Урок на тему "Вкладені розгалуження. Оператор вибору". 7 клас. Інформатика

Про матеріал

Використання прийомів розвитку критичного мислення для формування інформаційної культури особистості в умовах освіти для сталого розвитку.

Розробка уроку на тему "Вкладені розгалуження. Оператор вибору" 7 клас інформатика.

За підручником «Інформатика 7 клас» (автори Морзе Н.В., Барна О.В. та ін) К: Освіта 2015

Програма з інформатики 5 – 9 класи загальноосвітніх навчальних закладів.

Перегляд файлу

7 клас.         15/03/2018

Тема: Вкладені розгалуження. Оператор вибору.

 

Мета:

         Н: Закріпити навички використання оператора розгалуження для складання програм. Формувати навичками користування оператором вибору case.

Р: Розвивати навички використання вкладених розгалужень та оператора вибору.

В: Виховувати інформаційну культуру.

 

МЕТОДИЧНА МЕТА: Використання прийомів розвитку критичного мислення для формування інформаційної культури особистості в умовах освіти для сталого розвитку.

 

Обладнання: комп’ютери, картки ЛОТО, картки ГАЛЕРЕЯ, презентація.

Програмне забезпечення: середовище програмування Паскаль.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

1.                Організаційний етап.

Привітання. Перевірка присутніх.

2.                Актуалізація опорних знань.

 

Завдання 1 «Прогулянка галереєю» - Робота в парах

Прийом розвитку критичного мислення «Прогулянка галереєю» - Робота в парах

Учні розходяться по класу, як по галереї. Розглядають «експонати», на яких є відповіді на певні запитання, роблять помітки у чернетках.

 

  1.  Операторні дужки.
  2. Оператори введення/виведення.
  3. Умовний оператор.
  4.  Логічні операції.
  5. Логічний вираз (умова).

 

Завдання 2 «Лото знань»

Вчитель задає питання. Учні відповідають на питання у формі гри лото, «закриваючи» відповіді номерами питання. Виграє той, у кого правильно заповнена картка

Диктант

  1. Вказати оператор введення даних
  2. Логічний вираз завжди має тип …
  3. Логічне заперечення – це …
  4. Яка повна форма запису умовного оператора?
  5. Умова може бути 2-х видів: …
  6. Якого значення набуває умова, якщо виконується оператор, записаний після службового слова Then?
  7. Операторні дужки – це …
  8. Сполучник операції логічного множення.
  9. Оператор виведення даних.
  10. Значення логічного виразу, протилежне до істинного
  11. Умовний оператор у скороченій формі.
  12. Сполучник операції логічного додавання.

Ключі до карток лото   (+0,5 за правильну відповідь)


Картка 1

11

7

8

9

5

10

12

1

4

3

1

6

2

5

9

 

Картка 2

3

5

11

1

7

9

12

10

9

8

2

4

1

5

6

 

Картка 3

1

9

6

5

2

11

5

7

9

8

10

3

12

4

1

 

Картка 4

4

12

3

6

7

9

1

11

5

8

5

10

9

1

2


Завдання 3 «Знайди помилку»

  1. If a:=3 Тhen a:=b Else a:=c;
  2. If a>5 then Writeln(‘>’) else (‘<’)
  3. If a>5  Then a:=0;

Else Begin a:=0; b:=3; End;

  1. If a<=0 Then write(‘a<=0’);

 

Завдання 4 «Розв’яжіть задачу»

За номером дня тижня дати відповідь на запитання, чи робочий це день, чи вихідний

 


Program den_if;

Uses crt;

Var n: integer;

Begin

 Write(' n=> '); Readln(n);

  


If (n>= 1) and (n<=5)

     Then writeln ('Робочий день')

     Else  if (n= 6) or (n=7)

           Then writeln ('Вихідний день')

           Else writeln ('Не день тижня');

End.


3.                Мотивація. Мета уроку

Умовний оператор дозволяє при виконанні програми здійснювати розгалуження тільки за двома напрямами дій, один із яких відповідає виконанню умови, а другий – невиконанню.

Якщо необхідно виконати більше двох перевірок взаємовиключних умов, то доводиться записувати або вкладені умовні оператори, або кілька таких операторів підряд.

В такій ситуації зручніше скористатися оператором варіанту (ВИБОРУ).

ТЕМА УРОКУ «Оператор вибору»

МЕТА навчитись використовувати оператор вибору для розв´язування задач

4.                Вивчення нового матеріалу

Вказівка вибору – це оператор, який є узагальненням оператора If і дає змогу зробити вибір із довільного числа наявних варіантів.

 

Конструкція вибору мовою Паскаль

Case < вираз> of

 <список констант вибору 1> : <оператор 1>;

 <список констант вибору 2> : <оператор 2>;

  

 <список констант вибору N-1> : <оператор N-1>;

    Else <оператор N>

End;

 

<Список констант вибору> може задаватися у вигляді:

  • окремого значення;
  • переліку значень (через кому);
  • у вигляді діапазону значень.

 

Виконання оператора Case починається з обчислення значення виразу. Гілки оператора Case будуть перебиратись послідовно, до першого збігу значення однієї з констант вибору зі значенням <вираз>.

При використанні повної форми оператора у випадку неспівпадання значення <вираз> з жодним зі значень констант вибору буде виконана група операторів, розташована у гілці Else.

В операторі Case перед ключовим словом else ставиться символ «

Вираз  має належати до одного із перелічуваних типів (цілого, логічного або літерного). Дійсні та рядкові типи використовувати в якості селектора заборонено.

Цікаво і цінно те, що можна організовувати однакові дії для цілого діапазону значень!

В діапазонах мають бути змінні лише заданих типів.

Припустиме використання змінних лише відповідних зчислених типів (ЦІЛОЧИСЛЕНИХ ТИПІВ (integer, byte) та змінних типу CHAR, Boolean).

Тип констант у будь-якому випадку повинен збігатися з типом виразу.

 

Оператор може бути:

- простим

- складеним -  тобто обмеженим операторними дужками BeginEnd.

 

Після виконання цього оператора керування передається оператору, наступному за службовим словом End (заключною частиною оператора Case), тому може бути виконана одна і тільки одна гілка команд оператора варіанту.

 

5.                Усвідомлення нового матеріалу.

 

За номером дня тижня дати відповідь на запитання, чи робочий це день, чи вихідний?

 


Program den_if;

Uses crt;

Var n: integer;

Begin

 Write(' n=> '); Readln(n);

   If (n>= 1) and (n<=5)

     Then writeln ('Робочий день')

     Else  if (n= 6) or (n=7)

           Then writeln ('Вихідний день')

           Else writeln ('Не день тижня');

End.

 

Program den_case;

Uses crt;

Var n: integer;

Begin

 Write(' n=> '); Readln(n);

 case n of

        1..5: writeln ('Робочий день');

                6,7:  writeln ('Вихідний день');

                Else  writeln ('Не день тижня');

   end;

End.


6.                Формування вмінь і навичок. Робота за комп’ютером.

Інструктаж БЖД.

7.                Підсумки уроку

  1. Чим відрізняється оператор вибору від умовного оператора?
  2. За яких умов краще використовувати оператор вибору?
  3. Для розв´язування яких задач використовується оператор вибору?
  4. Як в операторі Case можна задавати список міток?
  5. Що відбувається, якщо значення виразу не співпаде з жодним значенням мітки?

Домашнє завдання

  • конспект - вивчити

    Скласти програму, яка вказує кількість балів за певну кількість відповідей.

Кількість правильних відповідей

10

9

8

7

6

<6

Бали

12

11

10

9

8

6

 

 

doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
2151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку