Підібраний матеріал допоможе класному керівникові в оформленні куточка ДЛЯ ВАС, БАТЬКИ. Адже, дуже важливо,щоб сучасні батьки були обізнаними в питаннях психології та сучасної світи. Естетично оформлений стенд буде сприяти цьому
Стилі батьківського виховання
ннн |
||
Стиль батьківського виховання |
Ознаки стилю |
Наслідки впливу на формування особистості дитини |
Авторитетний |
Визнають та заохочують зріст автономії власних дітей. |
Діти дуже добре адаптовані: впевнені в собі, у них розвинений самоконтроль і соціальні навички. |
Авторитарний |
Віддають накази та чекають їх точного виконання. |
Діти, як правило, відлюдні, боязкі та похмурі, невибагливі, дратівливі. |
Ліберальний |
Слабко або зовсім не регламентують поведінку дитини (безумовна батьківська любов). |
Діти схильні до неслухняності та агресивності. |
Індиферентний |
Не встановлюють для дітей ніяких обмежень. Закриті до спілкування через те, що обтяжені власними проблемами. Інколи байдужість поєднується з ворожістю. |
Діти часто проявляють свої руйнівні імпульси. |
Умій володіти собою
Поради батькам
«Дитина – дзеркало родини; як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері і батька». В.О. Сухомлинський
«Під час спілкування з дитиною не вживайте фразу «Якщо ти будеш добре вчитися, то отримаєш…». Це її праця, здобуття знань та життєвого досвіду»
А.С. Макаренко
«Привчайте дитину до свого дому, щоб вона знала, що її чекають, люблять, допоможуть»
А.С. Макаренко
«Люди з кам’яним серцем частіше виростають саме в таких сім’ях, де батьки віддають дітям усе й не вимагають від них нічого».
В.О.Сухомлинський «Залишайте дитину на самоті і дозволяйте її займатися своїми справами. Пам’ятайте, якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас».
Ш.А. Амонашвілі
В. О. Сухомлинський - батькам
Мудрість батьківської любові
В. О. Сухомлинський Десять негідних речей
1.Негідно здобувати своє благополуччя, радість, задоволення, спокій за рахунок іншої людини. Не дай себе образити, але й інших не кривди.
2.Негідно залишати товариша в біді, небезпеці, проходити повз чужого горя, засмучення, страждання.
3. Негідно користуватися результатами праці інших, ховатися за чужу спину. Бути трудівником - честь, бути нахлібником - ганьба.
4. Негідно бути боязким, розслабленим; ганебно проявляти нерішучість, відступати перед труднощами, хникати. Боязкість і нерішучість народжує боягузтво, підлість, зраду. Хоробрість і відвага - джерела мужності.
5. Негідно мовчати, коли твоє слово - це чесність, благородство і мужність, а мовчання - малодушність і підлість.
6.Негідно давати волю потребам і пристрастям, наче звільнився від контролю людського духу. Ганебно залишити роботу, посилаючись на втому, почесно залишити роботу останнім. У справжньої людини сила духу панує над фізичними силами. Поки у тебе є сила духу, до тих пір ніхто не повинен навіть подумати, що ти знемагаєш від втоми.
7.Негідно людини не тільки брехати, лицемірити, плазувати, підлаштовуватися під чиюсь волю, але й не мати власного погляду, втратити своє обличчя. Наушничати, доносити на товариша - рівноважно пострілу в спину.
8. Негідно легковажно кидатися словами, давати нездійсненні обіцянки.
9. Негідно бути спокійним і незворушним, коли поруч з тобою важко жінці.
10. Негідно пияцтво. Алкоголь затуманює свідомість і дає волю інстинкту, зводячи людину до тваринного стану.
– Рюкзак з жорсткою спинкою і широкими лямками, максимально пристосований для носіння шкільного приладдя. Перша і основна відмінність ранця від рюкзаків: ортопедична задня стінка. Це гарантія здоров’я спини дитини навіть за умови великого навантаження підручниками. Ортопедична спинка дозволяє оптимально розподілити навантаження на хребет і не допустити його викривлення.
Краще всього купити саме ранець, а не портфель або сумку. Ранець рівномірно розподіляє навантаження на спину, завдяки чому не порушується осанка. Також рекомендується, щоб колір ранця був яскравим, а по його краях були світловідбиваючі елементи – тоді водіям буде легший помітити вашу дитину, коли вона збереться переходити дорогу.
Вага ранця з вмістом не повинна перевищувати 2 кг.
Вага ранця
Американські лікарі, що проводили дослідження в початкових і середніх класах шкіл, дійшли висновку, що вага портфеля не повинна перевищувати 10% від маси тіла дитини.
Вага ранця першокласника з усім вмістом не має бути більша 1,5-2 кілограма. Порожній ранець повинен важити 500-800 грам.
Чим вище вага у ранця, тим більше у нього пристосувань для носіння важких речей.
Форма ранця
Якщо ріст дитини до 120 см, варто придбати ранець горизонтального виду.
Якщо дитина вища 130 см – звернете увагу на вертикальні моделі.
Спинка ранця
Жорстка спинка ранця запобігає тиску вмісту ранця на спину школяра. Сучасні виробники вказують на своїх портфелях, що він ортопедичний.
Пам’ятайте, що:
в тій частині ранця, яка стикається зі спиною, повинні лежати тверді книги;
на спинці має бути м’яка вкладка з сітчастої тканини, щоб спина у дитини не потіла.
Матеріал для ранця
Матеріал для шкільного ранця має бути легким і міцним, водовідштовхувальним і морозостійким. Дуже добре, якщо ранець легко чиститься і миється.
Лямки ранця
Вони повинні мати регулюючу пряжку, що дозволяє міняти їх довжину. Лямки ранця мають бути підшиті додатковим шаром м’якого матеріалу, щоб вони не врізалися в плечі.
|
|
Лямки мають бути міцними, прошитими декількома рядками. Ширина ременів має бути не менше 4 см.
Чим товстіші лямки – тим зручніше носити велику вагу. Але при цьому незручно знімати і одягати ранець.
Якщо лямки тягнуться, то ранець зручно знімати і одягати, але, якщо у ранця буде велика вага – носити його стане не комфортно.
Замки ранця
Найнадійніші замки – залізні, але з них через деякий час злізає фарба. Пластикові замки прослужать менше.
Дно і ніжки ранця
Бажано, щоб дно ранця було з прогумованою основою, з пластиковими ніжками по кутах.
Розмір ранця
Розроблені вимоги до розмірів ранця першокласника :
довжина: 300-360 мм;
висота передньої стінки : 220-260 мм;
ширина: 60-100 мм;
довжина плечових ременів : 60-70 см.
Забарвлення ранця
Не варто вибирати першокласникові ранець по малюнку – дитячі герої кіно і мультфільмів дуже часто міняються, і тому такі речі швидко виходять з моди.
Відділення ранця
У середині ранця мають бути відділення для зошитів і пенала, а зовні – кишені для дрібних предметів і пляшок з водою.
Майбутній школяр повинен обов’язково приміряти ранець з книгами.
Попросіть продавця наповнити ранець. Це кращий спосіб побачити його недоліки (перекоси швів, неправильний перерозподіл).
Треба вибирати ранець з дитиною, адже він повинен йому подобатися!
Поради Американської академії педіатрії
Спочатку визначитеся з розміром – не варто купувати ранець “на виріст”, який вміщує в два рази більше, ніж треба.
Не забудьте розповісти дитині, як правильно укладати і носити ранець.
Важкі предмети потрібно класти в рюкзак так, щоб вони виявилися внизу і як можна ближче до спини дитини – тоді вага ранця рівномірно розподілятиметься по його лямках.
Не можна носити ранець на одному ремені.
Лямки мають бути рівними по довжині.
Запитайте увечері першого вересня у дитини, чи зручно йому ходити з ранцем.
Людина – це не відповідь.
Людина – це питання.
П. Тілліх
Ласкаво просимо на сторiнку порад психолога
Школа – початок нового, старт в доросле життя з тим багажем, який кожен зможе назбирати самостійно, і те, що залишиться назавжди.
Переступаючи поріг школи, першокласник намагається поводитись як справжній учень: сидіти рівно, виконувати вказівки вчителя, старанно робити домашнє завдання… І це є лише зовнішній бік шкільного життя. В процесі навчання, як учень, так і його батьки стикаються з різними ситуаціями: позитивними і не дуже, веселими і не зовсім. І все це також складає здобуток юної особистості. Школа – це не тільки навчальний заклад, а й маленький соціум; це тренажер перед подальшим «великим і дорослим» життям, адже саме в школі вперше по-справжньому намагаємося будувати дружні стосунки, знаходити собі однодумців, долати перешкоди та вирішувати проблеми «світового масштабу».
Поради батькам
Уникайте несхвальної оцінки, знаходьте слова підтримки, частіше хваліть дитину за терпіння, наполегливість тощо. Ніколи не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Формуйте в неї впевненість у своїх силах, високу самооцінку.
Не ставте перед дитиною недосяжні еталони. Вона повинна частіше відчувати задоволення від того, що щось може, ніж тривожитись з приводу того, чого не може зробити.
У різних дітей – різні здібності (розумові, художні, математичні, організаційні, вольові, чуттєві). Здібності треба розвивати! Але Ваше перше завдання – визначити оптимум вашої дитини.
Виховуйте людину дій
Дозволяйте дитині ризикувати. Залишайте за дітьми право на помилки, але вчіть самостійно їх виправляти.
Не наказуйте дитині, підкреслюючи свою зверхність: «Роби» або «Ти будеш робити, бо я так сказав». Замініть цю форму вимоги іншою: «Роби, тому що цього не можна не зробити». Замініть наказ формою прохання, використовуючи слова: «На мою думку, це краще зробити так. Як ти гадаєш?», «А може це буде краще, якщо...». Дитина завжди повинна відчувати себе гідною. Зростаючи, особистість повинна звикнути до виконання вимог не на догоду зовнішньому розпорядженню, а тому, що вони розумні, доцільні...
Довіряйте дитині. Людина, яка виростає у довірі, йде по життю спокійно, вона відкрита, товариська, доброзичлива.
Будьте терплячими! Ставтесь терпляче до дитячих проявів: процес розвитку є випробуванням не лише для дорослих, але й для самої дитини. Виховуйте її вимогливою любов'ю.
Ніколи не кажіть, що за всіма життєвими проблемами не лишається часу на виховання дитини. Ви виховуєте її щоденно своїм ставленням до життя, системою своїх цінностей, своїми виборами. Ви виховуєте дитину своєю присутністю, поглядом, жестом, посмішкою...
Будьте відповідальними! Безпечність – механізм, який продукує борги перед долею дитини, перед її теперішнім і майбутнім. Відповідальний вихователь передбачає наслідки своїх слів, своїх дій.
Оцінюючи результат, вчинок, властивість дитини, вказуйте не лише на те, чим ви незадоволені, а скоріше на те, що вам подобається в ній. Не порівнюйте її з однокласниками, з братиками чи сестричками. Діти усі різні!
Порівнюйте дитину в її динаміці – якою вона була вчора, якою є сьогодні, якою може бути завтра. Тобто, порівнюйте зростаючу особистість з самою собою.
Не ставтесь до дитини зневажливо. Зростаюча особистість повинна відчути свою значущість, навчитись поважати себе. Тільки за цієї умови з неї виросте людина з почуттям власної гідності, яка поважає тих, хто її оточує
Умій володіти собою
Толерантність ( від лат. Tolerans – терплячий) – терпимість до чужих думок і вірувань.
Агресія (від лат. Aggressio – нападаю) – незаконне застосування сили однією людиною.