КВК «ЛЮБИ Й ВИВЧАЙ РІДНУ МОВУ»

Про матеріал

КВК «Люби й вивчай рідну мову»

Мета: збагачувати знання учнів про значення рідної мови; розвивати творчі здібності, мислення, мовлення; виховувати бажання вивчати і шанувати рідну мову.

Перегляд файлу

 

КВК «Люби й вивчай рідну мову»

Мета: збагачувати знання учнів про значення рідної мови; розвивати творчі здібності, мислення, мовлення; виховувати бажання вивчати і шанувати рідну мову.

Хід заходу

Під пісню К. Бужинської «Україна» до зали заходять учасники КВК та діти-вболівальники.

Ведуча. Шановні гості та дорогі діти, сьогодні у нас відбудеться КВК «Люби й вивчай рідну мову». Наші учасники свята позмагаються у знанні рідної української мови.

Мово рідна, слово рідне!

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

Тільки камінь має.

— Отже, зустрічайте представників команд «Мовознавці» і «Дивосвіт». Нашу зустріч оголошую відкритою.

Звучить музика.

Вітання команд

«Дивосвіт». Наш девіз: «Чим важче завдання, тим дорожча перемога».

«Мовознавці». Наш девіз: «Хто мову шанує свою, хай переможе в бою».

«Дивосвіт»

Дорогенькі «Мовознавці»,

Щиро вас вітаємо!

Від усього свого серця

Успіху бажаємо.

«Мовознавці»

А «Дивосвіт» щоб трудився

До сьомого поту.

І дістав він нагороду

За свою роботу.

«Дивосвіт»

Солодке слово «перемога»

Нелегко дається,

Хто любить, знає рідну мову,

Тому вона всміхнеться.

«Мовознавці»

Вчіть нашу мову солов’їну

І не зазнавайтесь.

«І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь».

«Дивосвіт»

Тож до бою кличем, друзі,

До мовного бою!

Мово рідна, Україно,

Ми завжди з тобою!

«Мовознавці»

Якщо перемога пройде повз нас,

То з нею ми привітаємо вас.

Тож не затягуйте вітання,

Давайте розпочнем змагання.

Звучить пісня «Будем козаками».

Ведуча. Перший конкурс — конкурс капітанів. Я ставитиму запитання, а ви маєте швидко на них відповісти.

1. Визначити види речень за метою висловлювання (по 2 речення).

2. Закінчити прислів’я (по 2 прислів’я).

3. Пояснити фразеологізми (по 2 фразеологізми).

Ведуча. Поки працює журі, ми проведемо конкурс уболівальників на кращі слова підтримки.

Уболівальники команди «Мовознавці», вам слово!

Капітане, тобі говорим

Мовознавець головний.

Побажаєм тобі, ...,

Свою команду захистить!

Щоб у вашій команді

Не було відстаючих.

Впевненість і дружба —

До перемоги ключик.

Щоб радісна усмішка

Вашим девізом була.

Побажаємо ми вам усі:

«Ні пуху, ні пера!»

Ведуча. А тепер — слово команді «Дивосвіт».

Дивосвіт, давай давай!

В зустрічі перемагай!

Перемогу вам легеньку

Ми бажаєм, дорогенькі!

Всіх запрошуєм в наш світ,

Цей чудовий дивосвіт.

Досконало мову знай,

Люби, вивчай свій рідний край!

Ведуча. Наступний конкурс — відгадування ребусів (по 3 ребуси).

(Проведення конкурсу.)

— Поки журі радиться, ми завітаємо до «Поетичної світлиці» і послухаємо вірші Т. Шевченка у виконанні учнів нашого класу. (Виступи учнів.)

Ведуча. Наступний конкурс — «Шифрувальники».

Слова в приказках помінялися місцями. Відновіть їх (по 2 приказки).

Ведуча. Поки журі оцінює конкурс, я пропоную вам послухати пісню «Фарби рідної землі» у виконанні вокальної групи. (Виступ групи.)

Ведуча. Наступний конкурс — «Літературний».

Цікавий світ навколо вас розпочинається з казок. А чи знаєте ви їх назви? Ми це зараз і перевіримо. (Зачитуються уривки з українських народних казок. Командам потрібно відгадати назви казок.)

Ведуча. А зараз для всіх — музична розминка. (Звучить музика.)

Ведуча. Наступний конкурс — «Чи вміємо ми писати та міркувати?».

На аркушах записано по 3 словникових слова. За 1 хв потрібно встановити літеру, якої бракує, і пригадати якомога більше слів, які можна пов’язати зі значенням словникового слова, за будь-якими ознаками. Перемагає команда, у якої буде більше слів.

Укра..на   л..мон   в..дмі..ь

Ведуча. Журі оцінює конкурс, а ми послухаємо гумореску. (Виступи учнів.)

Ведуча. Шостий конкурс — «Хто швидко думає — той швидко відповідає».

Я по черзі ставитиму запитання кожній команді. Вона має швидко на нього відповісти (по 2 запитання).

Ведуча. Сьомий конкурс — «Упізнай слово».

Завдання: відгадати задумані іменники (по 2 слова) за допомогою слів, які мають відношення до них.

Ведуча. Надамо журі можливість оцінити конкурс.

Учні (по черзі)

1. Послухай, як струмок дзвенить,

Як гомонить ліщина.

З тобою всюди кожну мить

Говорить Україна.

2. Послухай, як трава росте,

Напоєна дощами.

І як веде розмову степ

З своїми колосками.

3. Послухай, як вода шумить —

Дніпро до моря лине.

З тобою всюди кожну мить

Говорить Україна.

Ведуча. Останній конкурс — «А чи знаєш ти рядки?».

Кожній команді роздають деформовані рядки з вірша. За 1 хв потрібно перетворити їх на уривок з вірша і виразно прочитати.

Діти складають, виразно читають вірш. Журі оцінює конкурс.

Ведуча. Завершилося змагання! Слово для підсумків надається журі.

Журі підбиває підсумки, оголошує результати, нагороджує команди.

Додатковий матеріал

Кросворд «Рідна мова»

1. Назва найвідомішої збірки Тараса Шевченка. («Кобзар»)

2. Урочиста пісня, державний символ країни. (Гімн)

3. Найбільша річка України. (Дніпро)

4. Основний закон держави. (Конституція)

5. Прізвище видатної української поетеси. (Українка)

6. Прізвище найвідомішого гетьмана України. (Хмельницький)

7. У перекладі це слово означає «вільна людина». (Козак)

8. Столиця України. (Київ)

9. Кущ — народний символ України. (Калина)

 

 

doc
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
2347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку