М. Вороний "Євшан-зілля"

Про матеріал
Папка містить матеріали до другого уроку з теми: "Микола Вороний "Євшан-зілля"". Папка містить такі матеріали: -розробка уроку, -додаткові матеріали: роздаткові картки для оцінювання, карта України, сердечка-наліпки для виконання завдання, кросенс, та матеріали до гри "Снігова куля"
Перегляд файлу

Українська література

                                                          6 клас

Тема: М. Вороний «Євшан-зілля». Тема любові до Батьківщини, патріотичні почуття та повага до інших народів

Очікувані результати: розповідає коротко про письменника; виразно і вдумливо читає поему; визначає головну думку; розповідає про життя ханського сина в полоні руського князя й пояснює, чому він забув рідний край; характеризує образ юнака-половця; співвідносить давноминулі події, описані в поемі, із сучасністю.

Ключові компетентності: громадянська, загальнокультурна.

Наскрізні лінії: соціокультурна, мовна, мовленнєва.

Перебіг уроку

І. Евокація

1. Мотивація діяльності учнів

Вічні будьте, калина й верба,

Мальви і ружі, як спогад про матір стареньку,

Дух полину хай будить у нашій душі

Пам’ять про рідну Вітчизну-неньку.

 

Дорогі діти, не даремно, я сьогодні обрала для мотивації вашої діяльності саме цей вірш, адже тут ідеться про символи нашої неньки-України.

Як ми уже говорили на попередньому уроці, саме рослина-символ, допомогла юнакові згадати про його рідну країну.

 

2. Оголошення теми і очікуваних результатів

 

Отже, записуємо в зошитах сьогоднішню дату та тему уроку.

 

3. Актуалізація знань

Для того, щоб згадати про що твір та перевірити ваші знання, які ви здобули на попередньому уроці, пропоную вам невеличкий літературний диктант.

 

1).Звідки автор взяв історичний факт про полоненого сина половецького хана? ( з літопису).

2).Як малий половчанин потрапив до князя Володимира? ( був узятий у полон).

3).Як жилося хлопчикові у князя? (дуже добре).

4).Як почував себе старий хан, батько хлопчика? (страждав на самоті).

5).Кого хан вирішив послати по сина? ( співця).

6).Що порадив хан посланцеві, щоб розбудити пам’ять юнака? (заспівати пісню, понюхати євшан-зілля).

7).Як поставився хлопчик до слів посланця? (залишився байдужим).

8).Які пісні співав посланець юнакові? (бойових та колискових).

9).Кого, що саме побачив юнак під впливом пахощів євшан-зілля? (рідний край ,батька).

10).Яке почуття “стисло горло ,сперло груди” юнакові - половчанину? (почуття волі).

11).Що зробив юнак під впливом спогадів? ( вирушив додому).

12).До кого автор звертається із заключним словом? (до українців).

 

ІІ. Основна частина

Дорогі діти, повернемось до теми нашого уроку. У мене є спеціальні картки, які ви будете отримувати протягом уроку, а в кінці я зможу вас оцінити.

1.Кросенс

Для того, щоб віднайти ключові слова до нашого уроку пропоную вам розв’язати таке завдання.

У мене є невеличкий піщаний годинник, який відраховує 2 хвилини.

Отже, у вас є 2 хвилини на розв’язання кросенсу, хто впорається швидше – отримує 3 спеціальних картки, другий – 2, всі решта по одній спеціальній картці.

Дякую, ви всі були молодці, отримуєте за свою роботу картки.

Як ви думаєте, що зображено на картках, і чому я обрала саме цю рослину? (Зображений полин, бо друга його назва – євшан-зілля. Обрала саме цю рослину, бо коли юнак з твору відчув запах цієї рослини – він згадав про свою Батьківщину. )

 

2.Чому саме вона?

Для наступної гри нам знадобиться карта України та синьо-жовті сердечка.

Судячи з назви гри, як ви думаєте, що потрібно зробити? (На сердечках написати чому саме я люблю Україну і прикріпити до карти).

У мене є клей- олівець – ним ви і будете кріпити сердечка до карти України.

На це завдання у вас є 2 хвилини.

(Діти кріплять свої сердечка до карти)

Ви всі написали дуже гарні причини любити Україну, тому кожен із вас отримує ще по 2 картки.

 

3. Снігова куля

У нас є снігова куля, сенс цієї гри полягає в тому, щоб відповісти на всі питання кулі і дібратись до супер-призу.

Для того, щоб зрозуміти що є призом – потрібно розгортати по одному листку і давати відповіді на питання. За кожну правильну відповідь ви отримуєте одну картку.

Питань є одинадцять, на останнє питання відповідь має дати вчитель.

1.Назвіть жанр твору, що вивчається. (Поема)

2.Звідки взято епіграф до поеми «Євшан-зілля»?(З літопису)

3.Автор поеми «Євшан-зілля»…(Микола Вороний)

4.В якому місті жив ханський син (у Києві)

5.Хто взяв у полон дитину? (Володимир Мономах)

6.Кого відправив хан за своїм сином? (Співця)

7.Що треба було зробити, щоб ханський син впізнав свою землю? (понюхати євшан-зілля)

8. Скільки днів і ночей ішов співець до Києва. (3 дні і 3 ночі)

9. Що зробив юнак під впливом спогадів? (вирушив додому)

10. Кого побачив юнак під впливом пахощів?(Батька)

11. До кого звертається автор в кінці твору? (до українців)

Після того, як я відповіла на останнє питання у мене в руках залишився секретний мішечок.

Як думаєте, що в ньому знаходиться?

У цьому мішечку сушений полин. Я хочу їх вам подарувати, щоб ви завжди пам’ятали про свою Батьківщину.

ІІІ. Рефлексія

1.Метод «Незакінчене речення»

На уроці я зрозумів…

Урок мені сподобався…

Урок мені не сподобався

2.Оцінювання (підбиття підсумків уроку, підрахунок карток)

3. Домашнє завдання.

1.Скласти сенкан до слова «Батьківщина».

2.Прочитати біографію Тараса Шевченка.

 

Перегляд файлу

7 цікавих карт України 

Перегляд файлу

Микола Вороний "Євшан-зілля" план - Dovidka.biz.uaКросенс «Євшан-зілля»

с

п

і

в

е

ц

ь

л

к

а

т

у

д

с

е

л

п

п

о

з

е

а

р

м

і

л

к

і

ж

р

п

к

н

я

з

ь

р

с

о

л

ф

а

р

о

м

а

т

н

а

ф

а

м

є

ж

х

л

а

я

н

к

к

є

в

ш

а

н

ф

і

в

я

в

о

р

о

н

и

й

а

п

л

п

й

ц

у

к

е

н

г

ш

л

р

т

у

г

а

о

р

л

д

і

с

и

у

к

р

а

ї

н

а

з

 

Хан                             Євшан

Співець                      Князь

Степ                           Аромат

Зілля                          Україна

Туга

Вороний

Перегляд файлу

Українська література

                                                          6 клас

Тема: М. Вороний «Євшан-зілля». Тема любові до Батьківщини, патріотичні почуття та повага до інших народів

Очікувані результати: розповідає коротко про письменника; виразно і вдумливо читає поему; визначає головну думку; розповідає про життя ханського сина в полоні руського князя й пояснює, чому він забув рідний край; характеризує образ юнака-половця; співвідносить давноминулі події, описані в поемі, із сучасністю.

Ключові компетентності: громадянська, загальнокультурна.

Наскрізні лінії: соціокультурна, мовна, мовленнєва.

Перебіг уроку

І. Евокація

1. Мотивація діяльності учнів

Вічні будьте, калина й верба,

Мальви і ружі, як спогад про матір стареньку,

Дух полину хай будить у нашій душі

Пам’ять про рідну Вітчизну-неньку.

 

Дорогі діти, не даремно, я сьогодні обрала для мотивації вашої діяльності саме цей вірш, адже тут ідеться про символи нашої неньки-України.

Як ми уже говорили на попередньому уроці, саме рослина-символ, допомогла юнакові згадати про його рідну країну.

 

2. Оголошення теми і очікуваних результатів

 

Отже, записуємо в зошитах сьогоднішню дату та тему уроку.

 

3. Актуалізація знань

Для того, щоб згадати про що твір та перевірити ваші знання, які ви здобули на попередньому уроці, пропоную вам невеличкий літературний диктант.

 

1).Звідки автор взяв історичний факт про полоненого сина половецького хана? ( з літопису).

2).Як малий половчанин потрапив до князя Володимира? ( був узятий у полон).

3).Як жилося хлопчикові у князя? (дуже добре).

4).Як почував себе старий хан, батько хлопчика? (страждав на самоті).

5).Кого хан вирішив послати по сина? ( співця).

6).Що порадив хан посланцеві, щоб розбудити пам’ять юнака? (заспівати пісню, понюхати євшан-зілля).

7).Як поставився хлопчик до слів посланця? (залишився байдужим).

8).Які пісні співав посланець юнакові? (бойових та колискових).

9).Кого, що саме побачив юнак під впливом пахощів євшан-зілля? (рідний край ,батька).

10).Яке почуття “стисло горло ,сперло груди” юнакові - половчанину? (почуття волі).

11).Що зробив юнак під впливом спогадів? ( вирушив додому).

12).До кого автор звертається із заключним словом? (до українців).

 

ІІ. Основна частина

Дорогі діти, повернемось до теми нашого уроку. У мене є спеціальні картки, які ви будете отримувати протягом уроку, а в кінці я зможу вас оцінити.

1.Кросенс

Для того, щоб віднайти ключові слова до нашого уроку пропоную вам розв’язати таке завдання.

У мене є невеличкий піщаний годинник, який відраховує 2 хвилини.

Отже, у вас є 2 хвилини на розв’язання кросенсу, хто впорається швидше – отримує 3 спеціальних картки, другий – 2, всі решта по одній спеціальній картці.

Дякую, ви всі були молодці, отримуєте за свою роботу картки.

Як ви думаєте, що зображено на картках, і чому я обрала саме цю рослину? (Зображений полин, бо друга його назва – євшан-зілля. Обрала саме цю рослину, бо коли юнак з твору відчув запах цієї рослини – він згадав про свою Батьківщину. )

 

2.Чому саме вона?

Для наступної гри нам знадобиться карта України та синьо-жовті сердечка.

Судячи з назви гри, як ви думаєте, що потрібно зробити? (На сердечках написати чому саме я люблю Україну і прикріпити до карти).

У мене є клей- олівець – ним ви і будете кріпити сердечка до карти України.

На це завдання у вас є 2 хвилини.

(Діти кріплять свої сердечка до карти)

Ви всі написали дуже гарні причини любити Україну, тому кожен із вас отримує ще по 2 картки.

 

3. Снігова куля

У нас є снігова куля, сенс цієї гри полягає в тому, щоб відповісти на всі питання кулі і дібратись до супер-призу.

Для того, щоб зрозуміти що є призом – потрібно розгортати по одному листку і давати відповіді на питання. За кожну правильну відповідь ви отримуєте одну картку.

Питань є одинадцять, на останнє питання відповідь має дати вчитель.

1.Назвіть жанр твору, що вивчається. (Поема)

2.Звідки взято епіграф до поеми «Євшан-зілля»?(З літопису)

3.Автор поеми «Євшан-зілля»…(Микола Вороний)

4.В якому місті жив ханський син (у Києві)

5.Хто взяв у полон дитину? (Володимир Мономах)

6.Кого відправив хан за своїм сином? (Співця)

7.Що треба було зробити, щоб ханський син впізнав свою землю? (понюхати євшан-зілля)

8. Скільки днів і ночей ішов співець до Києва. (3 дні і 3 ночі)

9. Що зробив юнак під впливом спогадів? (вирушив додому)

10. Кого побачив юнак під впливом пахощів?(Батька)

11. До кого звертається автор в кінці твору? (до українців)

Після того, як я відповіла на останнє питання у мене в руках залишився секретний мішечок.

Як думаєте, що в ньому знаходиться?

У цьому мішечку сушений полин. Я хочу їх вам подарувати, щоб ви завжди пам’ятали про свою Батьківщину.

ІІІ. Рефлексія

1.Метод «Незакінчене речення»

На уроці я зрозумів…

Урок мені сподобався…

Урок мені не сподобався

2.Оцінювання (підбиття підсумків уроку, підрахунок карток)

3. Домашнє завдання.

1.Скласти сенкан до слова «Батьківщина».

2.Прочитати біографію Тараса Шевченка.

 

Перегляд файлу

Українська література

                                                          6 клас

Тема: М. Вороний «Євшан-зілля». Тема любові до Батьківщини, патріотичні почуття та повага до інших народів

Очікувані результати: розповідає коротко про письменника; виразно і вдумливо читає поему; визначає головну думку; розповідає про життя ханського сина в полоні руського князя й пояснює, чому він забув рідний край; характеризує образ юнака-половця; співвідносить давноминулі події, описані в поемі, із сучасністю.

Ключові компетентності: громадянська, загальнокультурна.

Наскрізні лінії: соціокультурна, мовна, мовленнєва.

Перебіг уроку

І. Евокація

1. Мотивація діяльності учнів

Вічні будьте, калина й верба,

Мальви і ружі, як спогад про матір стареньку,

Дух полину хай будить у нашій душі

Пам’ять про рідну Вітчизну-неньку.

 

Дорогі діти, не даремно, я сьогодні обрала для мотивації вашої діяльності саме цей вірш, адже тут ідеться про символи нашої неньки-України.

Як ми уже говорили на попередньому уроці, саме рослина-символ, допомогла юнакові згадати про його рідну країну.

 

2. Оголошення теми і очікуваних результатів

 

Отже, записуємо в зошитах сьогоднішню дату та тему уроку.

 

3. Актуалізація знань

Для того, щоб згадати про що твір та перевірити ваші знання, які ви здобули на попередньому уроці, пропоную вам невеличкий літературний диктант.

 

1).Звідки автор взяв історичний факт про полоненого сина половецького хана? ( з літопису).

2).Як малий половчанин потрапив до князя Володимира? ( був узятий у полон).

3).Як жилося хлопчикові у князя? (дуже добре).

4).Як почував себе старий хан, батько хлопчика? (страждав на самоті).

5).Кого хан вирішив послати по сина? ( співця).

6).Що порадив хан посланцеві, щоб розбудити пам’ять юнака? (заспівати пісню, понюхати євшан-зілля).

7).Як поставився хлопчик до слів посланця? (залишився байдужим).

8).Які пісні співав посланець юнакові? (бойових та колискових).

9).Кого, що саме побачив юнак під впливом пахощів євшан-зілля? (рідний край ,батька).

10).Яке почуття “стисло горло ,сперло груди” юнакові - половчанину? (почуття волі).

11).Що зробив юнак під впливом спогадів? ( вирушив додому).

12).До кого автор звертається із заключним словом? (до українців).

 

ІІ. Основна частина

Дорогі діти, повернемось до теми нашого уроку. У мене є спеціальні картки, які ви будете отримувати протягом уроку, а в кінці я зможу вас оцінити.

1.Кросенс

Для того, щоб віднайти ключові слова до нашого уроку пропоную вам розв’язати таке завдання.

У мене є невеличкий піщаний годинник, який відраховує 2 хвилини.

Отже, у вас є 2 хвилини на розв’язання кросенсу, хто впорається швидше – отримує 3 спеціальних картки, другий – 2, всі решта по одній спеціальній картці.

Дякую, ви всі були молодці, отримуєте за свою роботу картки.

Як ви думаєте, що зображено на картках, і чому я обрала саме цю рослину? (Зображений полин, бо друга його назва – євшан-зілля. Обрала саме цю рослину, бо коли юнак з твору відчув запах цієї рослини – він згадав про свою Батьківщину. )

 

2.Чому саме вона?

Для наступної гри нам знадобиться карта України та синьо-жовті сердечка.

Судячи з назви гри, як ви думаєте, що потрібно зробити? (На сердечках написати чому саме я люблю Україну і прикріпити до карти).

У мене є клей- олівець – ним ви і будете кріпити сердечка до карти України.

На це завдання у вас є 2 хвилини.

(Діти кріплять свої сердечка до карти)

Ви всі написали дуже гарні причини любити Україну, тому кожен із вас отримує ще по 2 картки.

 

3. Снігова куля

У нас є снігова куля, сенс цієї гри полягає в тому, щоб відповісти на всі питання кулі і дібратись до супер-призу.

Для того, щоб зрозуміти що є призом – потрібно розгортати по одному листку і давати відповіді на питання. За кожну правильну відповідь ви отримуєте одну картку.

Питань є одинадцять, на останнє питання відповідь має дати вчитель.

1.Назвіть жанр твору, що вивчається. (Поема)

2.Звідки взято епіграф до поеми «Євшан-зілля»?(З літопису)

3.Автор поеми «Євшан-зілля»…(Микола Вороний)

4.В якому місті жив ханський син (у Києві)

5.Хто взяв у полон дитину? (Володимир Мономах)

6.Кого відправив хан за своїм сином? (Співця)

7.Що треба було зробити, щоб ханський син впізнав свою землю? (понюхати євшан-зілля)

8. Скільки днів і ночей ішов співець до Києва. (3 дні і 3 ночі)

9. Що зробив юнак під впливом спогадів? (вирушив додому)

10. Кого побачив юнак під впливом пахощів?(Батька)

11. До кого звертається автор в кінці твору? (до українців)

Після того, як я відповіла на останнє питання у мене в руках залишився секретний мішечок.

Як думаєте, що в ньому знаходиться?

У цьому мішечку сушений полин. Я хочу їх вам подарувати, щоб ви завжди пам’ятали про свою Батьківщину.

ІІІ. Рефлексія

1.Метод «Незакінчене речення»

На уроці я зрозумів…

Урок мені сподобався…

Урок мені не сподобався

2.Оцінювання (підбиття підсумків уроку, підрахунок карток)

3. Домашнє завдання.

1.Скласти сенкан до слова «Батьківщина».

2.Прочитати біографію Тараса Шевченка.

 

zip
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
6194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку