8 клас
Лабораторна робота №1
Тема: Вивчення теплового балансу за умови змішування води різної температури.
Мета: ознайомитися з будовою та принципом дії калориметра; визначити кількість теплоти, віддану гарячою водою, і кількість теплоти, одержану холодною водою, в результаті змішування води різної температури; порівняти результати.
Обладнання: мірний циліндр, термометр, калориметр, склянка з холодною водою, склянка з гарячою водою, паперові серветки, мішалка.
І. Підготовка до експерименту
Ознайомтесь з будовою та принципом роботи калориметра.
Дайте відповіді на питання
Ц. п.= ___________ 0С
Ц.п. = ____________ см3
ІІ. Проведення експерименту
Посилання на відео:
https://www.youtube.com/watch?v=FUQ5DMDO6Gc
Перегляньте відео експерименту та запишіть в таблицю виміряні значення температур та об’ємів.
Температура води, 0С |
Об’єм води, мл |
Маса води, кг |
Кількість теплоти, Дж |
||||||
t1 |
t2 |
t |
V1 |
V |
V2 |
m1 |
m2 |
Q1 |
Q2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Обробка результатів експерименту
За формулами розрахуйте маси та кількості теплоти.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV. Аналіз результатів експерименту
За допомогою питань в кінці відео проаналізуйте отримані результати експерименту, сформулюйте та запишіть висновок.
Висновок:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8 клас
Лабораторна робота № 2
Тема: Визначення питомої теплоємності речовини.
Мета: визначити питому теплоємність речовини у твердому стані.
Обладнання: мірний циліндр, терези з важками, термометр, калориметр, металеве тіло з ниткою, склянка з водою кімнатної температури, електричний чайник із киплячою водою, паперові серветки, мішалка.
І. Підготовка до експерименту
Дайте відповіді на питання.
Ц.п. термометра =
Ц.п. мірного циліндра =
ІІ. Проведення експерименту
Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=1ghua-RMtGs
Перегляньте відео, запишіть виміряні значення температур, об’єму води, маси металевого тіла в таблицю.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Обробка результатів експерименту
Обчисліть масу води та питому теплоємність металевого тіла.
ІV. Аналіз результатів експерименту
Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
І Підготовка до експерименту.
Дайте відповіді на питання
1.Від чого залежить опір провідника?
2. За допомогою яких приладів вимірюють силу струму та напругу в колі?
3. Запишіть формулу закону Ома.
4. Визначте ціну поділки амперметра та вольтметра.
Ц.п. амперметра =
Ц.п. вольтметра =
ІІ. Експеримент
Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=YxFsfXq_sg0
Перегляньте відео та заповніть таблицю
Номер досліду |
Сила струму І, А |
Напруга U, В |
Опір R, Ом |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
ІІІ. Опрацювання результатів експерименту
Використовуючи закон Ома, розрахуйте опір резистора.
IV. Висновок:
Творче завдання:
8 клас
Лабораторна робота №4
Тема: Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників.
Мета: експериментально перевірити, що в разі послідовного з’єднання двох провідників справджуються співвідношення: I=I1=I2, U=U1+U2, R=R1+R2.
Обладнання: джерело струму, вольтметр, амперметр, ключ, два резистори, з’єднувальні проводи.
І. Підготовка до експерименту
Дайте відповіді на питання.
з батарейки, ключа, двох послідовно з’єднаних резисторів.
ІІ. Проведення експерименту
Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=gjRkTU1K4tE
Перегляньте відео, експериментальна робота буде складатись із двох дослідів, під час проведення дослідів спочатку накресліть схему електричного кола, потім запишіть значення виміряної величини в таблицю.
Дослід 1. Порівняння сили струму в різних ділянках кола, яке містить тільки послідовне з’єднання провідників
І1, А |
І2, А |
І, А |
Висновок |
|
|
|
|
Дослід 2. Порівняння загальної напруги на ділянці кола, яка складається з послідовно з’єднаних резисторів, і напруг на окремих резисторах.
U1, В |
U2, В |
U, В |
(U1+ U2), В |
Висновок |
|
|
|
|
|
ІІІ. Опрацювання результатів експерименту.
Обчисліть опори резисторів, та загальний опір кола, занесіть відповідні значення в таблицю.
R1, Ом |
R2, Ом |
R, Ом |
(R1+ R2), Ом |
Висновок |
|
|
|
|
|
ІV. Аналіз результатів експерименту
Проаналізуйте отримані результати експерименту, сформулюйте та запишіть висновок.
Висновок:
8 клас
Лабораторна робота № 5
Тема: Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників.
Мета: експериментально перевірити, що сила струму в нерозгалуженій частині кола дорівнює сумі сил струмів у відгалуженнях; довести, що загальний опір провідників, з’єднаних паралельно, менший за опір кожного з них.
Обладнання: джерело струму, вольтметр, амперметр, ключ, два резистори, з’єднувальні проводи.
І. Підготовка до експерименту
Дайте відповіді на питання.
ІІ. Проведення експерименту
Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=cCQdoyErppM
Перегляньте відео, перенесіть схеми електричних кіл в зошит, запишіть виміряні значення сили струму та напруги в таблицю
І, А |
І1, А |
І2, А |
U, B |
R1, Ом |
R2, Ом |
R, Ом |
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Обробка результатів експерименту
За допомогою закону Ома розрахуйте загальний опір кола та опори резисторів.
ІV. Аналіз результатів експерименту
Проаналізуйте отримані результати експерименту, сформулюйте та запишіть висновок.
Висновок: