Квест-гра "Юні ентомологи"

Про матеріал
Матеріал можна використати, як розробку уроку до теми "Різноманітність комах"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Квест «Юні ентомологи »

7 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                        Розробила

                                                               вчитель хімії та біології

                                                              філії «Хоросницький ЗЗСО І-ІІ ступенів»

                                                    ОЗ «Твіржанський ЗЗСО  І-ІІІ ступенів-ЗДО                                                                                                                      Мостиської міської ради Львівської області»

                                                              Комарницька Світлана Орестівна

 

 

                                                    

2023

Квест «Юні ентомологи »

       Тема: Різноманітність комах

Мета.

               продовжити формувати знання учнів про комах; ознайомити з  

               їх різноманітністю, характерними ознаками;        

               формувати ключові компетенції:    

               розвивати уміння порівнювати тварин між собою та

               давати їм відповідну характеристику; уміння логічно мислити; 

               розвивати спостережливість, увагу, уяву, пам’ять, емоції,

               вміння співпрацювати з партнерами в групі,  

               команді та відповідальність за виконання своєї ролі,

               індивідуальні творчі вміння; формувати розуміння необхідності

               пошукових інформаційних умінь як бази для саморозвитку

               особистості;

               виховувати почуття прекрасного, самостійність, старанність,

               толерантність, дисциплінованість, виховувати бережливе ставлення

               до тварин; любов до природи рідного краю.

Обладнання: карточки з запитаннями для конкурсів на зупинках  «Відгадай мене», «Біологічні фразеологізми», «Назви мене», «Чорний ящик», «Ребуси», маршрутні листи; маршрут подорожі; вивіски з назвами зупинок.

Учасники:  учні 7 класу.

 

 

Хід квесту

Участь у квесті беруть дві  команди по п’ять учнів  в кожній. Команди обирають капітана, називають свою команду. Складають вітання.  Вчитель роз'яснює правила проведення квесту.  Після привітання команди по сигналу починають рухатися по маршруту.

Правила гри

Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил.

  1.                   Отримайте маршрутний лист.
  2.                   Починаючи подорож, не забувайте про правила вихованості та почуття такту до своїх суперників. За виконані завдання отримуйте бали.
  3.                   Застосовуйте при виконанні завдань всю вашу енергію та креативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!
  4.                   На виконання кожного із завдань у вас до 10 хвилин. Не намагайтесь зекономити час – додаткових балів це не принесе, а от за перевищення ліміту часу бали знімаються.

Відвідуйте зупинки суворо за порядком, написаним в вашому маршрутному листі.

Маршрутний лист

Кабінет директора    кабінет  укр.мови     світлиця   кабінет біології                          кабінет математики                           

№ з/п

Назва зупинки

Кількість балів

Підпис учителя

1

Зупинка «Відгадай мене»

 

 

2

Зупинка «Біологічні  фразеологізми»

 

 

3

Зупинка  «Назви мене»

 

 

4

Зупинка «Чорний ящик»

 

 

5

Зупинка «Ребуси»

 

 

6

Зупинка «Фініш»

 

 

 

Команди рухаються зупинками:

     Зупинка  «Відгадай мене»;

     Зупинка «Біологічні  фразеологізми»;

     Зупинка  «Назви мене»

     Зупинка «Чорний ящик»

     Зупинка «Ребуси»

На кожній зупинці команди виконують  завдання і за відповіді отримують бали, які заносяться в маршрутний лист.

На зупинках знаходяться інструктори (педагоги). Перемагає та команда, яка приходить на кінцевий пункт маршруту –  «Фініш»  перщою і з найбільшою кількістю балів.

    Просимо представників від кожної команди  отримати перше завдання

 у директора школи.

   1.Зупинка  «Відгадай мене»

          Завдання.  На столах 4 карточки з текстами.

Потрібно відгадати про кого йдеться у тексті. За правильно виконане завдання  - 5 балів.

 

Текст 1

   Автор книги «Як тварини служать людям» В. Краснопевцов пише: «Отрута цієї комахи цілюще впливає на загальний стан хворого, підвищує його тонус, поліпшує сон і апетит. Вона стимулює серцевий м’яз, знижує підвищений кров’яний тиск, збільшує прилив крові до осередку захворювання і зменшує біль. Отруту цієї комахи використовують, щоб подолати наслідки радіоактивного випромінювання».

 

 

Текст 2

        Найбільш близькі до людини істоти. Майже всеїдні і нападають на будь-яку здобич, з якою можуть впоратися. Тіло  складається з голови, грудей, черевця і 6 ходильних ніг.

 Можуть  підняти вантаж приблизно в 100 разів важче власної ваги.

       Вони вирізняються рідкісною працьовитістю. 

 

Текст 3

      Ця комаха знищує велику кількість шкідників, зокрема попелиць. Вона має багато народних назв: «корівка», «іваничка», «червона сорочечка». У давнину в уяві багатьох людей яскравий колір і кругла форма тіла були пов’язані з образом Сонця і тому існував культ цієї тварини.

 

 

Текст 4

Живе поблизу  осель  людей, живиться різними речовинами, зокрема харчовими продуктами людини. Розповсюджує збудників інфекційних захворювань та яйця паразитичних червів. [2, с.50]

 

 

Відповідь:

Текст 1 –  Бджола.

Текст 2 –  Мурахи

Текст 3 –  Сонечко

Текст 4    Муха кімнатна

 

2.Зупинка  «Біологічні фразеологізми» (учитель  укр. мови)

        У лексиці української мови поряд з окремими словами існують стійкі словосполучення, вирази і навіть цілі речення, які мають одне лексичне значення. Такі стійкі вирази називають фразеологізмами,

     Завдання. Необхідно  скласти фразеологізми з пазлів та пояснити   їх  значення     10 балів

1 команда                                                                                     2 команда

 

 Комар носа не підточить.                                                 Працьовита, як бджілка

 

     3 зупинка. «Назви мене»     (учитель образ.мист.)

 (дано малюнки тварин і треба зробити правильні підписи до них: вказати назву тварини, клас, тип.) – 5 балів

 

Изображение:Aphid group2.jpgi?id=8736259&tov=4

 

 

4 зупинка.  «Чорний ящик»  (учитель біології)

 (вгадати комаху за трьома підказками)

Завдання для 1 команди.

Підказка 1. Дрібна кусюча тварина, відома абсолютно всім. (3 бала)

               2. Живе великими сім’ями. (2 бала)

              3. Є санітарами лісу. (1 бал)

Відповідь: Мурашка.

 

Завдання для 2 команди.

Підказка 1.Маленька хижа тварина, яку люди вирощують для біологічної   боротьби із шкідниками. (3 бала)

               2. Якщо її взяти в руки – залишає неприємний слід. (2 бала)

               3. Має яскраве забарвлення. (1 бал)

Відповідь : Сонечко.

 

5.Зупинка «Ребуси» (учитель математики)

Розв’яжіть ребуси та відгадайте різних комах. – 10 балів

  1. Вуховертка.

 

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

2.Тарган.

 

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

3.Богомол.

 

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

4.Сонечко.

                         ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

  1. Зупинка «Фініш»

Назвати якомога більше прислів’їв  та приказок про комах.

 

Бджола мала, а й та працює.

Блоха кусає, а за що — не знає.

Мала мураха тілом , та велика ділом. 

Мураха невелика, та гори копає.

Підсумок гри. Нагородження переможців.

 

 

 

                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

1. Біологія: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів 7-й кл. /Л.І.Остапченко [та ін.].  К.: Генеза, 2015.  С. 46-50.

 2. https://dovidka.biz.ua

3.  https://naurok.com.ua/

4. https://vseosvita.ua/library/

5. https://www.google.com/search

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку