слово:

«Друже, вже час прилітать до землі!»

Рівняються парти…

І враз зникає:

Весь шум і гомін, і крик,

Бо в кожній школі в цей час лунає

Дзвінкий, променистий дзвінок.

І кожен рік він буде лунати.

І всі від дзвінка до дзвінка.

Будуть мов бджілочки ті працювати –

Нові здобувати знання.

 ІІ. Актуалізація  життєвого  досвіду та опорних знань учнів.

  1. Гра «Автобус наших побажань».

 А зараз я хочу спорядити в дорогу автобус наших  побажань один-одному на новий навчальний рік.

 Дорогі мої хлопчики кожному із вас я хочу побажати успіхів у навчанні, здійснення усіх ваших мрій і гарного настрою на увесь навчальний рік.

(Дітям роздаю макети валіз, на них вони пишуть побажання, озвучують та прикріплюють на авто).

 

IIІ. Оголошення теми і колективне визначення мети та епіграфу уроку.

       Вчитель

 Кожен урок у школі має свою тему. Сьогоднішній – не виняток. (Оголошую тему уроку).  Я її написала на дошці, підготувала також епіграф,  до цієї теми.

Словникова робота: (пояснюю, що таке епіграф (грец. ἐπιγραφή — «напис») — цитата, влучний вислів, афоризм чи прислів'я, подані перед текстом літературного твору або перед його окремими розділами. Звертання письменника до епіграфа залежить від типу його художнього мислення, стилю та задуму твору.

  Але вересневий вітерець – пустунець залетів до класу і розкидав  важливі слова, речі. Залишилося тільки деякі підказки: кеди, фото Кузьми Скрябіна, фото Парижа, фото подорожі.

  • Кадети, чи зможемо ми відгадати епіграф?
  • Як він пов'язаний із темою нашого уроку?
  • Ваші думки?

(Діти висловлюють свої думки).

Вчитель

 Ви молодці. Так епіграфом до нашого уроку є слова Кузьми Скрябіна: «Яка різниця, скільки років твоїм кедам, якщо ти гуляєш у них Парижем».

  Кузьма Скрябін - український композитор, співак. 17 серпня Кузьмі Скрябіну, який трагічно загинув в аварії, виповнився би 51 рік. Його щирості, відвертості та справжності нам дуже бракує. Згадуємо проникливі цитати цієї людини,бо саме він дуже любив подорожувати, любив життя, як умів, але завжди "посміхався широко і щиро". Звучить пісня К. Скрябіна «Старі фотографії».

 

IУ. Сприймання та осмислення навчального матеріалу.

  1. Бесіда.
  • Діти, а чи може людина від подорожі бути щасливою?
  • Чому? Що людина набуває під час подорожі?
  • Давайте 1 учень з кожного ряду розповість про свою літню подорож.
  1. Розповідь – презентація вчителя про літню подорож.

Я дуже люблю подорожувати і хочу вам запропонувати фото-слайди з краєвидами місць, моїх фото, де я була влітку (перегляд відео).

  1. Вправа «Асоціаціативний кущ».

Вчитель

 Зараз  І варіант нашого класу підберуть  асоціації до слова щастя, а ІІ варінт до слова подорож.

Словникова робота: Асоціа́ція (лат. associo — з'єдную, зв'язую) — поняття, що виникає при згадуванні іншого. 

Щастя: радість, насолода, посмішка, сміх, сім»я, друзі…

Подорож: поїздка, дорога, море, валіза, повернення, сувеніри, нові краєвиди...

 

  1. Гра «Охарактеризуй позитивність подорожей 1 реченням».

Вчитель

      Усі люди хочуть бути щасливими, і більшість з нас вбачає своє щастя в матеріальних благах. Звичайно ми отримуємо певний вид задоволення від нового  мобільного телефону чи ще якихось речей, але це відчуття дуже швидко минає.

 Як показують дослідження, вся справа в тому, що по-справжньому щасливою людину роблять не речі, а відчуття. Ви лиш пригадайте, як купували квиток на запланований відпочинок, як бронювали готель і відзначали в календарі наближення потрібної дати. Ось саме ці відчуття робили вас щасливими. Виподорожували, дуже  давно не були вдома, де на вас із нетерпінням чекали близькі люди? Пригадайте, як ви почувались, коли побачили їхні радісні обличчя через вікно авто чи поїзда. 

 Ще один момент, який робить нас щасливими, — це подорожі. Завдяки їм у нас з’являються спогади, здатні зігрівати душу навіть в найлютіші морози. І саме про них піде далі мова. 

 Подорожі — один із варіантів побачити світ, насолодитись його красою і неповторністю та зарядитись енергією, щоб випромінювати внутрішнє тепло. А ще — вони поліпшують наше психічне благополуччя.

 Отож, давайте визначимо  в чому саме позитивність подорожей?  Пропоную  вам кілька пунктів, прочитавши які вам, мабуть, і самим захочеться все залишити, та відправитись в подорож хоча б на вихідні.

 Речення розкладемо в рюкзаки різного кольору.

1. Ви станете більш впевненими в собі.

 Ви можете довго планувати свою подорож, однак це не означає, що з вами не станеться чогось неочікуваного. Та завдяки непередбачуваним ситуаціям ви на повну використовуєте свій потенціал, а це може відкрити перед вами не одні двері.

2. Ви навчитесь бачити позитив там, де зазвичай люди бачать лише перешкоди.

 Інколи, не отримуючи те, чого нам хочеться, ми насправді отримуємо ще більше. Зрозумійте, не завжди наші бажання — це справді те, чого ми потребуємо.

 Прийняття ситуації такою, як вона склалась, —  ось як багато успішних людей вчились бути щасливими.

3. У вас з’являться нові друзі.

 Подорожуючи, на вашому шляху зустрінеться не один десяток людей, і дехто із них стане для вас справжнім другом. 

 Коли ви знаходитесь далеко від дому, то набагато легше вступаєте в контакт з іншими людьми, тому що прагнете спілкування.

4. У вас з’явиться шанс відпочити від всього.

 Ми звикли завжди бути на зв’язку, відповідати на телефонні дзвінки, перевіряти пошту, публікувати фото, але, відправившись у подорож, така можливість може стати недоступною, і це чудесно. Адже завдяки цьому у вас з’явиться можливість відпочити від всього і всіх, приділити час собі, підвести погляд вгору, а не лише дивитись в екран телефону, оцінити всю красу краєвидів, по-справжньому насолодитись їжею.

5. Ви дізнаєтесь багато нового.

 Кожен раз, коли ви відправляєтесь в подорож, стикаєтесь з чимось новим. Це може бути етикет, мова, культура, традиції і т.д. В різних країнах — вони різні, і вам доведеться адаптовуватись, щоб почуватись комфортно.

Таким чином, ви пізнаєте світ, і найголовніше те, що ви це робите не через чиїсь відео чи фото, а торкаючись своїми руками, споглядаючи на власні очі.

6. З вами стане цікавіше проводити час

 В подорожах зазвичай знаходиться місце для смішних, веселих, а іноді навіть досить серйозних ситуацій. І ви про це завжди зможете розказати іншим, адже хто відмовиться від потішної історії?!

7. Ви отримаєте новий досвід.

 Подорожі — це завжди нові враження. І якщо під час однієї з таких з вами відбулось щось дуже неординарно приємне, ви ніколи про це не забудете. І скільки б часу не минуло, ви повертатиметесь до цих спогадів, щоб хоч на мить відчути той присмак щастя, який пощастило пізнати.

  1. Флешмоб під пісню «Дорога» гурту «Мандри».

Вчитель.

 Тож насправді, щоб людина була щасливою, потрібно зовсім небагато. Можливо, хтось і любить стверджувати, що для щастя йому потрібна квартира, машина і мішок грошей, але десь глибоко в душі така людина теж розуміє, що ці речі не зроблять її по-справжньому щасливою.

  Тому що щастя — це щось абстрактне; те, до чого ви не можете доторкнутись; те, від чого на обличчі  з’являється усмішка і ви відчуваєте, як невідома сила огортає тіло. 

 Спогади завжди будуть з вами. Вони не закінчуються, не мають терміну придатності.. Тому більше подорожуйте, адже саме це забезпечить вам відчуття щастя.

 Тому зараз танцюють усі, створивши уявний потяг.

  1. Перегляд відео «Подорожуємо до 20 видатних замків України».
  2. Обговорення відео.

1.Бесіда:

Який замок вам найбільш сподобався?

Чим?

У. Підведення підсумків.

І. Відкритий мікрофон на тему: «Чи можна бути щасливим подорожуючи?» (учні висловлюють свої думки).

 

  1. Бесіда – обговорення слів епіграфу.

 Вчитель. І не дарма говорив К. Скрябін: «Яка різниця, скільки років твоїм кедам, якщо ти гуляєш у них Парижем».

  • То чому такі слова говорив К. Скрябін? Як ви зрозуміли?

     3. Гра « Створи літак – мрію для своєї подорожі».

 Учні із паперу створюють літаки, пишуть на ньому, 5-7 речень, куди б вони хотіли поїхати і підпускають по класу.

Вчитель: Подорожуйте, будьте щасливими, і хай у вашому житті буде ще дуже багато пунктів призначення.

Урок закінчено, до побачення.

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
17 вересня 2019
Переглядів
3531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку