Матеріали "Використання флеш карток на уроках"

Про матеріал
Сьогодні одним з найкращих способів запам’ятовування слів, словосполучень, сталих виразів вважається методика з використанням флеш-карток. В цьому документі міститься інформація щодо використання флеш карток на суспільно-гуманітарних уроках.
Перегляд файлу

Особливості використання флеш-карток у процесі вивчення суспільно-гуманітарних предметів

Флеш-картки – ефективний спосіб запам’ятовування інформації

   Однією з 10 ключових компетентностей Нової української школи є спілкування державною мовою, тобто вміти усно та письмово висловлювати та тлумачити поняття, думки, реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ; бути загальнокультурно грамотним. Це означає лише те, що вивчення будь-якої мови починається із запам’ятовування слів, їх графічного вираження, вимови та значення. Крім того, потрібно правильно використовувати слова в мовленні.

   Сьогодні одним з найкращих способів запам’ятовування слів, словосполучень, сталих виразів вважається методика з використанням флеш-карток.

   Флеш-картки – це двосторонні картки невеликого розміру зі словами та виразами, які допомагають за короткий проміжок часу запам’ятати узагальнену й структуровану інформацію. Традиційно це двосторонні паперові картки, з одного боку яких розміщені слова, словосполучення, вирази, зображення, а з іншого боку – відповідь у вигляді слова, словосполучення, цитати або малюнка. Бере початок від системи Лейтнера, створеної для систематичного повторення невеликої кількості слів. Таким чином, флеш-картки – це питально-відповідний спосіб розміщення інформації необхідної для учня.

   Перевагою флеш-карток є те, що їх можна використовувати на будь-якому уроці у початковій, середній та старшій школі на всіх етапах уроку. Окрім цього, це досить ефективний спосіб перевіряти й закріплювати свої знання самостійно.

Способи отримання флеш-карток

   Найпростіший спосіб отримати флеш-картки – їх придбати. Вони досить яскраво оформлені, об’єднані однією тематикою. Але проблема в тому, що в крамницях продаються картки лише з англійської мови, історії та флеш-картки для початкової школи. Єдині картки з української мови, які можна придбати на даний час, це картки «Підготовка до ЗНО з української мови». Вони є лише в електронному вигляді, тому їх потрібно роздруковувати та розрізати.

   Другий спосіб – виготовити флеш-картки за допомогою комп’ютера, оскільки в мережі є досить багато сайтів, які містять програми, за допомогою яких можна створити картки. У програмах можна надрукувати ті слова, які стосуються вашої теми.

   «Study Stack» - англомовний сервіс для створення флеш-карток, тому необхідно використовувати браузер з можливістю перекладати текст. З правого боку картки ми пишемо запитання, з лівого – відповідь. Коли учень бачить запитання, дає на нього відповідь уголос, ми наводимо мишку на картку, натискаємо на неї, тоді відразу картка повертається і ми можемо побачити відповідь та оцінити учня. Ще один з варіантів цієї програми, коли на екрані відкриті всі запитання та відповіді, у такому випадку потрібно їх потрібно перетягнути одне до одного, щоб утворилися пари. Також даний сервіс може перетворити ваше завдання у кросворд. Цікавою є вправа, коли слово потрібно скласти з літер, такий урок можна провести у вигляді естафети.

   «Quizlet» - найбільш популярний безкоштовний сервіс для створення та застосування флеш-карток та навчальних ігор. Досить зручний, тому що має декілька режимів:  «Cards» - перегляд карток (можна бачити одну або дві картки одночасно, є функція прослуховування слова), «Speller» надає змогу ввести дитині те, що вона чує, «Scatter» дозволяє перетягувати терміни до їх значення і коли це зробити вірно, картки зникають, «Race» - гра «Космічні перегони». Поки картка пролітає по екрану, учню потрібно встигнути вписати слово-відповідь у відповідну стрічку. Порада: відповідь не повинна бути довгою, адже дитина просто не встигне її написати, як «метеорит» впаде на землю  і гра скінчиться. Наприклад, якщо створювати флеш-картки на тему «Іменник», то відповіді мають бути «Так» або «Ні» (Сонце – так, Веселий – ні). Або відповіді можна оформити у вигляді цифр. Якщо звернутися до уроків літератури, де проходить вивчення художніх засобів, можна метафору позначити цифрою 1, епітет – 2, порівняння – 3 (Сонце сміється – 1, Гарненька, як квіточка – 3, Чорнобриве дівчисько - 2).

   «Learningapps.org» - це ще один безкоштовний сервіс для створення усіляких навчальних завдань, розроблених учителями різних країн для усіх предметів, зокрема флеш-карток.. Сайт пропонує безліч уже створених завдань, крім того надає можливість створювати свої інтерактивні вправи за шаблоном. , які можна використовувати з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи.

   Завдання на сайті подані у зручному візуальному режимі сітки зображень, навівши на які вказівник миші, можна побачити тип вправи. Клацнувши на зображенні значка вправи, відбувається перехід у режим її виконання потім потрібно клацнути напис «перевірити рішення». От і все. Ви і ваш учень відразу побачите результат. На сайті всі вправи поділено на категорії, які відповідають виду завдання, яке потрібно буде виконати учням. Ваші впрви завжди зберігаються на сервісі, тому ви завжди зможете ними скористатися як на комп’ютері, так і в мобільному додатку. Крім цього, адресу ресурсу можна передавати іншим користувачам.

   Існує ще безліч програм для створення флеш-карток. Це і програма «Anki», і «Pro Profs»,  і«Flippity», і «Flach cards»,… Головне те, щоб вона була зручна вам у використанні, щоб приносила результат і задоволення від роботи.

   Ще один спосіб для створення флеш-карток – це зробити їх самостійно. Виготовити їх з паперу одного формату, куди внести відомості, необхідні для розгляду окремої теми. З одного боку від руки пишеться слово, або можна вирізати його з будь-якого журналу, газети, а на іншому – його значення, приклади вживання, можна прикласти зусилля і знайти малюнок, який відповідає вашій тематиці. Знову ж таки можна звернутися до комп’ютерних програм і створити картки там, потім їх роздрукувати та склеїти. Для багаторазового використання флеш-картки можна заламінувати.

   Зазначена форма роботи може проводитися як у класі, так і вдома. Діти навіть можуть самі створювати флеш-картки як один з видів домашньої роботи, у такому випадку інформація запам’ятовується ще на стадії підготовки.

 

 

Приклад використання флеш-карток на уроках української мови

        Спіймати вовка за вухо

 

 

 

 

      Бути сміливим, кмітливим

 

 

 

 

                Водити за носа

 

 

 

 

                      Обманювати

 

 

 

 

             Крокодилячі сльози

 

 

 

 

  Фальшивий, нещирий вираз емоцій, лицемірний плач задля вдавання співчуття або горя.

 

 

 

 

 

Приклад використання флеш-карток на уроках іноземної мови

1. Whispers!

Поділіть клас на дві команди. Учасники стають в два ряди спиною до дошки, окрім першого учня в кожній групі. Ці два учня бачать флеш-картки на дошці та вчителя. Коли всі учасники готові, розпочинайте гру. Вчитель вказує на флеш-карту, на приклад, із зображенням ‘book’. Обом учасникам з кожної команди необхідно прошепотіти це слово наступному учаснику і т.д. Останній гравець в ряді має знайти флеш-карту, доторкнутися і сказати повністю речення. It’s a book. Якщо відповідь правильна, команда отримує бал. Учень стає першим в ряд, гра продовжується до тих пір, поки всі учасники по черзі не стануть першими в ряді. Команда з найбільшою кількістю балів стає переможцем.

2. Ten eyes and three ears!

Учні малюють велике коло на папері. Вчитель пояснює учням правила гри. Учні мають намалювати частини тіла за вказівками вчителя. Наприклад вчитель показує флеш-карту із зображенням частини тіла або обличчя та називає цифру. Завдання полягає в тому, що учні та учениці мають намалювати відповідну кількість даної частини тіла. Малювати треба швидко. Учень, який не встиг намалювати або неправильно намалював, вибуває з гри.

3. Pizza and ice cream!

Учні сідають у коло. Вчитель розміщує флеш-картки з теми ‘Їжа та напої на дошці’ (pizza, ice cream, banana, tomato, etc.). Учень говорить наступному учневі речення I like pizza. Учень повторює речення, але додає ще одне слово I like pizza and ice cream. Учні продовжують грати в гру. Нагадайте учням, що вони повинні повторювати речення з порядком слів попереднього учасника. Учень, який не пам’ятає правильний порядок слів або забуває слово, вибуває з гри.

4. Touch it!

Вчитель розміщує флеш-картки на дошці з теми “Частини тіла”. Двоє учнів з команди виходять до дошки в парах і виконують вказівки вчителя. Вчитель закриває очі пов’язкою двом учням. Інша пара гравців стоїть навпроти учнів із заплющеними очима. Вчитель дає вказівку : ‘Touch your partner’s hands’. Пара учнів із заплющеними очима мають виконати вказівку та доторкнутися до відповідної частини тіла партнера. Учень, який першим виконає вказівку отримує бал для своєї команди. Діти міняються ролями. Гра продовжується до тих пір, поки всі учні отримають можливість виконати вказівки.

5. Walk, hop and run!

Вчитель розміщує флеш-картки на підлозі по колу малюнком донизу, щоб учні не бачили зображення. Карток має бути стільки, скільки учнів в класі. Учні встають навколо флеш- карток. Вчитель разом з учнями проговорює віршик. Діти рухаються по колу, виконуючи відповідні рухи. На фразу ‘one, two, three’ гравці зупиняються біля однієї з карток, піднімають її та по черзі називають слово, яке зображене на їх картках. Після того, як всі назвали свої слова, картки знову розкладаються на підлогу, та гра продовжується.

 

Приклад використання флеш-карток на уроках історії

Флеш-картки по темі:

«Освіта та наука на українських землях»

5 клас.

 

 

  989 р.

 

Поштовхом для заснування шкіл стало хрещення князя Володимира Великого. Саме у 898 р. він заснував першу школу.

 

https://history.vn.ua/pidruchniki/gisem-introduction-to-history-5-class-2018/gisem-introduction-to-history-5-class-2018.files/image250.jpg

За часів Ярослава Мудрого центром освіти і наукових знань став Софійський собор, де переписували книги та існувала велика бібліотека

 

 

https://history.vn.ua/pidruchniki/gisem-introduction-to-history-5-class-2018/gisem-introduction-to-history-5-class-2018.files/image251.jpg 1632 р.

Перший вищий навчальний заклад, що виник на українських землях – Києво-Могилянській колегіум ( із 1701 р. – академія), заснований митрополитом Петром Могилою. Сучасний вигляд

https://history.vn.ua/pidruchniki/gisem-introduction-to-history-5-class-2018/gisem-introduction-to-history-5-class-2018.files/image252.jpg1661 р.

Львівський університет. Сучасний вигляд

 

https://history.vn.ua/pidruchniki/gisem-introduction-to-history-5-class-2018/gisem-introduction-to-history-5-class-2018.files/image253.jpg 1805 р.

Харківський університет за часів його заснування. в 1805 році.

 

https://history.vn.ua/pidruchniki/gisem-introduction-to-history-5-class-2018/gisem-introduction-to-history-5-class-2018.files/image254.jpg1834 р.

 

Київський університет. Сучасний вигляд.

 

 

Georgius Drohobich.jpg https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6d/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA.JPG/200px-%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA.JPG 1450-1494 рр.

Серед вихідців з Українських земель найбільшої слави набув Юрій Дрогобич (Котермак), який був ректором Болонського і професором Краківського університетів

 

1576 р

 

Першим навчальним закладом, що запозичив європейську систему освіти була школа, заснована в Острозі князем Костянтином-Василем Острозьким. У ті часи її називали академією. Її учнем був Петро Конашевич-Сагайдачний.

 

https://history.vn.ua/pidruchniki/gisem-introduction-to-history-5-class-2018/gisem-introduction-to-history-5-class-2018.files/image257.jpg

 

Лікар Володимир Хавкін своїми щепленнями врятував в Індії від смерті понад 42 тисячі осіб

 

https://history.vn.ua/pidruchniki/gisem-introduction-to-history-5-class-2018/gisem-introduction-to-history-5-class-2018.files/image255.jpg

 

 

 

    Василь Каразін (1773—1842) — вчений, засновник Харківського університету.

 

docx
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
4207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку