МЕТА МАЙСТЕР-КЛАСУ:
-вивчити можливості використання сервісів «Хмара слів» для створення різних вправ, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу та підвищення інтересу учнів до процесу навчання;
-надати методичні рекомендації та матеріали для вчителів по використанню сервісів для створення хмара слів в педагогічній діяльності.
методична розробка
майстер-класу
«Використання можливостей сервісів для створення хмари слів на уроці »
МЕТА МАЙСТЕР-КЛАСУ:
-вивчити можливості використання сервісів «Хмара слів» для створення різних вправ, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу та підвищення інтересу учнів до процесу навчання;
-надати методичні рекомендації та матеріали для вчителів по використанню сервісів для створення хмара слів в педагогічній діяльності.
ЗАВДАННЯ МАЙСТЕР-КЛАСУ:
-привернути увагу колег до нових мережних технологій;
-розвиток ІКТ-компетентності педагогічних працівників через освоєння ними технології створення хмари тегів хмари слів;
-сприяти розвитку творчого потенціалу вчителя;
-створити умови для впровадження в процес навчання інформаційно-комунікаційних технологій;
-сприяти обміну досвідом вчителів для підвищення якості навчання.
АКТУАЛЬНІСТЬ МАЙСТЕР-КЛАСУ
Розвиток сучасної освіти нерозривно пов'язане з інформатизацією суспільства. В даний час без використання інтернет ресурсів важко уявити собі ефективну діяльність педагога, і використання всіх сервісів для навчання, розвитку учнів безпосередньо залежить від цілей і завдань, які ставить перед собою і учнями педагог. Один з ресурсів, які надає нам інтернет - це використання різних інтернет-сервісів, що дають можливість розробляти педагогу різні завдання, спрямовані як на розвиток пізнавального інтересу до предмета, так і на реалізацію принципу активності учня в процесі навчання, який був і залишається одним з основних в дидактиці.
ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ МАЙСТЕР КЛАСУ:
вчителі освітніх організацій
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ:
педагогічна майстерня
МЕТОДИ НАВЧАННЯ:
-наочний (застосуванням завдань створених сервісом хмара слів);
-практичний (залучення учасників майстер класу, колег до створення спільної роботи з використанням сервісу Tagul, Tagxedo).
ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ МЕРЕЖЕВІ РЕСУРСИ:
Tagul, Tagxedo для створення хмари слів.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
Особистісні результати:
-готовність і здатність слухачів до саморозвитку;
-сформованість мотивації до творчої професійної діяльності.
Мета, предметні результати:
-підвищення інформаційно-комунікаційної компетентності педагогів в застосуванні «Хмарних технологій»;
-використання онлайн ресурси для створення хмари тегів / хмари слів в педагогічній діяльності (створювати навчальні та дидактичні матеріали для роботи з учнями засобами сервісів );
-активізація роботи вчителів по розробці власних ресурсів для забезпечення навчального процесу;
-вміння мотивувати учнів на розвиток творчих здібностей і прояв ініціатив.
Предметні результати:
-створювати власні розробки по своєму предмету з використанням сервісу.
ПЛАН МАЙСТЕР КЛАСУ:
I. Підготовчий етап.
II. Вступне слово. Актуалізація. Постановка проблеми (мети, завдань).
III. Навчальна інформація (супровід - презентація)
- Огляд можливостей сервісів для створення завдань з хмари слів.
- Приклади застосування хмари слів на різних етапах уроку.
- Практична частина «Створення власного хмари слів з використанням сервісу Tagul».
ІV. Рефлексія.
ПЕРЕБІГ МАЙСТЕР КЛАСУ:
Вчимо аналізувати інформацію - аналізуючи інформацію, вчимося.
Підготовчий етап
ПІдготувати ноутбуки з виходом в інтернет.
Учасникам майстер класу видати посилання на сервіс https://tagul.com для проходження реєстрації .
Роздатковий матеріал з інструкціями роботи з сервісом, розроблені завдання із застосуванням сервісу «хмара слів».
ВСТУП
Добрий день, шановні колеги, учасники майстер -класу!
Сьогодні я хочу запросити вас в творчу майстерню, а ось про що буде мій майстер клас, попрошу вас відгадати.
Спробуй, друже, відгадати,
Що за стрій у небесах:
Чи клубки пухкої вати,
Чи то пір’я з крупних птах,
Чи біжить овець отара?
Ні, пливуть це білі …
Хмари!
-Звичайно. Це хмара. А тема мого майстер -класу «Використання можливостей сервісу для створення «Хмара слів».
(Постановка цілей і завдань майстер класу)
-Навчальна інформація
-Огляд можливостей сервісів для створення хмари слів
Один із сервісів, який дозволяє створювати красиві хмари ключових слів, називається сервіс Тagul . Цей інструмент можна знайти за адресою https://wordart.com
Приклади застосування хмари слів на різних етапах уроку.
Як виявилося, сервіси для створення хмар слів - корисний в навчанні інструмент, який знаходить успішне застосування практично на всіх етапах уроку. Складену хмару можна роздрукувати і використовувати як роздатковий матеріал, вивести на інтерактивну дошку або екран. Хмари слів можуть бути створені вчителем і використовуватися як один з прийомів, що застосовуються на уроці, і самими учнями самостійно при виконанні домашнього завдання або на уроці в класі.
Кольорова хмара з слів приковує погляд до об'єкта, і змушує учня зосередиться на матеріалі.
• Хмара містить в собі, як візуальну інформацію (наприклад, форма хмари), так і смислове навантаження сам текст.
• Хмара слів краще запам'ятовується, а також зрозуміла для кожного.
• При такій подачі учням можна донести більше інформації, при цьому кожен з них зможе почерпнути щось важливе для себе.
Наведу деякі приклади застосування хмари слів на уроках.
Приклад 1 (Актуалізація знань)
-Розгляньте хмару слів;
-Підкресліть слова, які вказують на особливості народних казок.
При вивченні теми «Народні казки» на етапі актуалізації знань можна створити хмару слів, в якій розташовуються основні поняття по даній темі. Учні підкреслюють знайомі поняття і пояснюють значення використовуваних слів. При такій роботі всі учні беруть участь в обговоренні.
Приклад 2 (Вивчення нової теми)
Перед вивченням теми «Дзвінкі й глухі приголосні звуки» учням демонструється хмара слів, в якій зашифрована тема уроку. Необхідно сформулювати цю тему.
У представленій хмарі слів зашифрована тема.
Приклад 3 (Закріплення і систематизація)
Хмару слів можна застосувати на уроці для закріплення і систематизації знань з основ здоров̓я Наприклад, підкреслити слова,які належать здоровій людині. Назвати їх і обгрунтувати свою відповідь. Знайти зайві слова, аргументуючи свою відповідь.
V. Практична частина «Створення власного хмари слів з використанням сервісу Тagul ».
Учасники відкривають сайт https://wordart.com
Діючи за інструкцією виконують завдання: створити свої власні хмари слів за матеріалами навчального предмета.
Питання учасникам:
- Чи важко було вам створювати хмару слів?
- Чи сподобалося вам працювати з даним сервісом?
- У якій формі могли б ще використовувати цю технологію?
VI. Рефлексія.
В кінці майстер класу всі учасники висловлюють свій інтерес до створення хмари слів, і припускають, в якій ще формі могли б використовувати цю технологію в своїй роботі.
За розум осяйний,
За мудрість й доброту від Бога,
Прославимо в віках -
Звеличимо в піснях –
Високу працю педагога.