Методична розробка та проведення уроку «Основи енергоефективності та екології» ІІІ курс на тему: «Основні напрямки енергозбереження»

Про матеріал
Ця методична розробка забезпечує викладачу структуру для проведення уроку, спрямованого на ознайомлення студентів з основними напрямками енергозбереження, їх значення для закладів громадського харчування, а також розвиває у них навички аналізу та впровадження енергозберігаючих заходів.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ 

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

„ФАСТІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ”

Сьогодні, 11 листопада, відзначають Міжнародний день енергозбереження —  Дрогобицька районна військова адміністрація

Методична розробка та проведення уроку «Основи енергоефективності та екології» ІІІ курс на тему:

 

«Основні напрямки енергозбереження»

 

 

Підготовив

Викладач предмету

«Основи енергоефективності та екології»

Мельник Іван Анатолійович

 

План – конспект уроку

Тема уроку: Основні напрямки енергозбереження.

Ця методична розробка забезпечує викладачу структуру для проведення уроку, спрямованого на ознайомлення студентів з основними напрямками енергозбереження, їх значення для закладів громадського харчування, а також розвиває у них навички аналізу та впровадження енергозберігаючих заходів.

 

Мета уроку:

  • Навчальна: Ознайомити здобувачів освіти з основними напрямками енергозбереження, які можуть бути впровадженні в закладах громадського харчування для зниження енергоспоживання та підвищення ефективності роботи.
  • Розвивальна: Розвивати у здобувачів освіти аналітичні здібності для оцінки ефективності енергозберігаючих заходів.
  • Виховна: Формувати відповідальне ставлення до використання енергоресурсів та екологічну свідомість у здобувачів освіти.

 

Тип уроку: Комбінований урок з елементами лекції, обговорення, практичної роботи та групових завдань.

 

Завдання уроку:

  • Визначити основні напрямки енергозбереження, актуальні для закладів громадського харчування.
  • Ознайомити здобувачів освіти з прикладами впровадження енергозберігаючих заходів у реальних підприємствах.
  • Розвивати навички аналізу та прийняття рішень щодо впровадження енергозберігаючих технологій.

 

Обладнання та матеріали:

  • Комп’ютер, проектор для демонстрації презентацій.
  • Роздаткові матеріали (схеми, діаграми, інформаційні листки про енергозберігаючі заходи).
  • Фліпчарт або дошка, маркери.

 

 

Методи навчання:

  • Словесні (лекція, пояснення, обговорення).
  • Наглядні (демонстрація презентацій, робота з матеріалами).
  • Практичні (аналіз кейсів, групова робота, дискусія).

 

Структура уроку

І. Організаційний момент……………………………………………….2-3 хв.

ІІ. Актуалізація знань……………………………………………………5-7 хв.

ІІІ. Виклад нового матеріалу…………………………………………..20-25 хв.

ІV. Закріплення та оцінювання знань………………………………...15-20 хв.

V. Підсумок уроку та домашнє завдання………………………………5-7 хв.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

  • Привітання здобувачів освіти, перевірка присутніх.
  • Оголошення теми, мети та завдання уроку.

ІІ. Актуалізація знань

  • Коротке опитування здобувачів освіти щодо їхніх знань про енергозбереження.
  • Обговорення важливості енергозбереження для ефективної роботи закладі громадського харчування.

ІІІ. Виклад нового матеріалу

Для професії офіціанта тема енергозбереження може здатися неочевидною, але вона має важливе значення в ресторанному бізнесі. Ось основні напрямки енергозбереження, які можна включити в урок:

1. Раціональне використання електроенергії

  • Освітлення: Використання енергоефективних ламп, таких як LED, замість традиційних ламп розжарювання. Навчання вимикати світло в тих зонах, де воно не потрібне.
  • Обладнання: Правильне використання та регулярне обслуговування електроприладів (холодильників, кавоварок, посудомийних машин) для мінімізації енергоспоживання.

2. Оптимізація роботи кухні

  • Планування замовлень: Розробка системи попередніх замовлень, щоб уникнути зайвих втрат тепла від постійного відкриття і закриття холодильників та печей.
  • Технології приготування: Використання обладнання, яке дозволяє готувати їжу з мінімальним споживанням енергії, наприклад, індукційних плит.

3. Зниження теплових втрат

  • Вентиляція: Правильне використання системи вентиляції для зниження витрат на охолодження або обігрів приміщень.
  • Ізоляція: Підтримка температури в приміщенні за допомогою теплоізоляційних матеріалів, зокрема на кухні.

4. Раціональне водопостачання

  • Економія води: Використання водозберігаючих насадок на крани та душові головки для зменшення споживання води, що автоматично знижує енергоспоживання на її нагрівання.

5. Залучення персоналу до енергозбереження

  • Навчання персоналу: Проведення тренінгів з енергозбереження, щоб кожен співробітник розумів свою роль у цьому процесі.
  • Мотивація: Впровадження системи заохочень для співробітників, які активно сприяють енергозбереженню.

6. Розумне використання технологій

  • Автоматизація: Встановлення датчиків руху для освітлення та автоматичних систем контролю клімату, які регулюють температуру в залежності від присутності людей у приміщенні.

Ці напрямки допоможуть офіціантам краще розуміти, як їхні дії можуть впливати на енергоспоживання та загальну екологічність ресторану.

 

ІV. Закріплення знань

  • Групова робота: Здобувачі освіти діляться на групи і розробляють план енергозберігаючих заходів для умовного закладу громадського харчування.
  • Презентація результатів: Кожна група представляє свій план, обговорення та аналіз пропозицій викладачем і здобувачами освіти.

Оцінювання знань

  • Оцінювання активності здобувачів освіти під час уроку, участі в груповій роботі.
  • Аналіз виконання домашнього завдання.

V. Підсумок уроку

  • Узагальнення основних напрямків енергозбереження, обговорених на уроці.
  • Відповіді на запитання здобувачів освіти.
  • Оцінка роботи здобувачів освіти під час уроку.

 

Домашнє завдання

  • Підготовити проект (презентацію або короткий звіт) на тему: «Енергозбереження у закладах громадського харчування: приклади з практики та перспективи для України».

 

 

docx
Додано
4 вересня
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку