Програма з Ритміки 5-10 класи.

Про матеріал

Пошук нових, ефективніших форм освітньої роботи вимагає від вчителя ретельного підходу до аналізу історичної педагогічної спадщини, як вітчизняної, так і закордонної.

Новизна запропонованої програми у тому, що пропонується використовувати пряме введення в курс ритміки елементів східних єдиноборств, партерні вправи та ритмопластику.

Перегляд файлу

image 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА НАУКОВА УСТАНОВА

«ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ»

вул. Митрополита Василя Липківського, 36, м. Київ, 03035, тел./факс: (044) 248 25 13 E-mail: info@imzo.gov.ua, https://imzo.gov.ua, код ЄДРПОУ 39736985

image

                         На №                                  від                           

 

Авторці навчальної програми

Лесі КУТІШЕВСЬКІЙ

 

Про надання грифа «Схвалено для використання в освітньому процесі»

 

 

Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» повідомляє, що рішенням експертної комісії зі спеціальної педагогіки від

22 жовтня 2024 року (протокол № 11) навчальній програмі з корекційно- розвиткової роботи «Ритміка» для 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушенням зору (авт. Кутішевська Л. В.) надано гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі», який зареєстрований у Каталозі надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам № 6.0087-2024.

 

 

                         Директор                                                                                                        Євген БАЖЕНКОВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Марія Шопулко, 248 21 61

 

 

 

 

 

imageДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" 21/10-770 від 24.10.2024

БАЖЕНКОВ ЄВГЕН ВОЛОДИМИРОВИЧ 24.10.2024 13:25 директор

5E984D526F82F38F040000006ABE0001F8781C05 / Дійсний з 20.05.2024 до 20.05.2025

Департамент освіти і науки

Хмельницької обласної державної адміністрації Кам`янець–

Подільська спеціальна школа

Хмельницької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма з корекційно – розвиткової роботи

« Ритміка » 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушенням зору

 

 

 

 

Автор: Кутішевська Л.В.

вчитель ритміки, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, учитель – методист, Кам’янець-Подільської

спеціальної школи Хмельницької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кам`янець – Подільський

2024

Програма з корекційно – розвиткової роботи

« Ритміка» 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушенням зору.

 

 

Автор:

Кутішевська Л.В. - вчитель ритміки, вчитель методист Кам’янець-Подільської спеціальної школи Хмельницької обласної ради.

 

Рецензенти:

Погребняк Т.М. – кандидат педагогічних наук, викладач кафедри теорії і методики фізичного виховання Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка;

 

 

Розвиток відчуття ритму є одним із джерел підвищення життєвого тонусу людини, запорукою її мобільності, орієнтування у просторі. Ритміка, зокрема, відіграє значну роль під час різних видів діяльності дітей. Загальноосвітні задачі даної програми допомагають здійснювати фізичний і психічний розвиток дітей. Освітні завдання сприяють розвитку виховання пізнавального інтересу до музичних творів, що використовуються на заняттях із ритміки. Корекційно - розвиткові завдання сприяють розвитку психомоторних функцій: дрібної моторики пальців та зап’ясть рук, а також рухової пам’яті.

Новизна запропонованої програми у тому, що пропонується використовувати пряме введення в курс ритміки елементів східних єдиноборств , партерні вправи та ритмопластику.

Програма з ритміки може бути рекомендована для корекційної роботи, тифлопедагогічної корекції, яка здійснюється вчителями, вихователями, тифлопедагогами спеціальних закладів освіти та класів з інклюзивною освітою, загальноосвітніх шкіл, іншими фахівцями, які працюють з дітьми з порушеннями зору.

Програма схвалена для використання науково–методичною радою

Хмельницького обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, протокол №3 від 25.10.2016р.

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Пошук нових, ефективніших форм освітньої роботи вимагає від вчителя ретельного підходу до аналізу історичної педагогічної спадщини, як вітчизняної, так і закордонної.

Новизна запропонованої програми у тому, що пропонується використовувати пряме введення в курс ритміки елементів східних єдиноборств, партерні вправи та ритмопластику.

Основна мета програми на заняттях у класах для дітей з порушенням зору, крім загальноосвітніх та виховних завдань, розв'язуються ще й специфічні завдання, властиві лише спеціальному класу – компенсація та корекція порушень розвитку. Кожне заняття, окрім навчальної та виховної мети, має мати корегувальну мету, яка протягом заняття має бути досягнутою.

Корекція психологічного розвитку передбачає систему педагогічних заходів, спрямованих на виправлення або послаблення недоліків сприймання, уявлень, запам’ятовування, пам’яті мислення і мовлення.

Корекція фізичного розвитку включає систему педагогічних засобів, спрямованих на зміцнення рухової сфери, розвиток правильної постави та просторового орієнтування.

Корекція функцій зору передбачає охорону зору під час освітнього процесу, удосконалення гостроти поля зору у дітей з порушення зору та залишковим зором, окорухових та прослідковуючих функцій, бінокулярності зору кольоророзрізнення тощо.

Корекційно-компенсаторна спрямованість заняття визначається його метою і завданням, які в свою чергу зумовлюються змістом освітнього матеріалу, віком учнів, їх індивідуальними особливостями, часткової втрати зору або початком його порушення. Освітні завдання:

-          ознайомлення з елементами культури (історичними звичаями, традиціями) України і народів світу;

-          виховання гуманістичних загальнолюдських цінностей;

-          формування пізнавального інтересу до музичного і хореографічного мистецтва, виховання потреби музичних творів і хореографічних вистав та їх інтерпретації;

-          розвиток фізичних якостей – сили, легкості рухів, спритності та ін.;

-          формування краси і виразності рухів;

-          формування просторових уявлень;

-          розвиток відчуття ритму та здатності відчувати у музиці, рухах і мові ритмічну виразність;

-          розвиток уміння сприймати музичні образи і можливості ритмічно, виразно рухатися, створюючи певний образ;

-          розвиток творчих здібностей дітей, художньо-образного мислення, уяви, фантазії;

-          заохочення     до        активної         художньо-естетичної            діяльності,     стимулювання             проявів імпровізації.

Виховні завдання:

-          виховання колективізму;

-          розвиток культури спілкування;

-          сприяння усвідомленню своєї індивідуальності;

-          формування позитивних рис характеру – наполегливості, вимогливості, терпеливості, поваги до старших, доброзичливості тощо.

 

 

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Граючись в музичні ігри і танцюючи, учні мають чудову можливість пізнати українське народне мистецтво, а також традиції народів світу, навчитися сприймати та відтворювати у рухах сучасні пісенно-танцювальні композиції.

Танцювальний етнографічний матеріал, що є відображенням норм поведінки, музичної та хореографічної культури українського народу, сприяє розвитку національної свідомості, патріотичних почуттів. Різноманітні ігри, лічилки, казки, пісні, що прилучають дітей до фольклору, – це доступна й цікава форма навчання і виховання.

 

Отже, виховні можливості ритміки і хореографії впливають на основні сфери розвитку: фізично-оздоровчу, особистісно– світоглядну, морально-етичну, інтелектуальну, емоційно-чуттєву, комунікативну.

УМОВНА СІТКА РОЗПОДІЛУ ГОДИН ЗА ТЕМАМИ ПРОГРАМОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

Тема

 

 

Клас

 

 

 

 

 

5

6

7

8

9

10

1

Теоретичний матеріал

 

 

1

1

1

1

1

1

2

Спеціальні ритмічні вправи

 

 

5

5

5

5

5

5

3

Ритміко-гімнастичні вправи

 

 

4

4

4

4

4

4

4

Партерні вправи

 

 

2

2

2

2

2

2

5

Східні єдиноборства

 

 

2

2

2

2

2

2

6

Підготовчі вправи до танців

 

 

5

5

5

5

5

5

7

Танці

 

 

5

5

5

5

5

5

8

Ритмопластика

 

 

5

5

5

5

5

5

9

Рухливі музично-ритмічні пісенно-мовні ігри

ігри

та

6

6

6

6

6

6

 

 

Освітні досягнення учнів з ритміки, як варіативної складової корекційно-розвиткового процесу оцінюються вербально, без занесення оцінки в журнал, на основі правильно висловлених суджень; проявів активності протягом усього уроку; впевненості в інтерпретації художньо-танцювальних образів; рівня захопленості різними формами хореографічної діяльності.

