Виховна година на тему: "Кожна людина неповторна" несе можливість вчителю розкрити дитячу особистість, визначити психологічні проблеми дітей, вчить учнів любити себе такими якими вони є та вміти працювати над собою. Розробкою можуть скористатись як класні керівники так і психологи.
Виховний захід на тему: «Кожна людина - неповторна»
Мета: продовжити формувати у свідомості учнів переконання, що кожна людина – неповторна особистість, сприяти поліпшенню психологічного клімату в класі, навчати учнів поважати одне одного, виховувати самоповагу, впевненість, тактовність.
Хід заходу:
І. Повідомлення теми та мети уроку
Кожна людина індивідуальна. На світі немає абсолютно схожих людей. Кожна людина особлива, неповторна. Кожна людина має цінність. Сьогодні на занятті ми виконаємо вправи, щоб дізнатися щось нове про себе, , розпізнати особливості свого характеру та переконатися, що кожна людина неповторна.
ІІ. Основна частина заходу
Але є щось і спільного між цими дітлахами. Що саме?
Кожен учень отримує квадрат білого паперу. Діти складають його навпіл і відривають один шматочок у будь-якому місці, будь- якого розміру. Потім розгортають і дивляться, що утворилося…
Чи однакові фігури утворилися?..
Всі фігурки різні, тому що всі виконали завдання по-своєму. Що є проявом вашої неповторності.
Кожен учень виходить в центр кола, називає своє ім’я, супроводжуючи його яким-небудь жестом, мімікою.
- Чия презентація найбільше сподобалась?
- Чия не відповідала імені?
5. Завдання «Запрошення на чай»
Учні розпочинають запрошення реплікою: «Я запрошую тебе на чай, бо я …
Один з учнів стоїть обличчям до дошки, учитель н картці показує прізвище учня про якого учні будуть розповідати, не називаючи його імені. Наприклад: Вона схожа на сонечко. У неї танцювальні здібності…
У нас є поштова скринькількістю компліментів ми визначимо. В ній лежать сердечка, на яких ви написали компліменти своїм одноклассникам. За кількістю їх ми визначимо переможця.
Перед учнями лежить елемент малюнка. Діти повинні домалювати, щоб утворився інший малюнок.
Вправа, що надасть можливість подивитись на себе.
Дітям пропонується сісти зручніше. Декілька разів вдихніть, видихніть, розслабтесь.
Уявіть собі, що ви йдете по доріжці через ліс. Уявіть природу.В лісі світло. Що ви чуєте? Які запахи відчуваєте?
Раптово доріжка звертає й виводить вас до якогось старого будинку. Вам цікаво і ви потрапляєте всередину. Там ви бачите посуд. Тепер уявіть, що я продавець цього магазину. Тут виз можете придбати що-небудь, але не речі, а риси характеру або ж здібності. Але існує правило. Обмін відбудеться тоді, коли хтось із дітей захоче придбати вашу рису.
- Чи легко було розставатись зі звоїм?
- Чи всі придбали, що хотіли?
10. Завдання « Маска»
У кожного учня на парті лежить вирізана маска з білого паперу.
На партах фарби та пензлики. Завдання дітей розмалювати маску кольорами , які дітям до вподоби. В кінці роботи приміряють її перед дзеркалом і пишуть їй листа. Розпочинають писати такими словами : « Привіт, маско!»
Ці листи забирає психолог і , проаналізувавши, робить повідомлення на класних батьківських зборах.