Урок з основ здоровя 3 клас "Соціальна складова здоровя. Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас"

Про матеріал

Це перший урок розділу «Соціальна складова здоров'я». Я обрала форму проведення – міні-проект, який вимагає певної попередньої роботи, залучення учнів до підготовки до уроку. Відповідно, сам урок був, як підсумок їхньої попередньої діяльності.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Головне управління освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації

Відділ освіти Васильківської райдержадміністрації

Філія Чаплинської середньої загальноосвітньої школи

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок з основ здоров’я

Тема. Соціальна складова здоров’я.

Взаємодія з іншими людьми.

Дружний клас

Вчитель: Пустова Валентина Дмитрівна

 

 

 

 

 

 

смт Чаплине, 2016 рік

Конспект уроку з основ здоров’я 3 клас

Тема: Соціальна складова здоров’я.

        Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Практична робота. Обговорення літературних джерел (українська народна казка в обробці І.Франка «Ріпка» та байки Л.І.Глібова «Лебідь, Щука і Рак»).

Мета.

Навчальна: формувати в учнів соціальні та життєві компетентності на основі засвоєння ними соціальних норм, практично навчати школярів взаємодіяти з іншими людьми, сприяти згуртованості і дружбі у класі; обговорити казки,  вірші у яких ідеться про дружбу, взаємодопомогу, товариськість.

Розвивальна: розвивати навички взаємодії у школі, колективі; розвивати  почуття дружби, взаємодопомоги.

Виховна: виховувати культуру спілкування.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу (засвоєння нових знань): мині-проект

Термін дії проекту: 1 урок

Обладнання:  мультимедійна система, підручник «Основи здоров’я» 3 клас, матеріал для колажу емблеми, матеріал для вибору девізу класу, варіанти правил дружного класу, пазли, тексти української народної казки «Ріпка» та байки Л.І.Глібова «Лебідь, Щука і Рак», квітка зі словами, «чарівне» дерево, листочки з побажаннями.

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок

Розпочався наш урок

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Учні просто – молодці.

ІІ. Актуалізація опорних знань дітей та їх життєвого досвіду.

  • Діти, а у вас друзі є?
  • А які якості, на вашу думку, повинен мати друг? («Мікрофон»)

Гра «Так чи ні»

( Якщо погоджуєшся з  твердженням, говорите «так», якщо не погоджуєтеся – говорите «ні»)

  1. Я можу з другом робити найрізноманітніші справи.
  2. Я з другом можу розважатися і відпочивати.
  3. Друзі довіряють один одному.
  4. Друзі можуть ображати один одного.
  5. Друзі діляться своїми думками, мріями.
  6. Друзі можуть обманювати один одного.
  7. Друзі покладаються один на одного.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні ми розпочинаємо тему вивчати розділ «Серед людей».  (Слайд 1)

В ньому ви дізнаєтесь, що таке дружний клас, дружна родина, як стати толерантним, про правила спілкування, як залагодити конфлікт. А тема сьогоднішнього уроку (Слайд 2): Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Та виконаємо практичну роботу по обговоренню поведінки літературних героїв.

На уроці ми повинні будемо вчитися взаємодіяти з іншими людьми, вчитися згуртовано виконувати певну роботу.

Урок наш пройде дещо в незвичній формі проекту. Щоб виконати поставлені завдання, ми об`єднатися в тематичні групи.  Після вивчення і обговорення нового матеріалу «Художники» -створять емблему класу; «Поети» - виберуть девіз класу, а «Юристи» - складуть правила дружного класу.

ІV. Вивчення нового матеріалу

А) робота з підручником  (ст..48 – 50) (методичний прийом «Замітки на полях»)

- Що таке колектив? (слайд 3)

- Який клас називають дружним? (слайд 4)

- Який девіз дружного класу? (слайд 5)

Тож давайте підсумуємо вивчене на уроці: Що означає уміти взаємодіяти з людьми? (слайд 6)

Б) фізкультхвилинка

Рухи до пісні «Если с другом вышел в путь…»

  1. Крокують
  2. Руки на пояс, пружинка вправо-вліво.
  3. Руки розкрити та на пояс з поворотами вправо-вліво.
  4. Руки вгору покрутитися на місці.

В) Робота  над проектом «Дружний клас» (Метод проектів)

Ми з вами добре попрацювали теоретично, а тепер прийшла черга застосувати ваші знання: створимо  міні-проект «Дружний клас».

Ви заздалегідь об`єдналися у групи. Кожна група буде виконувати своє завдання.

«Художники» створюють емблему класу у вигляді колажу з поданих матеріалів.

«Поети» з поданих висловів вибирають девіз класу.

( 1. Дружба на світі

Дорожча всього:

Один - за всіх

І всі за одного.

 

2. Ми всі одна сім`я,

Неповторні – ти і я,

Будем всі дружити,

В мирі і злагоді жити.

 

3. У нас немає «Ти»,

У нас немає «Я»,

Ми єдиний клас,

Ми одна сім`я.)

«Юристи» з поданих варіантів складають правила дружного класу.

(бути ввічливим, чесним, уважним; спокійно висловлювати свою думку; уважно, не перебиваючи, вислуховувати товаришів; не злитися, не ображати інших; не глузувати, не вихвалятися; із вдячністю приймати допомогу і підтримку друзів; вміти домовлятися; вислухати думку інших; поводитися чемно, довести розпочату справу; ображатися, злитися на друзів; насміхатися над друзями)

Всі матеріали закріплюють на ватман («Поети» і «Юристи» зачитують вибрані варіанти)

  • Вам подобається ваша робота?
  • Як вам працювалося разом?

 

Г) Робота в групах

Я знаю, що ви любите складати пазли. Тому я підготувала вам іще одне випробовування.

Складання пазлів (Метод «Пазлекс»)

Кожна група отримує пазли, з яких треба зібрати картинку.

  • Одна умова: ви повинні працювати разом.

Аналіз роботи:

  • Чи не заважали ви один одному?
  • Чи спокійно спілкувалися, не сварилися?
  • Чи важко було виконувати завдання в групі?

Ви сьогодні добре попрацювали і заслужили нагороду. (Роздаю цукерки двох різних кольорів.)

V. Практична робота

- Щоб виконати практичну роботу, вам необхідно перегрупуватися у дві групи. А зробимо ми це так: учні, які взяли зелені цукерки – це одна група, а учні, які взяли червоні цукерки – це друга група.

Для виконання практичної роботи учні перегрупувалися у дві групи:

  1. «Казка» - читають казку І.Франка «Ріпка»

Картка-помічниця

Хто посадив ріпку?

Хто допомагав її витягувати?

Що було головною умовою успіху?

Чи траплялися подібні ситуації у вашому класі? Наведіть приклади

  1. «Байка» - читають байку Леоніда Глібова «Лебідь, Щука і Рак»

Картка-помічниця

Що хотіли зробити Лебідь, Щука і Рак?

Куди кожен з них тягнути хуру?

Чи траплялися у вашому класі подібні ситуації?

Метод «Пошук» - квітка, на пелюстках якої написані слова-дії розв’язання проблеми.

Завдання: Виберіть і відірвіть ті пелюсточки, на яких записані слова-дії, які завадили героям байки «Лебідь, Щука і Рак» виконати роботу.

Слова: галасували, сперечалися, наполягали на своєму, радилися, домовлялися, діяли разом.

Висновок: щоб взаємодіяти з іншими, необхідно радитися, домовлятися, діяти разом.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Прийом «Чарівне дерево добрих побажань»

У мене є «чарівні» листочки. На них написані добрі побажання. Подумайте, кому б ви хотіли сказати ці слова. Прикріпіть листочки на іменну гілочку.

Слова: бажаю добра; бажаю мати хороших друзів; бажаю здоров’я; бажаю миру; бажаю щастя; бажаю злагоди; бажаю успіхів у навчанні; бажаю світлої долі; бажаю рости на радість батькам; бажаю не знати горя і біди; бажаю вирости доброю, розумною, красивою.

  • Діти, підійдіть до мене. (Діти стають у коло)

Закінчився наш урок.

Працювали ви старанно.

І почули у кінці,

Що у нашім третім класі –

Учні просто МОЛОДЦІ!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку