Тема: Бережливе ставлення до природи.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань
Тема: Бережливе ставлення до природи.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань
Методи і прийоми:
Інтерактивні методи: проблемне навчання, дидактичні та сюжетно-рольові ігри.
Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка
Міжпредметна інтеграція: літературне читання, я у світі.
Обладнання: серія ілюстрацій «Рослини нашого краю», Червона книга України,ілюстрації тварин Червоної книги України, плакат «Чарівний ліс»,підручник, зошити з друкованою основою.
Література:
1.Гільберг Т.Г. Природозавство: підруч. для загальноосвіт. навч. закл. :
1-й кл. /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. - К.: Генеза, 2012. − 112с.
2.Всесвіт: енциклопедія для дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів у 2-х ч./Ю.В. Каверін, О.І. Степаненко, Б.М. Чіп та інш. – К. :ПП
« Н.М. Яновська», 2003. – 160 с.
Хід уроку
І. Організація класу.
-Зараз пора року-осінь. Місяць-жовтень. За останній час значно похолодало. Сонечко вже не гріє. Листя пожовкло. Сьогодні небо похмуре, опадів не було.
І.Активізація чуттєвого досвіду опорних знань учнів.
Гра «Фантазери»
-вода то..
-земля то..
-повітря то..
- сонце то..
Висновок: Якщо зникне певний чинник неживої природи, не існуватиме життя на Землі.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Повідомлення учням теми , мети та завдань уроку.
Світ природи таємничий
На уроці ми відкриєм.
Навчимось красу не руйнувати,
А примножувати , любити, оберігати!
ІV. Cприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу.
- Що таке природа?
- Якою буває природа?
- Як пов’язана жива і нежива природа?
V. Осмислення учнями знань.
- Якби вас призначили головним озеленювачем Великої Лепетихи, які б дерева та квіти ви б посадили у нашому краї? Чому?
- Діти розгляньте малюнки.
1.Хто з дітей піклується про природу, а хто завдає їй шкоди? Чому?(Хлопчик, який стріляє з рогатки у пташок, та дівчинка, яка зібрала великий букет польових квітів не є друзями природи. Справжні друзі природи – діти, які садять молоді дерева, дівчинка, котра турбується про птахів, підгодовує їх.)
2. Що ви скажете хлопчикові, який цілиться у пташку? ( Пташечка – жива істота, вона хоче жити, вчити своїх маляток літати. Не вбивай їх!)
3. Що ви б сказали дівчинці, яка нарвала цілий оберемок лугових квітів?
( Гарний букет ти зірвала. Та ці чудові квіти не будуть тебе радувати довго, вони швидко зів’януть. Якби ти їх не зірвала, вони б ще довго раділи сонечку, а бджілки, джмелі раділи б їм.)
Відкрийте очі. Ось вона, «Червона книга України».(Демонструю.)
- Подивіться, у неї справді червона обкладинка. Червоний колір світлофора – сигнал тривоги. Ось і в цій книзі помістили малюнки, фотографії тих рослин і тварин, які вже зникають, і стає їх все менше. Діти, навіщо потрібна така книга?
( Людей потрібно попередити про те, що деякі рослини, тварини можуть зникнути. Їх вже ніколи не буде.)
- Ось подивіться які рослини занесено до Червоної книги (пролісок,конвалія, сон-трава, Лілії водяні; тварини: лелека, журавель, орел)
- Люди мають задуматись про те, якщо вони і далі будуть так господарювати, жива природа загине.
А щоб цього ніколи не сталось ми з вами маємо вивчати природу, дбайливо ставитись до рослин, тварин нашого краю.
VІ.Узагальнення і систематизація знань.
VІІ. Підсумок уроку.
- Шановні діти, ви гарно працювали на уроці. Прошу вас скласти одне речення з проханням до людей оберігати природу.(Люди, бережіть природу. Просимо вас, люди, бути добрішими до тварин! Не вбивайте лісових мешканців! Не засмічуйте водойм, нехай у них буде чиста, прозора вода.)
Учись любити все навколо себе.
Траву і квіти, кущик, деревце,
Жучка і пташку, і блакитне небо,
і синьооке чисте джерельце.
Усе прийшло на білий світ, щоб жити,
Щоб дарувати радість і красу.
Учися дивуватись і любити
Чистеньку, мов перлиночка, росу.