Українська мова професійного спрямування. Тема 2 "Літературна мова. Мовна норма. Культура мови. Культура мовлення під час дискусії". Призначена для онлайн, офлайн та змішаного навчання студентів фахової передвищої освіти. Можна використовувати як для синхронного, так і асинхронного навчання.
ТЕМА 2
ЛЈтературна мова Мовна норма
Культура мови, Культура мовленн пЈд час
УкраТнська нацюнальна мова снуе
а) у вищт фори загальнонароДноћ' моеи сучаснт укра7нськт ттературнт мов],•
ТТЕРАТУРНОЈ ТЕМА?
Литературна мова - це унормована, вщшлфована форма загальнонародноТ мови, що обслуговуе наЙрвномаНПНIИЛ сфери сусгпльноТ дяльносп: держав\--п й громадсью установи, пресу, художню л•тературу, науку, театр, освпу, побут.
ТЕМА 2
|
||
|
Лтературна мова реализуеться в уснт писемнт формах, Обидви форми поширен• в сучасному мовленни, тм властив• основн' загаЛЬНОМОВН1 норми, КОЖНа з них мае свот особливость зумовлен• специфкою функцюнування л•тературнот мови в кожюй з форм. |
|
Усна форма лтературноТ обслуговуе безпосередне сгмлкування людей, побутов• виробнич! потреби сусгмльства. |
||
|
однаково проте
мови
й
Головне завдання культури мови — виховання навичок литературного сгплкування, заСВОЕННЯ стабильне використання литературних норм у слововжитку, граматичному оформленн1 мови, У вимоз та наголошуваннь неприйняття спотвореноТ мови або суржику.
TEMA2 основн' ознаки культури мови:
1) (потрбно продумувати текст основну думку висловлювання; розкривати тх повно; говорити й писати лише те, що добре вџрмо; не говорити й не писати зайвого; добирати матервл, якого не вистачае);
2) правильнкть I чистота (дотримуватися норм лпературнотмови);
3) точн'сть (добирати слова будувати речення так, щоб наЙточнпше передати зг.лст висловлювання);
4) лопчнисть I послщовн•сть (говорити писати послщовно, забезпечувати смислов1 зв'язки мж словами реченнями в текст; складати план виступу чи лекцй••, систематизувати дљраний матер•ал•, уникати лопчних помилок);
5) багатство (використовувати рвноман•тю мовн• засоби, уникати невиправданого повторення слв, однотипних КОНСТРУКЦIЙ речень);
6) доречн•сть (ураховувати, кому адресовано висловлювання, як воно буде сприйняте при певних обставинах сгплкування);
7) виразн•сть образнкть (добирати слова будувати реченнятак, щоб якнайкраще, якнаЙТОЧНП-це передати думку, бути орипнальним у висловлювань-п вешти впливати на спврозмовника).
Поради:
Кожна людина повинна дбати про культуру свого мовлення.
ТЕМА 2