Конспект уроку містить завдання для закріплення лексики та розвитку навичок аудіювання, говоріння, читання та письма; використані відеоматеріали та презентація до уроку сприяють зацікавленості учнів, мотивуючи їх до праці.
Topic: Town. Asking the way and giving directions
Aims:
навчальна - закріпити вживання лексичних одиниць з теми та прийменників місця в мовленні, удосконалювати вміння та навички аудіювання, читання, говоріння та письма;
розвивальна – розвивати увагу, пам'ять, уяву, вчити учнів співпрацювати у парах та групах;
виховна – виховувати культуру поведінки на вулиці та ввічливість у стосунках із людьми;
формування комунікативної та інформаційної компетентностей – навички роботи у парах та групах, ведення діалогу, вміння аналізувати інформацію.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
Greeting. Початок уроку, привітання
(song “My name is Margarita”)
Topic. Aim. Повідомлення теми та мети уроку
Warming-up. Активізація раніше вивченого матеріалу
(video “Vocabulary”)
= перша частина – повтор
= друга частина – називаємо самі (без звуку)
Pair work. Робота в парах
Ex.1. Now guess what place is it.
1/ Hurry up! Here`s the bus! school
2/ This letter is for Lviv and this letter is for Odessa. post office
3/ Can I have a room, please? hotel
4/ Ok. There is a bell. The next lesson is English. library
5/ There are a lot of books here! bus stop
6/ You can watch a new film there. park
7/ It is a place where you can get medical treatment. hospital
8/ There are many trees and flowers here. cinema
9/ You can buy food and other things there. supermarket
Ex.2. Find and correct the mistakes (writing).
Benk, scool, stashion, musium, sity, stret, bakeri, gotel, sinema.
(на малюнках: «між, навпроти і т.д.)
Ex.3. Look at the plan of the town, read and say true or false. Correct the false sentences. (pictures)
1/ The bank is next to the florist.
2/ The yellow house is between the Deli and the restaurant.
3/ The blue house is on the right of the bank.
4/ The library is opposite the school.
5/ The restaurant is next to the small park.
Break-time (video). Фізкультхвилинка
(flash cards: turn left (right), go straight, cross)
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Watching and speaking (cartoon). Перегляд мультфільму та говоріння
Pre-watching: - Where are the children going?
While-watching: - Where is the museum?
Post-watching: - True?False?
1/ There are three children.
2/ They are going to the park.
3/ They know where it is.
4/ The girl helps them.
5/ The museum is near the bank.
Reading and speaking. Читання та говоріння
- Now read this dialogue on the board.
- Try to complete it with the necessary words (поступово витираю слова та репліки у діалозі)
Group work. Робота в групах
- Take these cards and make your dialogues. Use the plan and find where is the place you need to get to.
Cards: restaurant, bank, library, school, bakery.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Hometask. Домашнє завдання
Draw the plan of your way to school. Start with your house. Write the names of the things you can see.
Summarising. Підбиття підсумків уроків
1. Guess what place is it.
1/ Hurry up! Here`s the bus! school
2/ This letter is for Lviv and this letter is for Odessa. post office
3/ Can I have a room, please? hotel
4/ Ok. There is a bell. The next lesson is English. library
5/ There are a lot of books here! bus stop
6/ You can watch a new film there. park
7/ It is a place where you can get medical treatment. hospital
8/ There are many trees and flowers here. cinema
9/ You can buy food and other things there. supermarket
2. Find and correct the mistakes (writing).
Benk, scool, stashion, musium, sity, stret, bakeri, gotel, sinema.
3. Look at the plan of the town, read and say true or false. Correct the false sentences.
1/ The bank is next to the florist.
2/ The yellow house is between the Deli and the restaurant.
3/ The blue house is on the right of the bank.
4/ The library is opposite the school.
5/ The restaurant is next to the small park.
4. Break-time (video)
5. Watching and speaking (cartoon)
Pre-watching: - Where are the children going?
While-watching: - Where is the museum?
Post-watching: - True?False?
1/ There are three children.
2/ They are going to the park.
3/ They know where it is.
4/ The girl helps them.
5/ The museum is near the bank.
6. Dialogue
- Let`s go to the museum.
- Good idea!
- Where is it?
- I don`t know.
- Excuse me! Where is the museum?
- Go straight and turn right.
- Thank you very much!
- You`re welcome!