Вчитель працює на онлайн-дошці. Школярі схематично зображають риб’ячий скелет у зошиті.. За можливості, діти також долучаються до роботи на спільній дошці.
Визначення теми казки.
- Які проблеми озвучує автор у казці? (Засудження обману, хитрості, користолюбства, нечесності, властолюбства; висміювання боягузтва, пихатості та зарозумілості людей, схожих на Лиса Микиту)
- Назвіть тему прочитаного твору (Зображення історії хитрого Лиса, який постраждав через свій обман.)
- Запишіть тему у голові риб’ячого скелету.
- Зараз ми спробуємо визначити причини, які спонукали головного героя робити такі негідні вчинки та факти, які підтверджують наявність причин вчинків Лиса Микити.
(Вчитель озвучує факти, а учні – причини).
- Причини записуємо на верхніх кістках скелету, а факти, які їх підтверджують – унизу.
- Причина – Жив Лис хитрий-прехитрий. Який факт з цього випливає? (Оминав небезпеки, остерігав товаришів)
- Причина – Лис загордився. Який факт з цього випливає? (Похвалився, що в білий день вкраде на базарі курку)
- Причина – На Лиса напали пси. Який факт з цього випливає? (Сховався у діжі із синьою фарбою).
- Причина – Лис став синім. Який факт з цього випливає? (Вирішив обдурити звірів)
- Причина – Микиту не впізнали звірі. Який факт з цього випливає? (Став царем)
- Причина – Лис правив звірами. Який факт з цього випливає? (Ніхто цього не відчув)
- Причина – Лис Микита задзявкав по-лисячому. Який факт з цього випливає? (Звірі його впізнали)
- Причина – Справедлива розплата. Який факт з цього випливає? (Лиса Микиту розірвали на шматочки)
- Який висновок можна зробити з прочитаної казки? (Головна думка казки “Фарбований лис”: брехня ні до чого хорошого не приведе, бо все таємне і приховане завжди розкривається).
- Запишіть висновок на хвості риб’ячого скелету.