КТП корекційних занять з розвитку мовлення 8 клас (за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку І.М. Омельченко, Л.О. Федорович. – К, 2016.) 1 год/т.
КТП корекційних занять з розвитку мовлення 8 клас (за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку І.М. Омельченко, Л.О. Федорович. – К, 2016.) 1 год/т.
№п/п |
Тема заняття |
Дата |
|
Повторення вивченого матеріалу. |
|
1 |
Повторення вивченого матеріалу. Будова слова. |
|
2 |
Повторення вивченого матеріалу. Речення. |
|
3 |
Повторення вивченого матеріалу. Речення. Головні та другорядні члени речення. |
|
4 |
Види речень за метою висловлювання. |
|
|
Мовленнєвий розвиток. |
|
5 |
Відомості про мовлення. |
|
6 |
Види мовленнєвої діяльності . Ааудіювання. |
|
7 |
Мовлення як основний засіб спілкування. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (бути ввічливими, привітними й доброзичливими; уважно, не перебиваючи, слухати співрозмовника; уміти доброзичливо висловити незгоду з позицією співрозмовника; не розмовляти без потреби голосно, не використовувати грубих слів, говорити про те, що цікаво адресатові мовлення тощо (практично). |
|
8 |
Культура мовлення і спілкування. Особливості мовленнєвого етикету. Найпростіші українські формули мовленнєвого етикету (вітання, прощання, прохання). Українські форми звертання до дітей і дорослих (Надіійко, Петрику, Галино Іванівно, Петре Григоровичу). |
|
9 |
Аудіювання (слухання-розуміння). Слухання-розуміння текстів різного типу (розповідь, опис, зокрема опис окремих предметів тощо) |
|
10 |
Слухання-розуміння текстів різного жанру мовлення (казка, загадка, прислів’я, приказка, легенда, вірш, оповідання). |
|
11 |
Переказ тексту за поданим планом. Вибірковий переказ. |
|
12 |
Діалогічне мовлення. Діалог, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру, діалог-розпитування, діалоги за поданим початком, малюнками). |
|
13 |
Монологічне мовлення (самостійне висловлювання). Конструювання висловлювань: опис (предметів, людей, явищ природи); повідомлення про діяльність; висловлення прохання, побажання. Розповідь (про події, що відбулися, особисті враження) за питаннями, за серією малюнків тощо. |
|
14 |
Читання мовчки (розуміння, запам’ятовування) текстів. |
|
15 |
Читання вголос (розуміння, запам’ятовування) текстів. Виразність читання. |
|
16 |
Робота з книжкою: виділення слів, частин змісту в тексті. |
|
17 |
Писемне мовлення. Написання під диктування речень і текстів. |
|
18 |
Складання речень за запитаннями, малюнками, на тему. |
|
19 |
Перевірка власних письмових робіт. |
|
|
Знання про мову. Мовні вміння. |
|
20 |
Мова як засіб спілкування. Рідна, державна та інші мови. |
|
21 |
Слово. Групи слів за значенням: синоніми, антоніми. |
|
22 |
Будова слова. Префікс, корінь слова, суфікс, закінчення, – частини слова. Спільнокореневі слова. |
|
23 |
Розрізнення префікса і прийменника (практично). |
|
24 |
Вживання апострофа після префіксів роз-, без-, воз-, з-, с-. |
|
|
Частини мови. |
|
25 |
Іменник. Власні іменники. Велика літера у власних іменниках. Граматичні категорії іменника: рід, число, відмінок. Відмінювання іменників за відмінками (практично). Кличний відмінок іменника при звертанні: мамо, брате, Іване Петровичу, Ганно Василівно. |
|
26 |
Прикметник. Роль прикметників у мовленні. Граматичні категорії прикметника: число, рід, відмінок. Визначення числа, роду, відмінка прикметника за числом, родом, відмінком іменника (практично). Узгодження прикметників з іменниками в усному і писемному мовленні. |
|
27 |
Правопис прикметників із суфіксами –ськ-, -зьк-, -цьк-, -еньк-, -есеньк- (практично). |
|
28 |
Дієслово. Синтаксична роль дієслова. Поняття про дієслово. |
|
|
Речення, словосполучення. |
|
29 |
Загальне поняття про речення. Розрізнення словосполучення від слова й речення. |
|
30 |
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, окличні. Розділові знаки в кінці речень. Інтонування речень, різних за метою висловлювання. Складання різних за метою висловлювання речень на задану тему |
|
31 |
Головні члени речення: підмет і присудок. Другорядні члени речення (практично). Поширення речень другорядними членами за допомогою запитань. |
|
|
Текст. |
|
32 |
Заголовок тексту. Відповідність заголовка змісту тексту. Структура тексту (зачин, основна частина, кінцівка). |
|
33 |
Поділ текстів на логічно завершені частини за даним планом. Складання простого плану тексту. |
|
34 |
Відновлення текстів із деформованою будовою. |
|
35 |
Тексти різних типів: розповідь, опис, міркування. |
|