Урок №_____ Дата_____ Клас_____
Тема: Контрольна робота з теми «Біорізноманіття».
Мета: Освітня: узагальнити та проконтролювати знання учнів із теми «Структура клітини».
Розвивальна: розвивати в учнів пам’ять і увагу, мислення, уміння робити висновки.
Виховна: виховувати самостійність та навички самооцінки.
Тип уроку: урок контролю знань.
Хід уроку:
І. Організаційний етап
Привітання з учнями. Перевірка відсутніх.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Мета уроку: узагальнити і проконтролювати знання з теми «Біорізноманіття».
Завдання уроку:
1. Закріпити знання з вивченої теми.
2. Виявити рівень знань із теми.
3. Підбити підсумок вивченої теми.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
«Швидка допомога».
Учням пропонується за короткий проміжок часу у стислій формі поставити запитання вчителю до тих частин теми, які були незрозумілими або не зовсім зрозумілими, або тих, в яких учні «заплутались».
«Згадаємо основне».
Учням пропонується кілька хвилин на те, щоб повторити основні терміни з вивчених тем за допомогою словника.
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Обговорення вислову
Знання – це укриття і притулок, зручні і необхідні нам в похилі роки, і якщо ми не посадимо дерева, доки молоді, то коли ми постаріємо, у нас не буде тіні, щоб укритись від сонця. Ф. Честерфіл.
Ми вивчили велику і важливу тему, набули багато знань про різноманітність тварин. Нам лишилось тільки перевірити свої знання, дізнатись про те, наскільки добре засвоївся матеріал, хто з вас засвоїв його найкраще.
V. Контроль знань
1. Роздача карток із надрукованими завдання, інструктаж щодо оформлення робіт.
2. Інструктаж щодо виконання завдань, пояснення можливої оцінки (у скільки балів оцінюється певне завдання), наголос на завданнях, які є більш складними або потребують більшої уваги учнів.
3. Виконання завдань.
Учням слід закінчити і здати контрольні роботи за п’ять хвилин до перерви. Це допоможе підбити підсумки роботи, відповісти на запитання учнів, розв’язати незрозумілі або складні для учнів завдання.
VІ. Підбиття підсумків уроку, рефлексія
1. Фронтальна бесіда.
1. Які завдання були легкими для розв’язування?
2. Які завдання здались вам найбільш складними?
3. Що незрозумілого було в завданнях?
2. Обговорення помилок. Учні можуть поставити запитання вчителю.
Біологія 10 клас
1 варіант
I рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
А) віроїди; Б) пріони; В) віруси; Г) археї.
А) слизовиків; Б) несправжніх грибів; В) справжніх грибів; Г) шапинкових грибів.
А) горизонтальне перенесення генів; Б) трансдукція; В) трансформація; Г) кон’югація.
А) лишайників; Б) грибів; В) вищих рослин; Г) твариноподібних організмів.
А) Судинні спорові; Б) Водорості; В) Насіннєві; Г) Мохоподібні.
6. Первинні багатоклітинні тварини, тіло яких складається з 5 типів клітин - це:
А) Поліпи; Б) Медузи; В) Губки; Г) Пластинчасті.
ІІ рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
Метагенез, гриби, вищі рослини.
2. Доповніть незакінчене речення:
А) Гриби запасають____________ (справжні гриби) або ____________ (несправжні гриби).
Б) Характерне забарвлення червоних водоростей визначається наявністю особливих пігментів –______________.
В)Асоціації справжніх грибів (мікобіонтів) та фотосинтезуючих організмів (фотобіонтів) називаються___________________
ІІI рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
Групи водоростей |
Характеристики |
А. Глаукофітові |
1. Клітини більшості вкрито клітинною оболонкою з целюлози. |
Б. Червоні |
2. Зззовні ці водорості схожі на хвощі. |
В. Зелені |
3. Найдавніша група, мають двомембранні хлоропласти із шаром муреїну між мембранами. |
Г. Харові |
4. Запасають багрянковий крохмаль, що відкладається в цитоплазмі. |
Група справжніх тварин |
Представники |
А. Жалкі |
1. Виноградний слимак, каракатиця. |
Б. Молюски |
2. Нереїс, палоло. |
В. Кільчасті черви |
3. Мокриці, кімнатна муха. |
Г. Членистоногі |
4. Гідра звичайна, медуза-коренерот |
IV рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
Дати відповідь на запитання (одне завдання на вибір):
Охарактеризуйте особливості будови прокаріотичних організмів: бактерій.
Якими є сучасні погляди на систему справжніх багатоклітинних тварин?
Біологія 10 клас
2 варіант
I рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
А) одношарова, утворена фосфоліпідами; Б) двошарова, утворена фітанолгліцеридами;; В) одношарова, утворена фітанолгліцеридами; Г) двошарова, утворена фосфоліпідами.
А) трансформація; Б) трансдукція; В) антибіоз; Г) кон’югація.
А) Екскавати; Б) Діафоретики; В)Аморфеї; Г) Археї.
А) Слизовиків; Б) Зелених водоростей; В) Червоних водоростей; Г) Лишайників.
5. Вкажіть родини Судинних спорових рослин :
А) Хвойні; Б) Мохи; В) Плауни; Г) Папороті.
6. Реброплави – це група справжніх тварин, характерною ознакою яких є наявність:
А) білатеральної симетрії тіла; Б) жалких клітин; В) на тілі виступів з війками; Г) трьох зародкових листків.
ІІ рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
Бактерії, лишайники, водорості.
2. Доповніть незакінчене речення:
А) Клітинна оболонка бактеріальних клітин містить ______________
Б) Органелами руху грибів можуть бути ______________ (справжні гриби) або ______________ (слизовики).
В) Невисокі трав’янисті рослини, які є найбільш примітивними з вищих рослин це_______________________
ІІI рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
Групи справжніх грибів |
Характеристика |
А. Шапинкові |
1.Живляться за рахунок поживних речовин живих організмів, мають різні способи зараження. |
Б. Гриби-паразити |
2.Одноклітинні гриби, здатні до анаеробного дихання та брунькування. |
В. Цвілеві гриби |
3. Мають плодові тіла з ніжкою та шапкою. |
Г. Дріжджеві гриби |
4. Утворюють наліт на субстратах. |
Група вищих рослин |
Представники |
А. Квіткові |
1. Орляк, щитник. |
Б. Хвойні |
2. Кульбаба, яблуня. |
В. Мохоподібні |
3. Сосна звичайна, кедр, тис. |
Г. Папороті |
4. Маршанція мінлива, сфагнум випнутий. |
IV рівень (правильне розв’язання оцінюється в 3 бали)
Дати відповідь на запитання (одне завдання на вибір):
Охарактеризуйте особливості будови прокаріотичних організмів: архей.
Якими є сучасні погляди на систему справжніх багатоклітинних тварин.
Відповіді:
10 з теми «Біорізноманіття».
|
|
1 варіант I рівень 1. Г 2. Б 3. А 4. В 5. А, В 6. Г
IІ рівень Метагенез – процес отримання енергії у безкисневих умовах з утворенням метану. Гриби – безхлорофільні еукаріотичні гетеротрофні організми, які мають зазвичай грибницю, здатні до осмогетеротрофного живлення, необмеженого росту та розмноження за допомогою спор. ВИЩІ РОСЛИНИ, або Ембріофіти, або наземні рослини – група зелених рослин, пристосованих до життя на суходолі. 2) Запасають гриби глікоген (справжні гриби) або міколамінарин (несправжні гриби). Характерне забарвлення червоних водоростей визначається наявністю особливих пігментів – фікобілінів. Асоціації справжніх грибів (мікобіонтів) та фотосинтезуючих організмів (фотобіонтів) називаються лишайниками IІІ рівень 1) А – 3, Б – 4, В – 1, Г - 2. 2) А - 4; Б – 1; В – 2; Г – 3. |
2 варіант I рівень 1. В 2. Б 3. А 4. Б 5. В, Г 6. В
IІ рівень Бактерії – прокаріотичні одноклітинні мікроорганізми. Лишайники (ліхенізовані гриби) – це асоціації справжніх грибів (мікобіонти) та фотосинтезуючих організмів (фотобіонти). ВОДОРОСТІ – різнорідна група сланевих фотосинтезуючих організмів, які живуть переважно у воді чи пристосувались до життя на суходолі. 2) Клітинна оболонка бактеріальних клітин містить пептидоглікан (муреїн). Органелами руху грибів можуть бути джгутики (справжні гриби) або псевдоподії (слизовики). Невисокі трав’янисті рослини, які є найбільш примітивними з вищих рослин мохоподібні. . IІІ рівень 1) А – 3; Б – 1; В - 4; Г – 2. 2) А – 2; Б – 3; В – 4; Г – 1.
|