Корекційно-розвиткове заняття для учнів молодших класів РАС. Тема: "Транспорт". Збагачення словникового запасу за темою: «Транспорт». Закріпити з учнями назви транспорту, професії людей пов'язаних з транспортом. Вчити розрізняти транспорт за видами (наземний, повітряний, водний).
Розвиток дрібної та загальної моторики; сприйняття і уваги, розвиток логічного мислення під час відгадування загадок.
Тема: Транспорт
Навчальна: збагачення словникового запасу за темою: «Транспорт»; спонукання дітей до активного та виразного мовлення; виховання уваги до зверненого мовлення.
Корекційно-розвивальні: розвиток артикуляційної, дрібної та загальної моторики; розвиток зорового та слухового сприйняття і уваги, розвиток логічного мислення під час відгадування загадок; розвиток зорово-просторового сприймання, уявлення.
Корекційно-виховні: формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, вміння працювати з дидактичним матеріалом.
Матеріали: малюнки різних видів транспорту; зашумлені картинки різних видів транспорту; малюнок лабіринту; схематичне зображення машини; іграшкова машинка, проектор.
Хід заняття:
Учитель зустрічає дітей, вітає, каже, що дуже радий всіх бачити, пропонує подарувати один одному посмішку і привітатися:
Сюрпризний момент На столі в кошику сховані іграшки транспорта. Діти до нас в гості завітали іграшки «транспорт», та пропонують нам виконати різноманітні вправи та цікаві завдання.
Артикуляційна гімнастика
Щоб нам виконувати гарно вправи та завдання потрібно зробити артикуляційну гімнастику.
Вправа «Парканчик»
Вправа «Гойдалка»
ІІ. Основний етап
Повідомлення теми, мети заняття.
Сьогодні на уроці ми будемо вивчати транспорт.
Відгадайте загадки: Але потрібно не просто відгадати, а ще й назвати перший звук у слові. (Човен, автобус, літак, тролейбус).
В синім небі путь моя, Ні сани, ні віз,
Швидше всіх літаю я. а їде без коліс.
Маю крила, хоч не птах. (Човен)
Люди звуть мене …(Літак)
По маршруту вас везуть Вгору ріжки підіймає
І квіточки продають. І в дорогу вирушає.
З вигляду продовгуватий, Їздить тільки у містах,
Але зовсім не рогатий.(Автобус) В будні дні і по святах.(Тролейбус)
Молодці. Подивіться на всі ці зображення. Як їх можна назвати одним словом? Правильно - Транспорт.
Дидактична гра «Впізнай, що це по звуку?»
https://www.youtube.com/watch?v=eT2nQlRjJks&ab_channel=%D0%90%D0%B
Учитель пропонує уважно послухати що звучить, а потім якщо вгадали демонструє дітям малюнки, вони дивляться, що на них зображено та до якого виду транспорту вони належать.
- Діти, подивіться уважно на картину і скажіть, який транспорт ви на ньому бачите? (човен, автобус, літак, тролейбус…)
- До якого виду транспорту вони належать? (наземний, підземний, водяний, повітряний або спецтранспорт)
Гра «Види транспорту»
https://www.youtube.com/watch?v=Ec6bsGXES-
Дидактична гра «Один - багато»
Учитель виставляє на дошку картинку, наприклад, літак.
- «Що це? - Літак. - Так, це літак. Один літак. А в аеропорту багато... літаків». (У мене один автомобіль, а в гаражі багато... автомобілів, автобусів, трамваїв, тролейбусів, поїздів, пароплавів...)
Фізкультхвилинка:
Учитель пропонує відтворити за допомогою звуків і рухів певний вид транспорту.
Сіли ми в автомобіль: дир-дир, дир.-дир.
А тепер в тролейбус сіли, і тихенько покотили: ш-ш-ш-ш.
У літак швиденько сіли і одразу полетіли: ж-ж-ж-ж.
Ось на потязі я мчу: чух-чу, чух-чу.
Любимо ми мандрувати, але час нам працювати.
Дидактична гра «Що я бачу?»
Дітям пропонується малюнок – плутанина, на якому зображені різні види транспорту. Діти уважно роздивляються та відповідають на питання логопеда: «Що ти бачиш на малюнку? Який вид транспорту зображено?»
Пальчикова гімнастика «Су-Джок» «Їжачок
,
Гляньте - їжачок, (Котити по долоньці назад-вперед.)
Скільки в нього колючок! (Пальчиками натискати м’ячик.)
Покажи нам лапки, очі,
Та він слухати не хоче, (Стискати кожною долонькою по-черзі.)
У клубочок весь зібрався, (Котити по долоньці по колу.)
За голками заховався. (Стиснути кулачок.)
Дидактична гра «Їду в гості»
У кожної дитини на столі лежать малюнки різних видів транспорту
(автомобіль, автобус, трамвай, літак, потяг, корабель ). Логопед питає кожну дитину: «На чому ти поїдеш у гості?». Дитина показує свою картинку та відповідає на питання.
Дидактична гра «Кожному транспорту знайдемо своє місце» .
На картинках зображено небо, море, дорога.
Вам потрібно розташувати транспорт такщоб водний знаходився у воді, повітряний - у повітрі, наземний - на землі.
(Літак, вертоліт, машина, трактор, лодка, корабль).
Діти виходьте на середину класу пограємо з вами. Якщо на картинці повітряний транспорт зобразите, як летимо, водний – пливемо, наземний – їдемо, спеціального призначення – сигналимо: «у-у-у». Орієнтовний набір картинок: машина, літак, пожежна машина, корабель, ракета, електричка, швидка допомога, тролейбус, поїзд.
Дидактична гра «Лабіринт»
ІІІ. Заключна частина
Підведення підсумків
-Який вид транспорту ми сьогодні вивчили.
-Яке завдання найбільше сподобалося?
Дякую за урок!