 

Матеріал програми складається з таких розділів:

 

Теоретичний матеріал

Спеціальні ритмічні вправи

Ритміко-гімнастичні вправи (із вправами на релаксацію м’язового тонусу та екзерсисом класичного танцю, біля станка та на середині залу ) Партерні вправи (вправи з предметами, вправи Пілатеса );

Східні єдиноборства (починаючи з 5 класу пропонується ввести вправи з елементами східних єдиноборств)

Підготовчі вправи до танців

Танці

Ритмопластика

Рухливі музично-ритмічні ігри та пісенно-мовні ігри.

 

Програма кожного року навчання містить матеріали із усіх зазначених розділів за принципом поступового ускладнення.

 

Теоретично- вступне заняття

Теоретичний матеріал, викладений на початку вивчення програми (на початку кожного року навчання), має на меті зацікавити заняттями з ритміки; він сприяє розумінню необхідності сформованих умінь для гармонійного розвитку особистості.

Спеціальні ритмічні вправи

Метод полягає в розвитку почуття ритму - відчуття часу, тобто розвитку координації між нервовою та м'язовою діяльністю людини, що допомагає досягти автоматизму в самих складних рухах. Система Далькроза сприяє розвитку уваги і пам'яті.

Ритм є всезагальним символом порядку та організованості, тому Ритміка як система дозволяє, за допомогою спеціально підібраних вправ, розвивати у дітей музичний слух, пам'ять, чуття ритму, пластичну виразність рухів. Ця система не зводилась до музичного виховання вона має на меті виховати гармонійно розвинуту у всіх відношеннях людину.

Основа цього розділу – спеціальні вправи, що формують вміння орієнтуватися в просторі, розвивають координацію рухів, зв’язок рухів із музикою.

Загальна мета – розвинути, збагатити уявлення дітей з порушеннями зору про простір – реалізовується на кожному занятті за допомогою часткових (окремих) завдань: навчити дітей ходити ланцюжком (у колоні, парами і т.ін.) у заданому напрямі, змінюючи його за сигналом педагога, а також шикуючись і перешиковуючись; крокувати на місці, високо піднімаючи ноги та зберігаючи правильну поставу; змінювати крокування на біг і навпаки, відповідно до змін метричної пульсації. Засвоєння рухів відбувається паралельно із реалізацією музичних завдань: ритмічне ходіння з акцентами на відповідний рахунок, з оплесками, з притупуванням на сильну частку такту; вправами з рухами рук та тулуба; проказуванням віршів, примовок та ін.

Такі вправи стимулюють не тільки розвиток відчуття ритму, але й впливають на дихання, дикцію, удосконалюють зв’язок рухів з музикою. Спільне для всіх вправ завдання – відтворити у рухах характер музики.

Вибір методичного прийому залежить від загальних або конкретних завдань, контингенту здобувачів.

Більшість корекційних вправ корисно проводити з м’ячами, обручами, скакалками, кольоровими кульками, з резинками та кільцями для пілатесу, фітнес кулями. Предмет, з яким дитина виконуватиме вправи, повинен бути достатньо вивчений нею за допомогою зору та дотику.

Успішним є застосування методу образного порівняння, який допомагає більш глибоко розкрити в рухах зміст музики, активізувати увагу учнів.

За допомогою взаємозв’язку музики та рухів відбувається перехід від емоційно-духовного сприймання музики до конкретно-фізичного її відтворення через рух.

Зважаючи на те, що діти з порушеннями зору мають певні проблеми в просторовому орієнтуванні та з координацією рухів, необхідно на кожному уроці приділяти час відповідним вправам, спрямованим на їх подолання.

Вправи цього розділу мають сприяти розвитку музикальності – вони розвивають музичне сприймання і почуття ритму, уявлення про виражальні засоби музики.

Ритміко-гімнастичні вправи

Аналіз передового теоретичного і практичного досвіду у сфері фізичного виховання школярів дозволив виділити ряд концептуальних підходів у сучасній гімнастиці. Розмаїття сучасних підходів в освіті школярів вносить значні позитивні зміни у навчально-методичне забезпечення спортивної освіти школярів. Вивчення характеру закономірностей розвитку хореографії та фізичної культури нашого суспільства та особливості процесів освоєння культурних цінностей - практично вічна проблема, отримує конкретну інтерпретацію залежно від етапу становлення суспільства, трактування співвідношення соціального і біологічного у людині.

Партерні вправи

Одне з завдань хореографа – виправити дефекти в поставі, важливе місце в ритміці мають партерні вправи, а особливо коли вони з предметами. Такі вправи в різних позах, сидячи, лежачи на животі та спині, спрямовані на розвиток гнучкості в суглобах, на розтяжку всіх м'язів тіла, їх зміцнення. Мета цих вправ – зміцнення, корекція і розвиток рухового апарату. Вони мають допомогти дітям оволодівати рівновагою, координувати рухи рук із рухами ніг, тулуба, голови.

Позиції ніг і рухи за позиціями введені до програми з метою корекції фізичних недоліків дітей із порушеннями зору. Для усунення проблем м’язової системи, сутулості.

Східні єдиноборства

imageЗ погляду на східну філософію, людина - ланка у єдиній системі світового розвитку, єдиноборства - частину цієї системи. Отже, фізичні тренування дозволяють максимально розвивати людські можливості. Основний метод навчання тут, став так званий метод втілень – асоціативного мислеобразного ототожнення себе із тим чи іншим героєм минулих часів, твариною, предметом чи явищем об'єктного світу (деревом, вогнем, вітром, водою тощо.). Саме такі погляди надихнули нас ввести в курс ритміки елементи східних єдиноборств. Вивчення елементів єдиноборств позитивно позначиться на загальному стані дитини, стане хорошим провідником у світ виховання сили духу, дисципліни, смирення, а також шлях усвідомлення в собі і відповідальності за свої дії. Адже не дарма в основі практично всіх східних технік бою лежить глибока філософія сили духу.

Підготовчі вправи до танців, елементи танців

Завдання підготовчих вправ – сформувати у дітей необхідні рухові навички для вивчення танців. Перш ніж навчати дітей з порушеннями зору танцювати, слід допомогти їм з виразним виконанням окремих рухів. Вправи цього розділу є найважливішими у процесі оволодіння руховою культурою; вони сприяють розвитку вміння керувати своїм тілом, корегують недоліки, допомагають у просторовій організації рухів.

Процес виконання вправ та елементів танців має бути природним, невимушеним, ненапруженим. Методика проведення уроків повинна враховувати особливості дітей із порушеннями зору. Необхідне художнє виконання музики, вербальне пояснення, виразний показ рухів на близькій відстані, а для дітей із низькою гостротою зору – повторення рухів по декілька разів у повільному темпі з поступовим прискоренням до потрібного темпу виконання. Особливої індивідуальної допомоги потребують сліпі діти.

Диференційований підхід можливо здійснювати шляхом виконання однакового завдання невеликою групою або індивідуально з використанням певних етапів, якщо це необхідно. Діти повинні вміти підготуватися до руху, відчути момент його початку. Ні в якому разі не можна вивчати рухи без музичного супроводу, під рахунок. Музичний рух завжди є засобом для втілення музично-звукового образу.

Танці

У розділ включено нескладні бальні та народні танці, які можна виконувати як усім класом, так і окремими парами. Це дає педагогові можливість добирати необхідні матеріали залежно від конкретних навчальних завдань.

Під час виконання танців важливо надавати дітям можливість творчо самовиразитися: підтримувати творчу самостійність, заохочувати їх до фантазування, що в цілому сприяє розвитку артистичності учнів. Необхідно виробити у дітей активну реакцію на музику, вміння емоційно, образно відтворити в рухах настрій, почуття, розвиток сюжетної лінії.

Ритмопластика

Ритмопластика - це спеціальне комплексне заняття, на якому засобами музики і спеціальних рухових і корекційних вправ відбувається корекція і розвиток рухових та мовленнєвих функцій, поліпшуються якісні характеристики руху, розвиваються особистісні якості, саморегуляція поведінки. Але загальновідомо, що рухи які виконуються під музику, виконуються легше, дихальний апарат працює енергійніше, збільшується глибина дихання та відповідно підвищується поглинання кисню.

 

 

Рухливі музично-ритмічні та пісенно-мовні ігри

Розділ спрямований на розвиток слухового сприймання, мовлення, мислення та формування вольових якостей. Головна мета – зацікавити дітей музикою, викликати бажання створити за допомогою руху співзвучні музиці образи, виховувати відчуття ритму. Доцільно інсценізувати ігрові пісні, казки, у яких бажано розкрити не лише образ, а й зміст. Адже під впливом ігрової діяльності розвиваються позитивні риси характеру дитини, зокрема активність, ініціативність, кмітливість і рішучість.

Спеціально організоване навчання і виховання забезпечує корекцію відхилень у розвитку дітей із порушеннями зору. Тривалість кожного розділу програми можна змінювати залежно від теми, мети і завдань уроку.

Важливо так організувати заняття, щоб перехід від одного виду діяльності до іншого був логічним і природним.

Плануючи урок ритміки, необхідно враховувати чотири головні напрямки в роботі:

1.                  Основний напрямок – удосконалення сприймання музичного мистецтва через усвідомлення його драматургії; виховання у дітей здатності тонко відчувати музику, вміння передавати за допомогою жестів і рухів стиль твору певної епохи, часу.

2.                  Формування просторової орієнтації, розвиток просторового мислення та уяви.

3.                  Удосконалення навичок основних рухів.

4.                  Навчання елементів танцю (народно-характерного, бального, сучасного та ін.); виконання творчих завдань із використанням знайомих танцювальних „па”, підбиранням пластики, жестикуляції відповідно до характеру музичного твору.

Слід пам’ятати, що головне завдання педагога – залучити учнів до чудового світу музики й танцю, позитивно вплинути на емоційний стан дитини з порушенням зору.

5      клас

з/п

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Спрамованість корекційно- розвиткової роботи та очікувальні результати

І

Теоретичний матеріал

 

Вступний урок

Систематизація знань із музичної грамоти. Зв’язок руху з музикою.

Знати обсяг матеріалу, опанованого за 4 роки.

Відчувати в музиці, рухах і мові ритмічну виразність.

Систематизуватиотр имані раніше вміння, навички та розуміння музичної мови .

ІІ

Спеціальні ритмічні вправи

1

Ритмічне ходіння навшпиньки на рахунок 1, 3, 5 із зупинками.

Вміти ритмічно ходити навшпиньки із зупинками.

Розвинути фізичні вміння та навички ходіння

Навшпиньки.

2

Ходіння із заплющеними очима з переміною темпу (3–4 м).

Вміти ходити із заплющеними очима (3– 4 м).

Розвинути відчуття контролю над тілом в просторі.

3

”Марш ” маршування з пердметами кольорова кулька (із проговорюванням тексту) .

Вміти ритмічно ходити, одночасно проказуючи певний текст.

Ритмічно виконувати рухи з предметами (кольорова кулька).

Конкретизувати та вдосконалити способи користування предметами та розвиток усного мовлення та збагачення словникового запасу.

4

Дихальна гімнастика Стрельнікової: Вправи:

«Долоньки», «Насос» .

Вміти легко ритмічно виконувати вправи з дотриманням однакового темпу, одночасно починати, закінчувати рух.

Розвивати дотримання однакового темпу, одночасно починати, закінчувати рух.

ІІІ

Ритміко-гімнастичні вправи

1

Позиції рук: підготовча, І, ІІ, ІІІ.

Знати позиції рук (І, ІІ, ІІІ)

Формувати поставу, гнучкість. Розвивати почуття ритму.

2

 

Позиції ніг: І, ІІ , III.

Виконувати всі позиції ні виворотно зі щільно і рівномірно притиснутими ступнями до підлоги, без завалів на великий палець чи мізинець.

Розвинути вміння тримати рівновагу та рівномірно розподіляти вагу на всю поверхню стопи.

 

3

Демі- пліє (demi-plié) з І, ІІ, III позиції ніг.

Виконувати вправи класичного

екзерсис, демі- пліє (з І, ІІI, II п.)

Розвинути вміння напівприсідати при цьому п'яти залишаються притиснутими до підлоги .

4

 

Батман тандю .I,III. (battement tendu)/

 

Батман тандю (з І, ІІ, III п.).

Виконувати «витягнутий» ковзний рух стопою по підлозі в положення «на носок».

Розвинуви виротність та рівновагу.

5

Поклін (для дівчат, хлопців).

Вміти правильно виконувати уклін (для дівчат, хлопців).

Розвинути почуття ритму та теоретичні основи етикету спілкування в танці.

6

Вправи «Буратіно танцює», «Поміняй пару».

Розрізняти та реагувати на сигнал визначення такту, розрізняти побудову музичних фраз із затакту.

Розвинути поняття : характер музики, динаміка руху, темп.

IV

Партерні вправи

1

Скорочення і витягування .обох стоп з поворотами голови.

Розвивати танцювальний крок, виворотність, розтягувати ахіллове сухожилля, розвиваюти гнучкість корпусу, а також витягнутості колінного суглоба і стопи.

Розвинути танцювальний крок, виворотність та гнучкість.

2

Вправа «Метелик».

Розвивати танцювальний крок, виворотність, розтягувати ахіллове сухожилля, розвиваюти гнучкість корпусу, а також витягнутості колінного суглоба і стопи.

Розвинути танцювальний крок, виворотність та гнучкість.

3

Вправа «Велосипед».

Розвивати танцювальний крок, виворотність, розтягувати ахіллове сухожилля, розвиваюти гнучкість корпусу, а також витягнутості колінного суглоба і стопи.

Розвинути танцювальний крок, виворотність та гнучкість.

4

Вправа «Берізка»

Розвивати танцювальний крок, виворотність, розтягувати ахіллове сухожилля, розвиваюти гнучкість корпусу,

Розвинути танцювальний крок, виворотність та гнучкість.

 

 

 

а також витягнутості колінного суглоба і стопи.

 

V

Східні єдиноборства

 

Емітація удару з боку

Оволодіти поняттями удар, допомогти відкрити природні здібності та реалізувати їх.

Розвинути відчуття уважності ти концентрації.

 

Емітація удару з низу

Оволодіти поняттями удар, допомогти відкрити природні здібності та реалізувати їх.

Розвинути відчуття уважності ти концентрації.

VI

Підготовчі вправи до танців, елементи танців

1

Тактування.

Оволодіти поняттям «вісім тактів».

Сформувати розуміння темпу музичного твору за допомогою рухів.

2

Хід складний акцентований.

Ритмічно виконувати акцентований хід.

Сформувати розуміння темпу та ритму музичного твору за допомогою рухів.

3

Підскок з угинанням ноги в коліні.

Ритмічно виконувати підскоки та угинання.

Сформувати розуміння темпу та ритму музичного твору за допомогою рухів.

4

“Вправа для передачі ритмічного малюнка мелодії”

Передавати відповідними рухами, оплесками ритмічний малюнок мелодії.

Сформувати розуміння темпу та ритму музичного твору за допомогою рухів. Розвинути емоційні емоції.

VI

I

Танці

1

Український народний танець «Аркан» .

Ознайомити та вивчити танець, притаманний певним регіонам України.

Удосконалювати хореографічні навички. Виразно виконувати танцювальні рухи відповідно до характеру музики.

Розвинути та удосконалити хореографічні навички. Виразно виконувати танцювальні рухи відповідно до характеру музики.

2

Український народний танець «Веретенце».

Орієнтуватися самостійно в просторі і темпі, рухатися вільно, ритмічно. Вчасно змінювати рухи, відповідно до змін у музичному

Розвинути та удосконалити хореографічні навички. Виразно виконувати

 

 

 

супроводі.

танцювальні рухи відповідно до характеру музики.

3

Український народний танець «Гопак».

Вміти орієнтуватися в просторі, зберігати потрібну відстань одне від одного, ритмічно і виразно рухатися, створюючи певний музично-художній образ.

Виразно виконувати

танцювальні рухи відповідно до характеру музики.

Розвинути та удосконалити хореографічні навички. Виразно виконувати танцювальні рухи відповідно до характеру музики.

VII

I

Ритмопластика

1

Вправи для зміцнення м’язів тулуба.

 

Формувати правильну поставу,

 

 

 

Корегувати та

 

 

 

гнучкості і суглобів.

та оволодіти комплексом вправ на зміцнення м'язів спини, плечового пояса, черевного преса, а також на розвиток гнучкості і рухливості суглобів.

зміцнити м’язи спини, а також на розвиток рухливості

2

Дихальні вправи.

Навчити правильному використанню вправ які сприяють вихованню правильного дихання і суттєво стимулюють функцію зовнішнього дихання.

Розвинути привильне дихання під час фізичних навантажень.

IX

Рухливі музично-ритмічні та пісенно-мовні ігри

1

 

 

Гра «Відважні вершники».

Вміти сприймати та передавати через рух музично-ігровий образ, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи. Вчасно реагувати зміною рухів на зміни у музичному супроводі.

самостійно змінювати рухи відповідно до змін у музичному супроводі.

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

2

Гра «Веселі танцюристи».

Вміти сприймати та передавати через рух музично-ігровий образ, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи. Вчасно реагувати зміною рухів на зміни у музичному супроводі. самостійно змінювати рухи

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

 

 

 

відповідно до змін у музичному супроводі.

 

3

Гра «Оркестр».

Вміти сприймати та передавати через рух музично-ігровий образ, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи. Вчасно реагувати зміною рухів на зміни у музичному супроводі.

самостійно змінювати рухи відповідно до змін у музичному супроводі.

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

4

Гра «З бубном».

Вміти сприймати та передавати через рух музично-ігровий образ, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи. Вчасно реагувати зміною рухів на зміни у музичному супроводі. самостійно змінювати рухи відповідно до змін у музичному супроводі.

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

5

Гра «Зайці та лисиці».

Вміти сприймати та передавати через рух музично-ігровий образ, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи. Вчасно реагувати зміною рухів на зміни у музичному супроводі. самостійно змінювати рухи відповідно до змін у музичному супроводі.

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

6      клас

 з/ п

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Спрамованість корекційно- розвиткової роботи та очікувальні результати

І

Теоретичний матеріал

 

imageimageВступний урок Знати, як виражальні засоби Систематизуватиотримані Виражальні засоби музики музики впливають на раніше вміння, навички та та їх передача через рух. ритмічну структуру розуміння музичної мови в танцювального руху. поєднанні з рухами.

Визначати темп і характер музики, що супроводжує танцювальні рухи.

ІІ

Спеціальні ритмічні вправи

1

Бадьоре крокування, спортивно - бадьоре крокування.

Вміти виконувати бадьоре крокування, спортивно - бадьоре крокування. Вміти утримувати осанку у підтягнутому стані.

Розвинути відчуття ритму та здатності відчувати у музиці, рухах і мові ритмічну виразність.

2

Спортивно-урочиста хода.

Вміти виконувати спортивно – урочисту ходу, вміти утримувати осанку у підтягнутому стані. Навчитись розпочинати крокування з носка.

Корегувати недоліки ходьби та крокування.

3

Спокійний крок.

Вміти виконувати спокійний крок, вміти утримувати осанку у підтягнутому стані. Навчитись розпочинати крокування з носка.

Корегувати недоліки ходьби та крокування.

4

Ходіння приставним кроком вперед і назад із заплющеними очима.

Ходити приставним кроком вперед і назад із заплющеними очима.

Корегувати недоліки ходьби та крокування. Розвинути навички просторової орієнтації.

ІІ І

Ритміко-гімнастичні

1

Степ.

Вміти виконувати приставні кроки степ- тач і ходьба з високим підніманням колін.

Збагатити руховий досвід. Розвинути еластичність колінних суглобів.

2

Ритмічна гімнастика.

Розвивати гнучкість суглобів; поліпшити еластичність та силу м’язів і зв’язок; набути навички витягнутого носка.

Збагатити руховий досвід. Розвинути еластичність колінних суглобів ти витягування носка.

 

I

V

Партерні вправи

1

Вправа «Велосипед».

Розвивати гнучкість суглобів; поліпшити еластичність та силу м’язів і зв’язок; набути навички витягнутого носка

Збагатити руховий досвід. Розвинути еластичність колінних суглобів ти витягування носка.

2

Вправа  « Кішка».

Розвивати гнучкість хребта, декомпресацію міжхребцевих дисків.

Розвивати глибину та правильність дихання .

Збагатити руховий досвід. Розвинути еластичність колінних суглобів ти витягування носка. Розвинути правильність дихання.

V

Східні єдиноборства

1

Вправи для вивчення групування.

Розрізняти музичний вступ, починати рух після нього, реагувати на затактову побудову музичних фраз, використовуючи затакт як момент підготовки до руху.

Розвинути

уміння концентруватись та групуватись. Розвинути загальну та дрібну моторику. Збагатити точність рухів.

2

Імітація удару ліктя правої руки

Знизу (елемент Айкідо).

Розрізняти музичний вступ, починати рух після нього, реагувати на затактову побудову музичних фраз, використовуючи затакт як момент підготовки до руху.

Розвинути

уміння концентруватись та групуватись. Розвинути загальну та дрібну моторику. Збагатити точність рухів. Розвинути відчуття ритму.

V

I

Підготовчі вправи до танців, елементи танців

1

Равлик .

Проявляти творчу самостійність, артистичність. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

Розвинути самостійність в орієнтуванні у просторі. Формувати вміння відкривати та розуміти свої почуття, а також ділитися своїми радісними емоціями.

2

«Веретенце».

Вміти створювати і передавати пластикою рухів образи танцю, яскраво відтворювати його особливості. Проявляти творчу самостійність, артистичність. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

Розвинути самостійність в орієнтуванні у просторі. Формувати вміння відкривати та розуміти свої почуття, а також ділитися своїми радісними емоціями.

 

3

Дрібне просування.

Засвоїти звичайний хід мірними недовгими кроками вперед або назад з малим, ледве помітним, плавним угинанням ніг. Привчити дітей до ритмічного маршування.

Розвинути самостійність в орієнтуванні у просторі. Формувати вміння відкривати та розуміти свої почуття, а також ділитися своїми радісними емоціями.

4

Хід танцювальний складний.

Вміти створювати і передавати пластикою рухів образи танцю, яскраво відтворювати його особливості. Проявляти творчу самостійність, артистичність. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

Розвинути вміння проявляти творчу самостійність, артистичність.

Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

5

Хід складний акцентований.

Вміти ритмічно рухатись, демонструвати відчуття образу, освоїти темп виконання.

Розвинути вміння проявляти творчу самостійність, артистичність.

Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

V

II

Танці

1

Танець Київського регіону «Роман».

Ознайомити та вивчити танець, притаманний певним регіонам України. Удосконалювати хореографічні навички.

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури українського танцю, та нематеріальної ментальної спадщини. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

2

Буковинський танок «Василиха».

Ознайомити та вивчити танець, притаманний певним регіонам України. Удосконалювати хореографічні навички.

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури українського танцю, та нематеріальної ментальної спадщини. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

 

3

«Козачок».

Ознайомити та вивчити танець, притаманний певним регіонам України. Удосконалювати хореографічні навички.

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури українського танцю, та нематеріальної ментальної спадщини. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

V

II

I

Ритмопластика

1

Вправи зпредметами: кільце

Вправи на координацію рухів. Вміти утримати кільце, виконувати вправи з предметом, керувати ним під відповідний темп.

Збагатити руховий досвід, вміння орієнтуватись на площині відповідно до музичного темпу.

2

Вправи з предметами: м’яч.

Вправи на координацію рухів. Вміти утримати м’яч, виконувати вправи з предметом, керувати ним під відповідний темп.

Збагатити руховий досвід, вміння орієнтуватись на площині відповідно до музичного темпу.

I

X

Рухливі музично-ритмічні та пісенно-мовні ігри

1

 

Гра «Відгадай дзвоник».

Передавати образно-ігрові дії відповідно до музики і змісту пісні.

Імпровізувати рухи, що передають образ тварин, птахів та ін. Змінювати рухи відповідно до контрастного характеру частин музичного супроводу.

Починати та закінчувати рух одночасно із початком/закінченням звучання музики та вчасно його змінювати відповідно до музичного супроводу та змісту гри.

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

 

2

 

Гра « Квітка семицвітка».

Передавати образно-ігрові дії відповідно до музики і змісту пісні.

Імпровізувати рухи, що передають образ тварин, птахів та ін. Змінювати рухи відповідно до контрастного характеру частин музичного супроводу.

Починати та закінчувати рух одночасно із початком/закінченням звучання музики та вчасно його змінювати відповідно до музичного супроводу та змісту гри.

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

3

 

Гра «З’ясуй темп».

Передавати образно-ігрові дії відповідно до музики і змісту пісні.

Імпровізувати рухи, що передають образ тварин, птахів та ін. Змінювати рухи відповідно до контрастного характеру частин музичного супроводу.

Починати та закінчувати рух одночасно із початком/закінченням звучання музики та вчасно його змінювати відповідно до музичного супроводу та змісту гри.

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

 

4

 

Гра «Сходинки».

Передавати образно-ігрові дії відповідно до музики і змісту пісні.

Імпровізувати рухи, що передають образ тварин, птахів та ін. Змінювати рухи відповідно до контрастного характеру частин музичного супроводу.

Починати та закінчувати рух одночасно із початком/закінченням звучання музики та вчасно його змінювати відповідно до музичного супроводу та змісту гри.

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.


 

7      клас

 

з/п

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Спрамованість корекційно-розвиткової роботи та очікувальні результати

I

Теоретичний матеріал

 

1

Вступний урок

Техніка безпеки на уроках ритміки, аеробіки, силової гімнастики, ритмічної гімнастики і степ гімнастики.

Діти знають і виконують основні вимоги до поведінки, зовнішнього вигляду, правил техніки безпеки під час занять.

Систематизуватиотримані раніше вміння, навички та розуміння музичної мови в поєднанні з рухами. Удосконалити правила техніки безпеки з навчальними предметами.

II

Спеціальні ритмічні вправи

 

1

Марш. Крок в сторону, вперед . Шикування, перешиковування.

Виконувати відповідні визначені рухи під марш, ритмічного ходіння.

Розвинути відчуття ритму, вміння шикуватись та перешиковуватись.

2

Стрибки ноги разом, ноги нарізно.

Ритмічно виконувати стрибки, вміти координувати ритмічну мову та рухи; впевнено виконувати рухи, змінювати їх характер та напрямок відповідно до частин музичного супроводу; змінювати рухи відповідно до дво та тричастинної музичної форми.

Розвинути пружний а глибокий стрибок. Розвинути точні координації рук на початку і в завершення стрибка.

3

Перешикування.

Рухатися у вільному напрямку, самостійно утворювати коло, звужувати та розширювати його.

Розвинути відчуття ритму, вміння шикуватись та перешико- вуватись.

III

Ритміко-гімнастичні вправи

 

1

Освоєння вихідних положень:

I, II, III позиції ніг.

Виконувати вправи класичного екзирсису , І ІІ, ІІІ позицій ніг.

Передавати за допомогою рухів зміст і образи музичних творів.

Розвинути вміння контролювати м’язи ніг, виворотність, утримувати підтягнутий корпус тіла.

2

Battement tendu - (батман тандю) з І п., ІІІ п.

Виконувати вправи класичного екзирсису з І , ІІ, ІІІ та VІ позицій ніг.

Передавати за допомогою рухів зміст і образи музичних творів.

Розвинти витягнутий, ковзний рух стопою по підлозі в положення «на носок» . Корекція правильної потави. Розвинути рівномірне присідання ти

 

 

 

 

витягування. Розвинути почуття ритму.

3

Напівприсідання (демі-пліє).

Виконувати вправи класичного екзирсису з І , ІІ, ІІІ позицій ніг.

Передавати за допомогою рухів зміст і образи музичних творів.

Розвинути вміння контролювати м’язи ніг, виворотність, утримувати підтягнутий корпус тіла.

4

Комплекс дихальної гімнастики Бутейко.

Навчитись

використовувати основні принципи методи та прийоми дихальної гімнастики за методом Бутейка.

Розвинути та оволодіти навичками методів та прийомів дихальної гімнастики за методом Бутейка.

5

Ритмічна гімнастика , аеробіка, танцювальна гімнастика.

Оволодіти інтенсивним, почерговим випрямленням рук з поверненням у вихідне положення. Розрізняти музичний вступ, починати рух після нього, реагувати на затактову побудову музичних фраз, використовуючи затакт як момент підготовки до руху.

Розвинути почергове чітке виконати рухів рук та ніг з поверненням у вихідне положення.

IV

Партерні вправи

 

Планка – «Собачка»

Вправа для всього тіла, що потребує балансу. Набути навички витягнутого носка, рівного і підтягнутого корпусу.

Розвинути тримання балансу та рівноваги усього тіла.

V

Східні єдиноборства

1

Падіння на спину з положення сидячи

Самостійно орієнтуватись в різноіменності постановки ніг відносно рук.

 

2

Почергове інтенсивне випрямлення правої і лівої руки з імітацією прямих ударів на місці.

Самостійно орієнтуватись в поставі ніг відносно рук. Розрізняти музичний вступ, починати рух після нього, реагувати на затактову побудову музичних фраз, використовуючи затакт як момент підготовки до руху

Розвинути Самостійність та самоконтроль орієнтації в просторі. Розвинути відчуття ритму.

VI

Підготовчі вправи до танців, елементи танців

1

Вистукування.

Виразно, правильно і ритмічно виконувати елементи рухів українського танцю: зірочка, кошик, карусель із потрійним притупуванням.

Розвинути ритмічну спритність і чіткість ударів стопою ноги.

 

2

Танцювальний елемент «Кошик»

Передавати ритмічний малюнок пісні і танцювальних мелодій.

Збагачення рухового досвіду, та збагачення знань про культуру та хореографічні традиції рідного народу.

3

Танцювальний елемент «Зірочка»

Передавати ритмічний малюнок пісні і танцювальних мелодій.

Збагачення рухового досвіду, та збагачення знань про культуру та хореографічні традиції рідного народу.

4

Танцювальний елемент «Зірочка»

Передавати ритмічний малюнок пісні і танцювальних мелодій.

Збагачення рухового досвіду, та збагачення знань про культуру та хореографічні традиції рідного народу.

4

Танцювальний елемент «Карусель»

Передавати ритмічний малюнок пісні і танцювальних мелодій.

Збагачення рухового досвіду, та збагачення знань про культуру та хореографічні традиції рідного народу.

5

Танцювальний елемент «Притупування»

Передавати ритмічний малюнок пісні і танцювальних мелодій.

Розвинути самостійність в орієнтуванні у просторі. Формувати вміння відкривати та розуміти свої почуття, а також ділитися своїми радісними емоціями.

VII

Танці

1

Український народний танець. Музичний супровід на вибір.

Розрізняти музичний вступ, починати рух після нього, реагувати на за- тактову побудову музичних фраз, використовуючи затакт як момент підготовки до руху. Виразно передавати зміст танцю, підкреслюючи зміни в характері музики.

Розрізняти частини і фрази музичного твору, динамічні відтінки і передавати їх у рухах.

Збагачення рухового досвіду, та збагачення знань про культуру та хореографічні традиції рідного народу.

2

Континентальний Віденський вальс

Вільно орієнтуватися в просторі, танцювати в парі, вчасно змінювати рухи відповідно до змін частин танцю.

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури.

3

Пасадобль

Передавати характерні рухи танцю в потрібному темпі, відзначаючи в рухах музичні акценти

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури.

 

4

Самба.

Передавати характер танцю ,відзначаючи в рухах музичні акценти.

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури.

VIII

Ритмопластика

1

Вправи з предметами

Тренувати вміння володіти певними предметами та вільно переміщатись на площині.

Розвинути вміння володіти предметами, та вільно орієнтуватись на площині. Розвинути сприйняття та передачу через рух музично- ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

IX

Рухливі музично-ритмічні та пісенно-мовні ігри

1

«Бездомний заєць»,

«Баранець», «Бій півнів»

Виконувати ігри, побудовані на конкретних наслідувальних образах, добре знайомих дітям

(звірів, птахів, діяльності людини).

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

 

«Білки- жолуді -горіхи»,

«Бузьки», «Виклик номерів».

Виконувати ігри з предметами (м’ячем) та дитячими музичними інструментами (бубном), змінюючи рухи відповідно до динамічних, регістрових та темпових змін музичного супроводу; вміти координувати ритмічну мову та рухи.

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

8      клас

 

№ з/п

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня

загальноосвітньої підготовки учнів

Спрамованість корекційно-розвиткової роботи та очікувальні результати

I

Теоретичний матеріал

1

Вступний урок.

Техніка безпеки на уроках ритміки, аеробіки, силової гімнастики, ритмічної гімнастики і степ гімнастики.

Діти знають і виконують основні вимоги до поведінки, зовнішнього вигляду, правил техніки безпеки під час занять.

Систематизуватиотримані раніше вміння, навички та розуміння музичної мови в поєднанні з рухами. Удосконалити правила техніки безпеки з навчальними предметами.

II

Спеціальні ритмічні вправи

1

Кругові обертання кистю руки.

Ритмічно виконувати вправи для кистей і пальців рук, узгоджуючи рухи. кругові оберти кистями рук назовні та всередину

Розвинути координаційні махи руками, кістями рук.

2

Кругові обертання руками.

Ритмічно виконувати вправи для кистей і пальців рук, узгоджуючи рухи. кругові оберти кистями рук назовні та всередину

Розвинути координаційні махи руками, кістями рук.

3

Присідання на одній нозі (зі стільцем ) «Пістолет».

Вільно орієнтуватися в просторі, чітко починати рух після музичного вступу. Координувати ритмічну мову та відповідні ритмічні рухи. Темп виконання повільний.

Розвинути тренувальні навички ,тренування колінного суглоба.

Розвинути почуття ритму.

4

Присідання з соляним мішечком на голові.

Вільно орієнтуватися в просторі, чітко починати рух після музичного вступу. Координувати ритмічну мову та відповідні ритмічні рухи. Темп виконання повільний.

Розвинути тренувальні навички ,тренування колінного суглоба.

Розвинути почуття ритму.

III

Ритміко-гімнастичні вправи

1

Вправи ритмічної гімнастики .

Півприсяд з розведенням рук у сторони.

Виконувати вправи ритмічної гімнастики сидячим на підлозі.

Розвинути тренувальні навички ,тренування колінного суглоба.

Розвинути почуття ритму.

 

2

Комплекс ритмічної гімнастики. Півприсяд з підніманням рук у перед.

Позначати в рухах сильну долю такту, змінювати рухи відповідно до форми музичного твору. Стежити за поставою, виразним, пластичним і ритмічним виконанням рухів.

Розвинути тренувальні навички ,тренування колінного суглоба.

Розвинути почуття ритму.

3

Біг в колоні по сигналу біг на місці з одночасною імітацією ударів знизу.

Вміти одночасно та синхронно виконувати рухи по сигналу. Розрізняти динамічні відтінки, відображати їх у рухах, змінюючи силу напруження м’язів. Стежити за поставою, виразним, пластичним і ритмічним виконанням рухів.

Розвинути тренувальні навички ,тренування колінного суглоба.

Розвинути почуття ритму.

IV

Партерні вправи

1

Присідання на стілець

Розрізняти музичний вступ, починати рух після нього, реагувати на затактову побудову музичних фраз, використовуючи затакт як момент підготовки до руху.

Розвинути м’язи передньої частини стегон,

витривалість м’яв диток та сідниць.

2

Планка-"Собачка"

Розрізняти динамічні відтінки, відображати їх у рухах, змінюючи силу напруження м’язів у крижово- поперековому відділі хребта.

Розвинути свідомість дихання та гнучкість і рухливість крижово- поперекової області хребта.

3

Вправа «Велосипед»

Розрізняти динамічні відтінки, відображати їх у рухах, змінюючи силу напруження м’язів.

Розвинути відчуття координації рухів ногами, утримувати рівновагу лежачи.

V

Східні єдиноборства

1

Групування на підлозі

Розрізняти музичний вступ, починати рух після нього. Оволодіти базовими елементами східної боротьби, з застосуванням більш поглибленого

індивідуального підходу, заснованого на вивченні здібностей та можливостей дітей.

Розвинути навички базових елементів східної боротьби.

VI

Підготовчі вправи до танців

 

1

Засвоєння рухів українського танцю.

Виразно і правильно виконувати танцювальні рухи: танцювальні рухи у сучасних ритмах. Розрізняти

малоконтрастні частини музичного твору. Вміти супроводжувати танці співом, ритмічною мовою.

Збагачення рухового досвіду, та збагачення знань про культуру та хореографічні традиції рідного народу.

2

Випад – хід акцентований.

Виразно і правильно виконувати танцювальні рухи: танцювальні рухи у сучасних ритмах. Розрізняти мало- контрастні частини музичного твору. Вміти супроводжувати танці співом, ритмічною мовою.

Збагачення рухового досвіду, та збагачення знань про культуру та хореографічні традиції рідного народу.

3

Плетінка.

Виразно і правильно виконувати танцювальні рухи: танцювальні рухи у сучасних ритмах. Розрізняти мало- контрастні частини музичного твору. Вміти супроводжувати танці співом, ритмічною мовою.

Збагачення рухового досвіду, та збагачення знань про культуру та хореографічні традиції рідного народу.

4

Присядка.

Виразно і правильно виконувати танцювальні рухи: танцювальні рухи у сучасних ритмах. Розрізняти мало- контрастні частини музичного твору. Вміти супроводжувати танці співом, ритмічною мовою.

Збагачення рухового досвіду, та збагачення знань про культуру та хореографічні традиції рідного народу.

VII

Танці

1

Історико-побутові танці

Розрізняти музичний вступ, починати рух після нього, реагувати на за-тактову побудову музичних фраз, використовуючи затакт як момент підготовки до руху. Виразно

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури.

 

 

 

передавати зміст танцю, підкреслюючи зміни в характері музики. Розрізняти частини і фрази музичного твору, динамічні відтінки і передавати їх у рухах.

 

2

Естрадно-спортивні танці

Розрізняти музичний вступ, починати рух після нього, реагувати на за-тактову побудову музичних фраз, використовуючи затакт як момент підготовки до руху. Виразно передавати зміст танцю, підкреслюючи зміни в характері музики. Розрізняти частини і фрази музичного твору, динамічні відтінки і передавати їх у рухах.

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури.

3

Українські народні танці.

Розрізняти музичний вступ, починати рух після нього, реагувати на за-тактову побудову музичних фраз, використовуючи затакт як момент підготовки до руху. Виразно передавати зміст танцю, підкреслюючи зміни в характері музики. Розрізняти частини і фрази музичного твору, динамічні відтінки і передавати їх у рухах.

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури українського танцю, та нематеріальної ментальної спадщини. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

VIII

Ритмопластика

1

Дихальні вправи.

Освоїти техніки дихання, що активують симпатичну нервову систему та збільшують виділення адреналіну.

Розвинути навички дихальної практики, розвинути правильне дихання.

2

Елементи класичної хореографії (позиції рук, ніг).

Виконувати вправи класичного екзерсису з І, ІІ, ІІІ та VІ позицій ніг.

Передавати за допомогою рухів зміст і образи музичних творів.

Розвинути гнучкість, розтяжку, витривалість.

IX

Рухливі музично-ритмічні та пісенно-мовні ігри

1

"Що музичний інструмент розповість про себе".

Виразно виконувати образно-ігрові дії,

Розвинути ритмічність рухів та спритність.

 

 

 

нескладні самостійні імпровізації. Діяти самостійно, шукати виразні рухи, що відповідають характеру музичного образу, не наслідуючи одне одного.

Розрізняти мало- контрастні частини музичного твору. Вміти супроводжувати гру співом, ритмічною мовою.

Почуття ритму.

2

"Принц і принцеса".

Виразно виконувати образно-ігрові дії, нескладні самостійні імпровізації. Діяти самостійно, шукати виразні рухи, що відповідають характеру музичного образу, не наслідуючи одне одного.

Розрізняти мало- контрастні частини музичного твору. Вміти супроводжувати гру співом, ритмічною мовою.

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

3

"Дзвоники".

Виразно виконувати образно-ігрові дії, нескладні самостійні імпровізації. Діяти самостійно, шукати виразні рухи, що відповідають характеру музичного образу, не наслідуючи одне одного.

Розрізняти мало- контрастні частини музичного твору. Вміти супроводжувати гру співом, ритмічною мовою.

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

9      клас

1

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня

загальноосвітньої підготовки учнів

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи та очікувальні результати

I

Теоретичний матеріал

1

imageimageВступний урок Знати обсяг Систематизуватиотримані

Техніка безпеки на уроках матеріалу, раніше вміння, навички ритміки, аеробіки, силової опанованого за 5 та розуміння музичної гімнастики, ритмічної гімнастики років. Діти знають і мови в поєднанні з

і степ гімнастики. Систематизація виконують основні рухами. Удосконалити знань із музичної грамоти. вимоги до правила техніки безпеки з

Зв’язок руху з музикою. поведінки, навчальними предметами.

зовнішнього вигляду, правил техніки безпеки під час занять.

II

Спеціальні ритмічні вправи

1

Вправи для очей: під музичний супровід із зміною вихідних положень.

Виконувати рухи очима у різних напрямках з різних вихідних положень, узгоджуючи рухи з музикою.

Розвинути вміння та навичку збереження зору та укріплення м’язів очей. Розвивати ритмічний слух.

2

Вправи з предметами: м’яч.

Оволодіти методом ритмічно відбивати м’яч від підлоги. Ритмічно перекидати м’яч з однієї руки в іншу з відкритими так закритими очима.

Виразно і невимушено рухатися відповідно до музичних темпів. Прискорювати і сповільнювати рух, відзначати рухами метричну пульсацію, акценти. Вільно орієнтуватися в просторі. Досконало координувати ритмічні рухи із ритмічним мовленням.

Розвинути ритмічність рухів, координацію, спритність. Розвинути вміння володіти предметами у просторі.

3

Вправи з предметами: скакалка.

Оволодіти методом ритмічно відбивати м’яч від підлоги.

Розвинути ритмічність рухів, координацію, спритність. Розвинути вміння володіти

 

 

 

Ритмічно перекидати м’яч з однієї руки в іншу з відкритими так закритими очима.

Виразно і невимушено рухатися відповідно до музичних темпів. Прискорювати і сповільнювати рух, відзначати рухами метричну пульсацію, акценти. Вільно орієнтуватися в просторі. Досконало координувати ритмічні рухи із ритмічним мовленням.

предметами у просторі.

4

Вправи з предметами: обруч.

Оволодіти методом ритмічно відбивати м’яч від підлоги. Ритмічно перекидати м’яч з однієї руки в іншу з відкритими так закритими очима.

Виразно і невимушено рухатися відповідно до музичних темпів. Прискорювати і сповільнювати рух, відзначати рухами метричну пульсацію, акценти. Вільно орієнтуватися в просторі.

Розвинути ритмічність рухів, координацію, спритність. Розвинути вміння володіти предметами у просторі.

III

Ритміко-гімнастичні вправи

1

Маленьке присідання (Demi- plié).

Оволодіти виразно, легко, невимушено виконувати вправи класичного

екзерсису з І, ІІ, ІІІ позицій ніг.

Узгоджувати рухи з ритмом і темпом музичного

Розвинути виворітність та еластичність м’язів ніг.

 

 

 

супроводу, виправити дефекти в поставі.

 

2

Велике присідання (Grand plié).

Оволодіти виразно, легко, невимушено виконувати вправи класичного

екзерсису з І, ІІ, ІІІ позицій ніг.

Узгоджувати рухи з ритмом і темпом музичного супроводу, виправити дефекти в поставі.

Розвинути виворітність та еластичність м’язів ніг.

3

Великі кидки (Grand battement).

Оволодіти виразно, легко, невимушено виконувати вправи класичного

екзерсису з І, ІІ, ІІІ позицій ніг.

Узгоджувати рухи з ритмом і темпом музичного супроводу, виправити дефекти в поставі.

Розвинути виворітність та еластичність м’язів ніг та розвинути танцювальний крок.

IV

Партерні вправи

1

Махи ногами, лежачи на боці.

Вміти виконувати вправи на підлозі в різних позах, сидячи, лежачи на спиті та животі.

Розвинути почергове чітке виконати рухів рук та ніг з поверненням у вихідне положення.

2

Велосипед.

Вміти виконувати вправи на підлозі в різних позах, сидячи, лежачи на спиті та животі.

Розвинути почергове чітке виконати рухів рук та ніг з поверненням у вихідне положення.

3

Випади вперед.

Вміти виконувати вправи на підлозі в різних позах, сидячи, лежачи на спиті та животі.

Розвинути чітке вміння, виконанна нахилів тулуба вперед з поверненням у вихідне положення.

V

Східні єдиноборства

1

Падіння на спину з положення сидячи.

Оволодіти базовими елементами східної боротьби, з застосуванням більш поглибленого індивідуального

Ровинути вміння орієнтуватися в просторі, навчити

самострахуванню при випадкових падіннях.

 

 

 

підходу, заснованого на вивченні здібностей та можливостей дітей.

 

VI

Підготовчі вправи до танців

1

Крутка з притиснутою ногою.

Оволодіти навчально- тренувальними вправами. Навчитись створювати і відчувати образи народного танцю, осмислено виконувати рухи різних видів танців, передавати їх характер, фольклорні особливості, національний колорит.

Розвинути вміння орієнтуватись у просторі, правильне дихання, нервову силу.

2

Крок –голубець.

Оволодіти навчально- тренувальними вправами. Навчитись створювати і відчувати образи народного танцю, осмислено виконувати рухи різних видів танців, передавати їх характер, фольклорні особливості, національний колорит.

Розвинути витривалість литкових мְ’язів та ахілесової п’яти.

3

Крок з притопом.

Оволодіти навчально- тренувальними вправами. Навчитись створювати і відчувати образи народного танцю, осмислено виконувати рухи різних видів танців, передавати їх характер,

Розвинути рухливість суглобів та м’язів ніг. Навчити правильно дихати . Розвивати ритмічний слух.

 

 

 

фольклорні особливості, національний колорит.

 

VII

Танці

1

Танець з трояндами

(болгарський народний танець).

Оволодіти навчально- тренувальними вправами. Навчитись створювати і відчувати образи народного танцю, осмислено виконувати рухи різних видів танців, передавати їх характер, фольклорні особливості, національний колорит.

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури інших народів, та нематеріальної ментальної спадщини. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

2

Оберек (польський народний танець).

Оволодіти навчально- тренувальними вправами. Навчитись створювати і відчувати образи народного танцю, осмислено виконувати рухи різних видів танців, передавати їх характер, фольклорні особливості, національний колорит.

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури інших народів, та нематеріальної ментальної спадщини. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

3

Гопак (український народний танець).

Оволодіти навчально- тренувальними вправами. Навчитись створювати і відчувати образи народного танцю, осмислено виконувати рухи різних видів танців, передавати їх характер, фольклорні

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури українського танцю, та нематеріальної ментальної спадщини. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

 

 

 

особливості, національний колорит.

 

VIII

Ритмопластика

1

Розвиток здатності орієнтуватися в просторі.

Оволодіти навичками орієнтації в прострі, організацією власних рухів, зоровою орієнтацією в просторі. Удосконалити просторові уявлення.

Розвинути просторову організацію власних рухів, зорової орієнтування в просторі. Удосконалити просторові уявлення.

2

Творчі завдання, спрямовані на розвиток уяви та дитячої фантазії.

«Намалюй музику»

Навчити описувати образи які малює уява під час прослуховування музичних творів.

Розвинути навички описувати образи які малює уява під час прослуховування музичних творів.

IX

Рухливі музично-ритмічні та пісенно-мовні ігри

1

Розвиток ритмовідчуття.

Колективні та групові вправи на розвиток ритмічного слуху та вміння керувати своїм тілом: хлопки, притупи, стрибки, статистичні і з переміщенням. Вивчення комбінацій ритмічних малюнків.

Вміти виразно передавати рухами характер музики, ігрові образи. Самостійно використовувати запас танцювальних елементів у іграх, імпровізаціях. Чути і передавати рухами яскраво виражені ритмічні акценти, швидко реагувати на темпові зміни.

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

2

Ритмічні ігри, вправи, етюди.

Ознайомлення з різним темпом. Плесканням та притупування під фрагменти музики різного темпу.. Розвиток емоційного сприйняття динамічних відтінків музики.

Діти знають і виконують 14-16 комбінацій рухів з певним ритмічним малюнком в переміщенні і статично.

Розвинути самостійність та впевненість.

Корегувати танцювальні рухи відповідно до простору.


10  клас

 

з/п

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи та очікувальні результати

I

Теоретичний матеріал

1

imageimageВступний урок Знати обсяг матеріалу, Систематизуватиотримані Техніка безпеки на опанованого за 6 років. Діти раніше вміння, навички уроках ритміки, аеробіки, знають і виконують основні та розуміння музичної силової гімнастики, вимоги до поведінки, мови в поєднанні з ритмічної гімнастики і зовнішнього вигляду, рухами. Удосконалити степ гімнастики. правил техніки безпеки під правила техніки безпеки з Систематизація знань із час занять. навчальними предметами. музичної грамоти.

Зв’язок руху з музикою.

II

Спеціальні ритмічні вправи

1

Вправи для очей: під музичний супровід із зміною вихідних положень.

Виконувати рухи очима у різних напрямках з різних вихідних положень, узгоджуючи рухи з музикою.

Розвинути витривалість м’язів очей, запобігти хворобам. Розвивати ритмічний слух, орієнтацію на площині.

2

Вправи з предметами: м’яч.

Ритмічно відбивати м’яч від підлоги.

Ритмічно перекидати м’яч з однієї руки в іншу з відкритими так закритими очима.

Розвинути ритмічність рухів, координацію, спритність. Розвинути вміння володіти предметами у просторі.

3

Вправи з предметами: скакалка.

Виразно і невимушено рухатися відповідно до музичних темпів. Прискорювати і сповільнювати рух, відзначати рухами метричну пульсацію, акценти. Вільно орієнтуватися в просторі. Досконало координувати ритмічні рухи із ритмічним мовленням.

Розвинути ритмічність рухів, координацію, спритність. Розвинути вміння володіти предметами у просторі.

4

Вправи з предметами: обруч.

Виразно і невимушено рухатися відповідно до музичних темпів. Прискорювати і сповільнювати рух, відзначати рухами метричну пульсацію, акценти. Вільно орієнтуватися в просторі. Досконало координувати ритмічні рухи із ритмічним мовленням.34

Розвинути ритмічність рухів, координацію, спритність. Розвинути вміння володіти предметами у просторі

 

 

III

Ритміко-гімнастичні вправи

1

 

Великі кидки (grand battement).

Оволодіти виразно, легко, невимушено виконувати вправи класичного

екзерсису з І, ІІ, ІІІ, та V позицій ніг. Узгоджувати рухи з ритмом і темпом музичного супроводу, виправити дефекти в поставі

Розвинути виворітність та еластичність м’язів ніг та розвинути танцювальний крок.

2

Батман фондю -

(Battement fondu).

Оволодіти виразно, легко, невимушено виконувати вправи класичного

екзерсису з І, ІІ, ІІІ, та V позицій ніг. Узгоджувати рухи з ритмом і темпом музичного супроводу, виправити дефекти в поставі.

Розвинути виворітність та еластичність м’язів ніг та розвинути танцювальний крок.

IV

Партерні вправи

1

Вправа «Метелик».

Вміти виконувати вправи на підлозі в різних позах, сидячи, лежачи на спиті та животі.

Розвинути розтяжку ніг та стегон. Розвинути виворітність.

2

Вправа «Велосипед».

Вміти виконувати вправи на підлозі в різних позах, сидячи, лежачи на спиті та животі.

Розвинути почергове чітке виконння рухів ніг з поверненням у вихідне положення.

V

Східні єдиноборства

1

Вправи для вивчення групування.

Оволодіти базовими навчально-тренувальними вправами.

Ровинути вміння орієнтуватися в просторі, навчити

самострахуванню при випадкових падіннях.

VI

Підготовчі вправи до танців

1

Крутка під рукою.

Оволодіти навчально- тренувальними вправами. Навчитись створювати і відчувати образи народного танцю, осмислено виконувати рухи різних видів танців, передавати їх характер, фольклорні особливості, національний колорит.

Розвинути вміння орієнтуватись у просторі, правильне дихання, нервову силу. Розвинути любов та позитивне ставлення до

хореографічної культури українського танцю, та нематеріальної ментальної спадщини. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

2

Підбивання.

Оволодіти навчально- тренувальними вправами.

Розвинути вміння орієнтуватись у просторі,

 

 

 

Навчитись створювати і відчувати образи народного танцю, осмислено виконувати рухи різних видів танців, передавати їх характер, фольклорні особливості, національний колорит.

правильне дихання, нервову силу. Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури українського танцю, та нематеріальної ментальної спадщини. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

VII

Танці

1

Гопак (український народний танець).

Навчитись створювати і відчувати образи народного танцю, осмислено виконувати рухи танцювального мистецтва інших країн світу, передавати їх характер, фольклорні особливості, національний колорит.

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури українського танцю, та нематеріальної ментальної спадщини. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

2

«Клумпакоіс » –

Литовський народний танець.

Навчитись створювати і відчувати образи народного танцю, осмислено виконувати рухи танцювального мистецтва інших країн світу, передавати їх характер, фольклорні особливості, національний колорит.

Розвинути любов та позитивне ставлення до хореографічної культури танцю інших народів, та нематеріальної ментальної спадщини. Орієнтуватися на площині, координувати свої рухи з музичним супроводом.

VIII

Ритмопластика

1

Музикальність та емоційність.

Відображення характеру музичного матеріалу.

Навчити описувати образи які малює уява під час прослуховування музичних творів.

Розвинути навички описувати образи які малює уява під час прослуховування музичних творів.

2

Вправа «Краб» (ходьба крабом).

Оволодіти вміння ритмічно рухатись.

Розвинути рухливість усього тіла, покращити рухливість суглобів. Розвинути правильне дихання.

IX

Рухливі музично-ритмічні та пісенно-мовні ігри

1

Розвиток ритмовідчуття. Колективні та групові вправи на розвиток ритмічного слуху та вміння керувати своїм тілом: хлопки, притупи, стрибки, статистичні і з переміщенням. Вивчення

Вміти виразно передавати рухами характер музики, ігрові образи. Самостійно використовувати запас танцювальних елементів у іграх, імпровізаціях. Чути і передавати рухами яскраво виражені ритмічні акценти,

Розвинути сприйняття та передачу через рух музично-ігрового образу, його характер. Ритмічно, виразно виконувати рухи.

 

комбінацій ритмічних малюнків.

швидко реагувати на темпові зміни.

 

2

Ритмічні ігри, вправи, етюди.

Ознайомлення з різним темпом. Плесканням та притупування під фрагменти музики різного темпу. Розвиток емоційного сприйняття динамічних відтінків музики.

Діти знають і виконують 10-15 комбінацій рухів з певним ритмічним малюнком в переміщенні і статично.

Розвинути самостійність та впевненість.

Корегувати танцювальні рухи відповідно до простору.

 

pdf
Додав(-ла)
Kutishevska Lesia
Додано
19 листопада
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку