Майстер клас
«Використання інтерактивних методів навчання в початкових класах. Педагогічна технологія «Щоденні 5»
В процесі реалізації Концепції НУШ все гострішою стає проблема вдосконалення форм та методів організації навчального процесу, знаходження відповіді на питання «Як навчити, як створити умови для розвитку та самореалізації учня як особистості?». Цього можна досягти використовуючи інноваційні технології перетворюючи тим самим традиційний урок в інтерактивний.
За допомогою інтерактивних методів учні мають змогу:
Однією з технологій, що допомагає учням не тільки засвоїти певний обсяг знань, а й сприяє розвитку особистісних якостей, розвитку вмінь бути самостійними та відповідальними, креативності, уміння мислити нестандартно, є педагогічна технологія «Щоденні 5» «Daily 5». Ця технологія сприяє формуванню творчої особистості молодшого школяра. Вона складається з п’яти діяльностей – «Читання для себе», «Читання для когось», «Слухання», «Робота зі словом», «Письмо для себе», які діти виконують щодня починаючи з 3-7хв. і збільшуючи до 20хв. Розробили цю технологію дві вчительки із США Джоан Мозер та Гейл Боші. Починаючи роботу, діти складають правила, яких будуть дотримуватись під час кожної діяльності.
Девізом сьогоднішнього заняття я обрала слова великого китайського філософа і педагога Конфуція:
Скажи мені – я забуду.
Покажи мені – я запам’ятаю.
Дай мені діяти самому – і я навчуся.
Посміхніться тому, хто зліва. Обніміться з тим, хто справа. Привітайтеся з тим, хто позаду. Зробіть комплімент тому, хто перед вами.
Будь-ласка, запишіть ваші очікування від сьогоднішнього майстер класу.
Працюючи на засадах педагогіки партнерства, стараюсь прививати дітям вміння співіснувати з іншими людьми, допомагати один одному, об’єктивно оцінювати свої вчинки та вчинки інших людей
Тема, над якою ми сьогодні будемо працювати,захована у реченні, яке потрібно розшифрувати, прибравши всі букви М.
Умчмимсмьм рмомбмимтмим дмомбмрмом – вмомнмом дмомрмомжмчмем змам змомлмомтмом.
Що таке добро на вашу думку?.В Академічному тлумачному словнику української мови зазначено, що ДОБРО-усе позитивне в житті людей, що відповідає їх інтересам, бажанням, мріям.
Буває часто так, що в нас болить серце від поганих вчинків, поганих слів.
Робота зі словом.
Давайте вилікуємо наше сердечко, дібравши антоніми до поданих слів:
БРЕХНЯ, ЗРАДА, ЖАДІБНІСТЬ, НЕНАВИСТЬ, ЖОРСТОКІСТЬ,БАЙДУЖІСТЬ.
Давайте перевіримо.
ПРАВДА, ВІДДАНІСТЬ,ЩЕДРІСТЬ, ЛЮБОВ, ДОБРО, ЧУЙНІСТЬ. Наше сердечко вилікуване.
Я бажаю,щоб любов, добро чуйність запанували на сьогоднішньому майстер-класі.
Добро хвилювало і видатного українського письменника і педагога В.О.Сухомлинського.
Давайте познайомимось з його оповіданням «Добре слово». Вправа, яку ми будемо виконувати, називається ромашка Блума. Для цього нам необхідно об’єднатися в групи відповідно до кольору кружечка, який у вас на парті. Колір вашого кружечка відповідає кольору пелюстки. Кожна група має скласти по два питання певного виду за змістом твору. Наприклад:
Відповідні стікери ліпимо на дошку.
А зараз ви спробуєте себе у ролі поета. Ми виконаємо інтерактивну вправу «Сенкан» (п’ятиряддя).
Добро-іменник.
Два прикметники.
Три дієслова.
Чотири слова-ставлення до теми.
Один синонім.
Добро
Чисте, щире.
Надихає, творить, допомагає.
У серці завжди палає.
Добро-любов.
Можна запропонувати дітям вправу іншого виду. Наприклад, вставити пропущене слово.
Будь чистою і світлою,…(дитино).
Добро твори у …(світі) кожен час.
Добро і є та категорія … (єдина),
Яка веде до …(світла) кожного із нас.
Подані інтерактивні вправи розвивають критичне мислення у дітей, вміння логічно обґрунтовувати позицію, творити.
Пропоную вам скласти і записати ЕСЕ «Яку добру справу я зробив сьогодні (вчора)?» або «Чим я допоміг другові (рідним)?» (3 – 4 речення).
Діти зачитують свої твори.
Я – добро
Я живу …
Я знаю …
Я бажаю …
Я роблю …
Я мрію …
На закінчення хочу вам щиро подякувати за співпрацю і побажати:
Живіть щасливо і весело, бо щаслива людина ніколи нікому не заздрить і прагне робити добрі вчинки. Робіть добро і воно воздасться вам сторицею.
Будь чистою і світлою, …
Добро твори у … кожен час.
Добро і є та категорія …,
Яка веде до … кожного із нас.
Будь чистою і світлою, …
Добро твори у … кожен час.
Добро і є та категорія …,
Яка веде до … кожного із нас.
Будь чистою і світлою, …
Добро твори у … кожен час.
Добро і є та категорія …,
Яка веде до … кожного із нас.
Будь чистою і світлою, …
Добро твори у … кожен час.
Добро і є та категорія …,
Яка веде до … кожного із нас.
Будь чистою і світлою, …
Добро твори у … кожен час.
Добро і є та категорія …,
Яка веде до … кожного із нас.