Конспект уроку з основ здоров`я для 3-го класу на тему "Родинні стосунки"

Про матеріал

Конспект уроку з основ здоров`я для 3-го класу на тему "Родинні стосунки" з презентацією.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання № 33

 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад

Кіровоградської міської ради   Кіровоградської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект відкритого уроку у 3-ому класі з основ здоров’я

на тему:

«Родинні стосунки»

 

 

 

 

 

Вчитель: Прокопенко А.С.


Тема. Родинні стосунки

Мета: розкрити суть поняття «родинні стосунки», визначити, яку роль у житті людини відіграє сім’я та чому необхідні взаємоповага, допомога та чуйність у родинному колі; розвивати навички та вміння характеризувати свою поведінку в сім'ї; розв’язувати ситуативні завдання; виховувати соціальні риси: почуття патріотизму, поваги до своєї родини, уміння дарувати радість іншому.

Обладнання: текст підручника, роздатковий матеріал,  ілюстрації, сімейні фотографії, презентація.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

  •                   Згадайте, про що йшлося на попередньому уроці?
  •                   Що ми з вами виготовили по цій темі?

(Діти захищають свою роботу)

ІІI. Мотивація навчальної діяльності  (слайд 1)

Доброго ранку, сонечко ясне,

Доброго дня, моя мамо, прекрасна,

Тату, бабусю, мій добрий дідусь.

Вами, хороші, я завжди горджусь.

  •                   Скажіть,  будь  ласка,  з  ким  я  віталася?

 Учитель.  Тема  сьогоднішнього  уроку…..  Забула.  Допоможіть  мені  згадати,  розгадавши  кросворди.   (Слайд  2)

Дівчатка  -  розгадують  1  кросворд,  а  хлопчики  -  2.

Пов’язане зображення Результат пошуку зображень за запитом "ребус родина"

Родина                                                             Сім’я

  •                     Дякую.  Я  згадала.   (Слайд  3)

Учитель. Тема  уроку:  «Родинні стосунки». Людина має свою родину, коло найрідніших людей. Сім’я — це найцінніше, що має людина. Вона почувається щасливою, коли родинні взаємини дружні, а члени сім’ї здорові.

 І  ми  будемо  говорити  про  те,  які  бувають  сім’ї,  як  дбають  у  сім’ї  один  про  одного,  як  це  впливає  на  здоров’я.  Будемо  виховувати  любов  та повагу до членів своєї родини.

ІV. Вивчення нової теми

  1.               Вправа «Мозковий штурм»

Деякі діти виявили ініціативу підготувати емблему своєї родини.

● Поясніть, чому присвячена ваша емблема.

(Учні висловлюють власну думку.)

Можливі відповіді учнів

- Наша сім’я міцна тим, що ми живемо дуже дружно, тому на гербові намальовано канат, що не рветься від ваги.

- Наша сім’я дуже гостинна, тому на гербові зображено хлібину.

- Наша сім’я дуже любить музику, тому на гербові зображено музику у вигляді птаха.

- Коли нас запитають, що таке сім'я, кожен із нас, не задумуючись, скаже, що це коло найрідніших людей: тато і мама, братики, сестрички, дідусі і бабусі.

2. Робота з підручником (с. 51)

- Назвіть склад родин, які зображені на сімейних світлинах.

- Чому вони різні?

  •                   Сім’ї  бувають  різними:  великими  і  маленькими.   Слайд  4.  Вони  не  завжди  складаються  з  батьків  і  дітей.  В  одній  сім’ї  можуть  жити  декілька  поколінь:  діти  з  батьками,  бабусі  з  дідусями  і,  навіть,  прабабусі  з  прадідусями.  Якщо  в  сім’ї  троє  і  більше  дітей,  то  така  сім’я  є  багатодітною.  Зазвичай  члени  родини  живуть  разом.  Але  трапляється,  що  члени  однієї  сім’ї  живуть  окремо.  Тоді  діти  можуть  жити  з  одним  із  батьків  або  тимчасово  проживати  з  родичами.  Діти,  які  втратили  рідних  батьків,  живуть  у  прийомній  родині  або  в  інтернаті.
  •                   Розкажіть  коротенько  про  свої  родини.
  •                   Найголовніше,  любіть  і  поважайте  свою  сім’ю,  допомагайте  один  одному.
  1.               Читання  вірша  «Що  таке  сім’я ». 

Відповіді на запитання.

  1.               Скласти  і  пояснити  прислів’я.  Слайд  5

Шануй  батька  й  неньку,

Живуть  між  собою,

У  дитини  заболить  пальчик,

Нема того краму,

Мати одною рукою б’є,

у  матері – серце.

буде  тобі  скрізь  гладенько.

як  риба  з  водою.

а другою гладить.

щоб купити маму.

 

  1.               Читання  порад для дружньої сім`ї   ст.. 53 – 54 мовчки.
  •                   Які поради запам’ятали?

Фізкультхвилинка

Скільки нас живе в квартирі?
Тато, мама, брат і я. (Повороти голови в різні боки.)
Раз, два, три чотири –
От і вся моя сім’я! (Піднімання почергово рук угору.)
Є у мами доньки, Доньки — помічниці.
Устануть раненько, (діти «замітають»)
Підметуть чистенько.
Ми — мужчини — тато й я!
І робота в нас своя: (повороти тулуба в боки)
Помагаєм мамі ми,
Посуд миємо самі. («Миють» посуд.)
От, от ми які:
Ми усі — помічники! (Діти сідають на свої місця.)

V. Узагальнення і систематизація знань

  1.               Асоціативний кущ.

Гра «Квітка»  (відношення  у  сім’ї  батьків  і  дітей).

  •                   Вас  оточують  рідні  і  близькі  вам  люди.  Ви  з  ними  спілкуєтесь.  Іноді  вам  цікаво  і  весело,  а  іноді  при  спілкуванні  виникають  суперечки  і  навіть  бійки.
  •                   Як  ви  вважаєте,  чи  впливає  спілкування  є  оточуючими  на  ваше  здоров’я?
  •                   А  чи  можна  запобігти  суперечкам  у  спілкуванні  і  цим  поліпшити  своє  здоров’я:
  •                   У  стосунках  між  людьми  не  буває  дрібниць.  Усе  серйозно,  усе  так  чи  інакше  відбивається  на  здоров’ї.  Зараз  ми  попрацюємо  в  групах.  На  столі  лежать  пелюсточки  з  написами.  Діти виходять та складають на дошці квіточку  з  рисами  характеру,  які  зміцнюють  здоров’я. Якщо трапляються ті риси  характеру,  яких  треба  уникати  під  час  спілкування, просто зачитують їх, але не вішають на дошку..
  •                   Написи  на  пелюсточках:  доброта,  чесність,  терпимість,  щедрість,  доброзичливість,  чуйність,  співчуття,  скромність,  нетерпимість,  різкість,  жадібність,  брехливість,  егоїзм,  заздрість,  злість.
  1.               Гра  «Так  чи  ні»
  •                     Якщо  ви  згодні  з  тим,  що  почуєте,  плесніть  в  долоні  і  скажіть  «так»

У  дружній  сім’ї  члени  родини  повинні:

  •                 Шанувати  старших
  •                 Не  прислухатися  до  порад  членів  родини
  •                 Виконувати  свої  обов’язки
  •                 Допомагати  одне  одному
  •                 Сваритися
  •                 Не  слухати  нікого
  •                 Піклуватися  одне  про  одного
  •                 Робити,  що  заманеться
  •                 Разом  відпочивати
  •                 Піклуватися  про  менших  братиків  та  сестричок
  •                 Виконувати  всі  хатні  справи  разом
  •                 Цілий  день  бавитися  і  гуляти
  •                 Вітати  всіх  зі   святами,  днем  народження.

 

  1.               Прочитай  фрази  і  закінчіть  їх (слайд 6)
  •                 Я  вдячний  мамі  за….
  •                 Я  вдячний  татові  за….
  •                 Я  вдячний  бабусі  за….
  •                 Я  вдячний  дідусеві  за….
  •                 Я  вдячний  сестрі (братові)  за….

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія (слайд 7)

Бесіда

— Що таке родина?

— Яке значення для людини має родина?

— Що у вашій родині цінується найбільше?

— Яка атмосфера повинна панувати у сім’ї, щоб усі були здорові?

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Доброго ранку, - я сказала матусі, Доброго ранку, - побажала бабусі, Доброго дня, - усім членам сім’ї, В злагоді й мирі живіть усі дні.

Номер слайду 2

Ребуси

Номер слайду 3

розкрити суть поняття «родинні взаємини», визначити, яку роль у житті людини відіграє сім’я та чому необхідні взаємоповага, допомога та чуйність у родинному колі; розвивати навички та вміння характеризувати свою поведінку в сім'ї; розв’язувати ситуативні завдання; виховувати соціальні риси: почуття патріотизму, поваги до своєї родини, уміння дарувати радість іншому. Мета:

Номер слайду 4

Номер слайду 5

у матері – серце. буде тобі скрізь гладенько. як риба з водою. а другою гладить. Скласти і пояснити прислів’я

Номер слайду 6

Прочитай фрази і закінчи їх: Я вдячний мамі за…. Я вдячний татові за…. Я вдячний бабусі за…. Я вдячний дідусеві за…. Я вдячний сестрі (братові) за….

Номер слайду 7

Підбиття підсумків — Що таке родина? — Яке значення для людини має родина? — Що у вашій родині цінується найбільше? — Яка атмосфера повинна панувати у сім’ї, щоб усі були здорові?

Номер слайду 8

Бережіть себе та своїх рідних!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Решетило Петро
    Дуже хороша інформація.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
4 січня 2018
Переглядів
5551
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку