Клас: 1
Час проведення заняття: 35 хвилин
Тема: « Культурне спілкування – ознака вихованості »
Мета : Розширити знання учнів про спілкування. Виховувати у дітей навички культури спілкування у суспільстві. Навчати дітей поєднувати спілкування, ввічливість та міміку. Розвивати зацікавленість до живого спілкування, мислення, пам'ять, увагу, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів.
Тип проведення: Усний журнал
Методи і види роботи: розповідь, бесіда, робота з ілюстраціями, вправа, гра, заохочення, рефлексія.
Обладнання: презентація.
Список використаних джерел: Бесіда-гра «Культура спілкування»: освітня платформа Всеосвіта. URL: https://vseosvita.ua/library/besida-gra-kultura-spilkuvanna-48088.html (дата звернення - 07.10.2023).
Перебіг заняття
Вчитель: Доброго дня! Сподіваюсь наше заняття буде цікаве. Ви розумнички в нас з вами все вийде і ми плідно попрацюємо. Починаймо!
Вчитель: Перевірте, щоб у вас на столах не було нічого зайвого, сядьте рівненько та налаштуйтесь на роботу.
Сьогодні ми з вами попрацюємо у цікавому форматі. Усного журналу, будемо подорожувати уявним журналом, і працювати на різних сторінках.
Вчитель: І перша сторінка нашого усного журналу, привітальна. На якій ми перевіримо чи всі готові мене уважно слухати, і налаштуємось на роботу.
У кого гарний настрій - рукою махніть
Хто мене чує – головою кивніть.
Хто мене бачить – оком моргніть
Хто найвеселіший – посміхнись.
І хто буде активно працювати – руку підніми.
Вчитель: Молодці, я бачу, що у вас гарний настрій, і ви готові працювати. Тож будемо починати !
Вчитель:
Погляньте на слайд, що об’єднує ці малюнки? У вас є 1 хвилина, хто здогадається піднімайте ручку.
Відповіді дітей
Вчитель: Скажіть будь ласка, які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «спілкування» ? Піднімайте ручку і відповідайте
Відповіді дітей
Молодці, все, що ви сказали це спілкування. А тепер давайте ж складемо до купи ваші думки і дамо визначення слово спілкування.
Отже, спілкування – це передача інформації у будь-якій формі від однієї людини до іншої.
Давайте це запишемо до нашого словника, і запам’ятаємо.
Примітка: Попросити декількох учнів повторити визначення.
Наступна наша сторінка, саме культура спілкування. Що ж це таке?
Вчитель: Культура спілкування - це одна з найбільших здібностей людини, вона піднімає її над усім живим і робить людиною! Цьому може навчитися кожний. Необхідно тільки захотіти. Для цього треба багато читати і виконувати правила культурного, ввічливого спілкування, які допомагають людям краще порозумітися.
Відповіді дітей
Вчитель: Ви молодці правильно сказали, а щоб запам’ятати точно давайте повернемось до нашого словника.
Ввічливі слова — це слова, за допомогою яких людина виявляє свою уважність, люб'язність, чемність.
Вживають такі слова під час привітання, прощання, знайомства, для вибачення, висловлення подяки або поздоровлення, запрошення, для похвали, прохання.
Вчитель: Пропоную, вам переглянути відео, і після перегляду визначити. Для чого нам потрібні ввічливі слова ?
Перегляд відеоролика
(3,01 хв)
Отже, переглянули відео, і тепер можемо сказати чи потрібні нам у спілкуванні ввічливі слова.
Відповіді дітей
Отже, ми зрозуміли, що без ввічливих слів наше з вами спілкування неможливе. Тож обов’язково використовуйте чемні слова у своїх розмовах ! Рухаємось далі нашими сторінками.
Вчитель:
Відповіді дітей
Звичайно, люди спілкуються не лише за допомогою мови. Також Вони обмінюються інформацією за допомогою інших засобів – жестів, міміки, рухів тіла. Усе це невербальні (несловесні) засоби спілкування.
Міміка – це вираз обличчя, що допомагає краще зрозуміти співрозмовника. Адже недарма говорять: «На обличчі людини все написано», оскільки саме вираз обличчя, тобто міміка, відображає настрій , почуття людини.
Молодці, гарно з вами погрались, і навчились говорити обличчям.
І тепер до нашого словника запишемо, ще й слово міміка.
Вчитель: наступна сторінка нашого журналу називається «Правила спілкування». Давайте визначимо правила, яких ми будемо дотримуватись у нашому спілкуванні.
-Молодці, гарно впорались, і я впевнена, що всі запам’ятали як правильно поводитись під час спілкування.
Вчитель: Наше заняття добігає кінця. Ви сьогодні просто молодці, дуже гарно працювали. А зараз ми перевіримо хто був уважним та кмітливим на заняття.
Отже, я буду говорити речення, а якщо це до вас відносить то ви аплодуєте
Аплодує той хто…:
— Молодці, я впевнена, що ви будете ввічливими у спілкуванні. Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Ви вивчили нові слова, та повторили вивчені. Навчилися ними користуватись, стали ще добрішими, уважнішими до людей і до себе. Спілкуйтесь ввічливо бережіть себе, і все обов’язково буде добре. Пам’ятайте, що найбільша розкіш вихованості - культурного спілкування. Дякую за увагу, за вашу роботу. До побачення !