КВК "Мовний експрес" для другокласників

Про матеріал

Матеріали заходу розширять знання про красу і багатство української мови. Ознайомлять дітей з українськими обрядами і звичаями. Пробудять почуття національної гідності.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

КВК «МОВНИЙ ЕКСПРЕС»

 

Захід для учнів 2-х класів

 

http://www.volynnews.com/files/news/2012/08-29/34492-1u.jpg

 

 

 

 

 

                                                           КВК «МОВНИЙ ЕКСПРЕС»

Мета. Формувати розуміння того, що ук­раїнська мова — наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава. Роз­ширювати знання про красу і багатство ук­раїнської мови. Ознайомити дітей з ук­раїнськими обрядами і звичаями. Пробудити почуття національної гідності. Виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його тра­дицій, почуття поваги до всього свого, ук­раїнського, бажання розмовляти рідною мо­вою.

                                                               ХІД ЗАХОДУ

 Ведуча: Сьогодні ми зібрались, щоб вшанувати нашу рідну мову, бо вона – життя духовного основа. Опанувати мову людина починає із дня народження. Спочатку – прислухається до слів матері, рідних,  згодом – вимовляє звуки, склади, слова. Протягом життя – змалку і до останнього подиху – людину супроводжує мова. Наша мова прекрасна, бо писалась людьми із гарячими серцями: Л. Українкою, М.Рильським, П.Тичиною, В.Симоненком, Т.Шевченком, І.Франком та багатьма іншими митцями. Вони всі прагнули, щоб мова огорнула всю Україну.

 Синів і дочок багатьох народів

Я зустрічав, які перетинали

Гірські й морські кордони і, на подив,

Багато бачили, багато знали,

Я їх питав із щирою душею:

Яку ви любите найбільше мову? –
І всі відповідали: - Ту, що нею
Співала мати колискову.

 

1. Мова кожного народу

Неповторна і своя.

В ній гримлять громи в негоду,

В житі – трелі солов’я.

На своїй природній мові

І потоки гомонять,

Зелен клени у діброві

По-кленовому шумлять.

2. Солов’їну, барвінкову,

Колосисту на віки –

Українську рідну мову

В дар дали мені батьки.

Берегти її, плекати

Будем всюди й повсякчас,

Бо ж єдина – так як мати –

Мова в кожного із нас.

 

РІДНА МОВА
Спитай себе, дитино, хто ти є,
І в серці обізветься рідна мова;
І в голосі яснім ім’я твоє
Просяє, наче зірка світанкова.

З родинного гнізда, немов пташа,
Ти полетиш, де світу далечизна,
Та в рідній мові буде вся душа
І вся твоя дорога, вся Вітчизна.

У просторах, яким немає меж,
Не згубишся, як на вітрах полова.
Моря перелетиш і не впадеш,
Допоки буде в серці рідна мова.
                                                         Д. Павличко

РІДНА МОВА
По-своєму кожна
Пташина співає,
По-своєму кожен
Народ розмовляє.
У мене й народу  мого
Українська є мова чудова,
Своя, материнська.

По світу її,
Як святиню, нестиму
Допоки живу,
В чистоті берегтиму,
З Любов’ю сердечною,
Вірністю сина.
Ця мова для мене,
Як мати, єдина.
                                    С. Жупанин

РІДНА МОВА
Велична, щедра і прекрасна мова, 
Прозора й чиста, як гірська вода, — 
То України мова барвінкова, — 
Така багата й вічно молода. 
Вона, як ніжна пісня колискова, 
Заходить в серце й душу з ранніх літ, 
Ця мова, наче пташка світанкова, 
Що гордо лине в свій стрімкий політ. 
                                                    Юлія Косинська

ЛЮБІТЬ РІДНУ МОВУ
Мова — краса спілкування, 
Мова — як сонце ясне, 
Мова — то предків надбання, 
Мова — багатство моє.

Мова — то чиста криниця, 
Де б'є, мов сльоза, джерело, 
Мова — це наша світлиця, 
Вона як добірне зерно.

Мова — державна перлина, 
Нею завжди дорожіть: 
Без мови немає країни — 
Мову, як матір, любіть!
                                                  Ф. Пантов

 

Капітан: Команда, шикуйсь, струнко! Ми відпливаємо в кругосвітню подорож. Займайте місця у нашому  «Мовному Експресі»

Боцман: Є! Команда, шикуйсь! Струнко! (доповідає): Товаришу капітан корабля «ПІЗНАЙКИ»! Корабель у повному складі до кругосвітньої мандрівки готовий! (капітан обходить ряди, дивиться на готовність команди до подорожі).

Капітан:  Боцман, доповідайте про стан готовності.

Боцман: Погода класна.

Кок:  У наших трюмах багато їжі.

Матроси:  Команда вимита в бані.

Капітан:  Що ще?

Старший матрос:  З моря вийнято пляшку з якимось паперами! Ось!

Капітан: Добре! Це те, що нам потрібно! Це маршрутні листи для нашої подорожі. Боцмане, відкривайте пляшку! (боцман відкриває пляшку і дістає маршрутні листи).

Боцман: Командири шлюпок, отримайте листи.

Капітан: Сьогодні на маршруті три острови: острів «Всезнайко», острів «Мудрості», острів «Розваг».

Боцман: Командири екіпажів, здати рапорти.

Командир: Екіпаж 2 класу… до кругосвітньої подорожі готовий. Капітан… (звітують капітани всіх екіпажів).

Капітан: Першим стартує екіпаж 2 - А класу. Повний вперед!

(екіпажі /класи/ починають мандрівку станціями-островами).

1.Увага! Увага!

У нашому клубі сьогодні свято.

Приходьте у гості, мами і тати.

Приходьте до нас, друзі шановні,

Узнайте, які ми тепер красномовні,

Як ми задачі умієм рішати,

Як ми умієм цікаво змагатись.

2.Шановні гості!

2 клас запрошує вас

в Клуб Веселих і Кмітливих.

Сьогодні в нас цікава гра –

Змагатиметься дітвора

В умінні міркувати,

А деколи й хитрувати.

3.Святковий цей зал

Нас усіх об'єднав

В змаганнях від нині

Ареною став.

Хай будуть веселі

Обличчя у всіх.

Девіз КВК —

Це дотепність і сміх.

Вчитель:

Святковий наш зал

Від облич засяяв.

В змаганнях він нині

Ареною став.

Вогні КВК,

Наче зорі, горять.

Команди на старті

Готові стоять!

Отже, починаємо!

І тур. Привітання команд

Учитель. Команда «Мовники», ваше привітання!

Учениця.

- Привіт. Я – капітан команди «Мовники»

Ми – справжні члени клубу

веселих і кмітливих.

Наш девіз і наше кредо:

- Думати – колективно,

Діяти – оперативно,

Сперечатися – доказово.

Це для всіх обов’язково.

Учитель. Ваше привітання, «Розумники».

Учень. – А я, капітан команди «Розумники»,

перед обличчям своїх товаришів

урочисто обіцяю, що і я, і вся моя команда

будемо боротися за звання веселих і кмітливих.

Якщо програємо – не будемо проливати гірких сліз

Якщо виграємо – не задиратимемо ніс.

Наш девіз:

Усі - Ми покажемо, що вміємо,

Хай дивується весь світ.

Приготуйтеся, командо!

Всім великий наш привіт.

Учитель. Привітання команди «Знавці».

Учениця.

- Ви вже здогадалися, що

я - капітан команди «Знавці».

Наша команда

Геть не любить сумувать.

Із задоволенням з вами

В КВК будемо грать.

Наш девіз:

- Чесно хочеш боротись в змаганні,

Тому до справи беремось без вагання

Усі Просимо журі судити чесно.

Адже перемога – річ почесна!

 (Оцінюються журі)

 Програма станції-острова «Всезнайко».

1.Встав літери та запиши слова

 

 

А

 

 

 

 

И

 

 

 

 

І

 

 

 

 

А

 

А

 

 

 

 

У

 

 

 

 

 

Н

Ь

 

 

 

 

Л

Ь

 

2.Із складів склади слова «З чого зварити борщ?»

 КА         СО         РИ     КАР     ЛЯ   ТО

ЦИ        ПЛЯ      ДО     КВА    ЛЯ    ПО

БУ        КВА       МОР   ПУ     МІ    СТА

 3.Розгадати, про що йде мова за асоціаціями. Команди мають 1 хв. На обміркування.

Запитання № 1.

  • Цей персонаж – постійний герой багатьох казок

– Він є гарним мисливцем.

- Він – найулюбленіший головний герой веселого багатосерійного мультфільму.

- Він уміє співати, особливо вночі.

- Хто він?          /вовк/

Запитання № 2.

- Ця річ є майже в кожній оселі.

- Цей предмет має геометричну об’ємну форму.

- Без цього предмету не можна обійтися.

- Цей предмет вміє «харчуватися», але те, що він «споживає», дуже є небезпечним для людини.

- Він вміє користуватися тарілкою, але не за столом.

- Що це за предмет? /телевізор/.

Запитання № 3.

- Цей предмет зберігається в музеї, але може бути й вдома.

- Деякі люди полюбляють це колекціонувати.

- Та людина, яка виготовляє цей предмет, дуже часто стає відомою.

- Цей предмет не поставиш у кут, він любить дивитися з висоти.

- Деякі з цих предметів коштують великі гроші (підказка: цей предмет дружить із гвіздком).

- Назвіть цей предмет. /відповідь: картина/.

Запитання № 4.

- Те, про кого йде мова, з’являється навесні.

- Вона є гарним будівельником.

- Вважають, що вона приносить щастя тому, біля кого живе.

- Одна із її родичів була врятована від холоду маленькою казковою дівчинкою.

- Щоб її намалювати, достатньо двох кольорів: чорного та білого.

- Назвіть її. /Ластівка/.

4.Склади слова з букв слова СКОВОРІДКА.

 Програма станції-острова «Мудрості».

1.Конкурс «Переклад».

Екіпаж отримує картки зі словами російською мовою, які потрібно перекласти на українську 

Російська

Українська

Шагом марш

Кроком руш

Зонтик

Парасолька

Кровать

Ліжко

Уксус

Оцет

Одеяло

Ковдра

Сирень

Бузок

Лицо

Обличчя

Краска

Фарба

Полотенце

Рушник

Мука

Борошно

 2.Конкурс «Поетичний».

Необхідно скласти вірш за римами про мову. Слова для складання віршів:

…….. чарівниця

……. таємниці

…….. простягла

…….. принесла.

3.Гра «Одним словом».

- Дівчина, яка дружить з кимось. /подруга/

- Сота частина метра /сантиметр/.

- Хто дівчина для матері /донька/.

- Птах  - символ миру /голуб/.

- Цей птах роки нам лічить /зозуля/.

- Столиця України /Київ/.

- Що означає вислів «пекти раків» /почервоніти/.

- «Надворі хоч в око стрельни» /темно/.

- Як кіт наплакав /мало/.

4. Гра «Чарівні слова».

Додаючи лише одну літеру на початку чи наприкінці слова, утворіть нове слово з новим значенням:

Линок

Буря

Міх

Буква

Їжа

Кобза.

Програма станції-острова «Розваг».

1.Конкурс «Диктор».

Представники екіпажу мають проказати скоромовки:

- Не клюй, курко, крупку, не кури, коте люльку.

- Ніс Гриць пиріг через поріг, став на горіх – упав на пиріг.

- Ти, малий, скажи малому, хай малий малому скаже, хай малий теля прив’яже.

- Хитру сороку впіймала морока, а на сорок сорок – сорок морок.

2. Конкурс «Світ казок».

Відгадайте героїв казок та мультфільмів:

- Маленьке ведмежатко із Північного полюса /Умка/.

- Крихітка… /Єнот/.

- Сірий розбійник /Вовк/.

- З країни чудес /Аліса/.

- Якою твариною є ніндзя? /черепашка/.

- Собака із села Простоквашино /Шарик/.

- Подруга Буратіно /Мальвіна/.

- Хлопчик, який нічого не знав /Незнайко/.

- Який птах був гидким каченям? /Лебідь/

- Хто це: Ніф-Ніф, Наф-Наф, Нуф-Нуф? /Поросята/.

3.Конкурс «Загадковий».

Відгадати загадки.

-В нашій кухні шафа є. У шафі Дід Мороз живе. /Холодильник/.

- Продукт найкращий на землі. Він завжди вдома на столі. /Хліб/.

- Він мовчить, та я без нього не скажу тобі нічого.  /Язик/

- На небі біліє, світить, а не гріє /Місяць/.

- Що буває, коли день минає /Ніч/.

- У вінку  зеленолистім,

  У червоному намисті,

  Видивляється у воду,

  На свою хорошу вроду. /Калина/.

-На базарі не знайдеш, на вагах не зважиш. /Знання/.

4.Закінчи прислів’я.

- Народ скаже, як …  /зав’яже/

- Поспішиш - … /людей  насмішиш/

- Праця людину годує, а…   /лінь марнує/

- Вовка боятися – в ліс … /не ходити/.

- Вік живи - … вік   /учись/

- Слово – не полова, язик –    / не помело/

- Слово до слова - … /складається мова/.

Журі підводить підсумки.

  Учитель. Ми повинні завжди пам’ятати про силу слова. Пам’ятати, що слово може когось надихнути і забруднити, розчулити і вколоти, поранити і вилікувати, відштовхнути і приголубити, налякати і підтримати, знищити і зігріти, розсмішити і обурити, посварити і примирити. Це залежить від кожного з вас.

 Збіг захід наш, як коротка мить, 
Ще попереду у нас багато кроків: 
І цікавих, і важких уроків. 
Найскладніше ж завдання – життя 
Тож старайтесь вправно все вивчати! 
Пам’ятайте, учня скарб – знання! 

1

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку