Самопідготовка в 3 класі
Провела вихователька ГПД Черняхівського ліцею №1
Конончук Тетяна Анатоліївна
Мета: організувати виконання учнями домашніх завдань, надавати колективну та індивідуальну допомогу учням, використовувати раціональні способи перевірки та самоперевірки виконаного учнями завдання, сприяти розвитку пізнавального інтересу та самостійності.
Хід самопідготовки
- Любі діти, у наш клас завітали люди щирі, привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.
- Сьогодні до нас прийшли гості - вчителі. Вони будуть слідкувати, як ми вміємо вчитися, виконувати самостійно домашнє завдання, готуватися до наступного дня.
- Давайте повторимо правила поведінки на самопідготовці.
Взявся за діло- не відволікайся, не заважай товаришам.
Роби все швидко та якісно.
Своєчасно повідомляй про те, що тобі потрібна допомога.
Вчасно підготуйся до самопідготовки.
Згадай , про що розповідав вчитель на уроці.
Прочитай завдання вдумливо і, якщо потрібно, декілька разів.
Під час виконання письмових завдань повтори правила, які необхідні для їх виконання.
В зошиті пиши охайно, дотримуючись правил ведення зошитів.
Зробивши помилку, охайно її закресли і зверху напиши правильно.
Складні завдання виконуй спочатку на чернетці.
Після закінчення роботи склади речі та прибери своє робоче місце.
-Перш ніж ми почнемо наше заняття, давайте разом налаштуємося на роботу. Подивіться мені в очі. Подивіться один на одного. Налаштовуємося всі на роботу. Бачу, що всі готові.
- Давайте згадаємо, які уроки ми повинні виконати на сьогоднішній самопідготовці. (Читання, математику, рідну мову)
- Отже, починаємо. Я пропоную вам вправу, яка розбудить ваш язичок.
Артикуляційна вправа «Чистомовки». Всі слова проговорюємо чітко, виразно, швидко. Я починаю, ви придумуєте риму, повторюємо всі разом.
Ра- ра-ра- висока гора.
Ро-ро-ро- гостре перо.
Рі-рі-рі- сонце угорі.
Ру-ру-ру- не псуй кору.
Ри-ри-ри- книжку бери.
Ір-ір-ір- великий двір.
Ир-ир-ир- голландський сир.
Ря-ря-ря- ясна зоря .
Ар-ар-ар- вправний кухар.
Ер-ер-ер- молодий шофер.
Для того, щоб налаштуватися на читання, щоб ваші очі змогли сприймати цілі слова, виконаємо наступну вправу.
З розрізнених букв скласти слова.
Підказка – овочі
РОПОМІД, ГІРОКО, ВАРМОК, РЯБУК, БУЛИЦЯ, РЕПТУШКА, РЕПЕЦЬ, ПУСТАКА, ЧАБАКОК, САНЧИК, САКВОЛЯ, СИРЕДКА.
Спочатку для розвитку швидкості читання вправа «Кидок – засічка». Читаємо 30с., засічка – олівцем позначаємо, де закінчили. І так три рази. Не забуваємо, що всі слова треба читати швидко, але правильно і чітко.
Отже, висновок. Чим більше ми читаємо один і той же текст, тим краще і швидше ми зможемо його прочитати.
Робота над текстом. Переходимо безпосередньо до читання. Читаємо сторінку ланцюжком по одному реченню. Читаємо сторінку мовчки, хто в парі прочитав перший, слухайте як читає його товариш.
Читаємо сторінку в парі «Я тобі, ти мені». Один учень перший рядок, другий- наступний.
Перевіримо, як ви уважно читали. Знайти рядки, в яких є слова…….
Підсумок. Сподобалась байка? Який висновок ми можемо зробити? Фізкульхвилинка. Нейрогра з олівцями
Що за диво - наша мова! Слово горнеться до слова,
Слово з словом в’яжеться, Мудра казка кажеться,
Казка чи билиця… Мова – чарівниця.
-Наша мова не потребує, щоб її вихваляли. Вона говорить сама про себе: ніжна, милозвучна. Тільки вмій нею користуватись. Насамперед це народні пісні, колискові, казки, прислів’я, загадки, а ще фразеологізми, які прийшли до нас із сивої давнини.
-Сьогодні ми не тільки працюватимемо, а й зможемо побувати на гостинах. У кого саме? Ви зможете дізнатися, коли прочитаєте зашифроване слово.
ВЕРЕСЕНЬ – СЕНЬ + МІЙ
Це дідусь хороший мій. Грались ми з рябком кудлатим –
Звуть його так - Веремій. Посварилися із братом.
Так він дивно розмовляє, Брат мовчав, і я мовчав
Що попробуй зрозумій! А дідусь обох повчав:
В цирку був я з дідусем – - Так до бійки недалеко!
Ми там бачили усе: Що це ви розбили глека?
І жонглера, і ведмедя Братик, плачучи сказав:
На швидкім велосипеді… - Глека я не розбивав!
Я крутивсь, дідусь спитав: Ну й дідусь мій, Веремій!
- Ти прийшов ловити гав? Що він каже зрозумій.
Ну й дідусь мій Веремій!
Братик спать ніяк не хоче:
Хоч і сонні в нього очі.
Вередує: – Я не ляжу!
А дідусь ласкаво каже:
- От якби ти зараз ліг,
Ти б заснув без задніх ніг!
Братик ліг, питає в нього:
-Де ж у мене задні ноги?
Ну й дідусь мій. Веремій!
Що він каже зрозумій!
Робота біля дошки. З’єднати стрілочками початок і кінець фразеологізмів.
Потім виконують домашнє завдання з мови. По завершенні обмінюються зошитами і на полях ставлять рівні за охайність.
Зарядка для очей
Математика
Тема. Додавання круглих трицифрових чисел
Математична розминка
Ігор задумав число, додав до нього 400 і отримав 900. Яке число задумав Ігор?
Тетяна задумала число, відняла від нього 200 і отримала 600. Яке число задумала Таня?
Порахувати сотнями до 1000
Сума 100 і 400
Різниця 800 і 500
До різниці чисел 600 і 200 додати 100
Суму чисел 200 і 300 збільшити на 400
Розв’язати кросворди
Діти виконують домашнє завдання з математики.
На дошці записані відповіді до прикладів вперемішку. Діти здійснюють самоконтроль.
Для розв’язання задачі слабшим дітям дається короткий запис задачі. Працюють помічники – консультанти.
Підсумок самопідготовки.
Самопідготовка в 2 класі
Провела вихователька ГПД Черняхівського ліцею №1
Конончук Тетяна Анатоліївна
Мета. Закріплення знань та навичок, одержаних дітьми на уроці.; вироблення раціональних прийомів, методів організації праці; розвивати мову, мислення, пам'ять, увагу; виховувати повагу до старших.
Обладнання. Індивідуальні карточки, сигнальні карточки, макети ракет з прикладами.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Перш ніж ми почнемо наше заняття, давайте разом налаштуємося на роботу. Подивіться мені в очі. Подивіться один на одного. Налаштовуємося всі на роботу. Бачу, що всі готові.
- Давайте згадаємо, які уроки ми повинні виконати на сьогоднішній самопідготовці. (Читання, математику, рідну мову)
- Отже, починаємо. Я пропоную вам вправу, яка розбудить ваш язичок.
Де ж наш пустун – язичок?
Заховався за біленький тиночок.
Ліг на бочок і мовчок.
А ми зараз його розбудимо.
- Поплямкали губами
- Поклацали зубами
- Посичали гускою
- Подзижчали комариками
- Подирчали трактором
- Пошуміли вітерцем
А вітерець прислав нам чистомовки. Язичок ми розбудили, а тепер повправляємось в правильній вимові.
Ли – ли – ли – гратись в жмурки почали.
Ло – ло – ло – діло в нас на лад пішло.
Ти – ти – ти – буду всіх я шукати.
Ду – ду – ду – швидко я дітей знайду.
Ла – ла – ла – радість гра нам принесла.
Ем – ем – ем – відпочили й знов почнем.
Слова послухали чистомовку, їм сподобалась гра піжмурки і вони теж сховалися від вас у слові «Сторінка». Спробуйте їх знайти. А допоможуть вам ці числа.
С Т О Р І Н К А
1 2 3 4 5 6 7 8
123 1563452
457 6348 48637
432 7563 125678
ІІ. Виконання домашнього завдання.
А зараз приступаємо безпосередньо до виконання домашнього завдання з читання.
Завдання. Прочитати оповідання В. Сухомлинського «Сьома дочка», навчитися читати текст в особах.
- Хочу звернути вашу увагу, щоб читали уважно, тому що в кінці буде гра на уважність.
- Починаємо ланцюжком, продовжуємо читати мовчки.
Діти читають біля 15 хвилин. Хто прочитав раніше, тренується читати в особах в парах.
- А тепер почитаємо в особах. Які особи виділено в казці?
Гра «Закінчіть речення». Починаю читати речення, а діти відшукують його в тексті і читають повністю.
- Було у матері…
- Повернулась додому…
- А сьома дочка…
- Пішли вони…
Підсумок. Сподобалась вам казка? Може, хтось хоче скласти маленьку розповідь про те, як він допомагає мамі?
Фізвилинка Пальчикова гімнастика
-Відпочили, переходимо до математики. Хвилинка – цікавинка.
1. Скільки ніг у двох зайців?
2. Скільки вух у двох зайців?
3. Скільки ріг у чотирьох кіз?
4. У зайчика 7 морквин. Він з’їв усі, крім п’ятої. Скільки морквин залишилося?
5. Уяви собі, що ти капітан корабля. На борту корабля три пасажири, чотири мішки борошна. Скільки років капітану?
6. На груші виросло 5 яблук, а на ялинці лише 2. Скільки всього яблук виросло?
7. На ганку гралося 5 мишенят. Прибігла кішка і сіла на ганку. Скільки звірів стало на ганку?
Для того, щоб успішно почати виконувати домашнє завдання з математики, ми повинні гарно підготуватися до старту. Ділимося на три команди. Кожна команда отримує макет космічної ракети. Яка команда першою заповнить пусті сидіння, та найкраще підготувалася до роботи.
Починаємо виконувати домашнє завдання з математики. Хто швидко, правильно, акуратно виконає всю роботу, той одержить цікаві завдання.
На дошці відповіді до прикладів. Вони переплутані. Серед учнів обираю двох помічників – консультантів. Вони допомагають дітям, у яких виникли певні труднощі. Вихователь працює з найбільш слабими дітьми.
Підсумок. Хто виконав завдання правильно, чисто, каліграфічно?
- А зараз переходимо до виконання домашнього завдання з рідної мови. Зараз ми проведемо фізхвилинку і зразу повторимо, з якої букви пишуться імена, прізвища, по батькові. Пограємо в гру «Встань, велику букву дістань». Я називаю слова. Якщо ви почуєте слово, що означає ім’я, прізвище чи по – батькові, ви повинні встати.
Діти, автобус, Тетяна, ручка, Романчук, чобіток, Дружок, Оленка, тато, річка, Іванівна.
-Отже, починаємо виконувати домашнє завдання. По завершенні роботи діти обмінюються зошитами , ставлять рівні за охайність.
ІІІ. Підсумок.
- Чи задоволені ви працею? Що б ви запропонували змінити в роботі?