17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Конспект уроку в 1 класі "Бережливе ставлення до природи"

Про матеріал

Тема: Бережливе ставлення до природи.

Мета:

  • Øвчити дітей спостерігати за природою, підвести їх до усвідомлення того, що потрібно турбуватись про довкілля; сформувати природознавчу компетентність учнів шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу і людину,уявлення про правила поведінки людини в природі;
  • Øсприяти виробленню умінь розкривати причинно-налідкові зв'язки в природі; розвивати пам'ять, мислення уяву;
  • Øвиховувати бажання берегти і примножувати природні багатства країни, виховувати почуття особистої відповідальності за природу рідного краю.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Перегляд файлу

 

Тема: Бережливе ставлення до природи.

 

Мета:

  •                    вчити дітей  спостерігати за природою, підвести  їх  до усвідомлення того, що потрібно турбуватись про довкілля; сформувати  природознавчу компетентність учнів шляхом засвоєння системи інтегрованих  знань про природу і людину,уявлення про правила поведінки людини в природі;
  •                    сприяти виробленню умінь розкривати причинно-налідкові зв’язки в природі; розвивати пам'ять, мислення уяву;
  •                    виховувати бажання берегти і примножувати  природні багатства країни, виховувати почуття особистої відповідальності за природу рідного краю.

Тип уроку:  засвоєння нових знань

Методи і прийоми:

  •                    словесні (розповідь, бесіда, пояснення)
  •                    наочні (ілюстрація)
  •                    практичні( метод вправ)

Інтерактивні методи: проблемне навчання, дидактичні та сюжетно-рольові ігри.

Здоровязберігаючі технології: фізкультхвилинка

Міжпредметна інтеграція: літературне читання, я у світі.

Обладнання: серія ілюстрацій «Рослини нашого краю», Червона книга України,ілюстрації тварин Червоної книги України, плакат «Чарівний ліс»,підручник, зошити з друкованою основою.

Література:

      1.Гільберг Т.Г. Природозавство: підруч. для загальноосвіт. навч. закл. :

1-й кл. /Т.Г. Гільберг,  Т.В. Сак. - К.: Генеза, 2012. − 112с.

     2.Всесвіт: енциклопедія для дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів у 2-х ч./Ю.В. Каверін, О.І. Степаненко, Б.М. Чіп та інш. – К. :ПП

« Н.М. Яновська», 2003. – 160 с.

 

 

Хід уроку

І. Організація класу.

  •                    Привітання з гостями;
  •                    Перевірка настрою «ОСІННІЙ ЛИСТОЧОК»
  •                    Витуп синоптика:

-Зараз пора року-осінь. Місяць-жовтень. За останній час значно похолодало. Сонечко вже не гріє. Листя пожовкло. Сьогодні небо похмуре, опадів не було.

І.Активізація чуттєвого досвіду опорних знань учнів.

Гра «Фантазери»

  • Уявіть, що станеться якщо зникнуть:

-вода то..

-земля то..

-повітря то..

- сонце то..

Висновок: Якщо зникне певний чинник неживої природи, не існуватиме життя на Землі.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Я сьогодні дуже уважно буду слідкувати за тим, як кожен з вас працює на уроці і ті хто будуть активно відповідати  отримають ось такі сонечка, ті хто даватимуть неповні відповіді отримають сонечка, що виглядають з-за хмаринок, а той хто буде порушувати правила поведінки отримає похмуру хмарку.

     ІІІ. Повідомлення учням теми , мети та завдань уроку.

Світ природи таємничий

На уроці ми відкриєм.

Навчимось красу не руйнувати,

А примножувати , любити, оберігати!

  • Сьогодні на уроці ми вивчатимемо, як потрібно охороняти природу.

ІV. Cприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу.

  •                    Вступна бесіда

- Що таке природа?

- Якою буває природа?

- Як пов’язана жива і нежива природа?

  •                    Гра «Перетворення»
  • Зараз ми знаходимось у класі. Тут є парти, шафи, дошка, штори, люстри… А тепер давайте уявимо собі, що наш клас зачарували, перетворили на ліс.  У лісі парт немає. Якщо клас – це ліс, то парти – дерева, кущі, шафи – дикі звірі. А хто ми?  ( Ми – птахи, комахи,рибки в лісовому озері.)   Чи хочете ви, щоб нам у нашому лісі було безпечно, затишно?  ( Так.)
  • А тепер уявімо що і ми з вами деревця, покажіть як..
  • дерево радіє сонцю;
  • дерево гнеться під ураганним вітром;
  • з дерева опадає листя;
  • дерево слухає пісні птахів;
  • на дереві розкриваються бруньки.
  •                    Продовження бесіди
  • Ліс – це не лише велика кількість рослин, тварин, це  домівка для них. В ньому тварини знаходять для себе  їжу,  є де сховатись від негоди, побудувати житло. У лісі затишно взимку і прохолодно влітку. Усе було б чудово, якби  не втрутилась людина.
  • Людина  одночасно може бути і другом і ворогом лісу. Вона зрубує дерева, руйнує житла тварин.
  • Чи можуть рослини і тварини жити без людини?
  • А людина?
  • Отже, людині треба жити  у дружбі з природою, адже людина її маленька частина.

V. Осмислення учнями знань.

  •                    Проблемне запитання.

- Якби вас призначили головним озеленювачем Великої Лепетихи, які б дерева та квіти ви б посадили у  нашому  краї?  Чому?

  •                    Робота з підручником (с. 28-29)

- Діти розгляньте малюнки.

1.Хто з дітей піклується про природу, а хто завдає  їй шкоди? Чому?(Хлопчик, який стріляє з рогатки у пташок, та дівчинка, яка  зібрала великий букет польових квітів не є друзями природи. Справжні друзі природи – діти, які садять молоді  дерева, дівчинка, котра  турбується про птахів, підгодовує їх.)

2. Що ви скажете хлопчикові, який цілиться у пташку?  ( Пташечка – жива істота, вона хоче жити, вчити своїх маляток літати. Не вбивай їх!)

3. Що ви б сказали дівчинці, яка нарвала цілий оберемок лугових квітів?

( Гарний букет ти зірвала. Та ці чудові квіти не будуть тебе радувати довго, вони швидко зів’януть.  Якби ти  їх не зірвала, вони б ще довго раділи сонечку, а  бджілки, джмелі раділи б  їм.)

  •                    Фізкультхвилинка
  •                    Релаксація. Розповідь про Червону книгу України.
  • Уявіть собі стежечку.  Вона запрошує вас  піти з собою. Сонечко і стежечка привели нас на луку.  Як там чудово! Квіти, квіти, метелики,  комашки дзижчать. Ми найшли галявинку. Сядемо, роздивимось навкруги. Нам посміхнулася ромашка, одна,друга,третя. Ми  не прийшли сюди вас рвати! Зовсім ні. Нам тут добре. Що це? На траві бачимо книгу. Подивіться, якого вона кольору? Вона червона.  Притиснемо книгу до грудей. Візьмемо її з собою.

Відкрийте очі. Ось вона, «Червона книга України».(Демонструю.)

      -   Подивіться, у неї справді червона обкладинка. Червоний колір світлофора – сигнал тривоги. Ось і в цій книзі помістили малюнки, фотографії тих  рослин і тварин, які вже зникають, і стає їх все менше. Діти, навіщо потрібна така книга?

( Людей потрібно попередити про те, що деякі рослини, тварини  можуть зникнути. Їх вже ніколи не буде.)

- Ось подивіться які рослини занесено до Червоної книги (пролісок,конвалія, сон-трава, Лілії водяні; тварини: лелека, журавель, орел)

-  Люди мають задуматись про те, якщо вони і далі будуть так господарювати,  жива природа  загине.

А щоб цього ніколи не сталось ми з вами маємо вивчати природу, дбайливо ставитись до рослин, тварин  нашого краю.

VІ.Узагальнення і систематизація знань.

  •                    Робота в зошиті .
  • Діти обведіть малюнки, на яких діти виявляють дбайливе  ставлення до природи.
  •                    Гра  «Чарівний ліс»
  • Давайте створимо чарівний ліс у нас на дошці.  Я вам показую рослинку ви її називаєте і виходите прикріпляти на дошку.
  •                    Гра « Можна, не можна»
  • Ми з вами в нашому чарівному лісі і треба згадати, як слід себе там поводити. Я називаю дію, якщо це можна робити ви плескаєте в долоні, якщо ні мовчите.
  • Саджати квіти;
  • Ламати гілки дерев;
  • Підгодовувати птахів;
  • Ловити жаб;
  • Охороняти рідкісні рослини;
  • Рвати багато квітів;
  • Збивати гриби ногами;
  • Милуватися природою;

VІІ. Підсумок уроку.

- Шановні діти, ви гарно працювали на уроці.  Прошу вас скласти одне  речення з проханням до людей оберігати природу.(Люди, бережіть природу.   Просимо  вас, люди,  бути  добрішими до  тварин!  Не вбивайте  лісових мешканців! Не засмічуйте водойм, нехай у них буде чиста, прозора вода.)

  •                    -Перевірка настрою.
  •                    -Оцінювання роботи учнів.

Учись любити все навколо себе.

Траву і квіти, кущик, деревце,

Жучка і пташку, і блакитне небо,

і синьооке чисте джерельце.

Усе прийшло на білий світ, щоб  жити,

Щоб дарувати радість  і красу.

Учися дивуватись і  любити

Чистеньку, мов перлиночка,  росу.

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку