29 вересня о 18:00Вебінар: Крок уперед чи стоїмо на місці: реалії роботи вчителя початкової школи
Курс

Медіаграмотність та критичне мислення: від теорії до практики

20 годин підвищення кваліфікації

Курс надає теоретичні знання і практичні інструменти для педагогів різної спеціалізації, які розпочинають медіаосвітню діяльність (формування власної та учнівської медіаграмотності).

 

Іванова Інна
  • 20 годин підвищення кваліфікації
  • Безкоштовне навчання
  • Довічний доступ
  • Запитання до автора
  • Спілкування з колегами
  • Свідоцтво та підсумковий іспит
Приклад свідоцтва про завершення курсу

Чого ви навчитеся

  • усвідомлювати власну позицію медіакористувача та медіатворця в сучасному інформаційному просторі; 
  • застосовувати стратегії критичного мислення при роботі з інформацією в медіапросторі; 
  • розпізнавати та спростовувати фейки
  • використовувати найпростіші інструменти для формування медіаграмотності у здобувачів освіти
  • вчити дітей розуміти, аналізувати й оцінювати зміст певних медіатекстів та створювати якісні власні медіапродукти; 
  • формувати в учнів відповідальну медіаповедінку; 
  • створювати належні умови для виховання дітей зі стійким медіаімунітетом.

Для сучасних освітян стає нормою життя в режимі «Я – рятівник-супергерой». І це не іронія. Шалений темп розвитку технологій, змін в суспільстві автоматично ставить перед вчителем завдання «швидко проаналізуй цю ситуацію і починай вчити цього учнів». А остання тенденція – «готувати дітей до професій, які ще не існують». Тож освітянська професійна діяльність базується сьогодні, перш за все, на самоосвіті. 

На цьому тлі чітко прослідковується важливість однієї із найсучасніших компетентностей – медіаграмотності: 

по-перше – це інструмент для вчителя, щоб орієнтуватися в потужному потоці інформації; 

по-друге – це навичка, яку необхідно сформувати в сучасного школяра. 

Але в сучасних школах, найімовірніше, ще немає педагогів, яких у педагогічних закладах навчали медіаграмотності. Тому це 100%-во тема для самоосвіти. 

Запропонований курс відповідає основним вчительським запитам. Отримайте інструменти (прийоми, вправи), які допоможуть вам ознайомити учнів із законами життя в медіапросторі. Опануйте досвід перших кроків до медіанавчання школярів, бо це найважче – ПОЧИНАТИ навчання. 

Опрацьовані вправи допоможуть спланувати урок із використанням медіатекстів (досліджувати їх, аналізувати, порівнювати, створювати власні), провести сучасну виховну годину або бібліотечне заняття. Деякі з них допоможуть соціальним педагогам знайти спільну мову з вихованцями, інші – стануть в пригоді при створенні шкільної газети чи постів для соціальних мереж. 

Опис практичних занять та вправ зроблено орієнтуючись на наймолодшого школяра. Але педагогічний досвід допоможе трансформувати їх відповідно до вікових особливостей саме ваших учнів. 

Тож, використовуючи один із описаних у курсі прийомів, закликаю вас до надсучасного і модного тренду – правильного… ні, не харчування, а медіахарчування! Піклуймося про їжу для мозку!

Матеріали курсу

  • Особливості проходження онлайн-курсу
    • Реєстрація на курс та можливості, які вона відкриває
    • Прогрес проходження курсу
    • Про тестову перевірку набутих знань
    • Про свідоцтво про проходження курсу
    • Про підсумковий тест
  • Що треба знати вчителю про медіаосвіту
    • Модуль 1. Що треба знати вчителю про медіаосвіту
    • Що треба знати вчителю про медіаосвіту
    • Корисні посилання та матеріали
    • Тест
  • Навчальні програми НУШ-1, НУШ-2: про змістову лінію «Досліджуємо медіа» та застосування навичок медіаграмотності у вивченні інших предметів (галузей)
    • Модуль 2. Навчальні програми НУШ-1, НУШ-2: про змістову лінію «Досліджуємо медіа» та застосування навичок медіаграмотності у вивченні інших предметів (галузей)
    • Навчальні програми НУШ-1, НУШ-2: про змістову лінію «Досліджуємо медіа» та застосування навичок медіаграмотності у вивченні інших предметів (галузей)
    • Корисні посилання та матеріали
    • Тест
  • Формуємо в учнів медіаграмотність: перші практичні кроки
    • Модуль 3. Формуємо в учнів медіаграмотність: перші практичні кроки
    • Формуємо в учнів медіаграмотність: перші практичні кроки
    • Корисні посилання та матеріали
    • Тест
  • Як сформувати в учня уявлення про медіапростір
    • Модуль 4. Як сформувати в учня уявлення про медіапростір
    • Як сформувати в учня уявлення про медіапростір
    • Корисні посилання та матеріали
    • Тест
  • Реалізація змістової лінії «Досліджуємо медіа»: практичні поради
    • Модуль 5. Реалізація змістової лінії «Досліджуємо медіа»: практичні поради
    • Реалізація змістової лінії «Досліджуємо медіа»: практичні поради
    • Корисні посилання та матеріали
    • Тест
  • Фейки та фактчекінг: не довіряй! Перевіряй!
    • Модуль 6. Фейки та фактчекінг: не довіряй! Перевіряй!
    • Фейки та фактчекінг: не довіряй! Перевіряй!
    • Корисні посилання та матеріали
    • Творче завдання
    • Глосарій
    • Тест
  • Підсумковий іспит
    • Підсумковий тест

Автор курсу


Іванова Інна

заступник директора з НВР, викладач авторського курсу «Я у медіапросторі», медіатренер, медіапедагог

  • вчитель вищої категорії, вчитель-методист, педагогічний стаж – 30 років;
  • співавтор навчальної програми для початкової школи «Я у медіапросторі» (має гриф МОН);
  • вчитель початкових класів Першотравенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2.