методична розробка майстер-класу «Використання можливостей сервісів для створення хмари слів на уроці »

Про матеріал

МЕТА МАЙСТЕР-КЛАСУ:

-вивчити можливості використання сервісів «Хмара слів» для створення різних вправ, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу та підвищення інтересу учнів до процесу навчання;

-надати методичні рекомендації та матеріали для вчителів по використанню сервісів для створення хмара слів в педагогічній діяльності.

Перегляд файлу

методична розробка

майстер-класу

«Використання можливостей сервісів для створення хмари слів на уроці »

 

МЕТА МАЙСТЕР-КЛАСУ:

-вивчити можливості використання сервісів «Хмара слів» для створення різних вправ, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу та підвищення інтересу учнів до процесу навчання;

-надати методичні рекомендації та матеріали для вчителів по використанню сервісів для створення хмара слів в педагогічній діяльності.

ЗАВДАННЯ МАЙСТЕР-КЛАСУ:

-привернути увагу колег до нових мережних технологій;

-розвиток ІКТ-компетентності педагогічних працівників через освоєння ними технології створення хмари тегів  хмари слів;

-сприяти розвитку творчого потенціалу вчителя;

-створити умови для впровадження в процес навчання інформаційно-комунікаційних технологій;

-сприяти обміну досвідом вчителів для підвищення якості навчання.

АКТУАЛЬНІСТЬ МАЙСТЕР-КЛАСУ

    Розвиток сучасної освіти нерозривно пов'язане з інформатизацією суспільства. В даний час без використання інтернет ресурсів важко уявити собі ефективну діяльність педагога, і використання всіх сервісів для навчання, розвитку учнів безпосередньо залежить від цілей і завдань, які ставить перед собою і учнями педагог. Один з ресурсів, які надає нам інтернет - це використання різних інтернет-сервісів, що дають можливість розробляти педагогу різні завдання, спрямовані як на розвиток пізнавального інтересу до предмета, так і на реалізацію принципу активності учня в процесі навчання, який був і залишається одним з основних в дидактиці.

ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ МАЙСТЕР КЛАСУ:

вчителі освітніх організацій

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ:

педагогічна майстерня

МЕТОДИ НАВЧАННЯ:

-наочний (застосуванням завдань створених сервісом хмара слів);

-практичний (залучення учасників майстер класу, колег до створення спільної роботи з використанням сервісу Tagul, Tagxedo).

ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ МЕРЕЖЕВІ РЕСУРСИ:

 Tagul, Tagxedo  для створення хмари слів.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

Особистісні результати:

-готовність і здатність слухачів до саморозвитку;

-сформованість мотивації до творчої професійної діяльності.

Мета, предметні результати:

-підвищення інформаційно-комунікаційної компетентності педагогів в застосуванні «Хмарних технологій»;

-використання онлайн ресурси для створення хмари тегів / хмари слів в педагогічній діяльності (створювати навчальні та дидактичні матеріали для роботи з учнями засобами сервісів );

-активізація роботи вчителів по розробці власних ресурсів для забезпечення навчального процесу;

-вміння мотивувати учнів на розвиток творчих здібностей і прояв ініціатив.

Предметні результати:

-створювати власні розробки по своєму предмету з використанням сервісу.

ПЛАН МАЙСТЕР КЛАСУ:

I. Підготовчий етап.

II. Вступне слово. Актуалізація. Постановка проблеми (мети, завдань).

III. Навчальна інформація (супровід - презентація)

- Огляд можливостей сервісів для створення завдань з хмари слів.

- Приклади застосування хмари слів на різних етапах уроку.

- Практична частина «Створення власного хмари слів з використанням сервісу Tagul».

ІV. Рефлексія.

ПЕРЕБІГ МАЙСТЕР КЛАСУ:

Вчимо аналізувати інформацію - аналізуючи інформацію, вчимося.

Підготовчий етап

ПІдготувати ноутбуки з виходом в інтернет.

    Учасникам майстер класу видати посилання на сервіс https://tagul.com для проходження реєстрації .

