Контрольна робота з теми
«Вступ. Біорізноманіття»
Варіант 1
Оберіть одну правильну відповідь на завдання 1-6 ( по 0,5 бала)
А репарація Б реплікація
В денатурація Г коагуляція
2. Назвіть позаклітинну стадію життєвого циклу вірусів
А віріон Б пріон В екзон Г інтрон
3. Оберіть РНК - вмісний вірус
А вірус папіломи Б вірус герпесу В вірус грипу Г вірус натуральної віспи
4. Укажіть тип симбіозу між бульбочковими бактеріями та бобовими рослинами
А мутуалізм
Б форезія
В коменсалізм
Г паразитизм
5. Як побудована клітинна мембрана бактерій?
А одношарова фосфоліпідна
Б двошарова фосфоліпідна
В одношарова глікопротеїдна
Г двошарова глікопротеїдна
6. Оберіть систематичну категорію найвищого рангу в сучасній класифікації
А домен Б тип В царство Г клас
7. Установіть відповідність між процесами та рівнями організації живої матерії ( 1 бали)
А |
Б |
В |
Г |
Рекомбінація ДНК
|
Регенерація органів |
Первинна сукцесія |
Біогенна міграція атомів |
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
8. Установіть відповідність між терміном та його значенням(2 бали)
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
1 плазміди А позануклеоїдна кільцева молекула ДНК
2 інтрони Б неінформативні ділянки структурних генів
3 нуклеоїд В ДНК – вмісна ділянка клітини
4 мутуалізм Г взаємоневігідне співіснування видів
Д взаємовигідне співіснування видів
Завдання з вибором трьох правильних відповідей з трьох груп запропонованих варіантів
( 1 бал)
9. Виберіть ознаки , що характеризують зображену частинку вірусу ВІЛ
А – група |
Б - група |
В – місце паразитування |
|
|
|
10. Проаналізуйте твердження стосовно зображеного на малюнку об’єкта . Укажіть правильне. (1 бал)
І. Зображена рослина є мешканцем пустель та напівпустель
ІІ. У життєвому циклі рослини переважає спорофіт
ІІІ. Є вологолюбною рослиною
А правильне І
Б правильне ІІ та ІІІ
В правильне І та ІІІ
Г правильне І та ІІ
11. Дайте визначення поняттям ( 2 бали)
Адаптивна радіація - ….
Пріони - …..
12. Дайте відповіді на питання. Відповідь обґрунтуйте. ( 2 бали)
Які цілі сталого розвитку найактуальніші для сучасної України?
Що є спільного й відмінного між вірусами, пріонами й віроїдами?
Контрольна робота з теми
«Вступ. Біорізноманіття»
Варіант 2
Оберіть одну правильну відповідь на завдання 1-6 ( по 0,5 бала)
1. Оберіть представників рослин
А амеби Б плауни В бактеріофаги Г печериці
2. Як називається речовина клітинної оболонки грибів
А хітин Б целюлоза В муреїн Г пектин
3. Як називається частина природи , що оточує людину та створює умови для її діяльності?
А екосистема
Б суспільство
В довкілля
Г біогеоценоз
4. Вкажіть спільну назву видів, не розділених на підвиди
А монотипічні
Б політипічні
В види – двійники
Г види –клони
5. Яка із ознак притаманна неклітинним формам життя
А дихання Б синтез АТФ В паразитизм Г бінарний поділ
6 . Які групи є вищими рослинами?
А червоні водорості Б насіннєві рослини В зелені водорості Г харові водорості
7. Установіть відповідність між типами живлення та групами організмів
( 1 бали)
А |
Б |
В |
Г |
Фототрофний
|
хемотрофний |
гетеротрофний |
змішаний |
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
8. Установіть відповідність між групою тварин та її представниками
(2 бали)
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
1 плоскі черви А піскожил, нереїс
2 круглі черви Б аскарида, гострики
3 молюски В беззубка, ставковик
4 кільчасті черви Г вечірниця мала, кажан
Д печінковий сисун, бичачий ціп’як
9. Завдання з вибором трьох правильних відповідей з трьох груп запропонованих варіантів ( 1 бал)
Оберіть ознаки, що характеризують тварину, зображену на малюнку
А-назва |
Б-спосіб життя |
В-клас |
|
|
|
10. Проаналізуйте твердження стосовно зображеного на малюнку об’єкта . Укажіть правильне. (1 бал)
І. Зображений організм є прокаріотичним
ІІ. Зображений організм є еукаріотичним
ІІІ. До складу клітинної стінки входить муреїн
А правильне І та ІІ
Б правильне І та ІІІ
В усі твердження неправильні
Г усі твердження правильні
11. Дайте визначення поняттям ( 2 бали)
Поліморфізм - ….
Кладограма - …..
12. Дайте відповідь на питання. Відповідь обґрунтуйте. ( 2 бали)
Оцініть позитивне та негативне значення бактерій для організму людини.
Доведіть необхідність оновленої системи цінностей людини щодо природи.