Квест має краєзнавчий характер. Містить правила квесту, маршрутні листи, сценарій, завдання для станцій.
Квест «Стежками Ямпільщини»
ТРИВАЛІСТЬ КВЕСТУ: 1 година.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: приміщення школи (кабінети, бібліотека, учительська, спортивний зал, актова зала).
ОБЛАДНАННЯ:
- інвентар для естафети,
- пазли картини О.Богомазова «Правка пилок»,
- карта Сумської області без назв районів та окремо надруковані і розрізані назви районів;
- назви рослин та їх зображення;
- маршрутні листи для координаторів станцій;
- маршрутні листи для команд;
- ватмани, фарби, кольорові олівці, фломастери.
ПІДГОТОВКА ДО КВЕСТУ:
-розробити завдання;
-дібрати реквізити;
-облаштувати навчальні кабінети, у яких проводитиметься кожен з етапів квесту;
-роз’яснити учням правила квесту;
- дати попередні завдання учасникам квесту.
ОРГАНІЗАЦІЯ КВЕСТУ:
- про проведення змагання потрібно повідомити учнів, батьків і вчителів, окреслити його тему та особливості проведення;
- кількість станцій має перевищувати кількість команд для того, щоб уникнути зіткнення команд на одній станції та витрачання часу;
- на кожній станції має бути доросла людина - ведучий, який слідкує за виконанням завдання на станції, оцінює правильність виконання та віддає команді конверт з наступною загадкою;
- слід визначити кількість і склад команд , що братимуть участь у квесті;
- рівень складності завдань, які розв’язуватимуть під час квесту учасники команд, має відповідати їхньому віку;
- дати учасникам квесту завдання: придумати для команд (назви, гасло і обрати капітанів ;
- придумати однострій та відзначку;
- вивчити елементи стройової підготовки.
Правила квесту.
1. Всі учасники квесту діляться на команди , обирається капітан .
2. Кожна команда отримує свій маршрутний лист (зразок маршрутного листа у Додатку 1) і проходить станції згідно свого маршруту.
3. Координатори на кожній станції, після виконання завдання, роблять відмітку у маршрутному листі ( час виконання завдання або кількість набраних балів).
4. Квестери повинні дотримуватись правил гри.
5. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі «зупинки», виконати завдання правильно і якомога швидше та дістатися фінішу.
6. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!
7. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш (кожним учасником).
8. За кожне виконане завдання команди отримують від 5 до 10 балів у залежності від складності та «ціни» запитання. Координатор фіксуватиме командний залік у маршрутному листі рою та в маршрутному листі координатора (зразок маршрутного листа координатора у Додатку 2).
9. Після проходження 6 станції команда повинна здати маршрутний лист координаторам гри..
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ (стежки):
1. Стежка «Географічна».
2. Стежка «Мистецька» .
3. Стежка «Природознавча» .
4. Стежка «Історична».
6. Стежка «Літературна».
7. Стежка «Спортивна» .
Сценарій проведення квесту
«Стежками Ямпільщини».
Звучить козацький марш.
На майданчик виходять стройовим кроком учасники квесту.
1 ведучий: Дорогі діти й шановні дорослі! Сьогодні, ми проводимо квест «Стежками Ямпільщини».
2 ведучий: Ми зібралися, щоб переконатися, що ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.
1 ведучий: 2: Народ будь-якої країни береже спогади про власне минуле, пишається своєю історією, перекази про звитяжні вчинки предків передаються із покоління в покоління.
2 ведучий: Отже, розпочинаємо наш квест. Вам доведеться пройти через шість випробувань.
1 ведучий: Отож, шановні учасники, правила квесту!
1. Всі учасники квесту діляться на команди , обирається капітан .
2. Кожна команда отримує свій маршрутний лист і проходить станції згідно свого маршруту.
3. Координатори на кожній станції, після виконання завдання, роблять відмітку у маршрутному листі ( час виконання завдання або кількість набраних балів).
4. Квестери повинні дотримуватись правил гри.
5. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі «зупинки», виконати завдання правильно і якомога швидше та дістатися фінішу.
6. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!
7. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш (кожним учасником).
8. За кожне виконане завдання команди отримують від 5 до 10 балів у залежності від складності та «ціни» запитання. Координатор фіксуватиме командний залік.
9. Після проходження 6 станції команда повинна здати маршрутний лист координаторам гри.
1 ведучий Капітани, шикуйте команди!
Представлення команд (кожна команда представляє назву, девіз), оцінювання однострою.
2 ведучий: Дозвольте представити журі (на кожному етапі 1 вчитель).
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1 ведучий: Бажаємо всім учасникам вдалих стартів і наполегливої боротьби у змаганнях, козацького вишколу, гарту, доброго настрою і чудових вражень від нашої спільної праці, перемоги і миру!
2 ведучий: Капітани, отримайте маршрутні листи.
Капітаниі отримують маршрутні листи і команди приступають до виконання завдань.
1 ведучий: Ось і закінчився наш конкурс. Команди, на сцену!
Звучить марш. Журі підводить підсумки. Переможці отримують нагороди: грамоти.
Завдання для кожної станції у Додатку 2.
Додатки
Додаток 1
Зразок маршрутного листа рою
Маршрутний лист команди.
Розшифруйте назви кабінетів та зупинок, в яких ви будете виконувати завдання квесту. Будьте уважними! Удачі Вам!
1. У цьому шкільному приміщенні відбувається багато загадкових подій: звучать голоси різних героїв та персонажів, відомі світові музичні хіти переспівувалися і не один раз неповторними голосистими учнями нашої школи, тут проходять безкінечні репетиції, один раз на рік сюди можуть завітати Дід Мороз та Снігуронька. Знайдіть це місце в нашій школі.
(Актова зала школи).
2. Цей вірш, козаки та берегині, вам підкаже дорогу до потрібної вам станції. Читайте та будьте УВАЖНИМИ!
Браття, єдина вам подруга – воля,
І честь козаку – то є рідна сестра.
Буде, козаче, буде щасливою доля,
Ланцюг розірвати настала пора.
І сонце засяє промінням яскравим.
Одна лише кличе в дорогу мета:
То - воля, якій ми співаємо славу,
Енергію нам подарує віра свята!
Козаче, у тебе країна єдина,
А зветься вона свята Україна!!!
(Бібліотека)
3.Як вам відомо з уроків української мови, слово складається із морфем. Це – корінь, префікс, суфікс та закінчення. Складіть із даних морфем слово, назву шкільного приміщення, в яке вам потрібно якнайшвидше дістатися для виконання наступного завдання квесту.
-И-, -СЬК-, УЧ-, -ТЕЛЬ-, -А
(Учительська).
4.Місце проведення наступного етапу – кабінет, у якому вивчають предмет, описаний у вірші:
Наука ця — це пройдене життя,
Та без минулого немає майбуття.
Для того ми предмет оцей вивчаєм,
І краще рідну землю нашу знаєм.
(Кабінет історії).
5.Тут муза над вами окрилено літає,
граматика і лексика тут проживає.
Прямуйте швидше ви в цей кабінет,
Там знайдете Шевченка ви портрет!
(Кабінет української мови та літератури).
6. Стіни цього шкільного приміщення, мабуть, найбільше у всій школі мали змогу чути дитячих вигуків : «Давай! Швидшее!!», «Ура! Ура! УРАААА!!», «УУУУУ!!», «Молодці! Молодці! Молодці!». А ще розшифруйте хто найчастіше буває в даному приміщенні.
ОВИИРЬТЗЧИКІЕСПЛАН ФКОУЗЇ
Удачі вам!)))
(Спортзал, вчитель фізичної культури
Додаток 2. Завдання для станцій (стежок).
1 стежка «Географічна»
Відновити назви районів на карті Сумської області ( 18 балів +час).
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
|
11 |
|
12 |
|
13 |
|
14 |
|
15 |
|
16 |
|
17 |
|
18 |
2. Стежка «Мистецька (пазл)».
Скласти пазл репродукції картини О.Богомазова «Правка пилок» (5 балів). Вказати назву та автора картини (5 балів).
3.Стежка «Природознавча».
Потрібно встановити відповідність між назвами рослин, які зростають в Прудищанському регіональному ландшафтному парку та їх зображенням (7 балів + час).
Яглиця звичайна |
|
Лілія лісова |
|
Купина лікарська |
|
Костяниця |
|
Птеле́я трили́ста |
|
Медунка темна |
|
Конва́лія звича́йна |
|
4. Стежка «Історична»
На цій стежці зачитується коротка інформація, а учасники повинні відповісти лише одним словом «вірю» або «не вірю» ( 10 балів ).
5. Стежка «Літературна».
Відновіть пропущені слова в вірші Аліни Смишляк (10 балів)
Люблю тебе, моя маленька …,( Батьківщино)
Твої простори й щем твоїх пісень.
Люблю твої замріяні собори
І серпанкову тінь твоїх ночей.
Люблю тебе, поліський світлий краю.
Твоє коріння в сутінку віків.
Хай осява тебе те сонячне проміння,
Що лине із замріяних ... (степів).
6. Стежка «Спортивна».
«Намалюй сонце»
Команда шикується в колону по одному перед лінією старту. Перший учасник по сигналу судді біжить до перешкоди, підлазить під ним, добігає до обруча, в якому знаходяться предмети (диск, промінчики сонця і кубики), бере предмет - диск «сонця» біжить до наступного обруча, залишає предмет, повертається до команди звичайним бігом , передаючи естафету торканням руки наступному учаснику, який продовжує естафету. Учасники повинні побудувати «сонце» і на промінчик покласти кубик .
Додаток 3.
Маршрутний лист команди __________класу
Назва команди_________________________
Капітан_____________________________
№ стежки |
Кількість балів |
Час |
Координатор стежки |
Примітки |
1
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
Маршрутний лист координатора стежки
_________________________
Координатор___________________
Клас |
Штрафи |
Кількість балів |
Час |
Примітки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|