      Роздатковий матеріал з інструкціями  роботи з сервісом, розроблені завдання із застосуванням сервісу «хмара слів».

ВСТУП

Добрий день, шановні колеги, учасники майстер -класу!

 

Сьогодні я хочу запросити вас в творчу майстерню, а ось про що буде мій майстер клас, попрошу вас відгадати.

Спробуй, друже, відгадати,

Що за стрій у небесах:

Чи клубки пухкої вати,

Чи то пір’я з крупних птах,

Чи біжить овець отара?

Ні, пливуть це білі …

Хмари!

 

-Звичайно. Це хмара.  А тема мого майстер -класу  «Використання можливостей сервісу для створення «Хмара слів».

 

(Постановка цілей і завдань майстер класу)

-Навчальна інформація

-Огляд можливостей сервісів для створення хмари слів

 Один із сервісів, який дозволяє створювати красиві хмари ключових слів, називається сервіс Тagul . Цей інструмент можна знайти за адресою  https://wordart.com

Приклади застосування хмари слів на різних етапах уроку.

 

Як виявилося, сервіси для створення хмар слів - корисний в навчанні інструмент, який знаходить успішне застосування практично на всіх етапах уроку. Складену  хмару можна роздрукувати і використовувати як роздатковий матеріал, вивести на інтерактивну дошку або екран. Хмари слів можуть бути створені вчителем і використовуватися як один з прийомів, що застосовуються на уроці, і самими учнями самостійно при виконанні домашнього завдання або на уроці в  класі.

Кольорова хмара з слів приковує погляд до об'єкта, і змушує учня зосередиться на матеріалі.

 • Хмара містить в собі, як візуальну інформацію (наприклад, форма хмари), так і смислове навантаження сам текст.

• Хмара слів краще запам'ятовується, а також зрозуміла для кожного.

• При такій подачі учням можна донести більше інформації, при цьому кожен з них зможе почерпнути щось важливе для себе.

 

 

Наведу деякі приклади застосування хмари слів на уроках.

Приклад 1 (Актуалізація знань)

-Розгляньте хмару слів;

-Підкресліть слова, які вказують на особливості народних казок.

 

При вивченні теми «Народні казки» на етапі актуалізації знань можна створити  хмару слів, в якій розташовуються основні поняття по даній темі. Учні підкреслюють  знайомі поняття і пояснюють значення використовуваних слів. При такій роботі всі учні беруть участь в обговоренні.

 

F:\1. хмара.png

 

 

Приклад 2 (Вивчення нової теми)

 

Перед вивченням теми «Дзвінкі й глухі приголосні звуки» учням демонструється хмара слів, в якій зашифрована тема уроку. Необхідно сформулювати цю тему.

У представленій  хмарі слів зашифрована тема.

C:\Users\User\Downloads\Word Art 3.png

 

Приклад 3 (Закріплення і систематизація)

 

Хмару слів можна застосувати на уроці для закріплення і систематизації знань з основ здоров̓я  Наприклад, підкреслити  слова,які  належать здоровій людині. Назвати їх і обгрунтувати свою відповідь. Знайти зайві слова, аргументуючи свою відповідь.

 

C:\Users\User\Desktop\хмари\Word Art 2 (9).png

 

V. Практична частина «Створення власного хмари слів з використанням сервісу Тagul ».

 

Учасники відкривають сайт https://wordart.com

Діючи за інструкцією  виконують завдання: створити свої власні хмари слів за матеріалами навчального предмета.

 

Питання учасникам:

- Чи важко було вам створювати хмару слів?

- Чи сподобалося вам працювати з даним сервісом?

- У якій формі могли б ще використовувати цю технологію?

VI. Рефлексія.

 

В кінці майстер класу всі учасники висловлюють свій інтерес до створення хмари слів, і припускають, в якій ще формі могли б використовувати цю технологію в своїй роботі.

                                                        За розум осяйний,

                 За мудрість й доброту від Бога,

Прославимо в віках -

Звеличимо в піснях –

    Високу працю педагога.

docx
Додано
5 липня 2022
Переглядів
1069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку