В контрольній роботі містяться завдання конпетентністного змісту. Дану контрольну роботу можна використовувати як підсумкову, для учнів що навчаються на сімейній (домашній) формі
Контрольна робота 2 Тема «Теплові явища-ІІ»
Завдання 1. Бронза – це дивовижний сплав міді та олова, який по праву посідає почесне місце в історії мистецтва. З цього сплаву виробляли та виробляють багато речей – від ґудзика до статуй. Яскравим прикладом використання бронзи є одне з семи чудес світу – Колос Родоський, статуя бога Геліоса.
1) Чому в історії людства бронзовий вік передував віку залізному?
2) З VI століття до н. е. починають активно використовуватися залізні мечі. Маса одноручного меча який рубає становила 2кг. Скільки енергії знадобиться для того, щоб переплавити його, якщо він перебуває при температурі 35°С?
Завдання 2. Марко Поло – відомий купець-мандрівник. Під час подорожі до Китаю, його здивував надзвичайний камінь. От як описує він побачене в своїй книзі: «У Китаї є чорний камінь, викопують його в горах, як руду, а горить він як дрова. Вогонь від нього сильніший, ніж від дров, і тримається він всю ніч до ранку. Спалювати цей камінь набагато дешевше і дерева зберігаються при цьому…»
1) Як ви думаєте про який незвичайний камінь писав Марко Поло?
2) Чому будинок вигідніше опалювати, використовуючи природній газ, вугілля або рідке паливо, ніж дерево і солому?
3) У якому випадку можна отримати більшу кількість теплоти: спалюючи 1 кг сухих дров чи 1 кг природнього газу? Поясніть.
4) Для приготування чаю полярники набрали в алюмінієву каструлю 1 кг снігу, температура якого була –50°С, та поставили каструлю на гасовий паяльник. Маса каструлі становила 0,5 кг. Навколишнє середовище поглинає 50% теплоти, яку виділяє пальне. Визначити масу гасу, яку спалили полярники для отримання окропу.
Завдання 3. На уроцi icтopiї Ганнуся почула, що стародавні люди, які вже використовували вогонь, нагрівали воду в дерев’яній посудині досить незвично (керамічний чи металевий посуд ще не був винайдений): вони кидали в полум’я вогнища камені, а потім клали їх у воду. Каміння охолоджувалося, а вода - нагрівалася. Для того, щоб вода продовжувала кипіти, постійно потрібно було додавати розжарені камені. Так готувалися страви.
1) Знайдіть у джерелі Інтернет питомі теплоємності речовини каміння і води та температуру до якої нагрівається каміння у багатті.
2) Ганнусі стало цікаво, скільки каміння потрібно, щоб нагріти 10л води за температури 20°С до кипіння.
3) Сьогодні, розжарене каміння використовують у лазнях для утворення водяної пари. Яка кількість теплоти необхідна, щоб із води 2 кг при температурі 20°С одержати водяну пару з температурою 100°С?
Який з процесів потребує найбільшого витрачання енергії?