Конспект уроку "Величини в алгоритмах з циклами"

Про матеріал
Конспект уроку "Величини в алгоритмах з циклами", інформатика 7 клас. В конспекті використовують такі форми роботи: індивідуальна, фронтальна, робота у групах, самостійна робота.
Перегляд файлу

Конспект уроку

Інформатика 7 клас

Тема. Величини в алгоритмах із циклами.

Тип уроку: урок засвоювання нового знань.

Вид уроку: комбінований.

Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, робота у групах, самостійна робота.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація, карточки для кожної дитини (заготовки для оцінювання), підручник Інформатика: Підручник для 7 класу. — Київ: Генеза, 2020. — 142 с ,зошити, дошка.

Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch.

Хід уроку

  1. Організаційний етап
  •             привітання
  •             перевірка присутніх
  •             перевірка готовності учнів до уроку
  •             перевірка самопочуття учнів.
  1. Перевірка домашнього завдання

Вчитель показує слайд на проекторі, де розв’язане домашнє завдання, в якому допущені помилки (ті помилки, які учні часто допускають). Учням необхідно знайти їх і пояснити, в чому вони допущені.(метод часті помилки).

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.

Усі ми знаємо, що після холодної та сніжної зими приходить ніжна розквітаюча весна, за весною поспішає яскраве, сонячне та насичене літо на зміну якому приходить помаранчева врожайна осінь. А потім, знову в силу вступає зима. Як ще можна назвати цю постійну зміну сезонів? Вірно, цикл розвитку природи. Саме сьогодні ми з вами розглянемо нову тему: «Величини в алгоритмах із циклами».

IV. Введення нових понять.

Цикл з передумовою використовується в алгоритмах у випадках, коли перед його виконанням не відомо, скільки разів повинні виконатися команди тіла циклу. Виконання команд тіла такого циклу відбувається до настання певної події.

Для реалізації циклу з передумовою у у Scratch призначена команда повторити до з групи Керування:

 

42.PNG

 

Умову циклу слід описати за допомогою блоків порівняння з групи Оператори:

43.PNG.

 

В овальні поля блоків порівняння при створенні логічного виразу можна поміщати  блоки змінних (група Змінні), блоки арифметичних операцій з групи Оператори, числові або текстові константи.

Складені умови, які використовують сполучники І, АБО, НЕ, у середовищі Скретч можна описати за допомогою блоків із групи Оператори:

45.PNG

 

Щоб описати складену умову, слід в шестикутники блоків І, АБО, НЕ помістити потрібні блоки порівняння.

Приклад:

Якщо певні дії треба повторювати доти, поки змінна Х не перевищує 100, слід:

  • помістити в шестикутник умови блок порівняння «>»;
  • створити змінну Х і перетягти блок змінної у лівве поле блоку порівняння;
  • змінити число в правому полі на 100.

44.PNG

Цикл виконується, поки умова Х>100 хибна, тобто, поки Х≤ 100.

V. Розв’язування вправ. Працюємо за комп’ютером

1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2) Інструктаж учителя.

3) Практична робота за комп’ютерами.

Для того аби працювати було цікавіше та якомога більше використати формувальне оцінювання,  поділимо Вас на 2 команди. Сьогодні відбудеться змагання між хлопцями та дівчатами. Тому попрошу хлопців сісти на перший ряд, а дівчат на третій. Поки Ви будете виконувати завдання, я спостерігатиму за роботою в групах і складу список найпопулярніших помилок і труднощів, обговоримо їх в кінці заняття з усім класом.(метод спостереження за роботою в групах) ( файл «Список помилок для конспекту 4»)

Бажаю всім удачі та наснаги. Переможуть сильніші!

Задача 1. Петрик вирішив поглибити знання іноземної мови і кожного дня вивчати на 5 слів більше, ніж за попередній день. Скільки днів знадобиться, щоб вивчити 1000 слів?

Створимо математичну модель задачі. Для її розв’язування треба створити три змінні:

  • S – для загальної кількості слів, що вивчив Петрик, 
  • А   для кількості слів, що вивчені за день.
  • N – для кількості днів, у які вивчалися слова.

Початкові значення цих змінних мають дорівнювати 0.

Цикл виконується доти, поки загальна кількість слів не перевищує 1000.

У тілі циклу повторюються дії:

  • обчислити значення наступного доданку А;
  • обчислене значення А додати до суми S;
  • збільшити лічильник днів N на 1.

Скрипт цього проєкту з результатом його виконання наведено на малюнку:

39.PNG 38.PNG

Хочу зрозуміти наскільки важким було для  Вас завдання, тому попрошу тих кому усе зрозуміло підняти вгору обидві руки, а тим у кого виникли труднощі піднести робочі зошити.(метод сигнали руками)

Задача 2. Довжина сторони першого квадрату дорівнює a кроків, довжина сторони кожного наступного на 20 кроків більша, ніж довжина сторони попереднього. Малювати квадрати потрібно доти, доки довжина його сторони не перевищує 200 кроків.

Створимо математичну модель для цього проєкту. Перед циклом потрібно перемісти виконавця в початкову точку, наприклад (–10; –10), увести початкове значення змінної a, наприклад 20. Перед кожним виконанням команд тіла циклу перевіряється умова a > 200. І якщо результат виконання цієї команди Ні, то виконуються команди тіла циклу: малюється черговий квадрат, олівець переміщується в точку початку малювання наступного квадрата, довжина сторони квадрата змінюється на 20.

Проект для розв’язування цієї задачі та результат його виконання наведено на малюнку.

40.PNG

Аби зрозуміти, хто з Вас допустився більшої кількості помилок та визначити переможця, попрошу обидва ряди помінятися робочими зошитами та здійснити перевірку.(метод перевірити один одного)

Формувальний метод оцінювання «Цифрові інструменти»

Для закріплення пройденого матеріалу потрібно пройти тест в програмі Wordwall за посиланням https://learningapps.org/watch?v=pvbzdzqw322 .

Молодці, Ви впорались з усіма завданнями, а тепер обговоримо ваші найчастіші помилки та труднощі, які виникали під час роботи (метод спостереження за роботою в групах).

Також попрошу кожного оцінити свою роботу в групах за п’ятибальною шкалою, заповнивши дану таблицю.

(метод самооцінювання).

VI Підбиття підсумків уроку

  1.               Що нового та цікавого дізналися на уроці?
  2.               Мені содобалось….
  3.               Сьогодні на уроці я навчився….
  4.               На мою думку, можна було б…
  5.               Тепер я знаю, що …

(метод самооцінювання)

VII Домашнє завдання

Опрацювати параграф 4.4, виконати вправу на вибір 3,4 ст. 166.

 

 

docx
Додано
15 грудня 2022
Переглядів
1974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку