Квест-гра "Память закарбована в граніті"

Про матеріал

У даній роботі представлена методична розробка патріотичного квесту з описом процесу організації заходу, правилами гри, завданнями для всіх етапів проходження квесту, матеріалами, необхідними для проведення заходу. Гра-квест є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб організації змістовного дозвілля та поглиблення знань учнівської молоді про нашу державу в цілому та історію рідного краю. Завдання, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активне долучення всіх учасників, згуртовують колектив учнів.

Перегляд файлу

ДНЗ «Ковельський центр професійно-технічної освіти»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ПАТРІОТИЧНОЇ КВЕСТ-ГРИ

 «Пам'ять, закарбована в граніті»

 

 

 

 

Автор: викладач

Л. М. Мороз

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 р.

 

Анотація

У даній роботі представлена методична розробка патріотичного квесту з описом процесу організації заходу, правилами гри, завданнями для всіх етапів проходження квесту, матеріалами, необхідними для проведення заходу.

Гра-квест є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб організації змістовного дозвілля та поглиблення знань учнівської молоді про нашу державу в цілому та історію рідного краю.  Завдання, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активне долучення всіх учасників, згуртовують колектив учнів.

Гра формує національну свідомість учнів, виховує патріотів рідної держави, повагу, любов до рідного краю, його історичного минулого та сучасного. Проводячи гру, ми сприяємо тому, щоб учні розвивали свої організаторські та акторські здібності.

Квест – це пригоди. Кожна команда проходить ряд станцій-етапів, де модератори дають творче завдання. Вони ж і оцінюють роботу і ставлять бали у маршрутному листі. Знайти місце, де буде проходити кожен етап, можна, тільки розгадавши підказку. Це додаткові пригоди та азарт для гравців.

Використання квесту як проектного методу дозволяє реалізувати особистісно-діяльнісний і особистісно-орієнтований підходи до освіти особистості. Використання цієї розробки заходу доцільне при здійсненні патріотичного виховання, просвітницької, тренінгової роботи з учнівською молоддю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

Гра спрямована на поглиблення знань учнів про нашу державу — Україну в цілому та історію рідного краю. Гра формує національну свідомість учнів, культуру взаємовідносин між людьми; виховує патріотів рідної держави, любов до рідного краю, його історичного минулого та сучасного; сприяє розвитку пізнавального інтересу. Квест-гра посідає особливе місце у патріотичному виховані учнів.

Квест здобув популярність серед молоді, адже учасники мають змогу самостійно провести екскурсію, іноді із застосуванням додаткових творчих завдань, за визначеним організаторами маршрутом. Під час квесту учасники досліджують краєзнавчу інформацію через практичні форми вдало підібраних питань та завдань на місцевості. За умови командної гри, учасники разом вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, знаходять оригінальні рішення і підказки, розробляють оптимальні маршрути пересування. По завершенню чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Переможцем стає команда, яка швидко і правильно виконає всі завдання.

Мета: активізація пошукової діяльності, сприяння застосуванню на практиці теоретичних знань, вмінь і навичок, розвитку інтелектуальних, творчих і організаційних здібностей, розвитку командного духу учасників. Дослідження краєзнавчої інформації через практичні форми вдало підібраних питань та завдань на місцевості.

Учасники (квестори): учні I-III курсів, які заздалегідь діляться на три команди.

Для участі у грі необхідно зареєструватись. Команда складається з 6-8 чоловік. Учасникам чіпляються значки з написом: учасник патріотичного квесту.

Правила гри:

  • У кожної команди свій номер.
  • Кожній команді видається по одному конверту, вони запечатані. Без команди головного судді конверт відкривати не можна.
  • У конвертах зашифровані місця нашого міста. Завдання команд – правильно визначити це місце і туди дістатись, знайти модератора й виконати його завдання.
  • Кожне завдання має свою цінність у балах. Після виконання завдання командою, модератор повинен поставити на вашому конверті кількість зароблених командою балів й видати конверт із наступною зашифрованою адресою. Якщо команда не виконала завдання, вона не заробляє балів, а просто отримує наступний конверт.
  • Модератори знаходяться на видному місці.
  • Всі конверти пронумеровані, команди повинні їх зберегти до кінця гри.
  • По закінченні гри команди здають конверти лічильній комісії.
  • Стартують одночасно, по сигналу головного судді.
  • Переможцем вважається та команда, яка по закінченні гри дістанеться першою останнього об’єкту, набравши при цьому максимальну кількість балів.
  • Команда-переможець отримує призи.
  • Гра триває, доки всі завдання не будуть виконані.
  • Після оголошення про початок гри, командири команд відкривають конверти з маршрутами і розходяться.

Модератори –  люди, які контролюють виконання завдань на конкретних точках.

У процесі гри команди вирішують завдання, здійснюють пошук на місцевості, вибудовують оптимальні маршрути переміщення, виробляють оригінальні рішення.

Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала всі завдання найшвидше.

відКРИТТЯ КВЕСТ- гри для  учнівської молоді

Місце збору - спортивний майданчик навчального закладу.

 

Головний суддя (заступник директора з навчально-виховної роботи):

 

Квест-гра «Пам'ять, закарбована в граніті» оголошується відкритою!

Ведуча:

Україно! Дорога наша Батьківщино! Любимо тебе всією душею!

Ведучий:

МИ – патріоти української землі!                                                        Пам’ятаймо, що ми – українці!                                                                           І скажімо вголос це всім.                                                                     Поклянемось зневіреній ненці                                                                Берегти мир і спокій в нашім домі святім.

Ведуча:

Слово для привітання учасникам квест-гри надається директору. (Виступ)

Ведучий:

Щоб творити майбутнє, необхідно знати і минуле.

Ведуча:

Але нам не можна тільки опиратись на надбання пращурів, а треба творити і власну історію сьогодення.

Ведучий:

Молодь ХХI століття – це патріоти України і свого міста,  де народились і живуть. Тож, сьогодні ми пропонуємо всім взяти участь в інтелектуальній патріотичній квест-грі «Пам'ять, закарбована в граніті».

Ведуча:

Капітани команд, прошу підійти і отримати маршрутні листи. (Капітани отримують маршрутні листи і ознайомлюють з ними команди.)

Головний суддя  знайомить учасників з програмою змагань та технікою безпеки,  бажає всім перемоги та дає команду для виходу з лінійки.

Сьогодні ви поринете в історію рідного краю. Перед вами постане ряд завдань, які вам потрібно буде виконати. Кожна команда отримує однакові маршрутні листи, але послідовність їх маршрутів різна. На кожній станції після виконання завдання вам будуть вручати рядочки з віршем, які свідчитимуть про те, що завдання на певній станції виконане. Коли ви прибудете до фінішу вам потрібно скласти той вірш і відгадати хто є автором того вірша.

Всім бажаємо успіхів . Старт.

а стиках залізничних колій,

На роздоріжжі часу і світів

Стоїть мій милий провінційний Ковель

дзвенять у небі струни золоті.

В них чується поезія про волю,

про шлях журби, надії і звитяг.

В душі звучить мелодія про ковель –

і тріпотить, як доля, синьо-жовтий стяг.

Анатолій семенюк

 

Маршрутний лист №1

 Підготовчий етап «Рідний навчальний заклад»

Бали

Станція 1.  «Панорама ковельських святинь»

 

Станція 2. «Наша слава і біль»

 

Станція 3. «Лабіринтами міста»

 

Станція 4.  «Колорити архітектури»

 

Станція 5. «Кінцева»

 

 

Маршрутний лист №2

 Підготовчий етап «Рідний навчальний заклад»

Бали

Станція 1.  «Колорити архітектури»

 

Станція 2. «Панорама ковельських святинь»

 

Станція 3. «Наша слава і біль»

 

Станція 4.  «Лабіринтами міста»

 

Станція 5. «Кінцева»

 

 

Маршрутний лист №3

 Підготовчий етап «Рідний навчальний заклад»

Бали

Станція 1.  «Наша слава і біль»

 

Станція 2. «Лабіринтами міста»

 

Станція 3. «Колорити архітектури»

 

Станція 4.  «Панорама ковельських святинь»

 

Станція 5. «Кінцева»

 

ХІД ГРИ

І. Станція «ЛАБІРИНТАМИ МІСТА»

  1. Прибудьте на місце, де колись був розташований найбільший костел на Волині.

Це був найбільший костел на Волині. Його вежі було видно далеко за межами міста. Костел був поставлений на фундаменті, на який пішло 480 вагонів каменю. Він був збудований з червоної цегли та залізобетонних конструкцій. Храм міг одночасно помістити 7 тисяч віруючих (за іншими даними — 8 тисяч.) Його довжина сягала 61,10 метрів, ширина з каплицею та найвищою вежею — 43 метри, ширина головного нефу — близько 23 метрів. Центральна вежа довершувалась гарною дзвіницею. Старожили Ковеля розповідали, як о 12 годині щоденно на ній трубач вигравав «хейнол». Вартість костелу в 1939 році була оцінена на 2 мільйона злотих. 6 липня 1944 року внаслідок потужного вибуху храм ліг у руїнах (перед цим його кілька місяців обстрілювали з важкої радянської артилерії). У 1945 році руїни костелу були розібрані, а весь будівельний матеріал використаний для зведення нової тюрми НКВС на теперішній вулиці Шевченка. Бетонна загорожа костелу достояла до 1970-х років, поки на цьому місці не почали будувати футбольний стадіон.

  1. Наступне завдання отримаєте біля входу будівлі, що на фото.


 

  1. Прибудьте до місця, де можна дізнатися про відстань до дружніх міст Ковеля.

(Ліхтар у центрі міста, що має таблички, де вказані міста-побратими та відстань до них)

  1. Щирий українець. Свого часу ця людина обіймала посаду голови Ковельської міськради. Сьогодні він заслужений журналіст України. Пише і видає книги про історію рідного міста. З-під його пера вийшли книги «Ковель», «Місто над Турією», «Ковельщина повоєнна: люди, події, факти» та ін.

Прибудьте до місця роботи цього чоловіка. 

(Редактор громадсько-політичної газети «Вісті Ковельщини» -             М. Г. Вельма)

  1. Добре знаний і популярний у нашому місті культосвітній заклад, який асоціюється із масовим розстрілом євреїв.

(Палац культури і техніки ім. Т. Шевченка, який постав на місці масового розстрілу євреїв. У 1939 році єврейське населення Ковеля становило близько 50% населення — 17 тисяч осіб. 21 травня 1942 року було створено два гетто. 25 травня 1942 р. німці провели селекцію євреїв, поділивши їх на працездатних і непрацездатних, внаслідок чого було створено два ґетто, розташованих на великій частині міста вздовж двох вулиць. В одному перебувало 8 тис. осіб, в іншому – 6 тис.)

IІ. Станція «НАША СЛАВА І БІЛЬ»

  1. У червні 1941 року у Ковельській в’язниці енкаведистами було розстріляно сотні безневинних людей. Який пам’ятник було відкрито в пам'ять про цю подію?

(Стела жертвам більшовицького терору . Відкриття відбулось 2007 року, 14 жовтня, на честь 65-ої річниці створення Української Повстанської Армії.)

  1. Навколо квітують, зеленіють і мріють дерева. Синіє небо у вишині. І сяє сонце. І люди … Всі моляться про мир. «Хто з мечем прийде – від меча і загине!» Про який пам’ятник ідеться мова?

(Цей пам’ятник творили архітектор В. Жигулін і скульптори В. Вінайкін та Б. Карповський. Меморіал Слави відкрито у 1977 році 4 липня на честь 33-ої річниці визволення Ковеля від німецько-фашистських загарбників.)

  1. Ковельчани давно мріяли збудувати пам’ятник цій людини. Рішення владою було прийнято ще у дев’яності роки. Проте загальноукраїнський економічний занепад не дозволив втілити мрію ковельчан у життя. Лише через десять років він постав у всій своїй красі. Про який пам’ятник йдеться мова? (Т. Г. Шевченку)

IIІ. Станція «Панорама ковельських святинь»

  1. Найдревніша будівля міста. Дерев’яна пам’ятка архітектури, що датується 18 століттям. (Костел Святої Анни)
  2. Молитовний зал цього храму з багатовіковою історією найпросторіший серед храмів Ковеля. Відвідувачі храму мають можливість споглядати  цінну пам’ятку історії не лише храму, а й міста, датовану 1898 р. (Свято-Благовіщенський собор)

IV. СТАНЦІЯ «КОЛОРИТИ АРХІТЕКТУРИ»

  1. Серпень 1915 р. . Австрійські вояки проходять біля будівлі, що має беззаперечну історичну цінність, є окрасою міста і занесена до пам’яток архітектури місцевого значення.

(Аптека Фрідріксона, 1799 р.)

Завдання модераторів.

  1. «Полічи-но»

Ваше завдання порахувати кількість лавок на території парку культури і відпочинку ім. Л. Українки. Якщо правильно порахуєте – отримаєте 5 балів.

  1. «Привітання»

Вам необхідно придумати привітання для студентів зі святом у віршованій формі. Якщо ви справитесь із поставленою задачею, то отримаєте – 5 балів.

  1. «Флеш-моб»

Завдання команди - на вулиці серед перехожих вигукнути: «Ми любимо своє місто!» за виконане завдання ви отримаєте – 5 балів.

  1. «Піймай удачу»

Перед вами картки. Представник команди витягує одну з карток. Якщо випадає слово «удача» - ви отримуєте приз, «цифра» - отримаєте відповідно таку кількість балів, порожня картка – вам не пощастило, ви не отримуєте нічого.

  1. «Шпаргалка»

Перед вами шпаргалка, в якій записані лише цифри. Кожній цифрі відповідає своя буква в алфавіті. Переведіть цифри на букви і ви дізнаєтесь, що там написано. За виконання завдання отримаєте – 5 балів.

  1. «Музична пауза»
  • Заспівати пісню про Україну.
  • Заспівати Державний Гімн України. (За кожну пісню 5 балів)
  1. «Секретна абетка»

Запропоновані секретні шифрограми, в яких зашифровані відомі українські прислів’я про Т.Г. Шевченка. За  правильну відповідь 5 балів.

О

А

Б

В

#

Г

Ґ

V

Д

Е

:

Є

/

Ж

\

З

+

И

־

І

=

Ї

*

Й

(

К

)

Л

<

М

>

Н

;

О

±

П

Р

С

÷

Т

×

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

І команда

÷О≤О≥;□־    ≥);□О    ÷;    ±≤О□VО    /+□О

Відповідь: Тарасові слова – то правда жива.

ІІ команда

÷О≤О≥־    (;∆\О≤    >О≤;V×    □•)+(+*    VО≤

Відповідь: Тарасів «Кобзар» - народу великий дар.

ІІІ команда

÷О≤О≥־    \О±;□־÷    ;∆)•÷־    ×□•≥⌂    ≥□־÷

Відповідь: Тарасів заповіт облетів увесь світ.

ЗАКРИТТЯ КВЕСТ- гри для  учнівської молоді

Команди повернулися після виконання завдань,

 здали головному судді маршрутні листи для підрахунку балів.

 

Ведуча:

Увага! Для проведення урочистого закриття квест-гри «Пам'ять, закарбована в граніті» команди-учасниці запрошуються на площу.

 

Команди займають свої місця.

 

Головний суддя: 

Вітаємо усі команди із закінченням змагань.

Сподіваємось ви з користю для себе провели свій час.

 

Ведуча:

Щось згадали, чомусь навчились, перевірили свої знання.

І знання ми використаємо на користь рідної землі, адже ми – майбутнє України. Саме МИ – майбутнє країни.

 

Виконується вірш Ліни Костенко «Доборолися»

 

Ведучий:

Увага! Оголошуємо результати та переможців квест-гри «Пам'ять, закарбована в граніті». Слово надається Головному судді змагань.

 

Оголошення результатів гри.

 

Нагородження переможців та усіх учасників квест-гри.

 

Ведуча:

Багато держав є, людей і мов різних

Та кожному мила одна лиш єдина

Найкраща з усіх, то є рідна країна,

Мені ж наймиліша – моя Україна.

 

Ведучий:

Неможливо жити без історії,

Знаємо про це і ти, і я.

Вивчай її, люби її,

Твори її щодня.

 

Ведуча:

Дякуємо усім, хто взяв участь у квест-грі.

І тим, хто її підготував та провів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформаційні джерела

  1. Семенюк А. В. Ковель: шлях через віки: Історико-краєзнавчі нариси. – Луцьк: Надстир'я, 2010. – 552 с.
  2. http://boyarkaschool2.edukit.kiev.ua/vihovna_robota_patriotichne_vihovannya_uchnivsjke_samovryaduvannya/

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку