конспект уроку з фізики "Коливальний рух"

Про матеріал
Розробка конспекту уроку з фізики для дітей з порушенням слуху з теми "Коливальний рух"
Перегляд файлу

Урок  фізики 8 клас

Тема: Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період і частота коливань. Маятники.

Мета: дати учням уявлення про коливальний рух,  ввести поняття амплітуди, періоду та частоти коливань; ознайомити учнів з видами маятників; показати практичне  застосування маятників у житті людини, в побуті.; сприяти розвитку уваги, пам’яті, мислення, слухового сприймання та зв’язного мовлення; корегувати вимову; виховувати дисциплінованість та інтерес до уроків фізики.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку.

I.Організаційний момент.(з/е)

-Встаньте! Станьте рівно.

-Добрий день!

-Дівчата сідайте. Хлопці сідайте.

-Сядьте рівно, красиво.

-Як ти мене чуєш?

II.Слухова зарядка.(з/е)

- Які сьогодні чергові звуки?

Слідкуйте за своєю вимовою, особливо за вимовою звуків(  з - с )

з/е -Який зараз буде урок?

з/е -Яку тему ми вивчали на минулому уроці?

з/е -Яке було д/з?

III. Перевірка домашнього завдання.(с/з)

Гра «Доміно». Учні отримують картки розділені на дві частині в одній з яких є питання чи фраза, а в іншій відповідь чи закінчення фрази. Гра триває поки всі учні не викладуть картки.

Завдання для Діми та Богдана індивідуальні (на картках)

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності. (с/з)

Прочитайте уривок з віршу «Ранок» Миколи Заболотного

У тиші з’явившись,

Колишеться звук.

На нитці колишеться

Синій павук.

Тріпоче повітря,

Прозоре і чисте.

Під трепетним вітром

Колишеться листя.

Про який вид руху йдеться у вірші( коливальний рух).

 

V. Повідомлення теми і мети уроку.

Оголошення теми

с/з – Отже, тема нашого уроку «Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники».

з/е – Яка тема уроку?

з/е – Сядьте рівно, відкрийте зошити, запишіть число, класна робота. Запишіть тему уроку.

VI. Вивчення нового матеріалу.(с/з)

Коливальний рух є одним з найпоширеніших у природі видів руху, і всі ми його неодноразово спостерігали (перегляд слайдів з прикладами коливального руху)

Отже, що ж таке коливальний рух?

Коливальний рух — це рух, який повторюється через рівні інтервали часу.

Найпростіше досліджувати коливальні рухи за допомогою маятників.

Маятник — це тверде тіло, яке здійснює коливання під впливом притягання до Землі або під впливом дії пружини

Демонстрація маятників

Фізичні маятникице маятники, які коливаються під виливом притягання до Землі.

Пружинні маятники – це маятники, в яких тіло коливається завдяки дії пружини.

Але на уроках ми будемо працювати лише з фізичними маятниками.

Як і будь – який рух, коливальний рух характеризується певними фізичними величинами. Розглянемо їх.

Амплітуда коливань — це фізична величина, що дорівнює максимальній відстані, на яку відхиляється тіло від положення рівноваги

Амплітуду коливань позначають літерою À. Її одиницею  вимірювання є метр

Період коливань — це фізична величина, яка дорівнює часу, за який відбувається одне повне коливання

Період коливань позначають літерою Т. Його одиницею вимірювання є секунда.

Формула для знаходження :Т= t/N

 

Частота коливань — це фізична величина, яка чисельно дорівнює кількості повних коливань за одиницю часу.

Позначають грецькою літерою ν (ню) Одиниця вимірювання Гц ( герц)

Формула для знаходження: ν= N/t.

 

VII. Закріплення вмінь і навичок.(с/з)

Гра «Правда чи фейк» (фізкультхвилинка)

Задача (розв’язування задачі біля дошки)

 

Гойдалка за 1,5 хвилини здійснила 15 повних коливань. Знайдіть період та частоту коливань гойдалки.

 

VIII. Практична робота (робота в парах)

Виміряти за допомогою секундоміра час, протягом якого маятник здійснить 10 коливань. Обчислити за отриманими данними період та частоту коливань маятника.

 

IX. Підсумки уроку (з/е).

-Який зараз був урок?

-Яка була тема уроку?

- Що таке коливальний рух?

- Що таке маятник?

Вправа незакінчене речення.

  • На цьому уроці я дізнався…
  • Я зрозумів, що таке …
  • Я навчився …
  • Мені було цікаво…

 

Оцінювання роботи учнів

Домашнє завдання:

  1. Чит. &15 вивч. конспект;
  2. Впр. №15 (2)

Впр. №15 (3)

  1. *З’ясуйте чому одиниця вимірювання частоти називається герц?.

з/е – Встаньте. Урок закінчено. До побачення.



 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 15. Коливальний рух. Амплітуда, період і частота коливань
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку