Дата _______________
Урок 38. Тема: Сила струму. Одиниця сили струму. Амперметр
Формування компетентностей:
предметна компетентність:
ключові компетентності:
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютер, підручники, навчальна презентація, відео, збірник задач, амперметр.
Демонстрація: амперметр.
Хід уроку
Ампер — це Ньютон електрики. /Дж. К. Максвелл
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Бесіда за запитаннями
1. Що таке електричний струм?
2. Які частинки є носіями електричного струму?
3. Як позначають величину електричного заряду?
4. У яких одиницях вона вимірюється?
IV. Мотивація навчальної діяльності
Учні вже знають, що для кількісного опису фізичних явищ, властивостей тіл і речовин фізики використовують фізичні величини. На уроці вони дізнаються, за допомогою яких фізичних величин можна кількісно описати процес проходження електричного струму в провіднику.
V. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
Записуємо тему уроку в зошити.
План вивчення нового матеріалу
1. Сила струму як фізична величина.
2. Одиниця сили струму — ампер.
3. Одиниця електричного заряду.
4. Амперметр як фізичний прилад.
VІ. Вивчення нового матеріалу
1. Сила струму
Досліди показали, що більше електричних зарядів проходить через провідник за певний час, то більше проявляються дії електричного струму – теплова, хімічна, магнітна та світлова.
Для оцінювання й порівняння електричних зарядів, що протікають через провідник, була введена спеціальна фізична величина – сила струму.
Сила струму – це фізична величина, що характеризує електричний струм і чисельно дорівнює заряду, який проходить через поперечний переріз провідника за одиницю часу.
q – заряд, який проходить через поперечний переріз провідника
t – час
2. Одиниця сили струму
Одиниця сили струму в СІ –ампер:
Ця одиниця названа на честь французького вченого Андре-Марі Ампера. Ампер – одна з основних одиниць СІ.
Кратні й частинні одиниці сили струму:
1 мкА = 110-6 А
1 мА = 110-3 А
1 кА = 1103 А
«Цікаві факти»
Щоб уявити, що означає велика чи мала сила струму, розглянемо декілька прикладів:
При роботі з електричним струмом не можна:
3. Одиниця електричного заряду
1 Кл – це заряд, який проходить через поперечний переріз провідника за 1 с при силі струму в провіднику 1 А.
Метод «Критичне читання тексту» ( користуючись підручником учні описують амперметр за схемою – мах 2 б.)
4. Вимірювання сили струму
Амперметр – прилад для вимірювання сили струму.
Правила, яких необхідно дотримуватися під час вимірювання сили струму амперметром
1. Амперметр вмикають у коло послідовно
2. Клему амперметра, біля якої стоїть знак «+», потрібно з’єднувати з проводом, що йде від позитивного полюса джерела струму, клему зі знаком «–» із проводом, що йде від негативного полюса.
3. Не можна приєднувати амперметр до кола, в якому відсутній споживач струму.
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу
( Якщо учні працюють самостійно і раніше розв’язуюють задачу ніж на дошці то за правильне розв’язання отримуюють бали , наприклад по 2 б.за кожну задачу)
1.. Через спіраль електроплитки за 12 хв пройшло 3000 Кл електрики. Яка сила струму в спіралі?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
2. Струм в електричному паяльнику 500 мА. Яка кількість електрики пройде через паяльник за 2 хв?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
3. Скільки часу триває перенесення заряду 7,7 Кл при силі струму 0,5 А?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
4.*Скільки електронів пройде за 1 год через поперечний переріз спіралі лампи, якщо сила струму в спіралі дорівнює 5 мА?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
5. При ввімкненні лампи розжарювання в електричне коло через її нитку розжарення за 0,5 хв проходить 9 Кл електрики, а після того як спіраль максимально нагріється 12 Кл за 1 хв. Як змінюється сила струму в лампі?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: Зменшилась в 1,5 рази |
|
VIII. Домашнє завдання
Опрацювати § 27, вправа 27 (2,3,4)
IХ. Підсумки уроку
Рефлексія
1. Під час уроку я
2. Найбільше мені сподобалося…
3. На уроціх найкраще в мене виходило…
4. Я мав (-ла) труднощі з…
5. Я хотів би ще дізнатися про…
X. Оцінювання роботи учнів