Методична розробка та проведення уроку «Основи енергоефективності та екології» ІІІ курс на тему: «Раціональне використання електроенергії»

Про матеріал
Ця методична розробка допоможе викладачу структурувати урок, спрямований на ознайомлення здобувачів освіти із принципами раціонального використання електроенергії в закладах громадського харчування та розвиток практичних навичок у цій сфері
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ 

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

„ФАСТІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ”

Економне споживання електроенергії | Межівська селищна рада

Методична розробка та проведення уроку «Основи енергоефективності та екології» ІІІ курс на тему:

 

«Раціональне використання електроенергії»

 

 

 

 

Підготовив

Викладач предмету

«Основи енергоефективності та екології»

Мельник Іван Анатолійович

 

 

План – конспект уроку

Тема уроку: Раціональне використання електроенергії.

Ця методична розробка допоможе викладачу структурувати урок, спрямований на ознайомлення здобувачів освіти із принципами раціонального використання електроенергії в закладах громадського харчування та розвиток практичних навичок у цій сфері.

 

Мета уроку:

  • Навчальна: Ознайомити здобувачів освіти з основними принципами та методами раціонального використання електроенергії в закладах громадського харчування.
  • Розвивальна: Розвивати вміння аналізувати енергоспоживання та знаходити шляхи його оптимізації.
  • Виховна: Формувати у здобувачів освіти відповідальне ставлення до використання електроенергії як важливого ресурсу.

 

Тип уроку: Комбінований урок з елементами лекції, обговорення та практичних завдань.

 

Завдання уроку:

  • Вивчити основні методи зниження споживання електроенергії в закладах громадського харчування.
  • Ознайомити здобувачів освіти із сучасними технологіями та обладненням, що сприяють енергоефективності.
  • Розвивати навички раціонального використання енергоресурсів.

 

Обладнання та матеріали:

  • Комп'ютер, проектор для демонстрації презентацій.
  • Інформаційні листи про технології енергозбереження.
  • Дошка, маркер.

 

Методи навчання:

  • Словесні (лекція, пояснення, обговорення).
  • Наглядні (презентації, робота з діаграмами).
  • Практичні (розрахунки, аналіз ситуацій).

 

Структура уроку

І. Організаційний момент…………………………………………………2-3 хв.

ІІ. Актуалізація знань……………………………………………………..5-7 хв.

ІІІ. Виклад нового матеріалу…………………………………………..20-25 хв.

ІV. Закріплення та оцінювання знань………………………………..15-20 хв.

V. Підсумок уроку та домашнє завдання……………………………….5-7 хв.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

  • Привітання здобувачів освіти, перевірка присутніх.
  • Оголошення теми, мети та завдання уроку.

ІІ. Актуалізація знань

  • Обговорення зі здобувачами світи їхнього досвіду раціонального використання електроенергії.
  • Коротке опитування щодо відомих їм способів економії електроенергії в побуті та на роботі.

ІІІ. Виклад нового матеріалу

Раціональне використання електроенергії полягає в оптимізації споживання енергії таким чином, щоб зменшити її витрати без шкоди для якості життя або продуктивності. Ось кілька основних напрямків для раціонального використання електроенергії:

1. Використання енергоефективних приладів

  • Світлодіодні лампи (LED): Вони споживають у 5-10 разів менше енергії, ніж традиційні лампи розжарювання, і мають довший термін служби.
  • Енергоефективні побутові прилади: Обирати прилади з високим класом енергоефективності (A++, A+++). Наприклад, холодильники, пральні машини, кондиціонери з позначкою "Energy Star".

2. Використання систем автоматизації

  • Таймери та датчики руху: Використання таймерів для автоматичного вимикання світла у нежитлових приміщеннях або датчиків руху для освітлення коридорів, ванних кімнат.
  • Розумні термостати: Автоматичне регулювання температури у приміщенні в залежності від часу доби або наявності людей у кімнаті.

3. Підвищення енергоефективності електричних пристроїв

  • Вимикання пристроїв у режимі очікування: Багато приладів споживають електроенергію навіть у режимі "standby". Вимикання їх з розетки або використання розумних розеток допоможе уникнути даремних витрат енергії.
  • Правильне обслуговування та очищення приладів: Наприклад, своєчасне очищення фільтрів кондиціонерів або радіаторів забезпечує їх ефективну роботу.

4. Оптимізація використання електроприладів

  • Складення графіка користування: Використання електроприладів у години з низькими тарифами на електроенергію (наприклад, вночі) або уникнення одночасного включення кількох потужних приладів.
  • Раціональне використання освітлення: Використання природного світла, обмеження штучного освітлення вдень, розташування робочих зон ближче до вікон.

5. Заміна старого електрообладнання

  • Старі електроприлади, як правило, мають низьку енергоефективність. Заміна їх на новіші моделі з вищими класами енергоспоживання може суттєво скоротити витрати електроенергії.

6. Підвищення свідомості та навчання

  • Навчання працівників або мешканців: Проведення тренінгів, інформування щодо практик економії електроенергії, заохочення до вимикання непотрібних пристроїв та використання ресурсів з розумом.

7. Застосування енергозберігаючих технологій

  • Сонячні панелі або інші відновлювані джерела енергії: Зменшення залежності від традиційних джерел електроенергії.
  • Електромобілі та зарядні станції: Заміна традиційних автомобілів електромобілями для зменшення викидів та енергоспоживання.

Раціональне використання електроенергії дозволяє не тільки скоротити витрати на оплату комунальних послуг, але й знизити навантаження на екосистему, сприяючи сталому розвитку суспільства.

ІV. Закріплення знань

  • Практична вправа: Здобувачі освіти виконують розрахунки потенційної економії електроенергії в умовному закладі громадського харчування при впровадженні енергоефективних заходів.
  • Групова робота: Розробка здобувачами освіти плану заходів з раціонального використання електроенергії для конкретного підприємства.

Оцінювання знань

  • Оцінювання активності здобувачів освіти під час уроку та участі в груповій роботі.
  • Аналіз якості виконання практичних завдань та домашнього завдання.

V. Підсумок уроку

  • Узагальнення основних способів раціонального використання електроенергії.
  • Обговорення результатів практичних завдань.
  • Відповіді на запитання здобувачів освіти.

Домашнє завдання

  • Підготовити доповідь або презентацію на тему: «Енергоефективне обладнання для закладів громадського харчування: огляд сучасних технологій».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Альбіна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0