Метод Фішбоун на уроці української літератури

Про матеріал
Інноваційна технологія "Фішбоун" сприяє реалізації принципу виховання на цінностях, зазначеного в п.8 Основного положення Концепції «Нова українська школа», оскільки вона допомагає учасникам розуміти, обговорювати і робити висновки з різних моральних та етичних аспектів суспільного життя.
Перегляд файлу
  1. Інноваційна технологія  «Фішбоун»
  2. Навчальний предмет: українська література
  3. Клас: 5
  4. Тема уроку. Казка І. Франка «Фарбований лис».
  5. Етап уроку, на якому використовується: робота над текстом
  6. Обладнання: онлайн-дошка Jamboard, робочі зошити
  7. Перебіг  роботи

Вчитель працює на онлайн-дошці.  Школярі схематично зображають  риб’ячий скелет у зошиті.. За можливості, діти також долучаються до роботи на спільній дошці.

Фрагмент уроку з використанням стратегії «Фішбоун»

Визначення теми казки.

-         Які проблеми озвучує автор  у казці? (Засудження обману, хитрості, користолюбства, нечесності, властолюбства; висміювання боягузтва, пихатості та зарозумілості людей, схожих на Лиса Микиту)

-         Назвіть тему прочитаного твору (Зображення історії хитрого Лиса, який постраждав через свій обман.)

-         Запишіть тему у голові риб’ячого скелету.

-         Зараз ми спробуємо визначити причини, які спонукали головного героя робити такі негідні вчинки та факти, які підтверджують наявність причин вчинків Лиса Микити.

(Вчитель озвучує факти, а учні – причини).

-         Причини записуємо на верхніх кістках скелету, а факти, які їх підтверджують – унизу.

-         Причина  – Жив Лис хитрий-прехитрий. Який факт з цього випливає? (Оминав небезпеки, остерігав товаришів)

-         Причина  Лис загордився. Який факт з цього випливає? (Похвалився, що в білий день вкраде на базарі курку)

-         Причина  На Лиса напали пси. Який факт з цього випливає? (Сховався у діжі із синьою фарбою).

-         Причина  Лис став синім.  Який факт з цього випливає? (Вирішив обдурити звірів)

-         Причина  Микиту не впізнали звірі. Який факт з цього випливає? (Став царем)

-         Причина  Лис правив звірами. Який факт з цього випливає? (Ніхто цього не відчув)

-         Причина  Лис Микита задзявкав по-лисячому. Який факт з цього випливає? (Звірі його впізнали)

-         Причина  Справедлива розплата.  Який факт з цього випливає? (Лиса Микиту розірвали на шматочки)

-         Який висновок можна зробити з прочитаної казки? (Головна думка казки “Фарбований лис”: брехня ні до чого хорошого не приведе, бо все таємне і приховане завжди розкривається).

-         Запишіть висновок на хвості риб’ячого скелету.

 

  1. Реалізація положення Концепції «Нова українська школа» - принципу виховання на цінностях. Інноваційна технологія "Фішбоун" сприяє реалізації принципу виховання на цінностях, зазначеного в п.8 Основного положення Концепції «Нова українська школа», оскільки вона допомагає учасникам розуміти, обговорювати і робити висновки з різних моральних та етичних аспектів  суспільного життя.

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку