Контрольна робота для перевірки знань за І семестр 10 клас

Про матеріал
Контрольна робота для перевірки рівня навчальних досягнень з біології за І семестр здобувачів освіти , що вивчають біології на поглибленому рівні
Перегляд файлу

ЗАВДАННЯ

для перевірки рівня навчальних досягнень здобувача освіти

предмет: БІОЛОГІЯ

клас 10

Робота  розділена на чотири частини:

перша частина – 10 нескладних тестових завдань з однією правильною відповіддю із чотирьох запропонованих;

друга частина – 10 оптимальних тестових завдань з кількома правильними відповідями із множини запропонованих варіантів;

третя частина – 5 тестових завдань з використанням графічних зображень та на встановлення відповідностей;

четверта частина – 1 завдання з відкритою відповіддю або задачею.

Оцінювання всіх завдань  роботи здійснюється за рейтинговою шкалою, наведеною в таблиці 1.

Таблиця 1

№ завдання

Кількість балів за одне завдання

Загальна кількість балів за групу завдань

1-10

1

10

11-20

2

20

21-25

3

15

26

15

15

Відкрита відповідь оцінюється за критеріями, наведеними в таблиці 2.

Таблиця 2

Група критеріїв

Бали за виконання

Визначення основних понять

0.5

Послідовність, логічність викладення матеріалу

0.5

Наукова достовірність змісту викладеного матеріалу

3

Уміння робити висновки

1

Оцінка за роботу визначається на основі набраних балів за таблицею 3

Таблиця 3

Кількість набраних балів

Оцінка за роботу

0-5

1

6-10

2

11-15

3

16-20

4

21-25

5

26-30

6

31-35

7

36-40

8

41-45

9

46-50

10

51-55

11

56-60

12

 

Частина 1

  1. Яку кількість молекул АТФ потребує синтез 1 молекули глюкози в процесі фотосинтезу ?   а)  3;   б) 6;   в) 12;   г) 18 
  2. Як називаються білки, які допомагають синтезованим білкам згортатися в правильну конформацію ?                                                          а) гістони;   б) шаперони;   в) ферменти;   г) глобуліни
  3. Вкажіть властивість живого, яка полягає у здатності організму адекватно реагувати на зовнішні або внутрішні впливи:                              а) подразливість;   б) здатність до саморегуляції;                                               в) здатність до розвитку;   г) здатність до метаболізму
  4. Сукупність живих організмів, які мешкають у певному середовищі існування й утворюють з ним єдине ціле, це:                                                  а) біологічний вид;   б) біоценоз;   в) екосистема;   г) екотоп
  5. Вкажіть тип середовища, на яке людина достатньо сильно впливає, і це є причиною змін у цих середовищах:                                                             а) природне;   б) антропогенно-змінене;   в) штучне
  6. Вкажіть можливі наслідки дії стресу на кровоносну систему:                            а) підвищення частоти скорочень серця та артеріального тиску;                           б) зниження частоти скорочення серця та артеріального тиску;                           в) зниження частоти скорочення серця та підвищення артеріального тиску;   г) підвищення частоти скорочення серця та зниження артеріального тиску
  7. Яка систематична категорія є основною в сучасній науковій класифікації:       а) домен;   б) царство;   в) тип;   г) вид
  8. Яка наука розподіляє організми за систематичними групами, враховуючи ступінь спорідненості та еволюційну історію видів:                         а) систематика;   б) біогеографія;   в) класифікація;   г) історична біологія
  9. Вкажіть енергетичну цінність вуглеводів:                                                             а) 42 кДж;   б) 38,9 кДж;   в) 17,2 кДж;   г) 9,8 кДж
  10. Вкажіть рідку тканину, що циркулює в судинах і міжклітинних порожнинах багатьох безхребетних тварин з незамкненою системою кровообігу:                                                                                                                а) кров;   б) лімфа;  в) гемолімфа;   г) тканинна рідина

 

Частина 2

  1. Вкажіть хордових тварин, для яких характерно два коло кровообігу:   а) ланцетник;   б) амфібії;   в) рептилії;   г) риби
  2. Вкажіть характерні ознаки архей:                                                                        а) мембрана завжди двошарова, складається з фосфоліпідів;                                     б) геном не містить гістонів;                                                                                        в) геном містить гістоноподібні білки;                                                                                г) клітинна стінка складається з псевдомуреїну та специфічних білків
  3. Вкажіть організми, які відносяться до опістоконтів:                                           а) мухомор;   б) амеба;   в) папороть;   г) зубр
  4. Вкажіть білки, що зв’язують та переносять кисень в організмах тварин:   а) гемоглобін;   б) фібриноген;   в) тромбопластин;   г) гемоціанін
  5. Вкажіть усі види активного транспорту речовин крізь мембрану клітини:                                                                                                                     а) дифузія;   б) білками-транспортерами;   в) ендоцитоз;   г) екзоцитоз
  6. Вкажіть, які таксономічні одиниці з наведених є доменами:                            а) бактерії;   б) еукаріоти;   в) діафоретики;   г) екскавати
  7.  Вкажіть неклітинні форми життя:                                                                            а) археї;    б) пріони;   в) бактерії;   г) віруси
  8. Вкажіть рівні організації живого:                                                                                а) атомний;   б) молекулярний;   в) екосистемний;   г) літосферний
  9. Які структури відносять до провідних тканин рослини:                            а) ксилема;   б) флоема;   в) коленхіма;   г) паренхіма
  10. Вкажіть синантропні види організмів:                                                                          а) шимпанзе;   б) орангутанг;   в) миши хатня;   г) собака свійський

Частина 3

  1. Встановіть відповідність між терміном та його означеням:

Термін

Означення

А - космополіт

  1. Організм, що утворився на певній території і живе на ній протягом тривалого часу

Б – ендемік

  1. Вид, який має дуже обмежений ареал

В – абориген

  1. Вид, що поширений на території Землі, трапляється на території різних фауністичних або флористичних царств і в різних природних зонах
  1. Визначте відповідність систематичного таксону та його представників:

Назва таксону

Представник

А - екскавати

  1. інфузорія

Б - діафоретики

  1. евглена зелена

В - аморфеї

  1. амеба
  1.  Визначте відповідність між хімічним елементом та наслідками його нестачі в організмі:

Хімічний елемент

Наслідки нестачі в організмі

А - нітроген

  1. Сповільнений ріст, листки жовтіють та маленького розміру

Б - фосфор

  1. Цвітіння рослин припиняється або уповільнюється, листки дрібні й більш темні

В - калій

  1. Ріст уповільнюється, листки синювато-зелені з темними плямами
  1. Установіть відповідність між групою організмів та її характеристикою:

Група організмів

Характеристика

А - автотрофи

  1. Здатні синтезувати органічні речовини з неорганічних

Б - гетеротрофи

  1. Одержують органічні речовини з їжею

В - міксотрофи

  1. Мають змішаний тип живлення
  1.  Встановіть відповідність між тваринами та типом рідини, що приймає участь в перенесенні речовин у їхніх організмах:

Тварина

Рідина

А – гідра прісноводна

  1. кров

Б – краб камчатський

  1. гідролімфа

В – короп річковий

  1. гемолімфа

 

 

Частина 4

  1.  Які переваги і недоліки мають нервова й гуморальна регуляції метаболізму ?
docx
Додав(-ла)
Баран Віктор
До підручника
Біологія (профільний рівень) 10 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О., Коршевнюк Т.В.)
Додано
8 травня
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку