Компетентнісний, діяльнісний, особистісно-зорієнтований підходи Державного стандарту Моя методична скарбничка Нестандартні форми роботи: самостійна, індивідуальна, групова, в парах,… Різноманітні типи уроків Сучасні інноваційні технології та ІКТ Інтерактивні методи навчання Навчання через рух, ритм, дотик. Вправи з кінезіології, енергоджайзери, тренінги Розвиток критичного мислення, уяви, фантазії Завдання: творчі, пошукові, проблемні (проекти, інформаційні повідомлення)
Враховую заповіді вчителя Учитель вчить інших до того часу, поки сам вчиться. Учитель – друг і помічник учня у його розвитку. Учитель – автор власної програми, системи, методів роботи. Жодного дня без нового! Навчати без примусу, вміти зацікавити. Вчити дітей думати, вирішувати, вибирати правильний шлях. Планувати свою діяльність. Якщо в очах дітей нудьга, байдужість, а ваш голос стає загрозливим, - ви, а не діти, робите щось не так.
Мета: Підвищення рівня компетентності вчителів із питання «Інноваційні форми та методи роботи вчителя над формуванням читацької компетентності молодших школярів». Створення умов для повноцінного виявлення і розвитку педагогічної майстерності учасників майстер-класу на основі організації простору для професійного спілкування з обміну досвідом роботи.
Завдання майстер-класу: Створити мотивацію до співробітництва, взаєморозуміння. Показати необхідність використання інноваційних форм та методів роботи для формування в учнів читацької компетентності. Передача учителем-майстром свого досвіду шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності. Здійснити спільне відпрацювання методичних прийомів формування читацької компетентності. Рефлексія власної професійної майстерності учасниками майстер-класу.
Актуальність Реалізація компетентнісного підходу на уроках навчання грамоти та літературного читання, як вимога часу Дидактичне забезпечення роботи вчителя та учнів з питання формування читацької компетентності в сучасних умовах. Забезпечення кожній дитині індивідуальної траєкторії розвитку
Домашня бібліотека Читання казки Вивчення віршів Передплата дитячих журналів Купування книг Караоке Навчити читати Залучити до бібліотеки Зустрічі з письменниками Позакласне читання Ілюстрації до творів Літературні конкурси Інсценізації Творчі завдання Підбирати тексти відповідно до віку Шрифт має відповідати санітарним нормам Читання щоденне , без примусу Батьки Вчителі Експерти Співпраця
Вправи для мовленнєвої розминки Методичний посібник Вправи для дихання «Насос», «Маятник», «Кулька», «Квіточка – свічечка», «Гарячий чай», «Коник», «Годинник», «Водолаз». Артикуляційні вправи «Слухняний язичок» Скоромовки, чистомовки. Вправи із швидкочитання Складові таблиці, таблиці Шульте, ігрове читання «Заєць-вовк», «Буксир», «Засічка-кидок», «Піраміди». Вправи для розвитку уваги і памʹяті Картки активного читання, «Плутанки», «Шифрувальники», «Буква заблукала», «Знайди «пеньок», «Читання диктором», «Незнайко» Творчі вправи Тематична павутинка, римування, творчі ігри, конкурси «Найрозумніший». «Авторське крісло», «Літературні перегони», проєкти.
«Позмагаємось» 1.Складіть плутанку слів у прислівʹя. за, дорожчі, щирого, Слова, частування , вітання. хто , страшити, Добре, того, боїться, всього. 2. Знайди «пеньок». Слово не молодець, вилетить – не піймаєш. Хочеш їсти калачі – не ходи на печі. 3. «Декодування». Прочитай, переставляючи букви в словах. На биралці лопХці шіпли волити биру. коСаш сін дувки. ляКо і ликА зявли тісь. коСаш мавпій тьпʹя куонів. ляКо – щиляка. 1.Складіть плутанку слів у прислівʹя. співати , вчи, соловʹя, Не, літати , а, орла. ще, йому, У, виють, лісі, страшно, вовки, вже, на, печі. 2. Знайди «пеньок». Книга вчить, як на світі шить. Не маєш друга, гукай, а знайшов – тримай. 3. «Декодування». Прочитай, переставляючи букви в словах. сеВна сьО і нумила миза. деЙ севна. ляБі дубинків люкажі. З петлих раївк телять рагки, пашки. тиДі борлять ляд штапок дубичонки.