Квест «Юні ентомологи »
7 клас
Розробила
вчитель хімії та біології
філії «Хоросницький ЗЗСО І-ІІ ступенів»
ОЗ «Твіржанський ЗЗСО І-ІІІ ступенів-ЗДО Мостиської міської ради Львівської області»
Комарницька Світлана Орестівна
2023
Квест «Юні ентомологи »
Тема: Різноманітність комах
Мета.
продовжити формувати знання учнів про комах; ознайомити з
їх різноманітністю, характерними ознаками;
формувати ключові компетенції:
розвивати уміння порівнювати тварин між собою та
давати їм відповідну характеристику; уміння логічно мислити;
розвивати спостережливість, увагу, уяву, пам’ять, емоції,
вміння співпрацювати з партнерами в групі,
команді та відповідальність за виконання своєї ролі,
індивідуальні творчі вміння; формувати розуміння необхідності
пошукових інформаційних умінь як бази для саморозвитку
особистості;
виховувати почуття прекрасного, самостійність, старанність,
толерантність, дисциплінованість, виховувати бережливе ставлення
до тварин; любов до природи рідного краю.
Обладнання: карточки з запитаннями для конкурсів на зупинках «Відгадай мене», «Біологічні фразеологізми», «Назви мене», «Чорний ящик», «Ребуси», маршрутні листи; маршрут подорожі; вивіски з назвами зупинок.
Учасники: учні 7 класу.
Хід квесту
Участь у квесті беруть дві команди по п’ять учнів в кожній. Команди обирають капітана, називають свою команду. Складають вітання. Вчитель роз'яснює правила проведення квесту. Після привітання команди по сигналу починають рухатися по маршруту.
Правила гри
Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил.
Відвідуйте зупинки суворо за порядком, написаним в вашому маршрутному листі.
Маршрутний лист
Кабінет директора кабінет укр.мови світлиця кабінет біології кабінет математики
№ з/п |
Назва зупинки |
Кількість балів |
Підпис учителя |
1 |
Зупинка «Відгадай мене» |
|
|
2 |
Зупинка «Біологічні фразеологізми» |
|
|
3 |
Зупинка «Назви мене» |
|
|
4 |
Зупинка «Чорний ящик» |
|
|
5 |
Зупинка «Ребуси» |
|
|
6 |
Зупинка «Фініш» |
|
|
Команди рухаються зупинками:
Зупинка «Відгадай мене»;
Зупинка «Біологічні фразеологізми»;
Зупинка «Назви мене»
Зупинка «Чорний ящик»
Зупинка «Ребуси»
На кожній зупинці команди виконують завдання і за відповіді отримують бали, які заносяться в маршрутний лист.
На зупинках знаходяться інструктори (педагоги). Перемагає та команда, яка приходить на кінцевий пункт маршруту – «Фініш» перщою і з найбільшою кількістю балів.
Просимо представників від кожної команди отримати перше завдання
у директора школи.
1.Зупинка «Відгадай мене»
– Завдання. На столах 4 карточки з текстами.
Потрібно відгадати про кого йдеться у тексті. За правильно виконане завдання - 5 балів.
Текст 1 Автор книги «Як тварини служать людям» В. Краснопевцов пише: «Отрута цієї комахи цілюще впливає на загальний стан хворого, підвищує його тонус, поліпшує сон і апетит. Вона стимулює серцевий м’яз, знижує підвищений кров’яний тиск, збільшує прилив крові до осередку захворювання і зменшує біль. Отруту цієї комахи використовують, щоб подолати наслідки радіоактивного випромінювання».
|
Текст 2 Найбільш близькі до людини істоти. Майже всеїдні і нападають на будь-яку здобич, з якою можуть впоратися. Тіло складається з голови, грудей, черевця і 6 ходильних ніг. Можуть підняти вантаж приблизно в 100 разів важче власної ваги. Вони вирізняються рідкісною працьовитістю. |
Текст 3 Ця комаха знищує велику кількість шкідників, зокрема попелиць. Вона має багато народних назв: «корівка», «іваничка», «червона сорочечка». У давнину в уяві багатьох людей яскравий колір і кругла форма тіла були пов’язані з образом Сонця і тому існував культ цієї тварини.
|
Текст 4 Живе поблизу осель людей, живиться різними речовинами, зокрема харчовими продуктами людини. Розповсюджує збудників інфекційних захворювань та яйця паразитичних червів. [2, с.50]
|
Відповідь:
Текст 1 – Бджола.
Текст 2 – Мурахи
Текст 3 – Сонечко
Текст 4 – Муха кімнатна
2.Зупинка «Біологічні фразеологізми» (учитель укр. мови)
Завдання. Необхідно скласти фразеологізми з пазлів та пояснити їх значення – 10 балів
1 команда 2 команда
Комар носа не підточить. Працьовита, як бджілка
3 зупинка. «Назви мене» (учитель образ.мист.)
(дано малюнки тварин і треба зробити правильні підписи до них: вказати назву тварини, клас, тип.) – 5 балів
4 зупинка. «Чорний ящик» (учитель біології)
(вгадати комаху за трьома підказками)
Завдання для 1 команди.
Підказка 1. Дрібна кусюча тварина, відома абсолютно всім. (3 бала)
2. Живе великими сім’ями. (2 бала)
3. Є санітарами лісу. (1 бал)
Відповідь: Мурашка.
Завдання для 2 команди.
Підказка 1.Маленька хижа тварина, яку люди вирощують для біологічної боротьби із шкідниками. (3 бала)
2. Якщо її взяти в руки – залишає неприємний слід. (2 бала)
3. Має яскраве забарвлення. (1 бал)
Відповідь : Сонечко.
5.Зупинка «Ребуси» (учитель математики)
Розв’яжіть ребуси та відгадайте різних комах. – 10 балів
2.Тарган.
3.Богомол.
4.Сонечко.
Назвати якомога більше прислів’їв та приказок про комах.
Бджола мала, а й та працює.
Блоха кусає, а за що — не знає.
Мала мураха тілом , та велика ділом.
Мураха невелика, та гори копає.
Підсумок гри. Нагородження переможців.
Список використаних джерел
1. Біологія: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів 7-й кл. /Л.І.Остапченко [та ін.]. К.: Генеза, 2015. С. 46-50.
3. https://naurok.com.ua/
4. https://vseosvita.ua/library/
5. https://www.google.com/search