Культурне спілкування – ознака вихованості

Про матеріал
Виховна година на тему "Культурне спілкування – ознака вихованості" Мета : Розширити знання учнів про спілкування. Виховувати у дітей навички культури спілкування у суспільстві. Навчати дітей поєднувати спілкування, ввічливість та міміку. Розвивати зацікавленість до живого спілкування, мислення, пам'ять, увагу, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів.
Перегляд файлу

Клас: 1

Час проведення заняття: 35 хвилин

Тема: « Культурне спілкування – ознака вихованості »

Мета :  Розширити знання учнів про спілкування. Виховувати у дітей навички культури спілкування у суспільстві. Навчати дітей поєднувати спілкування, ввічливість та міміку. Розвивати зацікавленість до живого спілкування, мислення, пам'ять, увагу, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас  учнів.

Тип проведення: Усний журнал

Методи і види роботи: розповідь, бесіда, робота з ілюстраціями, вправа, гра, заохочення, рефлексія.

Обладнання: презентація.

Список використаних джерел: Бесіда-гра «Культура спілкування»: освітня платформа Всеосвіта. URL: https://vseosvita.ua/library/besida-gra-kultura-spilkuvanna-48088.html  (дата звернення - 07.10.2023).

Перебіг заняття

  1.      Вступна частина.
    1.           Вітання.

          Вчитель:  Доброго дня! Сподіваюсь наше заняття буде цікаве. Ви розумнички в нас з вами все вийде і ми плідно попрацюємо. Починаймо!

  1.           Перевірка до готовності. Дотримання гігієнічних норм.

Вчитель: Перевірте, щоб у вас на столах не було нічого зайвого, сядьте рівненько та налаштуйтесь на роботу.

Сьогодні ми з вами попрацюємо у цікавому форматі. Усного журналу, будемо подорожувати уявним журналом, і працювати на різних  сторінках.

  1.           Мотивація до навчальної діяльності.

Вчитель: І перша сторінка нашого усного журналу, привітальна. На якій ми  перевіримо чи всі  готові мене  уважно слухати, і налаштуємось на роботу.

У кого гарний настрій - рукою махніть

Хто мене чує – головою кивніть.

Хто мене бачить – оком моргніть

Хто найвеселіший – посміхнись.

І хто буде активно працювати – руку підніми.

Вчитель: Молодці, я бачу, що у вас гарний настрій, і ви готові працювати. Тож будемо починати !

  1.           Повідомлення теми і мети заняття.

Вчитель:

  •          Наступна сторінка нашого журналу. Тема нашого зняття. 

Погляньте на слайд, що об’єднує ці малюнки? У вас є 1 хвилина, хто здогадається піднімайте ручку. 

Відповіді дітей

  •          Так правильно, сьогодні мова буде йти про спілкування. Визначимо, що таке спілкування, для чого воно потрібне,  поговоримо про культуру спілкування, визначимо правила спілкування.
  1.      Основна частина.
    1.           Сторінка « Про спілкування ».

Вчитель: Скажіть будь ласка, які асоціації  у вас  виникають, коли ви чуєте слово «спілкування» ? Піднімайте ручку і відповідайте

Відповіді дітей

Молодці, все, що ви сказали це спілкування. А тепер давайте ж складемо до купи ваші думки і дамо визначення слово спілкування.

Отже, спілкування – це передача інформації у будь-якій формі від однієї людини до іншої.

Давайте це запишемо до нашого словника, і запам’ятаємо.

Примітка: Попросити декількох учнів повторити визначення.

  1.           Сторінка «Про культуру спілкування».

Наступна наша сторінка, саме культура спілкування. Що ж це таке?

Вчитель: Культура  спілкування - це одна з найбільших здібностей людини, вона піднімає її над усім живим і робить людиною! Цьому може навчитися кожний. Необхідно тільки захотіти. Для цього треба багато читати і виконувати правила культурного, ввічливого спілкування, які допомагають людям краще порозумітися.

  •          Скажіть будь ласка, які слова називають ввічливими ? Ще їх можуть називати чемними або чарівними.

Відповіді дітей

Вчитель: Ви молодці правильно сказали, а щоб запам’ятати точно давайте повернемось до нашого словника.

Ввічливі слова — це слова, за допомогою яких людина виявляє свою уважність, люб'язність, чемність.

Вживають такі слова під час привітання, прощання, знайомства, для вибачення, висловлення подяки або поздоровлення, запрошення, для похвали, прохання.

  1.           Сторінка « Перегляд відео ».

Вчитель:  Пропоную, вам переглянути відео, і після перегляду визначити. Для чого нам потрібні ввічливі слова ?

Перегляд відеоролика

(3,01 хв)

Отже, переглянули  відео, і тепер можемо сказати чи потрібні нам у спілкуванні ввічливі слова.

Відповіді дітей

Отже, ми зрозуміли, що без ввічливих слів наше з вами спілкування неможливе. Тож обов’язково використовуйте чемні слова у своїх розмовах ! Рухаємось далі нашими сторінками.

  1.           Сторінка «Говори обличчям».

Вчитель:

  •          Як ви думаєте, що крім мови, допомагає людям спілкуватися і розуміти один одного?

Відповіді дітей

 Звичайно, люди спілкуються не лише за допомогою мови. Також Вони  обмінюються інформацією за допомогою інших засобів – жестів, міміки, рухів тіла. Усе це невербальні (несловесні) засоби спілкування.

 Міміка – це вираз обличчя, що  допомагає краще зрозуміти співрозмовника. Адже недарма говорять: «На обличчі людини все написано», оскільки саме вираз обличчя, тобто міміка, відображає настрій , почуття людини.

  •          Я пропоную нам трішки відпочити. Я буду говорити реакцію, яку вам потрібно відтворити за допомогою своєї міміки.
  • Радість
  • Сум
  • Здивування
  • Гнів

Молодці, гарно з вами погрались, і навчились говорити обличчям.

І тепер до нашого словника запишемо, ще й слово міміка.

  1.           Сторінка «Правила Спілкування».

Вчитель: наступна сторінка нашого журналу називається «Правила спілкування». Давайте визначимо правила, яких ми будемо дотримуватись у нашому спілкуванні.

  •          Зараз я буду зачитувати правила спілкування, ваша задача якщо ви згодні то ставите реакцію палець в гору, якщо ні, то палець вниз.
  • Бути завжди ввічливим під час розмови.+
  • Багато говорити, перебивати співрозмовника.-
  • Вживати «чарівні» слова в розмові.+
  • Говорити дуже голосно, щоб усі учасники розмови чули.-
  • Під час розмови весь час говорити  про себе.-

-Молодці, гарно впорались, і я впевнена, що всі запам’ятали як правильно поводитись під час спілкування.

  1.      Заключна частина. 
    1.           Рефлексія «Аплодує той хто…»

Вчитель: Наше заняття добігає кінця. Ви сьогодні просто молодці, дуже гарно працювали. А зараз ми перевіримо хто був уважним та кмітливим на заняття.

Отже, я буду говорити речення, а якщо це до вас відносить то ви аплодуєте

Аплодує той хто…:

  • уважно слухав на занятті
  • запам’ятав що таке спілкування
  • буде спілкуватись ввічливо
    1.           Узагальнення знань.

Молодці, я впевнена, що ви будете ввічливими у спілкуванні. Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Ви вивчили нові слова, та повторили вивчені. Навчилися ними користуватись, стали ще добрішими, уважнішими до людей і до себе. Спілкуйтесь ввічливо бережіть себе, і все обов’язково буде добре. Пам’ятайте, що найбільша розкіш вихованості - культурного спілкування. Дякую за увагу, за вашу роботу. До побачення !

docx
Додано
15 липня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку