Лабораторна робота №1: Вивчення теплового балансу за умови змішування води різної температури. Фізика 8 клас. Урок 13
Номер слайду 2
Мета: ознайомитися з будовою та принципом дії калориметра; визначити кількість теплоти, віддану гарячою водою, і кількість теплоти, одержану холодною водою, в результаті змішування води різної температури, порівняти результати. Обладнання: мірний циліндр, термометр, калориметр, склянка з холодною водою, склянказ гарячою водою, паперові серветки, мішалка. Фізика 8 клас
Номер слайду 3
Теоретичний блок. Калориметр — пристрій, що складається з двох посудин, які розміщені одна в одній і розділені повітряним прошарком. Унаслідок слабкої теплопровідності повітря й завдяки невеликій відстані між внутрішньою і зовнішньою посудинами, що зумовлює відсутність конвекційних потоків, у калориметрі теплообмін із довкіллям значнозменшується. Фізика 8 клас
Номер слайду 4
Хід роботи. Ознайомтесь із будовою калориметра. Налийте в мірний циліндр 60–80 мл холодної води. Визначте її об’єм (V1) і виміряйте її температуру ( t1 ). Налийте в калориметр гарячої води (1/3 внутрішньої посудини калориметра) і виміряйте її температуру ( t2 ). Не виймаючи термометра, вилийте в калориметр холодну воду з мірного циліндра і, обережно перемішуючи суміш мішалкою, стежте за показами термометра. Щойно змінення температури стане непомітним, запишіть температуру суміші (t). Обережно вийміть термометр із води, протріть серветкою та сховайте у футляр. Перелийте всю воду з калориметра в мірний циліндр, виміряйте загальний об’єм V води. Фізика 8 клас
Номер слайду 5
Домашнє завдання. Повторити §9 Підготуватися до виконання лабораторної роботи №2 Фізика 8 клас