Інформатика, 7 клас. Тема "Табличний процесор". Конспект уроку з теми " Таблиці, електроннітаблиці. Табличнийпроцесор,його призначення. Об'єкти електронної таблиці, їх властивості ".
Тема. Таблиці, електронні таблиці. Табличний процесор,його призначення. Об'єкти електронної таблиці, їх властивості
Мета:
навчальна:познайомити учнів з основними поняттями електронних таблиць, розповісти про можливості використання електронних таблиць, увести поняття «табличний процесор» і «електронна таблиця», сформувати поняття: комірка, рядок, стовпчик, адреса комірки, діапазон комірок, робочий аркуш, книга;
розвивальна:сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера; для формування наукового світогляду зазначити використання електронних таблиць для розв’язання задач по фізиці, хімії, математиці і т.д.;
виховна: виховувати інформайційно освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.
Обладнання: ПК,презентація до уроку (додаток 12), програми Microsoft Excel, Microsoft Office, MS PowerPoint.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Структура уроку
|
Етапи уроку |
Час, хв |
І. |
Організаційний етап |
1 |
ІІ. |
Мотивація навчальної діяльності |
2 |
ІІІ. |
Подання нового матеріалу |
15 |
ІV. |
Інструктаж із БЖД |
1 |
V. |
Робота за комп’ютером |
15 |
VІ. |
Вправи для зняття м’язової та зорової втоми |
2 |
VІІ. |
Закріплення нового матеріалу |
5 |
VІІІ. |
Підбиття підсумків уроку |
2 |
ІХ. |
Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання |
2 |
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка кількості присутніх та готовності класу і учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Пояснення вчителя
Сучасні технології обробки інформації часто приводять до того, що виникає потреба подання даних у вигляді таблиць. Наприклад, таблиця чемпіонату з шахів або футболу, розклад уроків, класний журнал, розклад рухів поїздів, тощо. Різноманітні фінансові документи (відомості на заробітну плату, табель робочого часу, інвентаризаційні описи, квартальні звіти, складський облік матеріалів тощо) теж мають вигляд таблиць. Для табличних обчислень характерні відносно прості формули, по яким проводяться обчислення, і великі об’єми вхідних даних. Для таких розрахунків слід використовувати комп’ютер. З цією метою людина створила електронні таблиці, завдяки чому ми з вами можемо економити свій час. І який професійний шлях ви не оберете, електронні таблиці завжди стануть вам у пригоді.
ІІІ. Подання нового матеріалу. Пояснення вчителя
1.Електронні таблиці (табличні процесори) – це прикладне програмне забезпечення спільного призначення, яке використовується для обробки даних, представлених у табличній формі . Електронна таблиця (ЕТ) дозволяє зберігати в табличній формі велику кількість вхідних даних, результатів, а також зв’язків (алгебраїчних і логічних співвідношень) між ними. При зміні вхідних даних всі результати автоматично перераховуються і заносяться в таблицю. Такі таблиці можна переглядати, змінювати, записувати на носії зовнішньої пам’яті для зберігання, роздруковувати на принтері.
Таблиця – це форма організації даних по рядкам і стовпцям.
ЕТ – комп’ютерний еквівалент звичайної таблиці.
Табличний процесор – це комплекс програм, призначений для створення і обробки електронних таблиць.
У комірках таблиці можуть бути записані данні різних типів: текст, дати, числа, формули та ін..
Головна перевага ЕТ – можливість миттєвого перерахунку усіх даних, пов’язаних формульними залежностями, при зміні значення будь-якого компоненту таблиці.
Ідея створення електронних таблиць виникла досить давно – в 1979 р. Перша електронна таблиця була призначена для раціональних економічних обчислень і не відрізнялась різноманітністю функцій. Час йшов, один табличний процесор змінював інший, більш досконалий і в наш час найбільш популярним став табличний процесор Excel, розроблений компанією Microsoft.
Документ електронної таблиці називається робочою книгою. У кожному документі може розміщуватися від 1 до 255 таблиць – робочих аркушів. Документ Excel зберігається у файлі з будь-яким ім’ям і розширенням . xls.
2. Запуск програми MS Excel. Основні елементи вікна програми.
Для запуску необхідно виконати команду Пуск, Програми, Microsoft Excel.
Після запуску перед нами з’явиться вікно електронної таблиці. Давайте розглянемо основні елементи вікна (учитель демонструє елементи на плакаті
з зображенням вікна Microsoft Excel) . Це заголовок вікна, рядок горизонтального меню, панелі інструментів (стандартна, форматування), полоси прокрутки.
3. Основні елементи ЕТ.
ЕТ складається із горизонтальних полос – рядків і вертикальних полос – стовпців. На перетині рядка і стовпця знаходиться комірка. Декілька суміжних комірок – це діапазон комірок. Комірка, виділена рамкою, є поточною коміркою. Кожен об’єкт електронної таблиці має свою адресу. Адреса рядка (ім’я, назва) – це число від 1 до 65 536, адреса стовпця(ім’я, назва) – буква латинського алфавіту (всього може бути 256 стовпців, напр. A, B, C,…,IV ). Адреса комірки складається з імені стовпця (на першому місті) та імені рядка (напр. A1, F123, AC72). Адреса діапазону складається з координат протилежних кутів.
Усі команди використовуються тільки для поточної комірки (діапазону комірок).
ІV. Інструктаж з БЖД.
V. Робота за комп’ютером.
Робота в парах. Створення міні-проекту
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Наприкінці вправиучні обговорюють і складають загальний список відмінностей інтерфейсів. Наприклад, у MS Excel є рядок формул, робоче поле у вигляді таблиці, книга тощо.
VІ. Виконання вправ для зняття зорової та м’язової втоми.
VІІ. Закріплення нового матеріалу. Фронтальне опитування
1. Запитання для опитування
Для чого призначені електронні таблиці? (Відповідь: для обробки табличної інформації.)
2. Назвіть основні об’єкти табличного процесора. (Відповідь: книга, аркуш, електронна таблиця, рядок, стовпець, клітинка, діапазон клітинок, діаграма.)
VІІI. Підбиття підсумків уроку. Пояснення вчителя
Учитель підбиває підсумок уроку, оцінює діяльність учнів.
IХ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання.
Пояснення вчителя