КЗ « Білгород-Дністровська спеціальна школа Одеської обласної ради»
“Навички 4К + D: Тенденції Нової української школи”
Підготовила
Яна Мінчева
вчитель англійської мови
Пам’ятка для вчителів на тему “Навички 4К + D в Новій українській школі”
1. Що таке навички 4К + D?
Навички 4К + D — це набір ключових компетентностей, необхідних для успішної адаптації учнів у сучасному світі. Вони включають:
• Критичне мислення
• Креативність
• Комунікація
• Колаборація
• Цифрова грамотність
Ці навички дозволяють учням не тільки засвоювати знання, але й застосовувати їх у реальних життєвих ситуаціях, працювати в команді, адаптуватися до змінюваного світу і використовувати сучасні технології для вирішення завдань.
2. Роль вчителя в розвитку навичок 4К + D
Як вчителі можемо сприяти розвитку цих навичок у учнів?
Критичне мислення:
• Включайте в уроки завдання, які вимагають аналізу та порівняння, задавайте відкриті питання.
• Використовуйте методи, що сприяють самостійній роботі учнів, наприклад, дослідницькі проєкти або дебати.
Креативність:
• Заохочуйте учнів до творчих підходів при вирішенні задач, організовуйте брейнштормінги.
• Використовуйте проєктні методи, де учні можуть самостійно створювати нові ідеї та вирішення.
Комунікація:
• Проводьте обговорення, дискусії, дозволяйте учням виражати свою думку і слухати думки інших.
• Вчіть писати есе, виступати на публіці, використовувати віртуальні платформи для комунікації.
Колаборація:
• Сприяйте груповим роботам і проектній діяльності, де учні працюють разом для досягнення спільної мети.
• Використовуйте рольові ігри та інші інтерактивні методи для розвитку вміння працювати в команді.
Цифрова грамотність:
• Інтегруйте технології у навчальний процес: використовуйте онлайн-ресурси, інтерактивні дошки, освітні платформи.
• Вчіть учнів використовувати цифрові інструменти для пошуку, аналізу та подання інформації.
3. Методи та підходи для розвитку навичок 4К + D
• Проєктне навчання: дозволяє учням працювати над реальними завданнями, інтегруючи різні предмети та сприяючи розвитку критичного мислення та колаборації.
• Інтерактивні методи: гри, дебати, мозкові штурми — дозволяють учням активно взаємодіяти і розвивати навички комунікації.
• Цифрові інструменти: використання онлайн платформ, віртуальних симуляцій та інших технологій для вирішення задач сприяє розвитку цифрової грамотності.
• Кейс-метод: розбір конкретних ситуацій, що дозволяє учням застосовувати теоретичні знання для вирішення практичних проблем.
4. Практичні рекомендації для вчителів
5. Використання цифрових ресурсів
“Навички 4К + D: Тенденції Нової української школи”
Вступ
В умовах швидких змін у світі освіти та вимог до майбутніх фахівців, система навчання в Україні зазнає значних змін. Новітні тенденції у навчальному процесі фокусуються на розвитку таких навичок, які забезпечать учням успіх у глобальному та технологічно розвиненому світі. Одним із таких підходів є концепція “4К + D”, що активно впроваджується в рамках Нової української школи (НУШ).
Що таке навички 4К + D?
4К — це набір ключових компетентностей, що є основою для розвитку сучасного учня:
+ D — це додавання п’ятої важливої компетентності:
Роль навичок 4К + D в НУШ
Нова українська школа покликана забезпечити учням доступ до якісної освіти, яка відповідає вимогам сучасного світу. Метою є не просто надання учням знань, а й розвиток у них ключових компетентностей, які допоможуть у реальному житті.
1. Критичне мислення в НУШ — це здатність не тільки аналізувати інформацію, а й правильно інтерпретувати її, розпізнавати маніпуляції та неправдиві факти, ставити під сумнів загальноприйняті твердження.
2. Креативність стимулюється через методи, що включають проєктну діяльність, інтеграцію дисциплін та відкриття нових можливостей для самовираження учнів. Важливим є створення умов для розвитку уяви та інноваційного підходу до вирішення задач.
3. Комунікація є важливою частиною сучасної освіти, адже вміння ефективно співпрацювати з іншими людьми та використовувати новітні цифрові інструменти для комунікації є необхідними для подальшого професійного розвитку.
4. Колаборація в умовах НУШ розвивається через групову роботу, проектні методи, діяльність, спрямовану на спільне вирішення проблем та досягнення результату.
5. Цифрова грамотність забезпечує учнів уміннями, необхідними для орієнтації в цифровому середовищі: пошук, обробка і аналіз інформації, використання цифрових інструментів у навчанні та житті.
Практична реалізація концепції 4К + D в НУШ
1. Інтеграція різних предметів: Вчителі створюють навчальні проєкти, що поєднують різні дисципліни, стимулюючи учнів до колективної роботи та вирішення міждисциплінарних задач. Це дозволяє учням розвивати навички критичного мислення, креативності та колаборації одночасно.
2. Активні методи навчання: Використання проєктної діяльності, проблемного навчання, воркшопів сприяє розвитку креативності та вміння працювати в команді.
3. Цифрові інструменти в навчанні: Використання інтерактивних платформ, програмування, онлайн-ресурсів для виконання завдань надає учням можливість розвитку цифрової грамотності.
4. Оцінювання учнів: Новий підхід до оцінювання орієнтований на компетентності, а не просто на знання. Замість традиційних контрольних робіт, акцент робиться на вміння застосовувати знання в реальних ситуаціях.
Висновки
Концепція навичок 4К + D є необхідним інструментом для розвитку майбутніх лідерів, готових до викликів 21 століття. Реалізація цієї концепції в рамках НУШ дозволить українським школярам стати не лише добре освіченими, а й гнучкими, креативними та цифрово - грамотними особистостями, які зможуть успішно адаптуватися до змін у суспільстві та економіці.
Це також підготовка до викликів, які ставить сучасний світ, де важливими є не лише знання, а й здатність працювати в команді, критично мислити, творити нове і використовувати технології для досягнення цілей.
\