Це перший урок розділу «Соціальна складова здоров'я». Я обрала форму проведення – міні-проект, який вимагає певної попередньої роботи, залучення учнів до підготовки до уроку. Відповідно, сам урок був, як підсумок їхньої попередньої діяльності.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Головне управління освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації
Відділ освіти Васильківської райдержадміністрації
Філія Чаплинської середньої загальноосвітньої школи
Відкритий урок з основ здоров’я
Тема. Соціальна складова здоров’я.
Взаємодія з іншими людьми.
Дружний клас
Вчитель: Пустова Валентина Дмитрівна
смт Чаплине, 2016 рік
Конспект уроку з основ здоров’я 3 клас
Тема: Соціальна складова здоров’я.
Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Практична робота. Обговорення літературних джерел (українська народна казка в обробці І.Франка «Ріпка» та байки Л.І.Глібова «Лебідь, Щука і Рак»).
Мета.
Навчальна: формувати в учнів соціальні та життєві компетентності на основі засвоєння ними соціальних норм, практично навчати школярів взаємодіяти з іншими людьми, сприяти згуртованості і дружбі у класі; обговорити казки, вірші у яких ідеться про дружбу, взаємодопомогу, товариськість.
Розвивальна: розвивати навички взаємодії у школі, колективі; розвивати почуття дружби, взаємодопомоги.
Виховна: виховувати культуру спілкування.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу (засвоєння нових знань): мині-проект
Термін дії проекту: 1 урок
Обладнання: мультимедійна система, підручник «Основи здоров’я» 3 клас, матеріал для колажу емблеми, матеріал для вибору девізу класу, варіанти правил дружного класу, пазли, тексти української народної казки «Ріпка» та байки Л.І.Глібова «Лебідь, Щука і Рак», квітка зі словами, «чарівне» дерево, листочки з побажаннями.
Хід уроку
І. Організація класу
Продзвенів уже дзвінок
Розпочався наш урок
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Учні просто – молодці.
ІІ. Актуалізація опорних знань дітей та їх життєвого досвіду.
Гра «Так чи ні»
( Якщо погоджуєшся з твердженням, говорите «так», якщо не погоджуєтеся – говорите «ні»)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні ми розпочинаємо тему вивчати розділ «Серед людей». (Слайд 1)
В ньому ви дізнаєтесь, що таке дружний клас, дружна родина, як стати толерантним, про правила спілкування, як залагодити конфлікт. А тема сьогоднішнього уроку (Слайд 2): Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Та виконаємо практичну роботу по обговоренню поведінки літературних героїв.
На уроці ми повинні будемо вчитися взаємодіяти з іншими людьми, вчитися згуртовано виконувати певну роботу.
Урок наш пройде дещо в незвичній формі проекту. Щоб виконати поставлені завдання, ми об`єднатися в тематичні групи. Після вивчення і обговорення нового матеріалу «Художники» -створять емблему класу; «Поети» - виберуть девіз класу, а «Юристи» - складуть правила дружного класу.
ІV. Вивчення нового матеріалу
А) робота з підручником (ст..48 – 50) (методичний прийом «Замітки на полях»)
- Що таке колектив? (слайд 3)
- Який клас називають дружним? (слайд 4)
- Який девіз дружного класу? (слайд 5)
Тож давайте підсумуємо вивчене на уроці: Що означає уміти взаємодіяти з людьми? (слайд 6)
Б) фізкультхвилинка
Рухи до пісні «Если с другом вышел в путь…»
В) Робота над проектом «Дружний клас» (Метод проектів)
Ми з вами добре попрацювали теоретично, а тепер прийшла черга застосувати ваші знання: створимо міні-проект «Дружний клас».
Ви заздалегідь об`єдналися у групи. Кожна група буде виконувати своє завдання.
«Художники» створюють емблему класу у вигляді колажу з поданих матеріалів.
«Поети» з поданих висловів вибирають девіз класу.
( 1. Дружба на світі
Дорожча всього:
Один - за всіх
І всі за одного.
2. Ми всі одна сім`я,
Неповторні – ти і я,
Будем всі дружити,
В мирі і злагоді жити.
3. У нас немає «Ти»,
У нас немає «Я»,
Ми єдиний клас,
Ми одна сім`я.)
«Юристи» з поданих варіантів складають правила дружного класу.
(бути ввічливим, чесним, уважним; спокійно висловлювати свою думку; уважно, не перебиваючи, вислуховувати товаришів; не злитися, не ображати інших; не глузувати, не вихвалятися; із вдячністю приймати допомогу і підтримку друзів; вміти домовлятися; вислухати думку інших; поводитися чемно, довести розпочату справу; ображатися, злитися на друзів; насміхатися над друзями)
Всі матеріали закріплюють на ватман («Поети» і «Юристи» зачитують вибрані варіанти)
Г) Робота в групах
Я знаю, що ви любите складати пазли. Тому я підготувала вам іще одне випробовування.
Складання пазлів (Метод «Пазлекс»)
Кожна група отримує пазли, з яких треба зібрати картинку.
Аналіз роботи:
Ви сьогодні добре попрацювали і заслужили нагороду. (Роздаю цукерки двох різних кольорів.)
V. Практична робота
- Щоб виконати практичну роботу, вам необхідно перегрупуватися у дві групи. А зробимо ми це так: учні, які взяли зелені цукерки – це одна група, а учні, які взяли червоні цукерки – це друга група.
Для виконання практичної роботи учні перегрупувалися у дві групи:
Картка-помічниця
Хто посадив ріпку?
Хто допомагав її витягувати?
Що було головною умовою успіху?
Чи траплялися подібні ситуації у вашому класі? Наведіть приклади
Картка-помічниця
Що хотіли зробити Лебідь, Щука і Рак?
Куди кожен з них тягнути хуру?
Чи траплялися у вашому класі подібні ситуації?
Метод «Пошук» - квітка, на пелюстках якої написані слова-дії розв’язання проблеми.
Завдання: Виберіть і відірвіть ті пелюсточки, на яких записані слова-дії, які завадили героям байки «Лебідь, Щука і Рак» виконати роботу.
Слова: галасували, сперечалися, наполягали на своєму, радилися, домовлялися, діяли разом.
Висновок: щоб взаємодіяти з іншими, необхідно радитися, домовлятися, діяти разом.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Прийом «Чарівне дерево добрих побажань»
У мене є «чарівні» листочки. На них написані добрі побажання. Подумайте, кому б ви хотіли сказати ці слова. Прикріпіть листочки на іменну гілочку.
Слова: бажаю добра; бажаю мати хороших друзів; бажаю здоров’я; бажаю миру; бажаю щастя; бажаю злагоди; бажаю успіхів у навчанні; бажаю світлої долі; бажаю рости на радість батькам; бажаю не знати горя і біди; бажаю вирости доброю, розумною, красивою.
Закінчився наш урок.
Працювали ви старанно.
І почули у кінці,
Що у нашім третім класі –
Учні просто МОЛОДЦІ!