Освітня кінезіологія та застосування нейрогімнастичних вправ на уроках в початковій школі

Про матеріал
Освітня кінезіологія та нейрогімнастика в останні роки здобули популярність як ефективні методи для поліпшення навчання та психічного здоров'я дітей. На уроках в початковій школі ці підходи виявляються особливо важливими. Рухова активність допомагає в покращенні концентрації та уваги, що є необхідним для ефективного засвоєння нового матеріалу. Крім того, вона сприяє розвитку моторики та координації у дітей.
Перегляд файлу

 

 

Освітня кінезіологія та застосування нейрогімнастичних вправ на уроках в початковій школі

Бондаренко Тетяна Миколаївна

    Освітня кінезіологія та нейрогімнастика в останні роки здобули популярність як ефективні методи для поліпшення навчання та психічного здоров'я дітей. На уроках в початковій школі ці підходи виявляються особливо важливими. Рухова активність допомагає в покращенні концентрації та уваги, що є необхідним для ефективного засвоєння нового матеріалу. Крім того, вона сприяє розвитку моторики та координації у дітей.

 

   Зв'язок між фізичною активністю та навчанням вже давно вивчається в рамках освітньої кінезіології. Дослідження показують, що фізична активність може позитивно впливати на когнітивні функції, такі як увага, концентрація та пам'ять. Також вона може полегшити стрес та покращити настрій, що в свою чергу сприяє кращому навчанню.

 

     Нейрогімнастика, з іншого боку, спрямована на покращення роботи мозку через спеціальні вправи та техніки. Вправи нейрогімнастики можуть включати рухи, які стимулюють обидві півкулі мозку, а також вправи для розвитку координації та балансу. Це може допомогти у зміцненні зв'язків між нейронами у мозку, що полегшує процес навчання та пам'яті.

 

     В початковій школі освітна кінезіологія та нейрогімнастика можуть бути включені через рухові перерви, рухові ігри та спеціально розроблені вправи. Це не лише допомагає учням зберегти концентрацію та ефективно навчатися, але й зміцнює їх мозкову діяльність. Важливо також розуміти, що рухова активність може допомогти учням засвоювати новий матеріал шляхом руху та дотику, що сприяє кращому запам'ятовуванню.

 

    Отже, освітна кінезіологія та нейрогімнастика можуть бути корисними інструментами для покращення навчання та розвитку учнів у початковій школі. Вони не лише сприяють фізичному розвитку дитини, але й когнітивному, що є важливим аспектом освіти. Додаткове дослiдження в цiй галузi може сприяти подальшому розвитку освiтньої кiнезiологii та нейрогiмнастики, а також полегшити процес навчання у школах.

 

 Вправи

«Сова»

   Цю вправу можна виконувати під час уроку для зняття напруження. Вона стимулює приток крові до головного мозку та сприяє поліпшенню уваги.

  Станьте перед учнями та запропонуйте їм повторювати за вами наступні рухи:

  • праву руку покладіть на лівий м’яз між шиєю та плечем;
  • стисніть м’яз та починайте поволі повертати голову зліва направо;
  • потім починайте рух в зворотній бік;
  • губи складіть трубочкою і на видиху вимовляйте «ух!»;
  • поміняйте руку, поклавши її на правий м’яз та повторіть вправу.

«Дзеркальне малювання»

    Ця вправа здатна зняти напругу з рук та очей, а також допомагає синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи.

   Покладіть на стіл перед кожним учнем чистий аркуш та попросіть їх взяти в кожну руку по олівцю. А потім можна починати малювати обома руками дзеркально-симетричні малюнки: цифри, літери, квіточки, будь що.

«Ліхтарики-зірочки»

    Вправа спрямована на зняття напруження, синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покращує процеси мислення, уваги.

   Руки витягнуті перед собою. Одна долоню стиснута в кулак, друга — пальці розчепірені. Ритмічна зміна позицій («зірочки запалилися і згасли»)

«Кільця»

    Вправа спрямована на зняття напруження, синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покращує процеси мислення, уваги.

   По черзі якомога швидше дитина перебирає пальці рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т. ін. Вправу виконують у прямому (від вказівного пальця до мізинця) і в зворотному (від мізинця до вказівного пальця) порядку.

 

«Вухо-ніс»

    Вправа спрямована на зняття напруження, синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покращує процеси мислення, уваги.

   Лівою рукою беруться за кінчик носа, а правою рукою — за протилежне вухо. Одночасно відпускають вухо і ніс, плескають у долоні, змінюють положення рук «з точністю до навпаки».

«Кулак-ребро-долоня»

    Вправа спрямована на зняття напруження, синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Покращує процеси мислення, уваги.

   Послідовна зміна позицій на площині столу: долоня, стисла в кулак, долоня ребром на площині столу, розпрямлені долоні на площині столу.

 

    Освітна кінезіологія та нейрогімнастика є важливими компонентами ефективного навчання в початковій школі. Їх впровадження може сприяти активізації розумової діяльності, зменшенню стресу та створенню сприятливого середовища для навчання та розвитку дітей.

docx
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
1062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку