Конспект уроку з англійської мови для 4 класу: "У джунглях і в пустелі"

Про матеріал
Конспект уроку містить матеріали для вивчення теми "У джунглях і в пустелі". Подані вправи дозволяють учням навчитися виокремлювати головне, визначати ознаки, розвивають аудіативні навички. При створенні конспекту було використано підручник О. М. Павліченко "Start Up"
Перегляд файлу

Тема.  In the jungle and in the desert.

Мета: ознайомити учнів з новими словами, закріпити вживання нових слів в усному мовленні, навчати учнів розповідати про тварин, що живуть в пустелі та у джунглях розвивати аудіативні навички, розвивати вміння виділяти особливості кожної тварини, вирізняти тварину за її ознаками, розвивати вміння монологічного мовлення, практикувати учнів у письмі, виховувати дбайливе ставлення до тварин та зацікавленість навколишнім світом та бажання до пізнання нового.

Формування ключових компетентностей: спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися упродовж життя, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя.

Реалізація наскрізних змістових ліній: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність».

Очікувані результати: називає тварин, що живуть в пустелі чи у джунглях, розповідає про особливості кожної тварини.

Обладнання: підручники, відеозаписи, аудіозаписи, картки для індивідуальної роботи, карта знань «Африка», зображення тварин.

Хід уроку

1. Підготовка до сприймання іншомовного мовлення.

Організація учнів до уроку.

1) Greeting.

- Good morning, children! Glad to see you.

- Good morning, good morning,

Good morning to you.

Good morning, good morning,

We are glad to see you.

2) Warming-up.

- What day is it today?

- What is the season of the year?

- What is the weather today?

II. Основна частина.

1. Check on homework.

- Let’s check your homework.

WB p. 67, ex. 1 – 3

2. Aim.

- Do you like travelling?

- Today we are going to travel to one of the six continents.

- What continents do you know? (Eurasia, Africa, North America, South America, Australia and Antarctica)

- Yes, they’re. But what continent we will travel to, you will know when you’ll find a letters of this word. Find a letter and stick it on the blackboard.

1. 1st letter is under the Karina’s desk. (A)

2. 2nd letter is on a plant. (F)

3. 3rd letter is near the bookcase. (R)

4. 4th letter is on the window. (I)

5. 5th letter is on the door. (C)

6. 6th letter is under the Sasha’s desk. (A)

- Yeah, it’s Africa.

- Let’s see the video about Africa.

VIDEO

- But we know about Africa much more. Let’s choose common signs of this continent.

Mind map “Africa”

  • 2nd continent by size
  • The desert Sahara
  • The river Nile
  • The hottest continent

The mountain Hoverla

  • A savanna
  • A desert
  • A jungle

A tundra

The smallest continent

The coldest continent

- Ok, we’re ready. Let’s go!

2. Listening.

Pre-listening (presenting vocabulary)

  • At first, let’s go to the desert Sahara. Who does want to go with me?

Rhyme

We are walking in the desert!

We are walking in the desert!

We are walking in the desert!

What animals can we see in the desert?

 

  • Let’s find them!

Game “Find, say and stick”

Pupils find pictures of animals, which live in a desert, name them and stick a picture on the blackboard.

 

Eagle, camel, turtle.

  • What animals did we see?

 

  • What animal is this? (This is…)

 

  • What desert animals do you know?
  • Let’s see video about desert animals and hear their sounds.

 

  • Good! We found all animals.

 

  • Our journey is continuing. Let’s go to the another part of Africa. Let’s go to the jungle.

 

Rhyme

We are walking in the jungle!

We are walking in the jungle!

We are walking in the jungle!

What animals can we see in the jungle?

  • Oh, where are our animals? They hid from us. Let’s find them.

 

Game “Look and say”

Children look on the pieces of pictures, try to guess the animal and stick the picture on the blackboard.

 

Parrot, snake, tiger, monkey, crocodile.

 

  • What animal is this? This is…

 

  • What animals did we meet in the jungle?

 

While-listening

 

Game «Listen and point»

Children listen to the descriptions of animals and name them.

 

Post-listening.

 

  • Describe an animal. Complete the sentences. Use the words from the box.

Crocodile and Camel.

4. Speaking

Look and say.

p. 125, ex. 4

 

  • It’s time to return to our class.

 

III. Заключна частина уроку

  1. Homework.

Workbook. P. 65-66. Ex 1 - 4.

 

  1. Summarizing.

- So, what continent did you see?

- Where were you?

- What animals did you see?

- What animal is this?

- This is …

- Did you like our lesson?

- Why?

- What kind of new information did you get?

Мотивація та виставлення оцінок: Thank you for your work. You did a good job. Please, count your pictures and say a number. These are your marks. Our lesson is over. Goodbye!

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 4 клас (Павліченко О.М., Доценко І.В., Євчук О.В.)
Додано
17 травня 2021
Переглядів
1206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку